Skocz do zawartości

[rower] Kross A8 2012 czy Orbea H50


claas86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich :)

 

 

 

Odłożyłem trochę więcej pieniędzy, niż ostatnio jak tu pisałem. Mówiąc krótko, chcę kupić rower, który mi starczy na wielę lat.

 

Chcę mieć po prostu dobry sprzęt, który da mi radość i przyjemność z jazdy. Nie chcę po paru latach kupować nowego roweru. Najwyżej modernizacja zużytych bądź

 

przestarzałych elementów od osprzętu, czyli biorę pod uwagę rozbudowę w przyszłości. Mam 25 lat dawniej sporo jeździłem, później zaprzestałem z braku czasu. Mieszkam raczej w

 

terenie nizinnym, ale na pewno będę ostro cisnął bo leśnych szlakach i bezdrożach. Zawsze chciałem wziąć udział w jakimś maratonie, takie małe marzenie i pomysł, ale pewnie

 

poprzestanę na leśnych szlakach :P

 

Reasumując. Rower Orbea Alma H50 na pewno mocno naciągnie mój budżet (liczę na to, że uda mi się wytargować spory upust, niż ten który jest podany na stronie). Nie

 

jestem PRO w tych sprawach, ale rama w tym rowerze jest bardzo dobra, jest sportowa ? Sylwetka pochylona do przodu ? Opłaca się dołożyć do modelu Orbea (zakup na lata)

 

czy lepiej kupić polskiego krossa ? Różnice między tymi modelami, który bardziej dla mnie ? A może jakiś inny model ? Dodam tylko, że Orbea strasznie mi się podoba :D Kross też jest

 

ładny, ale orbea się do mnie "uśmiecha" ;)

 

Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.

 

 

A8 2012 Level A8 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

Orbea Alma H50 Orbea Alma H50 26

Napisano

Lepsze hamulce w Orbei kosztem korby pozagrupowej, lol, jak dla mnie na "początek" Kross w zupełności wystarcza, nie odbiega osprzętem od Orbei a jednak różnica w cenie jest dosyć znaczna :)

Napisano

Spokojnie, cena "orbea h50" nie różni się aż tak bardzo od krossa jak Ci się wydaje. Korbę można wymienić wcześniej czy później. Orbea ma pewnie lepszą ramę, bo z tego słynie ta firma. Kupując rower na lata patrzy się przecież na wytrzymałość ramy. Jednak czy jestem w stanie zrobić krzywdę ramie z krossa ? :P

Napisano

Orbea faktycznie wygląda cudownie, ale jest dużo droższa.

 

Mi osobiście podoba się jeszcze nowy mbike evo :thumbsup:

 

 

Nie sądzę żeby rama Kross specjalnie gorsza ald H50, no może poza gwarancją, bo Orbea daje dożywotnią :thumbsup:

Napisano

Jeden "znawca"powiedział tak: "Mbike w porównaniu z A8 ma słabsze manetki, przerzutkę przód, obręcze, zapewne i wspornik siodła, kierownicy itp , siodło, hamulce są Avid a duużo "dobrego" o nich słyszałem np że są strasznie głośne (nie wiedząc dlaczego) i najważniejsza rzecz RAMA nie znam producenta ram mbike nie wiem co są warte". Wróćmy do tematu.

Napisano

Jak dla mnie-kup tego, ktory Ci się bardziej podoba. W Orbei są jak dla mnie lepsze:

-koła (mavice crossride na maszynach, są praktycznie bezobsługowe, mają super uszczelnienie więc można pośmigać nawet 2 sezony bez serwisu a w razie problemów wymienić łożyska)

-hamulce (różnica w cenie ok 400-500 zl na korzyść orbei, ale co kto woli, ja bardzo nie lubię hamulców shimano,a te formule są naprawdę dobre :thumbsup: )

-korba mimo wszystko plasuje się pomiędzy deore a SLX

-rama

-przerzutka tylna-mając SLX non stop mnie denerwowała, szybko się rozregulowywała, XT była lepsza

-amor teoretycznie może być niewiele lepszy w krossie

Różnica w cenie jest, ale osprzętowo Orbea wygrywa, kup tego który Ci się podoba bardziej i na którym będzie Ci się lepiej jeździło. :icon_cool:

Napisano

Nie wiemy jeszcze nic o ramie Krossa, w tym roku została przebudowana w stosunku do poprzedniego rocznika, myślę że ja trochę odchudzili, więc wstrzymajmy się z opiniami która jest lepsza :thumbsup:

Napisano

Ja by stawiał na Krossa, amortyzator ma trochę lepszy, napęd jest bdb, z tą przerzutką nie przesadzajmy, są podobnej konstrukcji, kross ma też nowy model hamulców Deore, mają mechanizm Servo Wave. Koła na kulkach nie są złe, jak się o nie dba, wystarczy myślę jeden serwis w roku i będzie ok.

Ja jestem za Krossem, a za różnicę w przyszłości możesz sobie kupić jakieś lżejsze kółka.

Napisano

Ja koła na piastach deore, a później XT, musiałem rozbierać co miesiąc-2, a w środku brakowało smaru, była tylko czarna woda i brud. Od kiedy zmieniłem na crossridy katuję je już jakieś 8 miesięcy, myję je karcherem a w środku ani grama brudu. Wiadomo, że kross wypuścił nową ramę, ale nie wydaje mi się, że różnice będą jakieś specjalne, pozostanie raczej ramą ze średniej półki. Geometria wypada bardzo podobnie-Orbea ma mniejszą bazę kół, ale za to główkę o kącie 70,5*. Ja bym na swoim miejscu wziął Almę (uwielbiam te opony :teehee: , lepsze koła, wygląd i najpewniej lepszą jakościowo ramę)

Napisano

Uważasz że Alma to rama z wyższej półki? :thumbsup:

 

Na czym polega ta lepszość?

 

 

A jeśli chodzi o piasty deore, to też je posiadam, myje pod ciśnieniem, przejeżdżałem przez strumienie i wszystko jest OK, może miałeś pecha :thumbsup:

Napisano

Coś ta Orbea powoli odpada, ponieważ w promocyjnej cenie będzie tylko rozmiar M

 

To na czym polega problem w kołach od A8 ? Czym się różnią od mavice crossride, że trzeba je serwisować częściej ?

Napisano

Piasty są na kulkach-słabo uszczelnione. Ale jeśli ktoś nie będzie jeździł w błocie, i raz na pół sezonu do nich zajrzy i je przeserwisuje to powinno być OK :) . Ja pecha nie miałem, bo miałem styczność z łącznie 4 takimi piastami (2x deore tył, 1x XT tył i 1x deore przód). Jeśli chodzi o ramę, popatrz na detale, na główkę ramy Orbei. le tak jak pisałem-wybierz to co Ci się bardziej podoba :P

Napisano

Chciał bym dodać jeszcze coś o geometrii Almy, jeśli jest taka jak podaje producent na swojej stronie, to po prostu nie chciał bym na niej jeździć. Podają tam wszystko dla amortyzatora 80mm. To z amortyzatorem 100mm nie dość że kąty się zmienią, zmieni się jeszcze położenie środka ciężkości.

 

popatrz na detale, na główkę ramy Orbei

 

No tak, wygląd :thumbsup:

 

A ja i tak podtrzymuje swoje zdanie że piasty deore są OK bo nie mam z nimi żadnych problemów :thumbsup:

Napisano

Piasty na kulkach słabo uszczelnione? Chyba tylko te najtańsze.

Mam piasty xt, których przebieg zbliża się 20 000 km, pierwszy serwis robiłem gdzieś w okolicach 18 000 km i mimo jazdy każdych warunkach pogodowych, w tym i zimą, smar w środku był miejscami jeszcze w oryginalnym kolorze. Moja siostrzenica ma rower, który ma lat naście, w nim piasty stx rc; rower przez kilka lat leżał za szklarnią u jakiegoś niemiaszka, kiedy je rozebrałem, żeby nasmarować okazało się, że smar był prawie czysty. Ogólnie łożysk kulkowych z konusami bym nie demonizował, dobre piasty i dobrze skręcone potrafią służyć naprawdę długo.

Napisano

No to dziwne bo ja mając XT z tyłu dobrze poskładane miałem w nich po miesiącu syf nie z tej ziemi, w deore także. Miesiąc wystarczył aby w XT zrobiły się wżery na kulkach i na misce, a karcherem roweru nie myłem. Co do geometrii almy-odejmij sobie z amora 2 cm SAG-u i wyjdzie już na to samo, a Kross nie ma w ogóle podanej zalecanej wysokości amortyzatora. Po za tym Kross ma dłuższą bazę kół więc będzie mniej zwrotny na technicznych odcinkach. Ale autor chyba już odrzucił Alme.

Napisano
Po za tym Kross ma dłuższą bazę kół więc będzie mniej zwrotny na technicznych odcinkach

 

Jeśli 2012 ma taką samą geometrie jak 2011 nie martwił bym się o to :thumbsup: Myślę że powinieneś przejechać się takim Krossem, bo co jak co ale na pewno nie można powiedzieć że brakuje mu zwrottności.

 

Kross nie ma w ogóle podanej zalecanej wysokości amortyzatora

 

No nie ma podanej, ale to nie jest żaden argument...

Napisano

Ten mbike evo rzeczywiście całkiem ciekawy, ale nie wiele wiadomo o tej marce.

 

Z tyłu SRAM 10 rzędowy, podobno bardziej podatny na zabrudzenia i rozregulowania niż 9 rzędowe shimano. Rama też znak zapytania, pewnie niedługo pojawi się więcej testów i opinii na temat tego sprzętu.

 

A jakby go porównać z KROSS A8 2012 ? Co wg. Was wypada lepiej ?

 

I jeszcze jedno. W a8 z 2011 są przerzutki deore slx w z modelu a8 z 2012 slx. Czy slx są dużo gorsze ?

 

I drugie :P Jak zablokuje amor "pop lock" i skoczę np. z krawężnika to może się on uszkodzić ?

Napisano

Jak skok tylko z krawężnika to raczej nic nie powinno się stać.

 

A8 z 2012 ma te same przerzutki co 2011.

 

Jeśli chodzi o sram vs shimano, to wydaje mi się że jest odwrotnie, sram jest ogólnie mniej wrażliwy na zabrudzenia z racji zastosowanego systemu 1:1

 

A jeśli chodzi o Mbike, to mi się podobają i w bB też :thumbsup:

Napisano
No nie ma podanej, ale to nie jest żaden argument...

Prędzej bym powiedział, że argumentem nie jest to że wysokość amorka dla Orbei wygląda jak 100 mm na papierze, to raczej świadczy o tym że producent pomyślał i odjął te 20 mm sagu. Po za tym kąty w Krossie bez tego to jedna wielka niewiadoma, ale o kąty bym się nie bał bo pół stopnia w 1 czy w 2 nie robi odczuwalnej różnicy.

Napisano

Masz trochę pokręcony tok myślenia, nie znasz jakiegoś parametru i już zakładasz nie wiadomo co.

 

 

Ale będę tak miły i sprowadzę Cię na ziemie, bB dokonał swoich pomiarów i pokrywały się one z tymi na stronie a mierzyli oni rower juz z 100mm amorem.

 

W dodatku Kross był doceniony za zwinność

 

Mam na kompie test rowerów bB za 4-5 tyś. Jest tam a8 i wiele innych, mogę wysłać każdemu kto jest zainteresowany kupnem roweru z tego przedziału cenowego.

 

 

A Twoje przypuszczenia na temat toku myślenia ludzi z Orbei pozostawię bez komentarza.

Taaak pewnie tak myśleli.

Napisano
Kross nie jest krótkim rowerem i zwrotny specjalnie nie będzie,

 

 

Ja mam swoje zdanie podparte konkretami, poza tym bB uważa tak samo. "Szatańsko zwinny" to jest cytat z tego testu. Przypadek?

 

Ty zaś patrzysz na kilka cyferek i myślisz że wiesz jaki to ma wpływ na jazdę, a w tym właśnie momencie pokazujesz że nie wiesz :thumbsup:

Na skrętność mają też wpływ inne parametry ale Ty i tak wiesz swoje... .

Pogadał bym z Tobą o tym ale póki nie przejedziesz się na Krossie, naprawdę nie mamy o czym :whistling:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...