hunter07 Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 witam! na nowy sezon chce przeznaczyć sumę rzędu 7tys na nowy rower bądź złożenie po swojemu. obecnie mam cuba ltd team (2011), ale geometria jak i osprzęt mi nie odpowiadają i za parę dni wyląduje na allegro. mam kilka rowerów na oku ale to nie w tym temacie się będę rozpisywał. chodzi mi o ramę treka 8500 z 2010 ponieważ na niej bym chciał zbudować maszynę na kilka już lat. jako że serwisem nigdy się na poważnie nie zajmowałem więc złożeniem bym musiał komuś powierzyć a sam bym dobierał jedynie osprzęt - właśnie chciałbym go złożyć na osprzęcie XT i za cel bym wziął wagę poniżej 11 kg. Ważne dla mnie są rama + lekkie i trwałe koła ( mam 178cm i 75kg ) + świetny i lekki amor = na te 3 rzeczy nie chce oszczędzać kasy. potem osprzęt XT ( bądź wyższy może coś ze sramu zależy jak to wygląda w zł )hample avidy a cała reszta czyli kiera sztyca mostek itp pierdółki mogą być powiedzmy o klasę niższe od reszty bowiem je bym wymienił w połowie roku. i teraz pytanie do znawców .... czy takie wymagania są realne przy budżecie 7 tyś ?
sivydym Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Rama 1500 Fox /Sid 1500 grupa XT 1500 koła 1000 elixiry cr 800 opony 200 rurki/siodło 500 i mamy 7k pln... pytanie czy za taka kwote nie kupisz lepiej wyposażonego "gotowca" ? Oczywiście ze kupisz, ale satysfakcja z "samodzielnie" złożonego bajka jest warta tych dodatkowych pieniędzy
hunter07 Napisano 31 Października 2011 Autor Napisano 31 Października 2011 Punkt 2i regulaminu ! czy ja wiem czy dużo lepszego bym dostał
jaco96 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Jak byś poszukał trochę, to byś znalazł. Proszę http://allegro.pl/rower-mtb-bh-a80-k8-expert-disc-xtr-nowy-25-i1867878372.html
Kudlaty01 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 matko co za geometria.... wcale nie jest lepszy... tylko ma kilka rzeczy w osprzęcie fajnych... To wogóle rower dla dziecka??
kadargo Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Ten BH nie jest warty nawet tej ceny po przecenie... jak dla mnie Podstawowe "rurki" FSA w rowerze za 7kzł ? Numer w postaci lepszej zmieniarki z tyłu znany z rowerów za 1kzł No i koła też nie najwyższych lotów. http://######.pl/product-pol-3784-Rower-BH-A-80-K8-EXPERT-DISC-XTR-rama-43-991-white-blue.html tu cena już bardzie pasuje do wartości roweru... (ten sam sprzedawca) @Hunter07 składaj na 8500. Mam sentyment do Treka dość ciężkie ale mocne z fajną geometrią. Teraz dużo gratów można dostać w dobrych przecenach. @Kudlaty01 chodziło Tobie chyba o kształt
hunter07 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Napisano 1 Listopada 2011 Jak byś poszukał trochę, to byś znalazł. Proszę http://allegro.pl/ro...1867878372.html co to za rower w ogóle? jak już to podaj coś sensownego. zresztą ten temat założyłem ze względu na złożenie roweru na konkretnej ramie właśnie rama Treka troszke więcej waży od konkurencji w tej cenie..ale poźniej na reszcie będę chciał gdzieś więcej obciąć żeby się wyrównało
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Wszystko jest w końcu możliwe, ale otwartą kwestią pozostaje ile czasu Ci to zajmie. W kwestii cen to po prostu musisz na bieżąco pilnować więc subskrybujesz alleprowizję (odpowiednie działy) plus zapisujesz się do newsletterów we wszystkich sklepach gdzie występują rzeczy, które chcesz mieć. Składanie to nie problem bo masz czas na to żeby namierzyć odpowiedni tzn. sprawdzony serwis. Praktycznie wszystko co wypisałeś posiada bardzo dużo opinii i przy pomocy tych informacji można wybrać lepsze wariacje danego komponentu. Jeżeli chodzi o ramę to bierz to co TOBIE odpowiada i na czym się dobrze czujesz bo to jest podstawa sensownego roweru. Idzie zima więc niektóre graty powinny być nieco tańsze niż w lecie.
sivydym Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Kilka "gotowców" do rozważenia i ewentualnego upgradu na Treka 8500 http://allegro.pl/merida-carbon-flx-1500-d-najtaniej-i1879817216.html dostępna od reki bo widziałem w tygodniu, waga 10,5 kg - rama karbon swoje robi jednak, do wymiany koła, heble i na koniec rurki a że ze sprzedaży starych będzie parę złotych to spokojnie wystarczy nawet na hamulce XTR i koła XT . http://allegro.pl/hit-mongoose-metore-team-9-8-kg-30-ostatnia-szt-i1875482649.html tu można wymienić sobie ramę jeśli ta nie odpowiada ( ale jest i ładnie anodowana lekka ) http://allegro.pl/no-saint-angel-xt-3x10-9980g-18-lemonbike-i1889749786.html tu za pozostały 1k zejdziesz w okolice 9 kg i rower w którym sama rama to koszt 4-5 tysiecy w zależności od sklepu http://allegro.pl/merida-o-nine-3000-d-2010-najtaniej-i1879817553.html
Mod Team Franio Napisano 1 Listopada 2011 Mod Team Napisano 1 Listopada 2011 Moja propozycja gotowca: Mbike Ultimate Carbon rama MBIKE ULTIMATE CARBON rozmiar 15", 17", 19", 21" widelec ROCK SHOX REBA RL POP LOCK przerzutka tył SRAM X-0 BLACK 10 SPEED przerzutka przód SRAM X-9 3 SPEED manetki SRAM X-9 3/10 SPEED korby SRAM X-9 GPX WHITE 44/33/22 kaseta SRAM PG-1050 11-36 łańcuch SRAM PC 1051 hamulce ELIXIR 9 BLACK 160/160 klamki ELIXIR 9 BLACK kable JAGWIRE piasty NOVATEC 812 WHITE QR obręcze MBIKE PERFORMANCE DSC szprychy CN BLACK opony MAXXIS IKON 120 TPI mostek UNO LITE kierownica UNO RIZER 640/15 sztyca INTEGRATED CARBON SEATPOST siodło MBIKE PERFORMANCE Katalogowo 9,6kg za 6299zł :-) PS. Nie mogłem wrzucić linku - blokada administratorska, zdjęcia na stronie mbike'a.
hunter07 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Napisano 1 Listopada 2011 podałeś ceikawą propozycje, dobry osprzęt, śiwtna waga i okazyjna cena... czy mógłby sie jeszcze ktos wypowiedzieć na temat tego roweru oraz o ewentualnej geometrii czy jest podobna do tej z Treka ______________ @Edit by Franio. Nie cytujemy w całości ostatniego posta przy odpowiadaniu w temacie! (Regulamin, pkt 2i)
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Nie daj się naciągnąć przez serwis, który policzy Ci ekstra za złożenie drogiego roweru - zanim zdecydujesz posprawdzaj ile taka usługa chodzi na mieście. Co do amora to wiem, ze będę odosobniony ale proponowałbym coś z osią 20mm np Rebe w odpowiedniej wersji. W kwestii kół sprawdź dostępność części takich jak bębenek do piasty tylnej. Obręcze i szprychy są wymaglowane na wszystkie strony więc info też znajdziesz. Najważniejsze jest żeby zaplot był naprawdę dobry bo bez tego żadnego koło nie będzie trwałe.
macias95 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Co do składania: nie ma w tym nic skomplikowanego, wszystko złożysz przy pomocy nie wielu narzędzi i będziesz miał przy kompletowaniu dużo frajdy. Do serwisu możesz oddać, jeżeli będziesz miał konkretny problem. Poza tym mogą sobie sporo policzyć za taką usługę, patrząc na cenniki wymiany niektórych części. Pozdrawiam Maciej
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Nie ma nic skomplikowanego jak się ma pojęcie i doświadczenie w temacie. Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach to lepiej jest zapłacić za złożenie niż ćwiczyć śrubkowanie na rowerze docelowym. Widziałem już kilka razy spryciarzy co wkręcili suport odwrotnie etc.
macias95 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 No tak, ale każdy uczy się na błędach, a jeżeli kolega chce startować w maratonach to powinien mieć jakieś pojęcie o sprzęcie, bo nie zawsze da się podjechać do serwisu. Wyraziłem tylko swoją opinię, po prostu hunter07 może się spodziewać skomplikowanych czynności związanych ze składaniem, które w rzeczywistości ograniczają się tylko do przypasowanie i dokręcania śrubek. pozdrawiam
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Doraźne naprawy i regulacje to nieco inne czynności niż planowanie mufy suportu czy główki ramy. Podobnie z mocowaniem hamulca tarczowego. Wątpię aby przeciętny człowiek miał dostęp do tego typu narzędzi, których powinno się używać aby wszystko było zgodne ze sztuką. Rzecz jasna, temat złożenia jest do ogarnięcia, ale szkoda się uczyć na drogim sprzęcie.
macias95 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Podsumowując, hunter07 ma do wyboru, albo oddanie części do serwisu, lub złożenie samodzielnie, a za zaoszczędzone pieniądze kupno potrzebnych narzędzi. Niech kolega się jeszcze zastanowi. Ja wciąż uważam, że to nic skomplikowanego i nawet na drogim sprzęcie warto. Jeżeli będzie miał problem to zapyta na forum, gdzie dostanie szybką odpowiedź i będzie się dalej bawił. A jeszcze posiądzie wiedzę, którą będzie mógł wykorzystać przy kolejnych drobnych naprawach i będzie miał poczucie, że sam złożył rower i będzie wiedział o nim wszystko, a jak odda do serwisu, to tak jakby kupił gotowca. No, ale to jest tylko moje zdanie. pozdrawiam
enduroriderPL Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Kiedyś koszt złożenia roweru to było ok 150 PLN i za te kwotę nie obłowi się narzędziach serwisowych jeżeli mówimy o czymś sensownej jakości. Ponadto stanie przed koniecznością kupna narzędzi takich jak do przycinania rury sterowej, których szybko znowu nie użyje. Tak wiem, że w Polska wszystko łącznie z chałką tnie się szlifierką kątową ale jeżeli to ma być dobrze zrobione to tak się nie da. Kolejna kwestia to odpowiednie dokręcenie śrub - przy tańszych komponentach nie ma problemu, ale przy śrubkach tytanowych zaczyna się zabawa i przydałby się klucz dynamometryczny. Pytanie na forum jest obarczone ryzykiem, że szybko i sprawnie odpowie jakiś imbecyl, który nie wie co mówi ale powtarza bo tak usłyszał (przykład pierwszy z brzegu: dolanie oleju "zmiękcza" twardy amortyzator - zabobon ciągle żywy) i będzie wiedział o nim wszystko, a jak odda do serwisu, to tak jakby kupił gotowc sam złożył rower i będzie wiedział o nim wszystko, a jak odda do serwisu, to tak jakby kupił gotowca No tak, bo serwis opakuje rower w blachę aluminiową żeby nie było widać co jest pod spodem prawda Ja od lat składam swoje, i nie tylko swoje, rowery a jedyną rzeczą jaką zlecam na zewnątrz to zaplatanie/centrowanie kół. Tyle tylko, że dokładnie pamiętam ile rzeczy zrobiłem źle i ile napsułem zanim się nauczyłem i nabrałem odpowiedniego wyczucia. Jeżeli ktokolwiek chciałby się doszkolić w tym zakresie to nie z internetu (gdzie często gęsto są powypisywane głupoty) tylko z książki takiej jak "Leonard Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego" Oddanie roweru do poskładania to żadna ujma na honorze według mnie i jest to lepsze rozwiązania niż składanie na siłę.
macias95 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Nie powiedziałem, że oddanie roweru do poskładania do serwisu tu ujma na honorze, chciałem po prostu wyrazić swoje zdanie na temat składania. Moglibyśmy ciągnąc tę dyskusję jeszcze długo , każdy z nas ma dobre argumenty, a założyciel tematu na ich podstawie podejmie właściwą dla siebie decyzję. pozdrawiam
Kudlaty01 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 Nie,nie,nie... Oddanie roweru do serwisu to porażka(poskładać) jak i samemu brać się za to nie mając bladego pojęcia(nawet z książką)... Bierzesz kolegę który naprawdę się zna na rzeczy i tłumacząc składacie we 2... Jak to ktoś powiedział na górze trzeba się znać "co i gdzie" tymbardziej biorąc pod uwagę maratony...Zresztą to kupa frajdy:)
kubek20 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 Jak dla mnie, to lepiej odrzucic O.Nine . Moze i rama jest lekka ale nadaje sie na moze kilka wyscigow bo jest za slaba i czesto peka.
kowal962 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 enduroriderPL nie demonizuj, składanie roweru to nie skręcanie silnika odrzutowego tylko "paru" śrubek i wiadomo że nie na chama. Jeśli chodzi o treka to sam mam i 8500 żadnych muf nie planowałem, a tak suport jaki i stery kręcą się bez oporów od jakichś 10kkm. Kolejna sprawa jak już daje się tyle kasy, za ramę to sklep łaski nie robi montując stery za frajer. Rurę amortyzatora obetnie zwykłym brzeszczotem za 1,5 zł, a pilnik do wygładzenia to ma chyba każdy... Polecam 8500 cytując KMN "będzie pan zadowolony"
enduroriderPL Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 enduroriderPL nie demonizuj, składanie roweru to nie skręcanie silnika odrzutowego tylko "paru" śrubek i wiadomo że nie na chama. Gdyby polegać na wszystkich opiniach w internecie to wszystko jest bardzo łatwe albo tylko trochę skomplikowane aż do chwili kiedy trzeba to samemu zrobić i okazuje, że efekt niekoniecznie przypomina ten ze zdjęć. Kto jak kto, ale ja na pewno nie demonizuję tylko zwracam uwagę na aspekty techniczne prawidłowego montażu komponentów. Jeśli chodzi o treka to sam mam i 8500 żadnych muf nie planowałem, a tak suport jaki i stery kręcą się bez oporów od jakichś 10kkm. Kolejna sprawa jak już daje się tyle kasy, za ramę to sklep łaski nie robi montując stery za frajer Rozumiem, że gwarantujesz że w innej ramie nie trzeba będzie planować żadnych powierzchni tak Sklep nie musi robić łachy tak samo jak klient nie musi kupować właśnie tam po to by dostać stery "za frajer" Rurę amortyzatora obetnie zwykłym brzeszczotem za 1,5 zł, a pilnik do wygładzenia to ma chyba każdy... Jeżeli brzeszczotem za 1,5 PLN równo obcinasz rurę amortyzatora (i to pewnie "z ręki") to jestem pełen podziwu dla Twoich umiejętności. Wygładzenie krawędzi a wyrównanie krzywo uciętej rury to są dwie diametralnie różne rzeczy. Cała dyskusja robi się coraz bardziej jałowa bo kolejne osoby mają problem z tym żeby doczytać iż ja odniosłem się do tego, że autor wątku może mieć w tej chwili za mało wiadomości i wiedzy w temacie. W związku z tym zaproponowałem zweryfikowane źródło wiedzy w postaci Zinna oraz wybór dobrego serwisu z wyprzedzeniem. Przez moje łapy przeszło sporo różnych rowerów, w tym wiele od osób które uważają, że rower jest bardzo prosty i nie ma tam nic skomplikowanego. Widziałem sporo różnych wesołych f**k upów i jako generalną konkluzję polecam mieć nieco więcej dystansu w stosunku do wiary w swoje umiejętności
hunter07 Napisano 2 Listopada 2011 Autor Napisano 2 Listopada 2011 dziś pisałem do SCC czy mają jeszcze ramy 8500 Treka z 2010 i co.... nie ma już na stanie ;(:( totalna porażka ... a miało być tak pięknie... ;(( bo na cały rower z 2010 czyli ponad 8K nie dam bo nie jest tyle warty a dla ramy nie warto wydawać 8K...jutro napisze może jakiś rabat mi dadzą i zejda na cały rower 8500 do 7K wtedy bym wziął... chyba że ktoś ma jakieś źródło inne na pozyskanie ramy 8500..
enduroriderPL Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 Szukaj po sklepach, zapewne gdzieś jest taka ramą bądź rower, który Ci rozłożą. Nie poddawaj się od razu i rzuć okiem do chainreactioncycles.com, ebay niemiecki i każdy inny sklep w EU który wyśle Ci ramę do Polska. Uważam, że masz spore szanse na powodzenie tyle, że wszystko potrwa nieco dłużej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.