ChudyMSK Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Witam Czy są jakieś zalecenia odnośnie tego z jaką siłą należy przykręcać tarcze hamulcową w standardzie na 6 śrub, mam tu na myśli siłę wyrażaną w Nm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Producent piast, a być może także producent srub(jeśli tytanowe) z pewnością podaje w manualu takie wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 14 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 To jest zależne od piasty? Nie wydaje mi się... W manualu Formuli zalecany moment wynosi 6Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Jest zalezne od piasty, dokladnie od materialu z jakiego zostala zbudowana... W manualu formuli masz info odnosnie zalecen w stosunku do ich srub, ale dla niektorych piast to moze byc za duzo... Osobiscie preferuje wkrecac slabiej, ale stosowac odrobine loctite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChudyMSK Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Piąty są firmy notatce, ale nie wiem jaki to konkretnie model, myślicie że na stronie producenta znajdę taką informację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 15 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 To jest zależne od piasty? Nie wydaje mi się... W manualu Formuli zalecany moment wynosi 6Nm przykręcisz za mocno wyrwiesz gwint. przypadłość o której na forum zdarza się czasem przeczytać. aluminiowe śrubki FRMa do tarcz wg instrukcji dokręcać można z siłą 4Nm. osobiście przykręcam możliwie słabo ale przy użyciu kleju. śruby nie ukręcę a sama nie wypadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChudyMSK Napisano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Sorry za literówki, ale pisane z telefonu, piasty są noviteca, pisaliście tu koledzy o jakimś kleju, możecie napisać coś więcej, jaki konkretnie musiałbym kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 16 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 http://allegro.pl/klej-do-gwintow-loctite-222-50-ml-i1936310892.html takiego używam. jeśli nie używasz alu śrubek kup jakiś mocniejszy. w motoryzacyjnych można kupić niewielkie-5ml opakowania kleju marki Pulsar. też mam ale do innych śrubek. rozwiązanie od strony ekonomicznej trochę inne. koszt 12pln/5ml ( tyle płaciłem ) ale nie zostaje nam butla której raczej nigdy nie wykorzystamy. klej poza tym że klei uszczelnia połączenie tytan-aluminium. jeśli niedostanie się tam woda nie będzie tego strasznego "spawania". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChudyMSK Napisano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 A jak ma się sprawa z odkręcaniem późniejszym takich przyklejonych śrub, nie ma z tym dużego problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 16 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 o ile śruba i klucz jest dobrej jakości a klej niezbyt mocny ( czyli któryś z tych średnich ) to nic złego się nie stanie co do kupowania kleju to często nie jest to konieczne. jeśli tarcze masz nowe a w komplecie są śruby to najpewniej będą miały fabryczny klej. o np. tu takie są http://www.rowerowy.com/czesci/sruby_podkladki/a2z_torx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.