Skocz do zawartości

[rower] wybór


kry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dojrzałem do kupna nowego roweru tylko oczywiście mam problem z wyborem ;-) Pewnie już macie dosyć podobnych pytań, ale mam nadzieje że znajdzie się jednak ktoś chętny do pomocy. Zastanawiałem się nad wyborem którego z tych rowerów:

 

http://www.rowmix.pl...89&id_prod=2496

http://www.rowmix.pl...29&id_prod=2820

http://www.rowmix.pl...29&id_prod=2821

http://www.rowmix.pl...69&id_prod=2292

http://www.rowmix.pl...00&id_prod=2621

 

polecano też mi ktoss level 2, ale jakoś z wyglądu mi nie pasuje, znajomy też mocno agitował za jakimś GF, ale też jakoś nie znalazłem takiego który by mi kolorystycznie pasował. Nie planuje startów w żadnych zawodach, jeżdżę tylko rekreacyjnie, chociaż dość często, najchętniej w terenie unikając ubitych dróg i ścierzek. Może macie jakieś inne ciekawe propozycje ? (mogą byś jakieś mało popularne ale ciekawe marki)

Cenowo chciałbym się zamknąć w max 2 tyś, (chyba że będzie naprawde coś wartego polecenia to może dołoże coś, chociaż nie ukrywam że fajnie jak by się dało zejść z ceny ;-))

Będę wdzięczny za okazaną pomoc.

Napisano

Z własnego doświadczenia mogę polecić Unibike evolution 2011. Używam go rekreacyjnie i się sprawdza. Wiadomo że w teren by sie przydał lepszy amortyzator, jednak w moim uni jest lepszy niż w twoich propozycjach. Nie polecam meridy ponieważ płaci sie tylko za firmę a ma słaby osprzęt. Ja bym się nie sugerował hamulcami hydraulicznymi ponieważ v breki sie dobrze spisują.

Napisano

kry Z tych co podałeś to zdecydowanie Trek 4300. Jak dla mnie rowerki Treka są super wytrzymałe i polecam ci na jazdę po terenie. (Mój Trek 3700 przeżył dirtowe hopki, tor 4x'owy, trasy DH i nawet dętka nie strzeliła. A przez wakacje katowany był niemiłosiernie.)

Ewentualnie Giant Revel 3, ale jest z nim kłopot - kolega kupił sobie na wakacje i ma problemy z przerzutką - łańcuch samoczynnie przeskakuje na niższe zębatki.

Napisano

kadargo Chodzi o bezawaryjność. Z reguły rower za 5 tys. będzie bardziej bezawaryjny niż taki za 1 tys. Rzadziej złapie luzy itp. A w Treku nie dość, że niska cena - 3700 to 1500 zł, a 4300 to 1900 zł - to jeszcze dostajemy praktycznie bezawaryjnie działający rower i niezły osprzęt. Chyba wiesz o co mi chodzi :thumbsup:

Napisano

A nie jest? To znaczy i tak i nie ;) Ale pewne jest że za 5 dostaniesz lepsze niż za 1 :) Choć sądząc po kapciach to nie polecam takiego roweru jak mój... 15km i 3 kapcie a niby takie super opony... Fly cośtam cośtam ;)

 

A tak poważnie wracając do tematu... jak dla mnie ciężki wybór. Zakładam tylko te wymienione. Chyba zdecydowałbym się na Trek-a. Osprzętowo rowery w sumie podobnie ale ramy Treka znam i mam zaufanie. No i w Treku są V-ki a w tej cenie wolałbym tarcz nie mieć. Jednak dobrze zrobisz jak się przyjrzysz temu A2 ;)

Napisano

Akurat myślę tu o korbach na zewnętrznych łożyskach, które w rowerach za 5k są dość popularne i dość awaryjne, sam nie miałem z tym nigdy problemu ale znam osoby które miały takiego pecha :thumbsup: W rowerach za 1500 mamy tylko zwykłe korby na zwykłych suportach a to się chyba rzadziej sypie, tak wynika przynajmniej z moich obserwacji :thumbsup:

 

A tak naprawdę specjalnej różnicy w awaryjności nie widzę, drogie rowery też się psują.

 

 

A jeśli chodzi o rower do 2tys. to od siebie chciał bym polecić to http://www.mudserwis...ake-p-1395.html :thumbsup:

 

Albo do tego opłaca się dopłacić http://allegro.pl/mbike-renegade-0-6-21-wyprzedaz-i1917837970.html

 

lub

 

http://allegro.pl/mbike-renegade-0-5-nowy-1890-pln-wwa-i1912829107.html :thumbsup:

Napisano

dzięki za opinie unibike i kross w sumie nie brałem pod uwagę, w pierwszym nie podobają mi sie kolory ram jakie widziałem, a kross jakoś ogólnie mi nie podchodzi. Te mbike wyglądają ciekawie, mam nadzieje że sprzętowo też nie są zle ;-)

Ogólnie to myślałem o kupnie czegoś z tarczami, skuteczność hamowania vkami w porównaniu do disc jest slaba.

Napisano

kry Chcesz tarcze? W takich roweruch za ok. 2000 dostaniesz albo słabe tarcze, albo dobre V'ki. Za taką cenę opłaca się brać rower z tarczówkami, jeżeli masz w najbliższych planach zmianę na hydrauliki - zaoszczędzisz na wymianie piasty i przeplataniu koła - w przeciwnym razie nie widzę w tym sensu. Tak jak napisałem ja i kolega kadargo ramy Treka są wytrzymałe i mamy do nich zaufanie a poza tym jest na nie dożywotnia gwarancja.

Co mogę jeszcze zaproponować to Gangsta 6.0 z ciekawą geometrią, taki Author Kinetic lub Felt Q620 z hydraulicznymi tarczówkami.

Te Mbike'i też bardzo fajne. Szczególnie ten 0.6 robi wrażenie, ale rama może być trochę za duża. Napisz jakiego jesteś wzrostu.

Napisano

Fajne są ten Gangsta jak i Author, wzrostu mam 180 cm, aktualnie mam ramę rozmiaru L (nie wiem ile to cali., 19'' ?).

A taki kross http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a2-disc-p-1409.html ? cena bardzo fajna, ma tarczówki (tylko nie wiem czy to hydrauliki czy nie), tylko że to jest jednak kross, sam nie wiem czym to jest spowodowane, ale jakoś nie moge się przekonać do tej marki.

Napisano

kry Kross to bardzo dobra firma. Przynajmniej płacisz za osprzęt, a nie jak w KTM'ach za naklejkę na ramie. Ten Level A2, który podałeś to całkiem niezły rower. Niczego sobie części i tarcze, chyba, mechaniczne. Ale na tych Krossach to pół polski śmiga :002: Masz wystarczająco propozycji. Wybór jest twój. Aha, jak dla ciebie, to rama 19" lub ewentualnie 19,5". Sam mam 180 cm i ramę 19,5" - jeździ się idealnie.

Napisano

Dzięki, będę musiał zrobić sobie wycieczkę po sklepach i na żywo pooglądać, raz jeszcze dziekuję za pomoc.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...