Skocz do zawartości

[piasty] Shimano M435 jak się sprawują


michalj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przymierzam się do Cube LTD PRO 2012 w którym znajdują się piasty M435. Z tego co się orientuję, to są one poniżej deore. Mam wątpliwość, czy nie będą one słabym ogniwem w rowerze. Do tej pory używam Formula DC20/22 z Gainta 2007r. i sprawują się poprawnie.

 

Jak się sprawują? Jak z trwałością, czy przejadą te 10 000 km?

Napisano

Piasty z reguły są niżej specyfikowane niż reszta osprzętu. Jeśli nawet znajdziesz rower w podobnej cenie z lepszymi piastami, to będą tam one kosztem czegoś innego. Ja bym sobie odpuścił takie rozmyślania...

Napisano

A czy klasa piasty wpływa na wytrzymałość, trwałość, czy może jest wyznacznikiem wagi? Zależy mi na bezawaryjności. Nie chciał bym, by np. oś pękła gdzieś na szlaku w górach.

Napisano

Piasta na pewno nie złamie ci się w pół ;) Rzecz w zastosowanych uszczelnieniach i trwałości łożysk.Przy dużych przebiegach zajedziesz te piasty po jednym sezonie.Chyba,że będziesz je serwisował co 2 tysiace km i po każdej deszczowo-błotnistej wycieczce.Moim zdaniem 10 tysiecy km to one raczej nie wytrzymają.Na pewno pojawią się wżery na konusach, a kulki zrobią sie jak poobijane jabłka.Ale nie skreślałbym tego roweru z powodu tanich piast.

Napisano

Zwykle serwisuję co sezon ~2 500 km. Dziwi mnie, że w rowerze za 2500 zł mogą być lepsze piasty niż w rowerze za 4200 zł. Moje Formula'e mają teraz około 11 000 km, po corocznym serwisowaniu, jednym serwisie bębenka i jednej wymianie kulek nie było żadnych wżerów, "jedynie" nie da się idealnie skręcić tylnej - nierówno się obraca, pewnie nierówno osadzone bieżnie. A przednia chodzi idealnie.

Teraz bardziej się zastanawiam, czy nie dopłacić 400 zł do roweru z piastami XT (i Foxem zamiast Reby).

 

Choć wymieniam rower, między innymi ze względu na te piasty :huh: to prawdopodobnie końcówka ich życia (bębenek potrafi przeskoczyć, niemożliwe do skasowania luzy).

Napisano

Kup rower z dobrym osprzętem, a na nowe koła (całe najlepiej) zbieraj oddzielnie i albo zmień piasty, albo całe koła. Wyjdzie lżej, taniej, będziesz miał koła jakie chcesz. Chcesz trwałości? Poluj na stare piasty XTR - nieraz jako NOS idzie je tostać na ibeju czy allezgrozie.

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Właściwie chcę kupić nowy rower, aby przez jakiś czas pojeździć bez żadnych awarii oraz zmian, a stary zaczyna się sypać, a nie jestem zwolennikiem bezpodstawnych zmian. Mam nadzieję, że piasty te wytrzymają ze 3 sezony (~7 000km), jak wtedy zaczną się sypać to bez wahania zmienię.

 

Aż na takiej trwałości jak stare XTR mi nie zależy, ważne aby nieoczekiwanie nie rozkraczyły się gdzieś w dziczy :)

Napisano

Mam taki rower tylko z 2011r. Piasty mam te same co w roczniku 2012, przejechałem na nich 1000km i nic sie z nimi nie dzieje. Nawet piasty nie są takie drogie porównójąc do innych kompomentów roweru np. hamulce czy widelec.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...