Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam szukam jakiegoś fajnego fullika na dużych kółkach zastosowanie turystyczno-maratonowe z naciskiem na maratonowe czyli komfortowy ścigat i tak na myśl przychodzi mi Scott spark ale ile nim komfortu??

Napisano

W RDO 9999 zł kosztuje sama rama.

 

Co do Sparka - był test w październikowym Bb i jest już sporo materiałów online. W skrócie, jest to sprzęt do ścigania, ale bardziej maratońskiego niż xc więc powinien się nadać. Natomiast nie liczyłbym na przesadny komfort, co z resztą dość oczywiste w rowerze sportowym.

 

Z tańszych opcji pojawił się Cube AMS 29. Wersja Race to ok. 10,5 k zł, uboższa ok. 7 k zł.

 

Do tego dochodzi Anthem X 29, w wersji 2 za ok. 8 k zł.

 

Reszty poniżej 10k nie kojarzę, aczkolwiek nie wiem ile Merida będzie śpiewać za Ninety Nine.

Napisano

przy wyborze roweru za taką kasę oprócz walorów technicznych, warto kierować się doświadczeniem firmy w danej grupie produktów, warunkami gwarancji (i jej załatwiania w przypadku takiej potrzeby. różnie to bywa z dystrybutorami. ramy pękają, felgi się gną, osie łamią nawet pod bardzo lekkimi zawodnikami), a później możliwościami i kosztami serwisu.

przeglądałeś ofertę speca?? to jest jednak klasyka. GF jest trochę droższy. szkoda, że santa nie ma dużego koła.

Napisano

dziękuje za opinie i odpowiedzi i nie będę ukrywał że jeśli będzie trzeba dołożyć kilka zł (max 2kzł) to nie widzę problemu wiem że to spory rozrzut cenowy ale chcę by ten rower służył dłużej niż 2 lata.

grupie produktów, warunkami gwarancji (i jej załatwiania w przypadku takiej potrzeby. różnie to bywa z dystrybutorami. ramy pękają, felgi się gną, osie łamią nawet pod bardzo lekkimi zawodnikami), a później możliwościami i kosztami serwisu.

tu narzazie nie mam problemu z giantem i scottem, krosem bo takie firmy mam sprawdzone (giant od 2012 podobno daje dożywocie)

co do Speca serwis tłumika a raczej jego cena odstrasza chodź praca zawieszenia baja (na krótkim teście) może dodam coś od siebie czyli pivot 429.

ps. jak by ktoś mógł mi wysłać skan testu sparka na e-mal był bym wdzięczny bo jestem teraz w UK i nie mam dostępu do polskiej prasy rowerowej (roweryaugustow@o2.pl)

Napisano

Mach 429 to ciekawa opcja po zmianach na 2012, które obejmują m.in. kurację odchudzającą o ok. 230 g. W ten sposób staje się jednym z najlżejszych alu fulli, o ile nie najlżejszym. Dystrybutor w Polsce robił ostatnio pre-order i promocję - z tego co kojarzę szło wyrwać 429 XT/SLX za ok. 1k mniej niż katalogowe 12k.

 

Tyle że bez objechania bym nie brał. Jedni twierdzą, że ma duży potencjał trailowy i jest plush, inni że to maszyna do ścigania, która nie powala zachowaniem w trudniejszym terenie. Skoro jesteś w UK może ci być łatwiej, bo u nas 429 nie ma - ktoś dopiero zamówił pierwszy egzemplarz.

 

Tallboy jest do wyrwania za mniej niż 10k, ale w wersji alu i najprostszym secie z Reconem, co daje na wadze ponad 14 kg.

 

Plastykowy z podobnym setupem to aktualnie ok. 11k.

 

Jeżeli turystyka jest ważna, pomyśl nad Sultanem. Nie jest to ścigant - może nie tyle przez wagę, co trailowe geo - ale w terenie daje radę doskonale. W maratonie też w sumie da, bo najwięcej zależy od łydy, ale raczej nie jest to jego żywioł.

Napisano (edytowane)

na maratonie to ja go nie widze :) chyba, ze zbiloby sie ze 2-2,5kg i mialo wyrazna dysproporcje techniki do sily na rzecz tej 2, to wtedy mozna rozwazyc na gorskie edycje, bo w dol idzie jak huragan

Edytowane przez nabial
Napisano

Się zgadza. Pod górę męczy, chociaż łyka wszystko i podjeżdża tam, gdzie ht 26 tylko kwiczy. Za to w dół - poezja.

 

Nic dziwnego, że na ten rok zrobili miejsce na piggyback i dali 142 z tyłu. Ponoć w USA dużo ludzi używa Sultanów do ostrzejszego AM, tj. wstawia 140 mm z przodu i ogień.

 

IMO Sultan to znacznie ciekawsza opcja niż alu Tallboy.

Napisano

to że mieszkam w UK teraz nie znaczy że mam łatwiej z Pivotem . Łatwiej mam z: Giantem, Scottem Specem czy Trekiem bo mam je zasięgu 20km od obejrzenia pomacania przymiarki ale niestety ceny tu są wyższe od PL no chyba że rowerów po testowych które są w bajecznych cenach i nie wiem czy nie po polować na takiego sparka bo z tego co widziałem był dostępny w wersji pro do testów

Napisano (edytowane)

(giant od 2012 podobno daje dożywocie)

 

jeżeli to będzie na dotychczasowych zasadach to im to nie robi różnicy

Edytowane przez pawelsystem
Napisano

jak na razie nie miałem z nim problemu a już kilka ich miałem chodź nie ukrywam kusi mnie spark którego może dosiądę jako przymiarkę i myślę że to będzie decydujący moment

Napisano

Ninety-Nine:

CF 3000-D 14k pln

2000-D 10k pln

XT-D 8k pln

 

male sprostowanie, ktore jakos mi umknelo - wszystkie wymienione to rozmiar kola 26" :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...