muffini Napisano 10 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Witam. Mam v-ki i ogólnie jestem z nich zadowolony, ale - stoje przed wyborem piasty na przód(przystosowana do tarczy lub nie) na razie nie będe kupował tarczy ale zastanawiam się czy zostawić sobie furtkę na przyszłość. (różnica w wadze piast - 80 g) Tak więc interesuje mnie sprawa modulacji w hamulcach(szukałem na forum i nie tylko ale opinie są rozbieżne) czy hamulce tarczowe dadzą mi dużo lepszą modulację niz v-ki (klamki LX i szczęki acera) Dodam że jestem zadowolony z siły moich hampli(ważę nie dużo) - wystarczy jeden palec, a przy większych zjazdach dwa na klamce(bez problemu podnosi tył) Znam wszystkie wady i zalety obu rodzajów hamulców, więc chodzi mi tylko modulację. Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 11 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2006 Generalnie jeśli masz idealnie wycentrowane koło i dobrze ustawione v-ki... to zapewne modulację masz bardzo dobrą... Moim zdaniem jeśli Ty sam uważasz ze v-ki ci wystarczają, to nie ma powodu zmieniać na tarcze. Duża przewaga tarcz na v-brake pojawia się w trudnych warunkach - błoto, ulewa, śnieg itd... Myślę ze jeżeli nie znalazłeś się w sytuacji gdy v-ki by cię zawiodły, to nie ma większego sensu wydawać kasy na tarcze. Ale wracając do Twojego pytania o modulację... W dobrej tarczówce, modulacja będzie cały czas bardz odobra, niezależnie od warunków atmosferycznych i stanu obręczy. Modulacja w tarczówkach hydraulicznych jest baaaardzo dobra... ale nie wiem czy jakoś specjalnie lepsze od dobrzych dobrze ustawionych v-ek z idealnie prostą obręczą Dodam tylko że sam obecnie mam tarczówkę z przodu, żeby nie było ze jestem jakimś zagorzałym zwolennikeim v-brake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarod Napisano 12 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 A ja po zmianie z v-ek na tarcze jestem zachwycony modulacja, znacznie mniej sily potrzeba do hamowania, i jest mniejszy skok klamki do rozpoczecia hamowania. A jak masz w perspektywie jezdzic po blocie jakims to bym bral na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweł żurek Napisano 12 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 Jeździłem na Avid SD 7 i SH XT v-ki. Teraz mam HFX 9 z tarczami 16cm, ważę 90kg. Moim zdaniem tak jak przedmówca przy prostej obręczy w dobrych warunkach bez większej różnicy. W trudnych warunkach lepsze są tarcze. Rozmawiałem z chłopakiem, który jechał zeszłorocznej Trans Karpatia i pokazywal mi całkowicie zeszlifowaną tylną obręcz ( miał v-ki) do wymiany po wyścigu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Jak on to zrobił :eek: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 niormalnie to normalka praktycznie po takich wyscigach jesli nie masz ceramiki jakby cos to tam zuzywalo sie po jednym komplecie klockow kazdego dnia praktycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 To na taki wyscig tylko na tarczówkach...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 ceramika tez daje pewnie rade w miare bo i lekkosc rowerku dla niektorych jest primo...choc jak ie ma kase na ceramike to i na lekkie tarcze pewnie daloby sie uzbierac choc z drugiej strony to pasowalyby zamiast V-kow np magury hydrauliczne a to wybitnie lekkie nie sa...ehh to bloto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 No nie jezdzic na takie wyscigi :wink: . A ile kosztuje opbręcz ceramiczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Na przyklad - mavic x618 kosztuje 100bakow To na taki wyscig tylko na tarczówkach...... na takim wyscigu zuzyjesz nie jeden komplet klockow - a to tez nie beda male koszty :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Ja zmieniłem z v-ek na tarcze bo to by śmigać w każdych warunkach poza tym celuje w enduro/fr wiec v-ki nie sprawdziły by sie, zwłaszcza chodzi o siłe i modulacje........przykład moze byc transcarpatia tam bez tarczówek to ciężko..........:/ ścierają się zapychają błotem i wiecej czyścisz i serwisujesz po danym etapie niż odpoczywasz przed następnym :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 16 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 ściągnijcie sobie film z Transcarpati naprawde polecam ... już 7 dzień oglądam bezprzerwy tak mi sie on spodobał może dlatego że mam tylko filmy dirt ,street ponieważ bracik sie interesuje taką jazda , a ja nawed niemiałem jednego filmu z xc .. jak coś to podajcie jakies linki do filmów typu transcarpatia. http://maraton.wyd.pl/upload/transcarpatia_2005.mpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DC Napisano 16 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 sorry niezalogowałem się :/ ... thx z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.