Trekuu Napisano 5 Listopada 2011 Napisano 5 Listopada 2011 Witam! Mam "mały" problem i kilka pytań z nim związanych. Niestety, przewertowanie forum nie dało odpowiedzi na moje pytania :/ W ciągu 2 miesięcy, w dodatku nie całych 4 razy poszła mi dętka. Raz od niskiego ciśnienia i głupiego skoku od obręczy, ok to rozumiem. Wymieniłem obie dętki ( trochę szmaciane były ) na twarde i grube Conti. Napompowałem opony dosyć mocno, nie na kamień, ale mocno. Jadąc po mieście przebita. Po chodniku jechałem, i nie było tam żadnego szkła. Później 2 razy w lesie. Również bez żadnych ostrych kamieni, ani szkła. Co można na to poradzić? Ciągłe wymienianie, bądź łatanie dętki jest męczące, a mieszkam w małym mieście, w którym ciężko nawet o dętkę. Czy to wina opony? Są dość miękkie. Wymienić na jakieś grubsze? A może dętka inna? Czytałem ost. art. o dętkach FOSS'a. A Tubless Ready? Czy zmniejszyły by przebijalność? A jak tak, to jak je zastosować? I czy można nalać uszczelniacza do zwykłej dętki ( Presta ) i czy to by pomogło? Z góry dziękuję za odpowiedz
marek93 Napisano 5 Listopada 2011 Napisano 5 Listopada 2011 Sprawdź sobie czy nie masz jakiegoś szkiełka, kolca wbitego w oponę, najpierw ją zdejmij i przejedź palcem po wewnętrznej stronie opony po całym obwodzie. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz uszkodzonej obręczy, mam na myśli ostre krawędzie.
enkoder Napisano 5 Listopada 2011 Napisano 5 Listopada 2011 Trekuu, czasem wbity kolec akacji potrafi rozwalić kilka dętek, jak się go nie wyjmie, obejrzyj dokładnie opony
rybciasum Napisano 5 Listopada 2011 Napisano 5 Listopada 2011 Napompowałem opony dosyć mocno, nie na kamień, ale mocno. Tzn dokładnie ile barów? Bo wiesz mój kumpel mówi że pompuje dosyć mocno, a po podłączeniu do kompresora jest 1,5 bara także...
Trekuu Napisano 7 Listopada 2011 Autor Napisano 7 Listopada 2011 Tzn. ok 3 barów. Sprawdziłem, w oponie nie było żadnych kolców
karbeti Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Sprawdź też obręcze - pisałeś o jakimś skoku, może się odszczerbiła. A może to po prostu pech?
Mod Team safian Napisano 7 Listopada 2011 Mod Team Napisano 7 Listopada 2011 3 bary to jeszcze nie jest jakoś super dużo Sprawdzałeś, czy to nie snake? Dętki Fossa sobie odpuść, bo to szajs jest :] Ewentualnie jak chcesz bezdętki a masz obręcze, opony pod dętki to zobacz sobie jak zrobić Ghetto Tubeless
Trekuu Napisano 7 Listopada 2011 Autor Napisano 7 Listopada 2011 A jakieś grubsze opony? W rozmiarze 2.20, ewentualnie 2.30 to co polecacie? Patrzyłem na Conti Moutain King, ale na forum piszą, że są cienkie i szybko się ścierają? Jakie inne opony wziąć, żeby i trochę posłużyły i co najważniejsze nie przebijały się? Nie zależy mi specjalnie na masie, bardziej na nieprzebijalności i fajnym bieżniku również po bokach trzymających się zakrętów. Co powiecie na Schwalbe Rocked Ron, albo Fat Albert, Black Shark, czy Nobby NIc. Albo jakieś Maxxis'y, Conti? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.