c1ach Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Hej, no właśnie - co wybrać w tej cenie ? Zastanawiam się między najnowszymi, tak chwalonymi hydraulikami Shimano, a mechanikami BB7 (nie śmiać się - mam świetne klamki Sram 5.0 do których jestem niesamowicie przyzwyczajony i z którymi ciężko byłoby mi się rozstać ). W tej cenie są chyba teraz Deore 2012 : http://allegro.pl/hamulce-disc-deore-bl-m596-br-m596-komplet-2012-i1914788291.html Lub dopłacić do SLX 2012 - duża różnica ? http://allegro.pl/hamulce-disc-slx-bl-m666-br-m666-f03c-komplet-2012-i1897165347.html A może w ogóle coś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Ze swojej strony mogę polecić Avidy Juicy 5 Miałem starsza wersje SLX i Avidy wydają mi się zdecydowanie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysi3kk Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 @c1ach ta aukcja ma posraną cenę normalnie te Deore chodzą po 400zł http://www.bikestacja.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-p-20685.html?cPath=681_26_39_276_279 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Dzięki za cynk, w sumie brałem pierwszy lepszy link za allegro W tej sytuacji Deorki 2012 w moich oczach zyskują jeszcze bardziej. Po zastanowieniu odrzuciłem też SLX-y 2012 ze względu na cenę. Juicy 5 miałem w rękach przez jakieś 10 minut i nie przypadły mi do gustu, chociaż to mogła być wina nieprawidłowej regulacji bo klamka miała dość mały skok, a sam hamulec niewielką modulację (siła jak najbardziej ok). J5 są na DOT-a z tego co mi wiadomo - trzeba je częściej serwisować ? Tak więc na placu boju póki co pozostają: Deore 2012, SLX BL-M665 (nie 2012) i Juicy 5. Avidami jak już wspomniałem miałem okazję się pobawić i mam mieszane uczucia... Ciekawe jak wypadają Deorki 2012 w porównaniu do starszych SLX-ów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Juicy 5 serwisuje się tak jak inne hamulce. Zasadnicza różnica będzie w użytkowaniu w niższych temperaturach. Nie wiem czy jeździsz np. przy minusowych lub ciut powyżej zera? Jeżeli tak to avidy sprawdza się bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Jako nieszczęśliwy posiadacz Juicy 5 powiem Tobie tak: -serwisuje się je jak każde inne hample, ale raz w miesiącu( a nie raz na dwa lata jak w przypadku slx'ów czy innych normalnych hampli) -siła hamowania w porównaniu do slx'ów jest żenująca -kiedy już wymienisz w nich cieknącą uszczelkę, bądź pewien, że niebawem padnie inna -zacierają się w nich tłoczki, ciekną z każdego możliwego otworu, beznadziejnie się je ustawia -czy już wspominalem, że sie psują ? Generalnie najgorsza rowerowa część jaką kiedykolwiek kupiłem. Chyba, że lubisz grzebać, to wtedy polecam. Natomiast slx'y bardzo mi się podobają. Bardzo duża siła hamowania nawet na seryjnych organikach. Duża szczelina między klockami a tarczą(dzięki temu ustawianie zacisku jest banalne). Zero awarii przez cały sezon. Zimą trochę wolniej chodzi klamka, ale dalej hamują jak trzeba. Jeśli deore 2012 jest choć w 60% tak dobre jak slx, to brał bym bez zastanowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Regulamin, pkt 2i. To mamy kompletnie inne zdanie na temat Juicy 5 (-: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Poczytałem trochę testów i chyba zdecyduję się jednak na starsze SLX. Są już dobrze przetestowane i w zasadzie wiadomo o nich wszystko, więc nie będzie zaskoczeń bądź rozczarowań. Juicy 5 niestety mi podpadły, do tego zapewne będą wymagać większej troski. Zapomniałem wspomnieć - hamulce przeznaczone do fulla 120/115, codzienna jazda głównie po mazowieckich wydmach + wyjazdy na bardziej garbate tereny. Dzięki za odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Zapomniałem wspomnieć - hamulce przeznaczone do fulla 120/115, codzienna jazda głównie po mazowieckich wydmach + wyjazdy na bardziej garbate tereny. Dzięki za odpowiedzi ! Full piękna sprawa(-: Może kiedy z nami pojeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 To jeszcze dwa grosze ode mnie. Używam SLX'ów 665 i jedyne co mi przeszkadza to klamka projektowana na dwa palce a ja, na zjazdach, chciałbym mieć trzy palce na chwytach a jeden na klamce. Ostatnio poradziłem sobie z tym demontując telewizorki i przekładając klamkę za manetki - teraz już nie ma się do czego przyczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Full piękna sprawa(-: Może kiedy z nami pojeździsz? Z nowymi hamulcami na pewno ! @kuvel - jestem przyzwyczajony co prawda do klamek na 2 palce, ale wszystko i tak wyjdzie w praniu na jakimś długim zjeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Jak mi się koło uginało tylko z przodu to też wystarczały dwa palce na gripie. Na fulu prędkość na zjeździe dramatycznie rośnie (i nic z tym nie zrobisz :devil: ) dlatego lepiej mieć trzy palce na kierownicy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radicalpl Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Jako nieszczęśliwy posiadacz Juicy 5 powiem Tobie tak: -serwisuje się je jak każde inne hample, ale raz w miesiącu( a nie raz na dwa lata jak w przypadku slx'ów czy innych normalnych hampli) -siła hamowania w porównaniu do slx'ów jest żenująca -kiedy już wymienisz w nich cieknącą uszczelkę, bądź pewien, że niebawem padnie inna -zacierają się w nich tłoczki, ciekną z każdego możliwego otworu, beznadziejnie się je ustawia -czy już wspominalem, że sie psują ? Te argumenty przekonały mnie do kupienia Shimano XTR 2011 dokładnie tak opisywał wszystkie Avidy mój kumpel i choć jestem zwolennikiem Srama to za hamulce doceniam Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Jako nieszczęśliwy posiadacz Juicy 5 powiem Tobie tak: -serwisuje się je jak każde inne hample, ale raz w miesiącu( a nie raz na dwa lata jak w przypadku slx'ów czy innych normalnych hampli) Jak serwisant słaby to co miesiąc. Normalnie się to robi co 2 lata w Juicy i co rok w Elixir/Code. -siła hamowania w porównaniu do slx'ów jest żenująca Zachęcony takimi opiniami jak ta, sprawiłem sobie komplet SLX. Po miesiącu musiałem je sprzedać - były zbyt słabe... -kiedy już wymienisz w nich cieknącą uszczelkę, bądź pewien, że niebawem padnie inna Dlatego w zestawie do klamki masz wszystkie uszczelki do klamki a w zestawie do zacisku masz wszystkie uszczelki do zacisku. Uszczelek nie wymienia się pojedynczo. No chyba, że serwisant jest do kitu... -zacierają się w nich tłoczki, ciekną z każdego możliwego otworu, beznadziejnie się je ustawia No i znowu mamy winę serwisanta. Jak się nie smaruje tłoczków odpowiednim smarem to się zacierają. Ustawia się całkiem sympatycznie gdy są sprawne. Chyba, że... eh, nie będę się powtarzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Po 2 latach nieserwisowania Juicy to nadawały by się chyba tylko do śmieci. Jeżeli SLX jest dla Ciebie słaby to w takim razie jakie są J5? Uszczelki oczywiście wymieniane w kompletach, ba nawet z całym tłoczkiem. Tłoczki smarowane pastą do tłoczków, którą zresztą sam polecasz . Nikt mi nie wmówi, że są to dobre jakościowo hamulce. W fabrycznie nowych hamulcach uszczelka w tłoczku padła po niecałych 2 miesiącach... Nie wspominając o potężnych luzach na klamce. Wiele negatywnych opinii o tych hamulach musi się skądś brać. Może to wina serwisantów, może hampli.. SLX'y nie słyszały o czymś takim jak serwis i działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 2i Może miałeś po prostu wadliwą sztukę? Zdarza się..; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 na pewno trafiła się wadliwa uszczelka. Całe szczęście bez gadania naprawiają takie coś na gwarancji, a jak nie ma gwary to można sobie kupić taką uszczelkę za 5zł. Smarowałeś tłoki pastą Sram Pit Stop DOT Grease ? Taką? Juicy to bardzo dobre hamulce. Czasem trzeba je trochę dopieścić, za co potem odwdzięczają się świetnym działaniem. Są mocniejsze od SLX, przykro mi. I działają w zimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Nie uwierzę w bajki, że J5 jest mocniejsze niż SLX. Mam oba pod ręką. SLX na takiej samej tarczy i żywicznych klockach shimano jest mocniejszy od J5 na Koolstopach czy spiekanych Accentach. Używałem innej pasty, samochodowej(chociaż wątpię, żeby to miało jakieś większe znaczenie). Slxy też działają zimą, i latem też (co w J5 nie zawsze się zdarza ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Po 2 latach nieserwisowania Juicy to nadawały by się chyba tylko do śmieci. Ty no patrz, cuda się zdarzają moje w ciągu 3 i pół roku miały raz wymieniony olej i z wyhamowaniem 95kg nie mają większych problemów. Teraz jadą do Andrew na odświeżenie i pewnie kolejne 3 sezony będą śmigać...a jak jesteśmy już przy serwisie to przypomnij mi, jaka jest dostępność części zamiennych do hampli Shimano? Bo jak dobrze pamiętam, Pawlak wypina d... na klientów i jak coś się spierniczy to musisz kupić całą klamkę/zacisk. I jeszcze zapomniałbym o kosztach oleju mineralnego - Shimano za 50ml woła 30zł, a dobry Dot 4 to 0.5l za 15zł Jeśli twierdzisz, że Twoje Juicy słabo hamują - wyślij je do Andrew. Zrobi to taniej niż jakikolwiek serwis, o przyłożeniu się do pracy nie wspominając... P.S Nie twierdzę, że hample Shimano są złe, są jak najbardziej w porządku - porównywalne do konkurencji, ale wychwalanie ich pod niebiosa troszku mija się z prawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Nie uwierzę w bajki, że J5 jest mocniejsze niż SLX Nikt Ci nie mówi żebyś wierzył w bajki. Wystarczy, że przyznasz rację forumowemu specowi od hamulców. W tej cenie możesz jeszcze przymierzyć się do nowych Elixirów 3 lub używanych 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Niech każdy jeździ na tym co mu pasuje. Skoro kolega wychwala pod niebiosa SLX, to niech śmiga na nich z bananem na buzi, a Juicy sprzeda, żeby ktoś inny mógł się nimi cieszyć. Zanim jeszcze padnie odpowiedź - do shimano można lać LHM, który kosztuje 25zł/litr. Niewielu jednak mówi o tym, że na tym płynie klamki pracują ciężej, hamulec jest ospały, a zimą szybciej pojawia się efekt puchnięcia klamki. Najlepszy olej do nich to Finish Line. W cenie 65zł/litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Moje Juicy służyły dobrze 2lata@10kkm. Zatarł się jeden tłoczek w przednim zacisku. Działają, ale nie da się dobrze ustawić zacisku - jest lekkie ocieranie. Gdy były pełnosprawne, to problemów nie miałem z ustawieniem. Przynajmniej póki nie pogiąłem tarczy - ale to już nie wina hamulca, że brzęczy przy pokrzywionej tarczy. Przed wiosną pewnie wylądują u Andrew'a, aby przywrócił je do pełnej sprawności. Dla kobietki swojej będę zamawiał nowe Deorki - 596. Ona nie jeździ gdy spadnie śnieg lub temperatura jest poniżej zera, więc problem ze złym działaniem przy niskiej temperaturze podejrzewam, że raczej jej nie dotknie. Pisze się o nowych heblach shimano, że raczej nie powinny sprawiać problemów. Ale zabiliście mi lekkiego klina dostępnością części zamiennych. Czy w razie awarii hampli rzeczywiście jest ciężko/drogo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Andrew na prezydenta ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 ć...a jak jesteśmy już przy serwisie to przypomnij mi, jaka jest dostępność części zamiennych do hampli Shimano? Bo jak dobrze pamiętam, Pawlak wypina d... na klientów i jak coś się spierniczy to musisz kupić całą klamkę/zacisk. I jeszcze zapomniałbym o kosztach oleju mineralnego - Shimano za 50ml woła 30zł, a dobry Dot 4 to 0.5l za 15zł Tutaj to muszę stanąć w obronie Shimano. Części zamiennych owszem, Shimano nie udostępnia, ale jest ten szczegół że nowa klamka kosztuje podobnie co komplet zamiennych uszczelek do Avida. Dodatkowo z nieoficjalnych źródeł można zdobyć uszczelki do zacisków w cenie ok. 8pln za sztukę ("trochę" taniej niż uszczelki Avida ). Co do oleju, to na Allegro często można dostać rozlewki z dużych butli w dobrej cenie, warto czasem popytać w serwisach, ja np. kupiłem 100ml. za 20pln, a ta ilość starczy na zalanie obu hamulców co najmniej 4 razy. Zakładając że mamy dobry hamulec, nie cieknący i nie zapowietrzający sie olej wystarczy zmienić raz na 2 sezony. Czyli 20pln i mam zapas na 8 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujeksam Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Ja polecam Magura Louise, mam model z roku 2003, jeżdzę na nim od roku, i jeszcze mnie nie zawiódł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.