Skocz do zawartości

[przerzutki] Jaką przerzutkę wybrać

Lothar75

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Na wstępie chciałbym przeprosić za może niezbyt fachowe słownictwo, ale mam nadzieję że mnie zrozumiecie.

Jestem amatorem w temacie rowerów.

Zacząłem regularnie jeździć na rowerze po dłuższej przerwie i zauważyłem problem z wrzucaniem skrajnych biegów. Chodzi mi o to że muszę dociskać dość długo manetkę aby łańcuch wszedł na dużą zębatkę przednią i podobnie jest z dużą tylną. Próbowałem wyregulować przerzutki w sposób podany na forum, jednak okazało się że zakres śrub regulacyjnych (H,L) jest za mały i obie przerzutki dość niemrawo reagują na jakiekolwiek manipulacje.

Jak wyglądają moje przerzutki i rower widać dokładnie na tych fotkach: https://picasaweb.go...feat=directlink

W związku z tym pomyślałem, że może byłoby dobrze po prostu wymienić te przerzutki na coś bardziej współczesnego - rower ma już 10 lat. Zależy mi na płynnej zmianie biegów. Przeglądałem trochę ulubiony portal aukcyjny i ze względu na cenę może coś z Alivio pasowałoby do mojego sprzętu.

Może w oparciu o te fotki mógłbym prosić forumowiczów o pomoc w doborze odpowiednich przerzutek.

Wiadomo, budżet ograniczony i na szaleństwa mnie nie stać, ale wszelkie rady mile widziane (nawet te droższe opcje).

Od razu, żeby nie nabijać postów zapytam także o łańcuch - jaki kupić.

Rozumiem że łańcuch ze sklepu będzie skuty. Tak więc jak go rozkuć i po założeniu ponownie połączyć.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie porady.

• Mod Team
Napisano

Tak jak kolega wyżej, możesz pomyśleć także o wymianie manetek.

Co do łańcucha... możesz kupić ze spinką :thumbsup: Ale i tak nie ominie Cię pewnie skracanie...

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Zgodnie z sugestiami i lekturą na forum wypatrzyłem taki zestaw:

http://allegro.pl/przerzutka-shimano-acera-rd-m360-czarna-i1911292990.html - tak jak podpowiadał "michuuu"