Skocz do zawartości

[koła] Mavic Crossride czy Deore XT- Mavic xm317


LUKSUSqq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałbym kupić nowe koła do roweru pod hamulce v-brake (z mozliwośćią montazu disc w razie gdybym chciał w przyszłości zmienic hamulce na tarczowe), ważę 70kg. Chce żeby koła były na dłuższy okres czasu żeby nie rozleciały się po kilku miesiącach, teren w jakim się poruszam to okoliczne pagórki (czasami w błotku ;-) i po mieście, myślę pościgać się coś na maratonach w 2012

 

Teraz mam Dylemat bo sa zwolennicy gotowych kół i składanych, jaka jest ich roznica i ktore beda dla mnie lepsze

 

Mavic Crossride UB 2011 czarne MAVIC Komplety kóŠrowerowych 26"

Zestaw kół Deore XT- Mavic xm317 BIKESTACJA (1883241866) - Aukcje internetowe Allegro (ewentualnie konfiguracja: piasty slx, a sprychy sapim laser / dt revo)

 

ps. tak wiem te koła sa tylko pod v-brake

 

Chyba ze jakies inne ropozycje max 600zł

 

Pozdrawiam

Napisano

Lekki jesteś, złóż sobie coś lightowego np:

 

- obręcze tutaj tylko i wyłącznie sun ringle equalizer 21L ~ 2x100 zł

-szprychy sapim laser, d-light 64x3 zł

-piasty Novatec 811/812

-nyple jakieś alu typu dartmoor

 

Podsumowując masz koła na obręczach pod v-brake , a piasty na tarcze, lekkie obręcze, szprychy i nyple sprawiają że masa rotująca jest niska, a piasty maszynowe całkiem dobrej jakości

Napisano

czyli rozumie ze moge kupic obręcz pod v-brake, ale jak piaste kupie z mozliwoscia montazu hamulców tarczowych to bede mial kola i pod tarcze i pod disc

 

np mavic 317, novatec 811/812 + dt revo/sapim laser

 

dobrze rozumie sprawe zwiazana z mozliwoscia montazu danych hamulców ? Czy jesli obrecz kupuje pod v-brake to piasta tez musi byc pod v-brake (bez mozliwosci montazu tarcz) ?

Napisano

znzlazłem cos takiego: http://www.bikestacj..._38_102_128_302

 

a teraz cena poszczegolnych czesci u nich w sklepie

cena piast 340zł (za komplet + zacsiki kcnc (wartośc samych zacisków ok. 100zł - ceny z allegro) wiec wychodzi ze za piasty płacimy 240zł (czyli tyle co za tylnia piaste kupując ją osobno :D

obrecz 221zł - 1 sztuka (czyli 2szt - 442zł

szprychy 160zł

nyple 64zł (czerwone)

 

suma: 1006zł wiec jak oni to wszystko liczą ? :) taka promocja czy co :)?

 

Jak nie mam racji prosze pisac

 

I w sumie taki zestaw by mnie interesował tylko zeby obrecz byla tez pod v-brake wiec jaki odpowiednik obreczy mogłbym wybrac ?? moze mogłbym do nich napisac do sklepu i wybrac DT XR 4.1 ?? taka sama cena co XR400

 

Z takim kompletem mam mozliwosc zalozenia i hamulców v-brake i tarcz ?? :) (pytam jeszcze raz aby sie upewnic :P)

Napisano

Przedchwilą był budżet 600 zł, teraz 1000. Jak chcesz 1000 wydać to:

piasty Novatec 711/712,

szprychy dt revo, sapim laser, d-light

obręcze sun ringle eq21

nyple jakies alu typu dartmoor, pillar

 

Lepszego setu w tym budżecie nie złożysz a będzie już naprawde lekki <1600g

 

a te zaciski to jest śmiech, jak chcesz lekkie zaciski i w miare tanie to kup sobie dartmoor bolt-on

Napisano

Nie zadne 1000zł tylko 799zł ale jak by osobno kazdy element koła kupował wg cen u nich w sklepie to wychodzi 1000zł... no a komplet 799zł. Bolt'y mam wiec poprostu te bym sprzedał za 60-70zł i automatycznie koła by mi wyszły taniej

 

a te piasty novatec'a 712 to slyszałem ze "awaryjne" cos tam w nich sie psuje, ta obrecz tez słaba podobno z tego co czytałem na forum

 

tzn przepraszam czytałem o obreczach sunrims equalizer21 czy to nie to samo ?

Napisano

http://flybike.pl/index.php?p110,novatec-nt-d711-piasta-przednia-pod-tarcze-32-otwory-zlota-anoda-140g-superlekka

http://flybike.pl/index.php?p109,novatec-nt-d712-piasta-tylna-pod-tarcze-32-otwory-zlota-274g-superlekka

 

http://www.bikestacja.pl/obrecz-sunrims-equalizer-brake-405g-czarna-p-20075.html?cPath=296_50_56_728

http://www.bikestacja.pl/szprycha-sapim-laser-black-p-20680.html?cPath=296_50_58

http://www.bikestacja.pl/swiss-nypel-mosiezny-niklowany-12mm-p-788.html?cPath=296_50_51

 

taki zestaw okej?:) co sadzicie o piastach i obreczny ? moze piasty d811/812 wystarczą (bo jako zwykły pionek po przesiadce z axelrims x2100 i jakich piastach joytech i tak to bedzie dla mnie skok w przód) tak samo obrecz moze mavic x317? Nyple aluminiowe sa juz po złotówce :P jaka role te nyple odgrywają ? ma o jakies znaczenie czy mosiezny czy aluminiowy? chyba chodzi tylko o wage.

Napisano

Koła, które podałeś są w porządku, jednak dałbym inne szprychy i alu nyple. Obręcz mavia x317 sobie odpuść bo kpl waży o 100g więcej od eq21. W nyplach chodzi tylko o wagę, dodatkowo alu nyple są trochę słabsze.

Napisano

100-150g w tą czy w tamtą strone nie robi dla mnie roznicy (aktualnie mam 2250...), chciałbym zeby koła byly na kilka lat zebym po paru miesiacach nie musiał czegos naprawiac/wymieniać. Inne szprychy to jakie DT revo? Chciałem znow zapytac czy komplet d811/812 bedzie dobry czy strasznie odbiega od 711/712 i czym sie rozni poza wagą i ceną? jaka jest ich kultura pracy. Mogłbym kupic tansz piasty czyli te 811/812 a zainwestowac w lepsze obrecze powiedzmy dt xr 4.1. Co o tym sadzicie?

 

http://www.bikestacja.pl/piasty-novatec-d811-d812sb-disc-zaciski-kcnc-p-20759.html?cPath=296_50_57_82

http://www.bikestacja.pl/obrecz-32otw-p-2803.html?cPath=296_50_56_728

http://www.bikestacja.pl/szprycha-revolution-black-p-1155.html?cPath=296_50_58

 

ps. jaka długość szprych bo widze ze rozne sa do wyboru?:P

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Teraz też składam koła. Ważę tyle co ty. Również jeżdżę na v-brake, ale kupuję piasty z mocowaiem centerlock.

piasty : deore xt 2012 m785 (komplet w bikestacja kosztuje 267zł)

obręcze : mavic xm 317 (v-brake, kosztują po 100zł)

szprychy: sapim leader black (po 2zł za sztukę)

nyple : aluminiowe zielone, sapim polyax (po 1zł za sztukę)

 

Pozdrawiam

 

obręcze sunringle czy jakoś tak, o których ktoś pisał to śa kiepski, bo cieńkie.

Te mavica o któtych pisałem są dobre i wytrzymałe.

Napisano
obręcze sunringle czy jakoś tak, o których ktoś pisał to śa kiepski, bo cieńkie.

A ile kilometrów i w jakim terenie na nich zrobiłeś, że masz takie zdanie? Czy może kolega kolegi mówił?:P

 

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad lżejszymi obręczami. Centerlock + obręcz na v? IMO bez sensu trochę... Przy vkach masz nie potrzebnie cięższe i droższe piasty natomiast przy tarczach brzydszą obręcz.

Napisano

A ile kilometrów i w jakim terenie na nich zrobiłeś, że masz takie zdanie? Czy może kolega kolegi mówił? :P

 

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad lżejszymi obręczami. Centerlock + obręcz na v? IMO bez sensu trochę... Przy vkach masz nie potrzebnie cięższe i droższe piasty natomiast przy tarczach brzydszą obręcz.

i tu się pojawia pytanie, czy komuś zależy na 100gramach, czy na wytrzymałości.

Moje zdanie odnośnie obręczy opieram na wypowiedziach osób, które posiadały takie obręcze. I nie kolegów...

jeżeli są lżejsze, a cenowo podobne do mavica xm 317, to chyba coś oznacza nie???

 

Jeżeli chodzi o piasty centerlock, to kupuję je dlatego, iż w przyszłości najprawdopodobniej wymienię hamulce na tarczowe. Bardziej zależy mi na odpowiednim działaniu elementów w rowerze, a nie na wyglądzie.

Jeżeli tak ci zależy na wyglądzie to kup sobie rower z biedronki... tam mają bardzo ładnie dobrane kolorki...

TO SIĘ NAZYWA MYŚLENIE PRZYSZŁOŚCIOWE... tym bardziej, jeżeli nie ma się od razu kasy na złożenie nowych kół i wymianę hamulców z v-brake na tarczowe. :D

 

obręcze sun ringle o których pisałeś mają szerokość 21, a mavic xm 317 23,5

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...