Skocz do zawartości

[Piasta]Zmiana V na tarcze, a szerokość piasty?


ChudyMSK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chce wymienic w swoim rowerze hamulce typu V na tarczowe, przeczytalem juz wszelkie informacje na ten temat, rame roweru mam przystosowana do takiej zmiany, ale nie moge znalezc jednej informacji dotyczacej piast, wiem ze musze piasty wymienic na takie z mocowaniem tarczy hamulcowej, ale nie wiem czy piasty takie wszystkie maja standardowa szerokosc, czy musze dobierac konkretnie pod moja rame, mianowicie chodzi mi o to zeby nie okazalo sie po zlozeniu kola z taka piasta i zamocowana do niej tarcza hamulcowa, ze jest to za szerokie lub za waskie do ramy z zamocowanym zaciskiem hamulca.

 

Dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@safian...

Po części masz racje, w tym wypadku jeśli piasty przód i tył miały standardowe mocowania QR tak właśnie będzie...

Ale coraz częściej spotyka się piasty:

Przód - 110/20 sztywna oś, 110/15 sztywna oś.

Tył - 135/10 sztywna oś, 135/12 sztywna oś i ostatnio najczęściej promowane x12 czyli 142/12 także sztywna oś.

Tak jak przejście z suportow bsa na bb30, rur sterowych z 1 cal do 1,1/8, a teraz często tapered 1,1/8-1,1/2, tak samo juz niedlugo ciezko bedzie kupic nowy rower bez nowych standardów.

 

Napisałem o tym tylko dlatego ze wspomniałes ze cieżko dostać piaste innej szerokości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W tym Treku na 100% masz standardowe piasty na szybkozamykacze. Możesz kupić takie np:

http://allegro.pl/novatec-d711-i-d712-komplet-415g-xc-mtb-race-wys-0-i1912335239.html

albo tańsze (i cięższe):

http://allegro.pl/kpl-piast-disc-dartmoor-free-force-x-rolls-i1863117736.html

A tak wygląda przednia piasta QR20:

http://allegro.pl/piasta-dartmoor-lite-force-czerwona-36-ot-wys-grat-i1863410313.html

po prostu ośka przechodząca przez piastę ma 2 razy większą średnicę, co wpływa na sztywność.

W rowerach XC piasty na szybkozamykacze to standard wymyślony głównie dla potrzeby szybkiego wypięcia koła do załatania na maratonie, dlatego też raczej sztywne ośki go nie zastąpią ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie! Na alleprowizji są takie koła > LINK < Za cenę kompletu nie kupisz nic lepszego. Montowałem takie kola ostatnio do Mbike bo fabryczne kolo pod wolnobieg non stop się sypało. Stosunek jakość/ilość/cena jest wyśmienity w tych kołach i nie opłacało się samemu składać, dla osoby która lubi jeździć ale nie katuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za propozycje kół, ale zdecydowalem sie juz zlozyc kola na komponentach firm alexrims, sram i cn spoke i taki zestaw 2 kół wyniesie mnie ok 500 pln z zaplotem i centrowaniem, nie wiem jak to sie ma do tego zestawu ktory podales, bo nie moge znalezc ceny, a co do wagi to na tym mi specjalnie nie zalezy, ale z ciekawosci sprawdzilem wage wszystkich czesci i wyszlo ok 150g mniej niz te ktore podeslales

 

Zapomniałem dodać, że chcę 36 szprych na koło, a te miały 32:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie nie ma co wybrzydzać tylko trzeba brać i koniec ;] Kola to nie samochody więc nie dotyczą ich wszystkie urocze historie i miejskie legendy.

 

Znam dwa takie komplety kół i jest ok a obydwa jeżdżą pod ciężkimi osobami. Piasty Joytech to nie jest żadna nowość, można do nich kupić oś z konusami więc czego więcej chcieć od życia? Owszem to nie jest mistrzostwo świata, ale naprawdę jest w porządku.

 

Jeżeli masz więcej kasy to wtedy można wybierać do woli i możesz spokojnie złożyć koła wedle własnego widzimisię, ale to już nie będzie taka kwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie określiłeś też do czego te kółka będą służyć :) Generalnie to sprawdź czy rzeczy, które wybrałeś są dostępne np w przypadku uszkodzenia obręczy bądź piasty (bębenek głównie). Szprych CN nie testowałem, ale DT owszem i nie miałem z nimi żadnych problemów. Bez względu na to co wybierzesz pamiętaj żeby koła były zaplecione w dobrym serwisie i po pierwszych 100 czy 200 km podjedź jeszcze raz na kontrolne sprawdzenie i ewentualne poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie polecam piast JOY-sh*ta konusy się luzują są mega ciężkie i od nowości nie chodzą zbyt gładko. Jeżeli szukasz kół do XC i masz na to 5 stówek to proponuje coś takiego:

 

Nowe Koła Deore SLX + Ambrosio Disk + DT Comp (1912362064) - Aukcje internetowe Allegro

 

Obręcz oczkowana jedno komorowa, uszczelniana piasty SLX, dobre cieniowane szprychy DT i jeżeli nie warzysz ważysz ponad 90kg to 32 szprychy w zupełność wystarczą a i koło jest lżejsze. Mocowanie na tarcze Centerlock do którego możesz zawsze dokupić adapter na 6 śrub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisuje swoje doświadczenia z tymi piastami i wyrażam subiektywną opinię. W żadnym razie nie chciałem porównywać tych kół podaję tylko dobrą i przystępną alternatywę dla zestawu jaki złożył ChudyMSK

 

zdecydowalem sie juz zlozyc kola na komponentach firm alexrims, sram i cn spoke i taki zestaw 2 kół wyniesie mnie ok 500 pln
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze temat zszedł na trochę inne tory:) ale kontynuując temat koła będą używane do XC 60% asfalt, 40% lekki teren

Propozycja mixchrisa bardziej mi przypadła do gustu, ale jak już wspomniałem koła będą złożone z tych rzeczy które podałem gdyż już zostały zamówione, oczywiście będą składane w dobrym sklepie/serwisie rowerowym, szprych cn spoke też nie testowałem, ale słyszałem o nich dobre opinie.

Zdecydowałem się na 36 szprych ponieważ nie jest to rower wyścigowy i nie zależy mi aż tak na wadze roweru, a koła będą jednak mocniejsze, a te 8 szprych więcej znacząco wagi nie podniesie.

P.S. Ważę 85 kg z tendencją wzrostową:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...