ProCombat Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Chciałbym zakupić porządne opony do mojego Kross'a Level A2 . Jeżdżę około 60% asfalt i 40% lasy ( teren ) . Cena za komplet opon nie może przekroczyć 120 złotych . Jeśli będzie trzeba dołożę . Zastanawiał się nad Schwalbe Rapid Rob lecz mało o nich wiem . Głównie chciałbym się dowiedzieć jaki opór stawiają na asfalcie , jak szybko się ścierają ( ile sezonów bym mógł przejechać na nich ) . Jeżdżę dosyć sporo więc to dla mnie jest całkiem istotne . Proszę także wasze propozycje opon nadających się do mojego roweru i spełniających moje oczekiwania . I jeszcze jedno , fajnie by było gdyby były dosyć lekkie . Z góry dzięki i pozdrawiam forumowiczów . Fajne są Continentale więc wejście je pod uwagę .
rybciasum Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Może i jestem monotonny, ale ja od siebie polecam Race Kingi 2.2 Wersja drut 50 zł, opory na asfalcie naprawdę bardzo przyzwoite, w terenie również dają rade, moje mają już 2000km i bieżnik jest nadal w bdb stanie, jeżeli Ci zależy mogę nawet zrobić zdjęcie
rybciasum Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Fotki wrzuciłem do tematu w Testach, ale wrzuce też tu Tylna (przez pierwsze 1500km była przednią Przednia (analogicznie do tylnej ;P) Jak widać na zdjęciach, po bokach znajdują się jeszcze włoski
ProCombat Napisano 1 Listopada 2011 Autor Napisano 1 Listopada 2011 Fajna oponka , chyba se taką kupie dzięki A o tych Schwalbe nikt nic nie wie i nie miał z nimi doświadczenia szkoda
rzymo Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Zobacz jak wyglądał bieżnik w starym modelu Racing Ralpha, to będziesz wiedział ile osób miało doświadczenia z Rapid Robami Niestety masa Robów jest mocno taka sobie... Z tańszych opon niegłupimi propozycjami są wspomniane już Race Kingi, jak i Smart Samy. Przy czym Race Kingi mają zaletę w postaci sporego balonu - jak nie przesadzisz z ciśnieniem to dostaniesz całkiem niezłą amortyzację drobnych nierówności.
ProCombat Napisano 2 Listopada 2011 Autor Napisano 2 Listopada 2011 Chyba zakupię Smart Samy Bo są w dobrej cenie i bardzo chwalone
nabial Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 co do rapid robow - juz w pierwszym kontakcie idzie wylapac, ze maja gorsza przyczepnosc, niz racing ralfy...inna guma robi swoje, a masa...typowe treningowki
rebel Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Chyba zakupię Smart Samy Osobiście odradzam, mi odpadały klocki z Samów. Teraz kupiłem Maxxis Ranchero - coś w podobie do SS, są OK, na asfalcie troszkę hałasują ale da się znieść.
karbeti Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Jak to poodpadały ci klocki? Ja na swoich smartach przejechałem ok 3000k i wyglądają bardzo dobrze, nie stwierdziłem żadnych poodpadanych klocków. Naprawdę polecam.
t0mas82 Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Sam-y to doskonały wybór na taki charakter użytkowania. Duża odporność na ścieranie i niskie opory na asfaltach. Po lasach dadzą jak najbardziej radę. Mój komplet zrobił 13.5k km głównie po asfaltach (dojazd do pracy) z niespełna 20% udziałem terenu dopóki jedna z opon się nie przecięła w terenie na ostrych kamieniach. Drugą założyłem ostatnio wraz z awaryjnym kołem na tył (wygląda o niebo lepiej niż Racing Ralph, który zrobił marne 3k km i jest na środku zupełnie łysy ).
karbeti Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Szkoda tylko ze Samów nie robią troszkę wąższych np. 1,95
rebel Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Szkoda tylko ze Samów nie robią troszkę wąższych np. 1,95 No właśnie, ja miałem te ss y jakieś tańsze - drutowane, dosłownie po 1000 km zaczęły odpadać te klocki które są po bokach. Może niewłaściwie użytkowałem, może są to opony do delikatnej jazdy i lekkiego bikera.
rzymo Napisano 7 Listopada 2011 Napisano 7 Listopada 2011 Nie wiem co robicie z tymi Smart Samami, ale miałem je w kilku wersjach i każda sztuka osiągnęła przebieg pięciocyfrowy. Bez rozpadania się, bez utraty klocków...
karbeti Napisano 8 Listopada 2011 Napisano 8 Listopada 2011 Tak jak pisałem wyżej, moje wyglądają bardzo dobrze i też jest to wersja z drutem, jestem z nich super zadowolony a do lekkich bikerów raczej nie należę.
ProCombat Napisano 8 Listopada 2011 Autor Napisano 8 Listopada 2011 A Smart Samy hałasują na asfalcie ?
karbeti Napisano 8 Listopada 2011 Napisano 8 Listopada 2011 Moim zdaniem jak na takie opony to są ciche. Poszukaj w googlach, jest sporo testów tych opon. Zresztą tu na forum też jest o nich sporo.
Rbit Napisano 20 Stycznia 2012 Napisano 20 Stycznia 2012 Kupiłem SCHWALBE Rapid Rob wraz z nowym rowerem Gianta, ale widziałem je montowane też w Cube. Opony generalnie niezłe, szczególnie dobrze sprawują się w terenie. Na asfalcie niestety idą ciężko i głośno do tego szybko się na nim ścierają. Ale jest coś co wg. mnie te opony nieco dyskfalifikuje, a mianowicie bardzo często zdarzają się krzywe sztuki. I już nic nie da sie z tym zrobić ,zreszta SCHWALBE często wypuszczał opony na drucie mocno skrzywione. Opony są dosyć szerokie jak na 26x2.25" bo balon ma 57 mm rzeczywistej szer.. Ja ze względu na krzywiznę tyłu wymieniłem na Continental Slash 26x2,3 zwijaną na wyprzedaży za 39 zł. Ale jak to w przypadku Continentala rozmiarówka jest zaniżona i opona to jakieś 2,1 i ma 53-4mm szer. Ale jeździ się na niej super! Za tę cenę naprawde wysoka jakość i dobre warunki w terenie i na asfalcie do tego oponka jest o ponad 100 gram lżejsza od Schwalbe.
Darek1990 Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 co do schwalbe rapi rob....tragedia ;x opony tylko na teren,na asfalcie ich zywotnosc jest praktycznie zadna.jezdze glownie po miescie,rower to a3 2012 i po 2 tyg tylnia jest praktycznie lysa na srodku(co pradwa zdarzylo sie kilka ostrych hamowan ale bez przesady....).opory toczenia takie sobie,daja rade.przyczepnosc tez oki,ale jesli wiecej jezdzisz po asfalcie,betonie etc nawet nie bierz ich pod uwage bo tylko stracisz.moje zdanie. moje gumy to Schwalbe Rapid ROB PP 26x2.1
tommek7 Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 Z wyglądu są takie same jak Racing Ralph, ale mieszanka pewnie inna. Jak dla mnie z minusów to dość duża waga w porównaniu do zwijanych.
biker90 Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 słabiutkie rapid roby są, szybko się ścierają i co mnie najbardziej wkurza w nich to, że przy prędkości powyższej 30 na h głośne są jak traktor. Mam przejechane na nich ponad 1600km i już bieżnika nie widać, a staram się je oszczędzać zero gwałtownego hamowania itp.
Darek1990 Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 a moje są odziwo ciche ale tył musiałem zmienić po ~400km ;/ teraz już jak z jajkiem ;/
mc007 Napisano 9 Lipca 2012 Napisano 9 Lipca 2012 U mnie póki co po 500 km nie widać zbyt śladów zużycia. Bardzo dobra przyczepność w terenie ale na asfalcie stawiają za duży opór. Czasem nie widzę różnicy przy zmianie asfaltu na szuter pod względem toczenia Rower Kross level a6 '12
biker90 Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Kurde musialem je zmienic po przejechaniu 2800km- bieznika brak. Polecam Maxxis Cross Mark w bike alterierze sa po 59zeta. Za ta cene to powiem, ze warto bylo bardzo. Lepiej trzymaja, nie slychac ich tak bardzo i po przejechaniu ponad 1100km w roznych warunkach nie widac sladow zuzycia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.