Martinenzo Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Witam Jak wymienić cieknącą uszczelkę w damperze? Czy on jest rozbieralny Model 291 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 11 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Kind Shocka nie da się niestety rozebrać, no chyba, że z pomocą szlifierki... Mi przynajmniej się nie udało przy modelu 501. Może komuś innemu się udało. Poza tym na necie nie ma żadnych schematów czy czegokolwiek co by mogło być pomocne. Są to raczej amortyzatory jednokrotnego złożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Dobra, myliłem sie jednak idzie je rozebrać w miarę humanitarny sposób - dziś się bawiłem, trochę mi zajęło ale się prawie udało. Mojego 501 rozebrałem tak w 90%. W tym Twoim 291 trzeba odkręcić oczko montażowe od teleskopu, potem trzeba odkręcić kapsel na, którym jest naklejka KS. Po odkręceniu kapsla pojawia się sreba tuleja z uszczelkami, w swojej naliczyłem aż 4 uszczelki. Tą tuleję podważasz (nie jest ona gwintowana) zsuwasz wzdłuż lagi, no i po wyciągnięciu tej tulejki możesz wyciągnąć cały tłoczek. Sorry, że post pod postem ale nie wiem jak tamten edytować ;? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 Niestety Pod naklejkami nic nie ma da się odkręcić to oczko z pokrętłem regulacyjnym tym czerwonym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 12 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 No o tym właśnie pisałem. Oczko musisz jakoś zablokować - najlepiej wkręcić w imadło. Potem łapiesz za lagę jakimiś kleszczami czy francuzem i po prostu odkręcasz ( jest przykręcone z dość dużym momentem, więc trzeba się namęczyć ociupinkę). Trzeba uważać, żeby nie porysować lagi dlatego najlepiej łapać ją zaraz za oczkiem. A to żeby wyciągnąć tłoczek i uszczelkę to musisz odkręcić cały ten kapsel pod naklejką - wiem też myślałem, że to wszystko to jest jeden element ale się okazuję, że nie. On jest zaraz od uszczelki aż do początku gwintu (śruby sprężyny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Pod naklejkami nic nie ma Tam gdzie zaczyna się gwint tak jakby jest mała szczelinka W końcu musi być bo inaczej nie włożyli by tłoka w fabryce Wkręciłem oczko w imadło i próbowałem odkręcić żabką Siedzi mocno i boję się tego urwać Psiknę czymś na noc i spróbuję jutro jeszcze dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lomeltor Napisano 14 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Spoko, nie ma sprawy; no wiadomo jest to dość mocno skręcone, żeby podczas jazdy się nie rozsypało. Zrobiłem zdjęcie tej drugiej strony, może teraz zrozumiesz o co mi chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Udało mi się w końcu odkręcić Uszczelek jest tam kilka w samym tłoczku 4 ta największa ma oznaczenie 0478 14 BOA ( chyba ta cieknie) W cylindrze na końcu jest jakaś membrana albo zbiorniczek powietrzny gdzie można kupić takie uszczelki albo sam tłoczek. I jaki olej tam się wlewa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 20 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 gdzie można kupić takie uszczelki albo sam tłoczek. I jaki olej tam się wlewa? http://allegro.pl/uszczelki-kind-shock-cieknie-potrzebna-uszczelka-i1869046734.html zajrzyj na tę aukcję; ja ostatnio tam kupowałem. najprawdopodobniej cieknie ta największa. Możesz też zamówić komplet. Chłopak który sprzedaje te uszczelki doradzi również w sprawie oleju itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 A może jest człowiekiem i doradzi by to ścierwo wyrzucić? Oczywiście żartuję ale miałem tego ks'a i niestety praca jest FATALNA. "Ratuje" się tylko wtedy gdy nie ma się porówniania do żadnego innego. Jeśli masz odrobinę "finansowych luzów" pomyśl nad wymianą na coś normalnego, nie naprawiaj go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinenzo Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Wiem że to słaby damperek Jak mi się uda kupić uszczelki niedrogo to go uratuję. Tak właśnie myślałem żeby kupić coś lepszego np. Raidona lub Epicona Temat wróci wiosną, bo zimą jeżdżę innym rowerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 22 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 ja za największą zapłaciłem 15 zeta plus 25 ml oleju 2,5 W Shock Works'a od kumpla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.