Skocz do zawartości

[CANTILEVER] Całkowita regulacja szczęk


hahaha1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem na w internecie, jak całkowicie regulować hamulce "cantilever".

Otóż mój problem wygląda następująco, tylny hamulec jak i przedni hamulec to jak już wiadomo jest rodzaju "cantilever".

Jeden jak i drugi dość mocno jest rozregulowany. Z jednej strony dotyka obręczy koła, z drugiej ucieka od koła.

 

Tak to wygląda:

 

PRZEDNI i TYLNY (Wiem, wiem klocki źle ustawione - nie skupiałem się na nich, ponieważ i tak jest napięcie na lewą stronę.)

dscf4498a.th.jpg dscf4490.th.jpg

 

A teraz szczegółowo tylny:

LEWA (O wiele mocniejsze napięcie) i PRAWA (Słabsze napięcie) strona SZCZĘKI(?)

dscf4496x.th.jpg dscf4491v.th.jpg

 

Posiadam odpowiednie narzędzia, lecz nie wiem jak to regulować - znalazłem tylko po angielsku i nic nie rozumiałem z lektury : <

 

Jeśli można prosić to proszę o edycję moich zdjęć (lub zrobienie własnych i opisanie każdej części jaką wymienicie w lekturze dla mnie) :laugh:

 

PS. Jedyne co ja się domyślam to, że trzeba wyregulować w tym na klucz IMPULSowy imbusowy

(te sprężyny, a tam nie mam, żadnej śrubki na krzyżaka).

 

Z poważaniem Kamil : ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po pierwsze wieszak naciąg, tak by nie było tam az takiego trójkąta tylko mniejszy, mniej szpiczasty to zwiekszy siłe hamowania. klocki to odmienna kwestia potrzeba ci bodajże klucze 10mm i imbusa 5mm.

 

Kluczem 10 poluzujesz nakrętkę ustawisz odległość i kąt klocka, imbusem 5mm przytrzymujesz przy dokręcaniu a trzecią ręką trzymasz ustawiony klocek :D 2 ręką dokręcasz - powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki wiem jak ustawić, ale chodzi o to, że 1 klocek ciągle styka się z obręczą (Prawy), ponieważ na lewej stronie działa większa siła 'naciągu?'.

Naciągnięcie wieszaka tylko pogorszy problem.

 

Mam nadzieję, że doczytałeś, iż chodzi mi o tą śrubę na klucz imbusowy co jest pod klockiem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W canti chyba nie da się normalnie wyregulować napięcia sprężyn :/ ale w ramie po zdemontowaniu szczęki powinny być 3 takie dziurki (obok piwotów) tam gdzie napięcie sprężyny jest zbyt małe, wsadż bolec który jest na szczęce do dziurki wyżej

 

Dziękuję za odpowiedź :)) Na przyszłość już będę wiedział, ale na razie sam sobie poradziłem - rower był używany, a później leżał, sprężyna uciekła z dziurki w szczęce (było przyznam trochę odkręcone jak wczoraj zauważyłem)

I problem rozwiązany. Tobie dziękuję za podpowiedź na przyszłość (Jak się już sprężyny rozchodzą)

 

Do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...