Szuwar333 Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Witam. Chce na przyszły sezon wymień przedni hamulec na tarczowy hydrauliczny. Ogólnie nie mam jakiś ograniczeń finansowych poza zdrowym rozsądkiem i tym co mi naprawdę jest potrzebne:P. Ogólnie v-ki sprawdzały się w 80% ale ostatnio poległy w górach zwłaszcza w deszczu i błocie. Jeżdżę głównie amatorsko w XC, do tego wypad w góry 2-3 razy w roku. Nie chciałbym wydawać więcej niż 350-450zł za jeden hamulec (cały komplet na przód). Z przodu mam założoną Torę 318 solo air, ważę 80-85kg, często jeżdżę z plecakiem, czyli masa (nie licząc roweru) do zatrzymania może sięgać 90-95kg:P. Z nowych patrzyłem głównie na SLX BR-M666 2012 roku i tarcza 160 lub 180 (cena do 350zł). Jednak podczas moich poszukiwań natknąłem się również na używane egzemplarze wyższy modeli, jak np Formula RX www.forumrowerowe.org/topic/100065-hamulec-formula-rx/page__hl__formula__fromsearch__1 Ogólnie to nie boję się używanych części kupować, tylko po pierwsze nie wiem na co uwagę zwrócić bo nigdy nie używałem tarczy. Dodatkowo czy opłaca się kupować używane hamulec, gdy pewnie starczą mi w podobnej cenie nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorch Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Witam Ja polecam kupic jakies uzywane hamulce np xt m765 lub wyzsze do tego klocki metaliczne m06 i tarcze xt 180 wyjdzie to ok 300zł a hamulce beda na bardzo długo, siła hamowania przy dobrze ustawionych i odtłuszczonych ogromna blokuje koło natychmiastowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Ja z kolei bardziej skłaniam się ku nowym a jeżeli koniecznie używane to dobrze jest sprawdzić po ile są uszczelki do zacisku i klamki tak żeby nie okazało się, że okazyjna cena kupna nie rekompensuje kosztu części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szuwar333 Napisano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Ogólnie to nic ciekawego ostatnio nie widziałem z używek. W sumie to i tak mam jesień i zimę na szukanie:P. W sumie nie jestem jakimś maniakiem najwyższych modeli, więc jeśli bym miał kupić slx nowe w cenie używanych xt, a różnicy w działaniu nie będzie to chyba wolałbym slx. Też nie znam się za bardzo na hamulcach hydraulicznych, więc nie wiem kiedy jest on w dobrym stanie technicznym a kiedy nie:P. Mój kumpel niedawno miał używane hydrauliki (jakieś montowane w Giant) i gorzej mu działały niż mi V-ki. Sam bawił się parę miesięcy i nie wiedział czemu nie działają. w serwisie okazało się że zbiorniczek nie jest szczelny, czy coś w tym stylu. A co myślicie o sprzęcie innym niż shimano, wiem że ile ludzi tyle opinii:P Wczoraj byłem w sklepach rowerowych obok mnie, w jednym proponowano mi właśnie SLX w innym Elixiry 3. Co do SLX, to lepiej celować w nowe (z 2012) czy bez różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Dla siebie szukałbym używanych ale Tobie jednak polecam kupić nowe z gwarancją. Twoje podejście to nie podejście pasjonata na technicznej stronie też się, jak mniemam, nie do końca znasz. Prosty wybór. A inne marki?...swoich na Shimano bym nie zamienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Mam elixiry 5 od kiedy są dostępne w PL i nie mam żadnej awarii. Jestem z nich zadowolony, ale niestety nie miałem okazji ich porównać z obecnymi shimano tzn. nie miałem możliwości dobrze sobie pojeździć na japończykach. Do elixira są wszystkie części, choć zestaw pełen naprawczy do klamki kosztuje 100 zeta :/ Jeżeli masz nowe hamulce to temat Cię nie interesuje i dlatego proponowałbym kupno czegoś z gwarą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 skoro wcześniej jeździłeś na v-kach to może sprawdź czy piasty masz z mocowaniem pod tarcze bo wtedy z limit cenowy się nieco zmniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radicalpl Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Regulamin forum, pkt 2i A jak wygląda sprawa szprych czy wymienia sie tylko piasty czy też trzeba zakładac innej długości szprychy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 piasty z mocowaniem pod hamulec tarczowy mają większe kołnierze, więc trzeba by wymienić szprychy. Można by spróbować zapleść na 4 krzyże ale to trzeba by policzyć jak już miałbyś nowe piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Nowe SLXy (666) to bardzo dobre hamulce, w wersji z klockami metal dają spokojnie radę w górach. Jak możesz kupić nowe to polecam zamiast szukania droższych używek (bo można się naciąć). Do tego tarcze XT 9na pająku) i masz bardzo dobre heble. Poza tym plusem hebli Shimano jest bardzo łatwe odpowietrzanie i bezawaryjność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szuwar333 Napisano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2011 Piastę z przodu mam pod tarczę. W momencie składania kół nie brałem pod uwagę tarczy na tył i teraz trochę żałuję. Ogólnie to znam się trochę na sprzęcie, ale teraz nie mam zbyt dużo czasu na swoje zainteresowania i moja wiedza zatrzymała się na v-kach:P. Właśnie nad takim zestawem myślałem: nowe slx+klocki metaliczne. Co do tarczy, to mam piastę novateca, obecnie rower mam w innym mieście, ale z tego co sprawdzałem w necie to jest jakieś IS 2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.