Gacek123 Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Witam, przymierzam się do przesiadki na fulla. Jeszcze nie mam sprecyzowanej ramy ale myślę raczej nad czymś do agresywniejszego XC/lekkiego AM za nieduże pieniądze. Moje pytanie brzmi: jakie dampery powietrzne nadają się pod osoby o wadze powyżej 100kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Teoretycznie wszystkie... Wiele zalezy od leverage ratio, czyli skok zawieszenia/skok dampera... Swojego czasu jezdzilem na rowerze z lev. ratio 2:1, i przy 300psi(dozwolony max dlaRS Monarch 4.2) mialem 25% SAG'u przy wadze 110-115kg. Wiekszosc fulli ma lev. ratio wyzsze niz 2:1, wiec raczej powinienes byc spokojny... Przy takiej wadze raczej skupilbym sie na dobrej ramie, sam zlamalem juz dwie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek123 Napisano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Ok, dzięki wielkie za radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enkoder Napisano 2 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 McWolf, przyda się informacja, zapewne dla wszystkich ważących ponad 100kg (w tym i ja;) ), jakie ramy i czym się kierować przy wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Tym co McWolf napisał czyli przełożeniem ramy a ja dodam od siebie długością dampera czyli 190 mm i więcej. Jeżeli rama ma przełożenie 2,5:1 i damper powietrzny to będzie ok. Im mniejsze przełożenie tym mniejsze ciśnienie potrzebne do uzyskania odpowiedniego SAGu Im większy skok dampera tym lepiej i właśnie stąd te 190 mm bądź więcej w długości montażowej tylnego amortyzatora. Jeżeli chodzi o ramy to jest relatywnie prosta sprawa: żadne mocno wycieniowane konstrukcje nie wchodzą w grę. Druga kwestia to sprawdzenia czy rama nie ma ograniczeń wagowych dla użytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Moge sie mylić ale niewiem czy każdy damper napompowany do danej wartosci przy danej przekłądni będzie pod taką samą wage. Ja np mam epicona, waże ok 60 dmucham mu 70psi a mam 3:1 przekłądnie. Jak dałem 2:1 bo moge, to przy 40 psi było jeszcze twardo. I tutaj po prostu sie trzeba rozeznać, który by był odpowiedni pod taka wagę. Wnioskuje to po tym ze np moj epicon ma cisnienie max 200psi foxy bodajże mają 300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 3 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Tak naprawdę to ważne są dwie wartości: minimum w przypadku bardzo lekkich osób i max dla osób ciężkich. Różnica w przełożeniu 2,5:1 a 2:1 jest DRAMATYCZNA i to co było za miękkie robi się za twarde Dlatego dobrze mieć damper powietrzny - odpada problem z wymianą spręzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.