Tomek21001 Napisano 18 Listopada 2011 Napisano 18 Listopada 2011 Witam. Po doświadczeniach z większym kołem wsiadłem ostatnio na starego ht26' i doznałem olśnienia, tego mi trzeba do rowerowej nirwany... Przejrzałem oferty i z grubsza ceny i dostepność. Wszystkie na podobnym poziomie,czyli Fox/Reba,napęd Shimano XT kompletny lub z wpadkami typu słabsza korba lub kaseta. Pytanie do znawców i użytkowników : Który da największą frajdę z jazdy ? Wybrać alu czy "plastik" ? Który ma jakąś wadę,o której nie wiem i go dyswalifikuje ? Który ma najlepszy stosunek cena/jakość ? (ważę aktualnie ok.90kg,jeżdzę do 50km dziennie,góry widuję w telewizji,ale marzę o takim wypadzie,w błoto się nie pcham,po lesie uwielbiam ) Nie znalazłem podobnego zestawienia na forum,może komuś też pomoże. Dziękuję za każdą opinię. Alu : Haibike 4900 RADON BikesZR Race 8.0 4500 Canyon | MTB | Grand Canyon AL 8.0 6500 CUBE Reaction Pro 5100 Carbon : Haibike 6000 Haibike 7000 SCOTT Scale 30 - Bike Racing 8000 Graphene T 2012 Shimano XT 8000 RADON BikesBlack Sin 6.0 5600 A może coś innego ? (poprawiony link do pirwszego hai carbon ) : http://www.haibike.de/produkte_detail_de,741,7488,detail.html
jaco96 Napisano 18 Listopada 2011 Napisano 18 Listopada 2011 http://allegro.pl/nl-revolution-idealny-do-xc-carbon-xt-3x10-i1901636815.html Może coś takiego. Fajny osprzęt tylko ta rama, nawet jej nie znam. Masa 9350 g, dobry wynik.
Tomek21001 Napisano 18 Listopada 2011 Autor Napisano 18 Listopada 2011 Osprzet więcej niż ciekawy,rama za mała.Ideał to 20,5. Nie mam pojecia co to za geometria.
Cox Napisano 18 Listopada 2011 Napisano 18 Listopada 2011 moze to ? http://allegro.pl/mo...1920195440.html albo to http://allegro.pl/ro...1915089194.html tutaj rama 20', ale obręcze z ograniczeniem do 75 kg
Tomek21001 Napisano 18 Listopada 2011 Autor Napisano 18 Listopada 2011 Za grubo,crosstraile połamię na pewno,a co dopiero ztr.... Bardziej niż ultralight interesuje mnie geometria,trwałość itd.
sivydym Napisano 18 Listopada 2011 Napisano 18 Listopada 2011 [http://allegro.pl/rower-gorski-merida-o-nine-20-jak-za-darmo-i1938266372.html rower w cenie ramy i połowy amora... O wytrzymałość tak wylajtowanej ramy raczej się nie martw - limit wagowy 120 kg z czasem zmieniasz heble na XT 2012 lub XTRa, wkladasz lżejsze koła (obrecze mozna ewentualnie zostawić ) i kokpit bo ten jest pancerny - otrzymujesz fajny i lekki rower a przy tym bardzo wygodny.
Tomek21001 Napisano 19 Listopada 2011 Autor Napisano 19 Listopada 2011 Meridę pominąłem świadomie od poczatku.Obniżki kilkadziesiąt procent a rowery nadal dostępne.... ( co prawda patrzyłem na tańsze wersje karbonowe,o-nine przeoczyłem) Może intuicja mnie myli......obiektywnie,poza hamulcami nie ma wad...... Czekam,może się ktoś jeszcze wypowie n/t linkowanych.
sivydym Napisano 19 Listopada 2011 Napisano 19 Listopada 2011 Myli, myli... a który rower od 5-6k sprzedaje się jak ciepłe bułeczki ? Trochę namieszam Ci bo jak nie karbon to może scandium ? http://allegro.pl/rower-kona-kula-dlx-2009-r-20-minus-40-i1917816643.html licząc w czesciach rama wychodzi grubo poniżej 1000 pln wiec relatywnie tanio. Wymieniasz rurki na lżejsze, prosta karbonowa kiera plus siodło na np SL XC 143mm, heble na XTRa i masz 10kg rower którego rama bije praktycznie każde alu w tych pieniadzach, wagą poniżej 1500g, dobrą gwarancją, sztywnością i komfortem jazdy... albo zostawiasz stockowe wyposażenie, obierasz azymut i w las Tylko że tak jak Mondraker jest na Crosstrailach które już wiesz że połamiesz przecież...
Sol Napisano 19 Listopada 2011 Napisano 19 Listopada 2011 Zadałeś pytania na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nikt w szczególności nie powie który z wymienionych da najwięcej frajdy, bo nie wiemy co przez to rozumiesz - a to punkt widzenia rowerzysty decyduje o tym czego się oczekuje od sprzętu i czy sprzęt te oczekiwania spełnia. Co do materiału ramy, też nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Karbon umożliwia zbudowanie lżejszego roweru i potrafi poprawić komfort jazdy (nie jest to regułą). Z drugiej strony waga jest priorytetem głównie przy ściganiu, a rower na karbonie jest droższy niż podobnie wyposażony alu. Znowu jest to kwestia ustalenia czego oczekuje się od roweru. Aha - z tym komfortem karbonu bym nie przesadzał. Nadal jest to ht, więc będzie trząsł na wybojach - różnicę będzie widać głównie na drobnych nierównościach. Co do wymienionych modeli, każdy wygląda na papierze nieźle, ale niektóre z nich są dedykowane do bardziej sportowej jazdy, a inne do rekreacyjnej. Jeżeli rower ma krótką ramę i płaskie kąty główki/podsiodłówki, tudzież wysoką główkę, będzie wymuszał bardziej wyprostowaną pozycję - wygodniejszą w turystycznych zastosowaniach. Rowery z dłuższą ramą i ostrzejszymi kątami są dedykowane do bardziej sportowych zastosowań. Lepiej sprawdzają się na podjazdach, ale wymagają więcej uwagi, bo są bardziej zwrotne. Nie każdemu musi też przypasować bardziej wyciągnięta pozycja. Ja wolę te drugie, więc obstawiałbym Scotta, Canyona i tego Hai http://www.haibike.de/produkte_detail_de,742,7457,detail.html Z sentymentu polecę też Reaction. Sprzęt z geometrią z pogranicza, ale fajnie jeździ w terenie - tylko trzeba się trochę z nim obeznać. Nie wiem jak tam ze sklepami rowerowymi w Kołobrzegu, ale w Szczecinie jest Coolbike. Sprzedają Gianty, więc możesz się przymierzyć do XTC i zobaczyć czy pasuje sportowa pozycja (to też duża rama). Coś bardziej turystycznego też powinni mieć. Piszę to dlatego, że części z wymienionych rowerów (Radon, Canyon, nie wiem jak Hai i Poison, ale też pewnie nie) nie przymierzysz, a jazda próbna powinna zawsze poprzedzić zakup. Jakby co Scotta można przymierzyć w Wwie
emilio3 Napisano 20 Listopada 2011 Napisano 20 Listopada 2011 Duży wybór linków podany więc jest w czym wybrać, niektóre ramy lepsze niektóre gorsze, merida o-nine ma bardzo lekką ramę do późniejszej rozbudowy choć w tej konfiguracji to chyba bym nic nie zmieniał puki się nie zużyje, który rower da więcej satysfakcji to też ci nikt nie powie Jak pisał Sol każdy ma inne pojęcie zabawy, ścigania i ogólnego floow, ja nie wybrał bym żadnej z tych propozycji bo nie jeżdżę na sztywniakach bo już dawno temu przestało mnie to bawić, tylko lekki full 100-120 skoku.
Tomek21001 Napisano 20 Listopada 2011 Autor Napisano 20 Listopada 2011 Fulla 100 mm o super przyjemnej geometri już mam (epic29),idealny jak jade 30km z dziewczyną. Jak wybiore się sam i chce pocisnąć - męczy. Na crossie - szybko,ale trzęsie tyłek za mocno,trzeba uwazać na każdej nierówności. Jak wsiadłem ostatnio na "zimówkę" 26,(prawie łyse 1,95 kendy) w Gryfinie to po południu musiałem dzwonić,żeby mnie zabrali z powrotem samochodem spod Berlina. Może juz za stary jestem i wybrzydzam... Na razie faworyt - Canyon,tylko drogawy jak na alu.
Tomek21001 Napisano 28 Listopada 2011 Autor Napisano 28 Listopada 2011 Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Rower zaparkowany. http://www.orbea.com/us-us/bicis/modelos/alma_s30/#especificaciones Nie znalazł sie w zestawieniu (pomimo pasującej geo,pięknego designu i deklarowanej gwarancji na ramę) ze wzgledu na abstrakcyjną cenę. Ale w cenie Hai........ Ps. Podziękowania dla usera z forum : frezer4321 (Gdynia) za zorganizowanie zakupu modelu 2011 z oficjalnej dystrybucji, z rabatem ca.30%,rower w trzy doby od podjęcia decyzji.
hunter07 Napisano 2 Grudnia 2011 Napisano 2 Grudnia 2011 a jeżeli kupujesz rower sprowadzony to 1 serwis gwarancyjny przepada? i ogólnie usterki w ramach gwarancji także?bo salonu orbea w PL nie ma chyba
Tomek21001 Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Napisano 4 Grudnia 2011 Przecież jest w Polsce dystrybutor - Polsport Orbeę sprzedaje sporo sklepów,nawet u mnie w miescie jest jeden. Rejestracja ramy - Orbea.com Pewnie nie bedzie tak łatwo jak np. z Krossem,ale o wiele lepiej niż w przypadku Canyona,Poisona czy Hai (dwa ostatnie też posiadają oficjalną dystrybucję,pewnie sieć sprzedaży mniejsza)
macias95 Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 hunter07, jeżeli jesteś zainteresowany rowerem Orbea, to w Bydgoszczy sprzedaje je Krysport na Gdańskiej. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.