kamfan Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 pomimo zastosowania aluminiowej podkładki i dokładnego wyczyszczenia ze smaru nakrętka kasety co jakiś czas samoczynnie się odkręca, podobna sprawa jest z nakrętkami na tylnej osi piasty, które należy skontrować zastanawiam się czy kupić Loctite i posmarować te nakrętki. tylko który? loctite 243 jest mocniejszy od 242 (bo chyba tylko te 2 wchodzą w grę). czy nie będzie problemu z odkręceniem kasety (zawsze nakrętkę można tylko punktowo posmarować)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigstuff Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Wydaje mi się, że nakrętkę kasety powinieneś po prostu mocniej przykręcić, niż bawić się w loctite. Nie ma dużego prawdopodobieństwa, że coś uszkodzisz, o ile zrobisz to z głową, a problem powinien zniknąć, no chyba, że samoczynne odkręcanie się wynika np. ze zużycia gwintu. To samo w wypadku kontry i konusa, muszą być dobrze skręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 nie wiem z czego to wynika - możliwe, że z zużycia gwintu, choć on wygląda ok - ale mocniej dokręcić się już po prostu nie da. w akcie desperacji w przypadku kasety, klucz włożyłem w imadło i kręciłem całym kołem, żeby dokręcić nakrętkę. było ok, ale tylko przez jakiś miesiąc, później patrzę i znowu zębatki się na bębenku się poruszają... więc w przypadku piasty myślę o loctite (wnerwiają mnie pojawiające się luzy po środku lasu w górach), natomiast w przypadku kasety może ktoś wie, gdzie można kupić te aluminiowe podkładki pod nakrętkę i jak to się fachowo nazywa? spróbował jeszcze to wymienić zamiast loctite do kasety stosować i wracając do pytania - który loctite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 13 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 Jeżeli kaseta jest dokręcona odpowiednim momentem, no to nie ma zmiłuj się. Musi być coś nie tak. Punktowe nałożenie loctite'a raczej nic nie da, podejrzewam, że tego nie przetrzyma. Sprawdź dokładnie coś nie jest uszkodzone. Co do innych śrub, to są różnej maści podkładki sprężynujące oraz ząbkowane (ale te uszkadzają materiał, więc do lakierowanych rzeczy się nie nadają). Ewentualnie stary manewr z dwiema nakrętkami. Główna i kontrująca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 sprawdź czy bebenek czy niema dużych luzów i dobrze sie obraca - mozliwe ze jest za mocno zakontrowany i przy wolnym biegu "ściąga" kasete co do osi to sprawdź czy jest prosta, spróbuj z innymi nakrętkami ew. sprawdź na innej/ osi tu niema co kleić tą nakrętkę do kasety masz stalową? ma jeszcze ząbki? ostatnia koronka tez je ma? , czy jak dokręcasz kasete to słyszysz takie pykania? jesli chcesz kleić kasete to LOCTITE 2701 tylko dokładnie oczyść i odtłuść gwinty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Nakretki do kaset dokreca sie z 40Nm, te wychudzone alu 20Nm. Przy 40Nm trzeba troche nacisnac na klucz. I nie ma byka, zeby tak dokrecona nakretka, tak po prostu, sie odkrecila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 można wymienić samą nakrętkę od kasety na inną, w rowerowym serwisie może uda się wygrzebać jakąś zdemontowaną, jeśli nie ma ząbków na ostatniej koronce to też może się odkręcać, jeśli stosujesz jakieś podkładki przy kasecie (na orzechu 9 masz założoną kasetę 7) to podkładki daje się od strony szprych i zazwyczaj powinno być coś twardszego niż alu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 też miałem ten problem i tylko z piastą LX. nie wiem co z nią było ale smar aż się z bębenka wylewał. na gwint gdzie wkręcona jest nakrętka. może to miało jakiś wpływ na luzowanie się?? próbowałem nakrętek alu Dura Ace, stalowej od XTka ( te nowe mają alu ), stalowych od SRAMa 5.0 i PG850. dokręcałem coraz mocniej i nic. miejsce wyczyściłem szczoteczką ( do zębów ) ile się dało i potraktowałem... talkiem mineralnym pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 @marsman - dzieki twoja rada pomogla:) też mam piaste LX, a na oske dalem Loctite 243 i tez trzyma bo jezeli chodzi o sile to byly nawet zbyt mocno dokrecane i tak sie odkrecaly... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 czy klej da rade nie jestem pewien. miejsce jest ciężko odtłuścić ale może. mnie naszło na przetestowanie czegoś co "osuszy" smar i zwiększy tarcie. talk choć jest miękkim minerałem ( choć kto wie czy to o nazwie talk to talk jako minerał ) miałem pod ręką więc wypróbowałem. od jego użycia klopot z luzującą się nakrętką nie powrócił więc rozwiązanie mogę polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.