Skocz do zawartości

[gripy] zabezpieczenie przed obracaniem się na kierownicy


Czyzby

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, moje gripy (Bontrager Race X Lite) zaczęły się kręcić dookoła kierowncy - jak je przed tym zabezpieczyć ? Ściągnąć i delikatnie posmarować kierownicę butaprenopodobnym klejem, po czym założyć gripy z powrotem ? Jakie są "profesjonalne" patenty na rozwiązywanie takiego problemu ? :P

Napisano

Też słyszałem o patencie z lakierem.

Zdejmujesz gripy pryskasz lakierem na kierę i zakładasz. Jak będziesz chciał zdjąć to aplikujesz trochę wody pod gripa i powinien łatwo zejść.

Napisano

Ja mam pytanie trochę obok tematu, jak to jest z piankowymi gripami, czy jeśli pojawi się trochę wilgoci i uchwyty nasiąkną, nie zaczynają się obracać?

Napisano

Mam takie gripy w 2 rowerach i moich 2 kolegów ma też takie same i są to najlepsze gripy jakie znam w połączeniu z obrotowymi manetkami srama. Patent z lakierem do włosów jak najbardziej działa - a żeby zdjąć wystarczy zaaplikować im wodę - może być też porządna ulewa to wtedy na następny dzień klej rozmięknie gdy gripy przesiąkną. Ja w jednym z rowerów mam je nie przyklejone(mam w nim rogi) i nie czuję dyskomfortu albo braku panowania nad rowerem w żadnym stopniu(bardziej boję się jeździć na crankach). Ale jak ktoś nie ma rogów to lakier do włosów w zupełności wystarcza.

  • Mod Team
Napisano

Ja mam pytanie trochę obok tematu, jak to jest z piankowymi gripami, czy jeśli pojawi się trochę wilgoci i uchwyty nasiąkną, nie zaczynają się obracać?

Zdecydowanie zależy od samych gripów i ich wykonania, u mnie np. Ritcheye bardzo ładnie siedziały, nawet mokre nie chciały się obracać, za to KCNC mogę obracać niczym manetki w motocyklu.

Napisano

Ja mam pytanie trochę obok tematu, jak to jest z piankowymi gripami, czy jeśli pojawi się trochę wilgoci i uchwyty nasiąkną, nie zaczynają się obracać?

 

Moje są właśnie piankowe. Nic im nie było dopóki nie dostały wilgoci oraz mrozu. Spróbuję patentu z lakierem do włosów. :) A jak się skończą to może kupię następne już na imbus.

Napisano

Piksel --> szczególnie jak nasiąkną :). Ja zdecydowanie wolę stracić 50g wagi na rzecz pewnie przykręconych i łatwo zdejmowalnych gripów. Nic mnie bardziej nie wkurza niż kręcący się chwyt kierownicy.

Jakbym chciał mieć lekko, to wolałbym sobie owijkę nawinąć zamiast pianek.

Napisano

Odnośnie tego pryskania lakierem do włosów - zadam pytanie być może banalne ale podobno diabeł tkwi w szczegółach. :002:

 

Jak prysnę lakierem do włosów kierę to nakładam gripy na mokry lakier czy też czekam aż wyschnie i wtedy nakładam ?

Napisano

Ja zawsze leję aż cieknie do środka gripa, a później na kiere i zakładam, potem czekam aż wyschnie :) . Ale denerwowało mnie to, a sam grip po jakimś czasie zaczynał się obracać więc kupiłem skręcane

Napisano

Odnośnie tego pryskania lakierem do włosów - zadam pytanie być może banalne ale podobno diabeł tkwi w szczegółach. :002:

 

Jak prysnę lakierem do włosów kierę to nakładam gripy na mokry lakier czy też czekam aż wyschnie i wtedy nakładam ?

 

Na mokry bo zadaniem lakieru jest przyklejenie gripów do kiery.

Napisano

Ten patent naprawdę działa. :D Lakier zaczął podsychać w połowie zakładania, musiałem użyć niezłej siły by docisnąć / dokręcić gripy do końca. Teraz jest klasa, jak zamurowane ! :woot: Dzięki za podpowiedź.

Napisano

Można też okleić końce kiery(tyle ile ma grip) taśmą izolacyjną x2, żeby zwiększyć "grubość" kiery i wtedy zakładać na wodę

zacząłem kombinować jak mi sie kręciły przy deszczu i jednak patent' działa

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jeśli u mnie zaczęłyby się obracać gripy, to najpierw spróbowałbym odtłuścić kierownicę i otwory w gripach.

Nawet Easton przed montażem gripów zaleca odtłuszczenie kierownicy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...