Skocz do zawartości

[Amortyzator]Marrzocchi shiver, problem z tłumikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Tą drugą część zgubiłeś czy ją masz? Jak masz to wrzuć też fotki. Bo mnie się wydaje, że na górze było tylko pokrętło regulacyjne.

Marzocchi ma brzydki zwyczaj montowania pokręteł na wcisk i często je ludzie gubią... :down: Aczkolwiek tragedii nie ma bo można dokupić lub po prostu regulować sobie kluczem lub kombinerkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mam drugą częśc lecz ona się trzymała na tej końcówce tłumika. Ta końcówka powinna mieć takie dwa wystające cypelki a ma tylko jeden, dlatego ta druga część wyleciała. No tragedia troche jest bo tłumik się troche blokuje i olej wyleciał. Przypatrz się na inne zdjęcia podobnych amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popraw zdjęcie bo nie bardzo wiadomo co się urwało. W moim shiverze wyrwało całe mocowanie tłumika w korku górnym, tam gdzie zakłada się segera. Doraźnie owinąłem drutem i zakleiłem poxipolem, ale poźniej to zaspawałem. Tylko utraciłem wszystkie regulacje w tej goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za nie używanie profesjonalnego słownictwa, ale aż tak się nie znam. Daje link do zdjecia, na czerwono zaznaczyłem część która się urwała, a która powinna być i trzymała ten "korek" W efekcie korek wyleciał, olej wyleciał. Tłumik "lata" w środku

 

http://imageshack.us...202/painta.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urwał ci się większy kawałek niż u mnie. Jeśli drugi tłumik jest sprawny ustaw regulacje w pozycji która najbardziej Ci odpowiada odtłuść wszystko rozpuszczalnikiem i zaklej poxipolem albo inną żywicą epoksydową, jak chcesz zrobić to raz i porządnie trzeba zaspawać. Inną opcją jest wymiana całego tłumika - kiedyś się dowiadywałem i cena o ile są dostępne to ~300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urwał ci się większy kawałek niż u mnie. Jeśli drugi tłumik jest sprawny ustaw regulacje w pozycji która najbardziej Ci odpowiada odtłuść wszystko rozpuszczalnikiem i zaklej poxipolem albo inną żywicą epoksydową, jak chcesz zrobić to raz i porządnie trzeba zaspawać. Inną opcją jest wymiana całego tłumika - kiedyś się dowiadywałem i cena o ile są dostępne to ~300zł

 

kleiłem masą poliuretanową. Tłumik jest z aluminum i będzie tam malutki kawałek do spawania, masz moze zdjęcia jak ty to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw próbowałem (tzn oddałem do zakładu który spawa aluminium) sam ten zewnętrzny trzpień od regulacji naprężenia sprzężyny przyspawać do korka ale między nim a trzpieniem regulacji powrotu jest oring który się stopił więc zaspawałem wszystko z nadmiarem . Zdjęć nie mam ale łatwo można sobie to wyobrazić.

Jest jeszcze jedna opcja. Można tą zniszczoną część odkręcić od całego tłumika. Pod korkiem, pod sprężyną jest taki czerwony element z wyżłobieniem na klucz płaski chyba 10mm. Ten element przytrzymujesz kluczem i kręcisz zniszczoną częścią. Pozostaje jeszcze znaleźć zakład obróbki metali który zechce ci dorobić taki element za normalne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...