Skocz do zawartości

[Rama] full do amatorskiej jazdy


MixhaL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Poszukuję ramy z amortyzacją używaną lub nową wraz z damperem. Na ramę mogę przeznaczyć do 1000zł.

Rama będzie służyła raczej do jazdów po drogach asfaltowych i utwardzonych drogach gruntowych aniżeli do skoków itp.

Mam rower Kross Level A2 XT i chciałbym całe bebechy przeżucić do nowej ramy aby nic nie dokupywać.

Co możecie polecić z obecnie dostępnych?

Myślałem o ramie krossa FR2:

http://allegro.pl/no...1909715501.html

http://allegro.pl/ra...1897989277.html

Dobre są to ramy? Warte swojej ceny?

Podobają mi się jeszcze ramy w tym stylu:

http://allegro.pl/tr...1897412686.html

 

Czy rzeczywiście kross ma skok 160mm?

Pozdrawiam

Napisano

W sumie jeżdzę dużo po lasach itp duktach ale to są drogi utwardzone ale za to jeżdzę z dużymi prędkościami, większymi niż można wycisnąć pedałując a to za sprawą silnika elektrycznego.

Rowerek mi się rozpędza do blisko 60km\h na prostej dlatego też potrzebuję ramy któa fajnie tłumi nierówności, jako że kross podaje że ma 160mm skoku zainteresowała mnie ta rama. Chcę ramę któa wytrzyma duże prędkości a nie się połamie na pierwszym dołku czyli jakis no name.

Na drodzę asfaltowej przy prędkości 50km rama amortyzowana dużo daje dlatego tez chcę taka ramę.

mam nadziej że wyjaśniłem o co mi chodzi przy wyborze ramy

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

1- Po co full do jazdy po asfalcie i ubitych drogach?

Mysle że chociażby poto by mieć komfort jazdy, miękko zestrojone zawieszenie pięknie sie nadaje to powolnej turystyki a w razie czego zawsze moża troszke poszaleć jeżeli ma sie gdzie.
  • Mod Team
Napisano

Mysle że chociażby poto by mieć komfort jazdy, miękko zestrojone zawieszenie pięknie sie nadaje to powolnej turystyki a w razie czego zawsze moża troszke poszaleć jeżeli ma sie gdzie.

Szczególnie na klasycznym czterozawiasie bez PP lub blokady.

  • Mod Team
Napisano

... dlatego też potrzebuję ramy któa fajnie tłumi nierówności, jako że kross podaje że ma 160mm skoku zainteresowała mnie ta rama. Chcę ramę któa wytrzyma duże prędkości a nie się połamie na pierwszym dołku czyli jakis no name.

Myślisz że jak rama ma więcej skoku to lepiej wybiera :D He, he, to nie tak. Do zastosowań o jakich piszesz wystarczy 100mm skoku, dodatkowo biorąc pod uwagę aspekt że przód i tył powinne mieć tyle samo skoku (ew. +/_ 20%), więc jak przełożysz części z Levela to najlepiej do ramy ze 100mm skoku. Zapomnij o pomykaniu powyżej 40km/h na prostej na rowerze z ramą na Sign FR czy podobną, to ciężkie kloce do zjazdów, do szybkiej jazdy po prostym się nie nadają.

Zainteresuj się tą ramą Treka co ja zlinkował durnykot, bo to jest właśnie to czego Ci trzeba.

Napisano

MixhaL czy zwróciłeś uwagę na drobną kwestię taką jak waga ramy z damperem? 4,5 kg deklarowane przez sprzedawcę czyli na pewno nie mniej to po pierwsze.

 

Po drugie to jest rama do zjeżdżania i latania a nie do jazdy więc chcesz kupić coś z czego nie będziesz mieć żadnego pożytku poza ewentualnym lansem pod sklepem :) Geometria umożliwia dojechanie na miejsce w większych bądź mniejszych bólach i tyle. Jak wsadzisz tam widelec o skoku rzędu 100 mm to będziesz wyglądać pokracznie i jeździć fatalnie nawet na dojazdówkach.

Durnykot ma rację i pokazał Ci dobry kierunek. Takich ram powinieneś szukać a nie niezbyt wyrafinowanego kloca do FR.

Napisano

Przy 60km/h jesteś jeszcze w stanie kręcić korbami mając napęd z roweru górskiego z zębatką 44 przód i 11 tył?

Teoretycznie tak ale praktycznie nie ma sensu gdyż ledwo co się nadąża kręcić.

W sumie popatrzyłem się to te rowery były sprzedawane na amortyzatorach podonych jak mam w levelu tylko że minimalnie większy skok więć myślę że aż tak pokracznie nie będzie to wygląało.

Kolejna sprawa że rowerek będzie służył coś na wzór skuterka czyli ja nie będę wogóle kręcił pedałami więc być może geometrię można w pewnym stopniu pominąć bo nie będzie to dla mnie męczące.

Jeżeli chodzi o wagę też nie ma to żadnego znaczenia, tak jak wspominałem ja nie będę napędzał tego roweru, będzie to robił silnik, ba nawet dojdzie jeszcze blisko 20kg do masy roweru.

I najważniejsze że chciałbym aby wszystko pasowało ze starego roweru dlatego się zainteresowałem tą ramą. NIe chce dokupywać nowe graty.

Tutaj znalazłem test roweru i bardzo pozytywnie się wypowiadają o nim nawet na podjazdach:

http://www.rower.com/archiwum.php?art=2810

 

Jakie zalety mają tamte ramy w porównaniu do tej krossa?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Napisano

Zalety mają takie, że są ramami rowerowymi a nie podstawą do budowy pojazdu typu SAM. Test tego roweru jest wprost proporcjonalnie ładny do krajobrazów na zdjęciach. Jego największą zaletą było to, że swego czasu kupowało się go na części i sprzedawało oddzielnie dobrze na tym zarabiając. Późniejsze opinie ludzi jeżdżących na nim na co dzień już nie są takie wspaniałe.

 

Bez obrazy, ale Twoje wypowiedzi świadczą o tym, że chciałbyś zrobić coś na bazie roweru tylko nie bardzo masz pojęcie o temacie i to prowadzi do katastrofy. Obciążając ramę kolejnymi 20 kg prosisz się o kłopoty a o tym jak będzie wyglądać połączenie części z roweru xc z zdeklarowanym freeridem to nawet nie chce mi się myśleć.

 

Skuter to skuter a rower to rower. Połączenie tych dwóch rzeczy nazywa się motocykl.

Napisano

Widzę że zaczyna się gdybanie...Zamiast pomóc to próbujecie mi to wyperswadować.

Mówię że chcę pancerną ramę coś mocnego a polecacie mi delikatne szosowe ramy.A co powiecie o takim rowerku:

Stealth%20Bomber(3).jpg?maxWidth=1000&maxHeight=800

Stealth%20Bomber(4).jpg?maxWidth=1000&maxHeight=800

 

 

 

 

 

Rower waży ponad 50kg i osiąga około 80km\h

Napisano

Ta, ciekawe gdzie mówisz o tym, ze potrzebujesz pancernej ramy do tego żeby zrobić z tego SAMa. I rozumiem, że Ty wiesz, że rama tego roweru jest seryjna i nie podlegała żadnym modyfikacjom bo ja bardziej bym się skłaniał do tego, że jest to robione pod konkretny projekt a nawet jeżeli jest to seria to nie mówimy o czymś za 200 €. Pod tą metalową wydmuszką spodziewam się ramy w stylu GT IT 1

 

Masz 1k PLN co jest małą kwotą jeżeli chodzi o ramę FS w ogóle jeżeli popatrzymy po nowych produktach. Do tego Twoja wiedza w zakresie samych rowerów budzi moje poważne wątpliwości a na koniec pokazujesz coś za XX tysięcy PLN gdzie sam widelec (wyglądający jak Shiver) kosztuje ze 3 tysiące albo więcej.

 

Uważasz, że założenie normalnego widelca xc do ramy pokroju FR nie będzie problematyczne w przełożeniu na jazdę więc ja uważam moją aktywność w tym temacie za zakończoną i żeby nie było, że się czepiam i tylko gdybam to powiem Ci że ostatnio bardzo dużo czasu spędzam z człowiekiem, który buduje swój pojazd i wiem jak to wygląda oraz widzę skomplikowanie tego procesu co w zderzeniu z Twoimi pytaniami i pomysłami utwierdza mnie w przekonaniu żeby się więcej nie odzywać.

 

Życzę Ci jak najlepiej i mam nadzieję, że Ci się uda i będzie wszystko dobrze :)

  • Mod Team
Napisano

Zapytam z ciekawości- gdzie będzie zamontowany silnik?

A propos pokazanego "roweru" i Twojego planu związanego z rama SIGNa- SIGN jest zaprojektowany pod amorek 130 mm- Ty w Levelu masz zapewne 100mm - ta różnica spowoduje dosyć znaczną zmianę w geometrii - rower będzie "leżał " na przednim kole .

Natomiast zastanawia mnie ,jak rama typu SIGN z dosyć prostym damperem będzie się zachowywała przy "dodaniu gazu".

Będę głośno myślał- silnik elektryczny będzie generował znacznie wyższy moment obrotowy niż przeciętny rowerzysta, więc na zawieszenie tylne- damper- będą przekazywane znacznie większe siły niż przy normalnym zastosowaniu- mając na względzie stosunkowo małe tłumienie kompresji potrzebne przy normalnej jeździe podejrzewam,że rama będzie znacznie "przysiadać" - pojawia się dynamiczna zmiana obciążenia.

Można więc przyjąć,ze podczas stałego przekazania napędu damper nie będzie się w stanie wyprostować,czyli nie będzie wybierał nierówności. Pomijam już fakt,że przyjmujesz wagę roweru ok. 20 kg - to plus Twoja masa plus duży moment obrotowy silnika ( w porównaniu z rowerzysta) może spowodować,że zawieszenie nie da rady .

 

Ale mogę się mylić- tak sobie gdybałem.

Napisano
Mówię że chcę pancerną ramę coś mocnego a polecacie mi delikatne szosowe ramy.

:icon_lol: widziałeś gdzieś szosową ramę w tym temacie? :icon_lol:

 

Rower waży ponad 50kg i osiąga około 80km\h

Rower? :woot: Wiesz co to jest rower?

Napisano

A tak to jezdzi:

http://www.youtube.com/watch?v=9Vm6LuIsbhM

http://www.youtube.com/watch?v=A4VRhIQPrtg&feature=related

 

 

Chciałem dodać do poprzedniego postu ale nie wiedząc czemu jest jakiś dziwny limit nałożony na multimedia.

Jeżeli chodzi o cenę to rower kosztuje aktualnie grubo ponad 30tys.

Pokazując ten rower chciałem pokazać że jest on zrobiony na ramie typowo DH bo "wy" się upieracie na typową ramę "szosową" z amortyzacją i wpieracie że się rama krossa nie nada.

Chciałem poprostu pokazać że mój pomysł nie jest taki nieprzemyślany, kwestia tylko dopracowania go dlatego też chciałem się wypytać na jakie trudności mogę napotkać przy danym modelu ramy.

Muszę przyznać że takie komentarze jak jak durnegokota są uczące w odróżnieniu do reszty.

Czemu wybrałęm rame krossa a np dlatego że zauważyłem wzmocnienie przy rurce siodłowej a jako że mam zamontować bagażnik do sztycy widziałem jak taki bagażnik wyłamał ramę właśnie w miejscu wzmocnienia w krossie i to nie w rowerze no name tylko jakimś firmowym.

Druga sprawa silnik będzie w kole a na koła działą ogroma siła gnąca, przy montażu silnika w przednim kole czasami moment jest taki duzy że aż wygina widełki lub wyłamuje koło z widełków.

Natomiast w krossie zauważyłem masywniejsze przymocowanie tylnego koła(silnik będzie z tyłu).

Tak sobie myślę że jeżeli amorek ten byłby za niski to z czasem mógłbym wymienić na wyższy, być może gra warta świeczki...

  • Mod Team
Napisano

Pozwolę sobie na małe co nieco- ten rower?moped? niestety nie jest zrobiony na typowej ramie do DH. On jedynie wygląda jak coś zbliżonego do ramy DH- w zasadzie jedynym elementem typowym dla dałnhilu jest przedni amorek ,natomiast tylne zawieszenie jest bardzo podobne do rozwiązań stosowanych w motocyklach krosowych lub w legendarnym rowerku dla dzieci o nazwie honda RN01

http://i3.pinkbike.c...bpic1634656.jpg

Pamiętajmy,ze pokazane "Coś" jest rowerem/mopdedem zaprojektowanym od podstaw i obliczonym pod działające z tym napędem siły.

Zrodziły mi się kolejne wątpliwości:

-czy hamulce dadzą radę?

- czy tylna piasta/silnik ma ewentualna możliwość montażu tarczy hamulcowej?

- jak ze szprychami i obręczą tylnego koła( zresztą sam o tym Autor wspomina)

- montaż tylnego kola do ramy- SIGN ma chyba klasyczny szybkozamykacz 9 mm - wydaje mi się to ciut za słabym mocowaniem. jak wygląda mocowanie w planowanym silniku/piaście?

 

Tak sobie myślę,czy założenie amorka o niższym skoku nie wyjdzie takiemu pomysłowi na dobre- zwiększenie kąta główki o jakieś 2 stopnie może zmniejszyć tendencje do podrywania koła w czasie przyspieszania ...

Omawiany pomysł jest taki jak każdy inny - lekko zwariowany, negowany przez większość,ale wcale nie niemożliwy

Napisano

To coś z przodu to White Brothers :D

 

Pewnie że zrobienie czegoś takiego jest możliwe ale... nie w ten sposób. Nie za półdarmo. Zdecydowanie z głową i projektem. Ta konstrukcja nie bez powodu kosztuje te 30kzł.

Napisano

Silnik to jest dokładnie ten sam który zamieściłem w rowerze na zdjęciach, montaż centralny w piaście że tak to nazwę.

Tak jest możliwośc zamontowania tarczy hamulcowej i hamulce które mam obecnie dają radę, naprawdę błyskawicznie zatrzymują rower ( sprawdzone nie raz z prędkości 50km\h do 0 ) chociaż kultury pracy im brakuje( zachowują się tak jak vbrakei gdy złapią np wody czyli tak jakby przepuszczały pierdząco).

Silnik przychodzi z gotową obręczą na motorowych szprychach.

Jak dobrze pamiętam montaż koła jest w starodawny sposób czyli poprzez zwykłą nakrętkę.

Jeszcze takie głupie pytanie, czy ta rama kross fr2 jest na koła 24" czy 26"

Pozdrawaim

  • Mod Team
Napisano

26,, można sobie sprawdzić na stronie Krossa.

Moim zdaniem jak już sie upierasz przy tej ramie to nie z seryjnym damperem (Kind shock) tylko jakimś Foxem na przykład i z przodu też koniecznie wymiana amortyzatora, ja bym dał coś powyżej 160mm, jakiś Junior lub coś w tym stylu. Z amortyzatorem 100mm będzie to wyglądało dość pokracznie.

 

Ed/ Nazwę tematu trzeba było dać "Jaka rama full do roweru z silnikiem elektrycznym".

Napisano

Myślałem trochę o tej ramię i może faktycznie zbyt się mocno na nią nastawiłem.

Poczekam i ochłonę trochę być może z czasem pojawi się coś fajnego na allegro.

Jeżeli coś mi wpadnie w oko będę zamieszczał linki do ram i będziemy uzgadniali warto czy nie.

Dziekuję za pomoc i pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Hmm, a nie zauważyłeś na jakiej wysokości ten rower ma mufę suportu? Korbą musi co chwilę o coś haczyć :). Jak się upierasz na Signa to kup jeszcze co najmniej jakieś Duro, używane za 150-200pln dostaniesz. 100mm to za mało do tej ramy.

A o zmianę nazwy tematu to chyba musisz poprosić moderatora.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...