Skocz do zawartości

[ Opony i dętki ] Kilka pytań odnośnie przebijalności.


Trekuu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam "mały" problem i kilka pytań z nim związanych. Niestety, przewertowanie forum nie dało odpowiedzi na moje pytania :/

W ciągu 2 miesięcy, w dodatku nie całych 4 razy poszła mi dętka. Raz od niskiego ciśnienia i głupiego skoku od obręczy, ok to rozumiem. Wymieniłem obie dętki ( trochę szmaciane były ) na twarde i grube Conti. Napompowałem opony dosyć mocno, nie na kamień, ale mocno. Jadąc po mieście przebita. Po chodniku jechałem, i nie było tam żadnego szkła. Później 2 razy w lesie. Również bez żadnych ostrych kamieni, ani szkła. Co można na to poradzić? Ciągłe wymienianie, bądź łatanie dętki jest męczące, a mieszkam w małym mieście, w którym ciężko nawet o dętkę. Czy to wina opony? Są dość miękkie. Wymienić na jakieś grubsze? A może dętka inna? Czytałem ost. art. o dętkach FOSS'a.

A Tubless Ready? Czy zmniejszyły by przebijalność? A jak tak, to jak je zastosować?

I czy można nalać uszczelniacza do zwykłej dętki ( Presta ) i czy to by pomogło?

Z góry dziękuję za odpowiedz :)

Napisano

Sprawdź sobie czy nie masz jakiegoś szkiełka, kolca wbitego w oponę, najpierw ją zdejmij i przejedź palcem po wewnętrznej stronie opony po całym obwodzie. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz uszkodzonej obręczy, mam na myśli ostre krawędzie.

Napisano

Napompowałem opony dosyć mocno, nie na kamień, ale mocno.

Tzn dokładnie ile barów? Bo wiesz mój kumpel mówi że pompuje dosyć mocno, a po podłączeniu do kompresora jest 1,5 bara także...

  • Mod Team
Napisano

3 bary to jeszcze nie jest jakoś super dużo :P

Sprawdzałeś, czy to nie snake?

Dętki Fossa sobie odpuść, bo to szajs jest :]

Ewentualnie jak chcesz bezdętki a masz obręcze, opony pod dętki to zobacz sobie jak zrobić Ghetto Tubeless

Napisano

A jakieś grubsze opony? W rozmiarze 2.20, ewentualnie 2.30 to co polecacie?

Patrzyłem na Conti Moutain King, ale na forum piszą, że są cienkie i szybko się ścierają?

Jakie inne opony wziąć, żeby i trochę posłużyły i co najważniejsze nie przebijały się?

Nie zależy mi specjalnie na masie, bardziej na nieprzebijalności i fajnym bieżniku również po bokach trzymających się zakrętów. Co powiecie na Schwalbe Rocked Ron, albo Fat Albert, Black Shark, czy Nobby NIc.

Albo jakieś Maxxis'y, Conti?

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...