Skocz do zawartości

[hamulce]modulacja - dużo lepsza w tarczowych?


muffini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam v-ki i ogólnie jestem z nich zadowolony, ale - stoje przed wyborem piasty na przód(przystosowana do tarczy lub nie) na razie nie będe kupował tarczy ale zastanawiam się czy zostawić sobie furtkę na

przyszłość. (różnica w wadze piast - 80 g)

Tak więc interesuje mnie sprawa modulacji w hamulcach(szukałem na forum i nie tylko ale opinie są rozbieżne)

czy hamulce tarczowe dadzą mi dużo lepszą modulację niz v-ki (klamki LX i szczęki acera)

Dodam że jestem zadowolony z siły moich hampli(ważę nie dużo) - wystarczy jeden palec, a przy większych

zjazdach dwa na klamce(bez problemu podnosi tył)

Znam wszystkie wady i zalety obu rodzajów hamulców, więc chodzi mi tylko modulację.

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeśli masz idealnie wycentrowane koło i dobrze ustawione v-ki... to zapewne modulację masz bardzo dobrą...

Moim zdaniem jeśli Ty sam uważasz ze v-ki ci wystarczają, to nie ma powodu zmieniać na tarcze. Duża przewaga tarcz na v-brake pojawia się w trudnych warunkach - błoto, ulewa, śnieg itd... Myślę ze jeżeli nie znalazłeś się w sytuacji gdy v-ki by cię zawiodły, to nie ma większego sensu wydawać kasy na tarcze.

Ale wracając do Twojego pytania o modulację... W dobrej tarczówce, modulacja będzie cały czas bardz odobra, niezależnie od warunków atmosferycznych i stanu obręczy. Modulacja w tarczówkach hydraulicznych jest baaaardzo dobra... ale nie wiem czy jakoś specjalnie lepsze od dobrzych dobrze ustawionych v-ek z idealnie prostą obręczą ;)

Dodam tylko że sam obecnie mam tarczówkę z przodu, żeby nie było ze jestem jakimś zagorzałym zwolennikeim v-brake <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po zmianie z v-ek na tarcze jestem zachwycony modulacja, znacznie mniej sily potrzeba do hamowania, i jest mniejszy skok klamki do rozpoczecia hamowania. A jak masz w perspektywie jezdzic po blocie jakims to bym bral na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Avid SD 7 i SH XT v-ki. Teraz mam HFX 9 z tarczami 16cm, ważę 90kg. Moim zdaniem tak jak przedmówca przy prostej obręczy w dobrych warunkach bez większej różnicy. W trudnych warunkach lepsze są tarcze. Rozmawiałem z chłopakiem, który jechał zeszłorocznej Trans Karpatia i pokazywal mi całkowicie zeszlifowaną tylną obręcz ( miał v-ki) do wymiany po wyścigu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceramika tez daje pewnie rade w miare bo i lekkosc rowerku dla niektorych jest primo...choc jak ie ma kase na ceramike to i na lekkie tarcze pewnie daloby sie uzbierac choc z drugiej strony to pasowalyby zamiast V-kow np magury hydrauliczne a to wybitnie lekkie nie sa...ehh to bloto :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem z v-ek na tarcze bo to by śmigać w każdych warunkach poza tym celuje w enduro/fr wiec v-ki nie sprawdziły by sie, zwłaszcza chodzi o siłe i modulacje........przykład moze byc transcarpatia tam bez tarczówek to ciężko..........:/ ścierają się zapychają błotem i wiecej czyścisz i serwisujesz po danym etapie niż odpoczywasz przed następnym :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

ściągnijcie sobie film z Transcarpati naprawde polecam ... już 7 dzień oglądam bezprzerwy tak mi sie on spodobał może dlatego że mam tylko filmy dirt ,street ponieważ bracik sie interesuje taką jazda , a ja nawed niemiałem jednego filmu z xc :P .. jak coś to podajcie jakies linki do filmów typu transcarpatia.

 

http://maraton.wyd.pl/upload/transcarpatia_2005.mpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...