kazag Napisano 14 Listopada 2011 Napisano 14 Listopada 2011 Witam Jak w temacie, chciałbym zrobić z mojej starej szosy rowerek bardziej miejski, tzn. założe pewnie ciut szersze opony i chciałbym wymienić kierownicę. Posiadam taką starego typu jaskółkę (jaskółkopodobną raczej, bo nie jest gięta jak w starych herculesach) i chciałbym ją włożyć zamiast baranka (chodzi głównie o bardziej wyprostowaną pozycję podczas jazdy). Problem polega na tym, że nie mam pojęcia, czy mogę zmienić klamki hamulcowe? Mam takie, które mają dwa chwyty, jeden klasyczny a drugi taki dłuższy, którego używam, kiedy trzymam kierownicę blisko mostka na górze (postaram się znaleźć jakąś fotkę, jeśli nie wiecie o co chodzi). Czy zmiana na klamki od jakiegoś holendra/miejskiego/zabytku jest wykonalna i w miarę prosta, czy szkoda zachodu/pieniędzy/pomysł z kategorii tych "z dupy"? Pzdr!
KenjiX1G Napisano 14 Listopada 2011 Napisano 14 Listopada 2011 Kierownice możesz zmienić, jeśli podpasuje Ci średnica. W kwestii klamek, kojarze te chwyty co teraz masz, raczej będzie trzeba to zmienić, klamki oraz linki(chyba że linki masz MTB, ale niesądze, linki MTB a szosowe różnią się końcówką), hamulce pewnie jakieś starsze, więc dadzą sobie rade. Jeśli taki sprzęt chcesz mieć, to można go uzyskać stosunkowo małym kosztem, kwestia tylko czy Ci się to spodoba. Zawsze jeszcze możesz spróbować podnieśc kierownice i odwrócić baranka, żeby miał rogi do góry, ale może to dziwnie wyglądać :-D
TomoTonyHalik Napisano 15 Listopada 2011 Napisano 15 Listopada 2011 Zawsze jeszcze możesz spróbować podnieśc kierownice i odwrócić baranka, żeby miał rogi do góry, ale może to dziwnie wyglądać :-D Można zrobić tak, jak często robią w ostrych kołach: odwrócony baranek, który zostaje ucięty zaraz za pierwszym gięciem - wygląda to trochę jak zwykła kierownica z fikuśnymi rogami - da to wyższą pozycję w czasie jazdy a będzie można zostawić klamki z szosy ;-) Problem przy zmianie klamek z szosowych na te pod V-brake jest taki, że zaciąg linki jest inny - na klamce z MTB i hamulcu szosowym, szczęki hamulca będą maksymalnie zaciśnięte już przy dość płytkim wduszeniu klamki - nie ma się aż takiej kontroli nad hamowaniem wtedy. Ale hamulec oczywiście działa. PS: kierownice gięte są jak dla mnie niewygodne - o ile nie masz naprawdę wysokiej pozycji za kierownicą - jak w klasycznym holendrze - będą Cię gięcie kierownicy denerwować - lepiej zamontować prostą jeśli taką masz pod ręką.
4gotten Napisano 15 Listopada 2011 Napisano 15 Listopada 2011 Przy zmianie kierownicy na prostą, można zakupić odpowiednie klamki hamulcowe. Są specjalne klamki, podobne do tych do "V brakeów", ale dedykowane do roweru z prostą kierownicą i szosowymi przerzutkami. Przerabiałem ten temat. Koszt jednej klamki to około 25 - 30 zł.
kazag Napisano 16 Listopada 2011 Autor Napisano 16 Listopada 2011 Przy zmianie kierownicy na prostą, można zakupić odpowiednie klamki hamulcowe. Są specjalne klamki, podobne do tych do "V brakeów", ale dedykowane do roweru z prostą kierownicą i szosowymi przerzutkami. Przerabiałem ten temat. Koszt jednej klamki to około 25 - 30 zł. Ok, więc chyba takie klamki będę musiał kupić, ale pewnie i tak w rowerowym to zrobię, bo już jedno majstrowanie przy zmianie hamulców mam za sobą i średnio udane Kierownicy prostej nie chcę, koniecznie musi być jaskółka Byczych rogów też nie. 4gotten, rozumiem, że z odpowiednimi klamkami problem z napięciem linki, zmianami linek itp zniknie? edit: http://archiwumallegro.pl/kierownica_itm_558-1755888303.html taką mam kierownicę właśnie . http://www.google.pl/imgres?q=old+school+bike+bar&um=1&hl=pl&safe=off&sa=N&biw=1920&bih=912&tbm=isch&tbnid=503ENnsGJfR8iM:&imgrefurl=http://www.charmingink.com/blog/2011/4/12/beautiful-leather-bag-for-bikes.html&docid=1cj_QtqbxFQ1RM&imgurl=http://www.charmingink.com/storage/flux.jpg%253F__SQUARESPACE_CACHEVERSION%253D1302620311507&w=525&h=295&ei=z4XDTsHLOsKO4gTw94SpDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=573&vpy=591&dur=645&hovh=117&hovw=209&tx=174&ty=37&sig=107130071725824622979&page=2&tbnh=117&tbnw=209&start=51&ndsp=32&ved=1t:429,r:18,s:51 tutaj też jest jakieś rozwiązanie, ale to raczej nei będzie wygodne? Testował może ktoś z was?
4gotten Napisano 17 Listopada 2011 Napisano 17 Listopada 2011 4gotten, rozumiem, że z odpowiednimi klamkami problem z napięciem linki, zmianami linek itp zniknie? Te klamki są dedykowane do komponentów szosowych. Zakupiłem jedną klamkę , lewą, kiedy wymieniałem widelec i stary V brake już nie pasował. Ponieważ był to typowy widelec szosowy, nie posiadał mocowania do V brake. Szczerze mówiąc do tej pory nie zmontowałem przedniego hamulca ponieważ nigdzie nie mogę znależć pojedynczego, czarnego hamulca szosowego. Tak więc jeżdżę czasowo tylko z tylnym hamulcem, a klamka czeka sobie na półce w garażu. Klamkę kupiłem taką http://www.centrumrowerowe.pl/09603043055/Shimano-BL_R550_klamki_hamulcowe_szosa_na_prosta_kierownice_czarne/Produkt.aspx
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.