Rybka33 Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Witam Jestem zielony w sprawie damperów, więc proszę Was o pomoc. Czy moglibyście mi napisać Wasze doświadczenia z damperami takimi jak Manitou Swinger 3way i Fox RP2/3? Jestem bardzo ciekawy ich porównania. Wiadomo, że najbardziej chciałbym usłyszeć coś od osoby, która miała obydwa, ale nie wiem, czy takowi na forum są. Pozdrawiam, Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 4 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Nie jeździłem na Manitou ale jeździłem m.in. na kilku Fox-ach (Float, Float R. RP2, RP23). Manitou znam tylko z testów w prasie i na www. Nie przypominam sobie, żeby Fox wypuścił jakiś niedopracowany projekt, a firmie Manitou zdarzały się, łagodnie mówiąc nie najlepiej oceniane produkty (podobnie zresztą było z amortyzatorami przednimi). Wydaje mi się, że zakładając Foxa ryzykujesz o wiele mniej niż w przypadku Manitou. Fox ostatnio bardzo czytelnie oznacza jakie zawory są zastosowane w danym egzemplarzu, bo np RP23 produkowany jest w kilku konfiguracjach (różne zawory kompresji i odbicia). O wiele łatwiej dobierzesz charakterystykę pracy dampera do konkretnego zawieszenia. Np do wahacza podatnego na bujanie zaleca się wersję z mocniejszym tłumieniem kompresji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Zatem co byłoby najlepsze do ramy czterozawiasowej z oszukanym horstem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...