Skocz do zawartości

[konserwacja] pancerze,linki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam - pytanie laika;) czy zmieniajac pancerze warto je jakos przesmarowac?kropelke rohlofa czy tez jakis teflonowy w sprayu?i czy linki w sezonie jakos tez sie smaruje?jesli tak to czym?dziekuje i pozdrawiam

Napisano

Ja smaruję je tylko raz (przed założeniem, bo co pół roku nowe zakładam, jakiś taki nawyk mam) Smaruje smarem teflonowym je jedynie.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Niejeden błotnisty maraton przejechałem i syf zbiera się głównie w pancerzu tuż przy przerzutce, jeśli jest on poprowadzony po łuku jak w shimano deore np, a w sramie proste prowadzenie jest niewrażliwe na błotko, pancerz się nie zaciera.

Napisano

O ile system nie jest zamknięty czy choćby uszczelniony(jak w XTR) to lepiej nie smarować. Różnica w działaniu (w przypadku nowych pancerzy) pomijalna, a zbierający syf olej/smar może bardzo szybko wykończyć pancerze - najczęściej ostatni odcinek pancerza przerzutki tylnej.

 

Tak samo użycie linek pokrytych teflonem jest mocno dyskusyjne - w dużej mierze zależy od jakości wykonania. Odchodzący płatami "teflon" w oryginalnych linkach Srama elegancko mi raz załatwił pancerze...

 

Tani i dobry zestaw to szlifowane nierdzewne linki Clarksa + Jagwire na metry/najtańsze Shimano. Tanie i nie szkoda wyrzucać jak padnie :thumbsup:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podepnę się pod temat.

Jaki smar najlepiej użyć do systemu zamkniętego? Miedziany, teflonowy, a może lepiej stały - jak do łożysk, czy np. gęsty olej do amortyzatorów?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ja używam do pancerzy wd40 ewentualnie cx80 wszystko jest w jak najlepszym porządku linki działają sprawnie, może ktoś mi napisać na priv. co to jest ten teflon w sprayu do czego sluzy jego plusy minusy, i cena :)?

Napisano

Pomyśleć o rozwiązaniu zastosowanym przez OQS Allmountain :)

 

Końcówki pancerza z plastikowym noskiem 7szt.

Końcówki mosiężne uszczelniane 3szt.

Rurka termokurczliwa w odpowiednim kolorze naciągnięta w przelotkach na noski....

 

System szczelny :) i tyle w temacie......

Wad nie stwierdzono :)

 

I możecie laćtam co chcecie :) ja nie leję do pancerzy nic....bo i po co?

Wystarczy linkę teflonem pokrytą za 8-9zł wrzucić a poślizg w pancerzu macie jak....yyy... :whistling: dorośli wiedzą :)

Napisano

Witam - pytanie laika;) czy zmieniajac pancerze warto je jakos przesmarowac?kropelke rohlofa czy tez jakis teflonowy w sprayu?i czy linki w sezonie jakos tez sie smaruje?jesli tak to czym?dziekuje i pozdrawiam

 

 

Owszem warto. Lepsza odrobina smaru niż oliwa bo smar nie wypłynie. Jednak trzeba tam okresowo zaglądać. Co jakiś czas wyjąć linkę spod pancerza przetrzeć szmatą nasączoną benzyną ekstrakcyjną i znowu dać odrobinkę smaru. Trzeba po prostu zwracać uwagę aby syf tam nie zalegał. Nie dopuścić do ciężkiej pracy manetek to podstawa.

Napisano
Nie dopuścić do ciężkiej pracy manetek to podstawa

i klamek,

mi tylne ham. słabo odbijały,

myślałem że to sprężyna

a okazało się że w fajce od nowości nie ruszanej syf i rdza

przetarłem naoliwiłem i jak nowe

  • 2 tygodnie później...
Napisano · Ukryte przez premier2, 2 Marca 2012 - kolejny nabijacz postów?
Ukryte przez premier2, 2 Marca 2012 - kolejny nabijacz postów?

ja używam do pancerzy wd40 ewentualnie cx80 wszystko jest w jak najlepszym porządku linki działają sprawnie, może ktoś mi napisać na priv. co to jest ten teflon w sprayu do czego sluzy jego plusy minusy, i cena :)?

Jeżeli linki są pokryte teflonem i wewnątrz pancerza również to nie powinno się smarować żadnym smarem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...