tetroF Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Witam. Posiadam Kross Level A4. Rower kupiony w wakacje 2010 roku. Przejechane 2300tyś. km. Serwisant powiedział, że zalecana jest wymiana płynu hamulcowego co roku. Minął już ponad rok, więc chyba czas wymienić/dolać płynu? I tu nasuwa się pytanie - dolać go czy wymienić? Jestem bardzo 'panicznie' nastawiony do tej operacji. Do serwisu nie chcę oddawać bo sobie życzą 20zł od koła, trochę przesadzili z ceną. O rowerze mam jakiekolwiek pojęcie bo stary rower składałem i rozkładałem dużo razy. Te tarczówki mnie okropnie przerażają bo nigdy z nimi nic nie robiłem. Ale nadszedł pierwszy raz. Tak, więc kupiłem dwie strzykawki, przyrządy do przetaczania płynów(kroplówki) i wężyki. Wiem, gdzie jest odpowietrzacz itp. Mógłby ktoś nakierować co dalej? Ściągać koło, nie ściągać? Spuszczać płyn czy tylko dolać? I wszelkiego rodzaju przydatne informacje. Bardzo proszę o pomoc. Chcę stać się mężczyzną ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 nie mów że przejechałes ponad dwa miliony kilometrów I jak najbardziej życzę powodzenia na drodze do męskości Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2011 No Mercedes robił silniki na poł miliona ty dałeś rade w 2 miliony no to fakt stykło by mazidło wymienić A teraz tak bardziej poważniej Jak nie czujesz ze masz zapowietrzona hamulce to nie ma sensu dekielka sciagac. Oleju sie nie wymienia co sezon, jak sie układ zapowietrzy lub rozszczelni to tak. Co innego dot, jest srasznie higroskopijny i wypada go co pare laty wymieniać, olej natomiast taki nie jest i poki układ działa sprawnie to bym nawet nie dotykał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Moje mają ponad 15kkm i nic z nimi się nie dzieje. Nic z nimi nie robiłem poza wymianą klocków. IMO nie ma sensu wymieniać w tak tanich hamplach oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Jak nie czujesz ze masz zapowietrzona hamulce to nie ma sensu dekielka sciagac. Oleju sie nie wymienia co sezon, Ale kolega wyraźnie napisał że zrobił 2,3 mln km ;|, także chyba wypadało by wymienić nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2011 ejeje ! wybaczcie zaszła pomyłka! 2.3 tyś. - 2300km ! Pisałem na telefonie i nie widziałem tekstu . Jeej, ale gafa :{ Tak, więc jak to z tym płynem? Dziś po raz pierwszy rozłożyłem (przesmarowałem) i złożyłem rower. (ten model) jestem z siebie dumny! <3 jutro idę po płyn do hamulców i dalej czekam na wasze pokierowanie . Ok mówicie, że nie opłaca się wymienić - a co z 'uzupełnieniem'? Można 'dolać' płynu? Czy to by wpłynęło na 'twardość' klamki? Chciałbym, żeby nie miała 'pustych przelotów' ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Jak tylko dolejesz olej do zbiorniczka to na nic nie wpłynie. Płynu powinno być zawsze na full, a kiedy klocki się zużywają układ pobiera go trochę ze zbiorniczka, dlatego zaleca się dolanie. Jak koledzy piszą, działa, nie ruszaj, ewentualnie dolej trochę do zbiorniczka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2011 w takim razie biorę strzykawkę, napełniam płynu, otwieram pojemniczek i wstrzykuję do pełna. A da się jakoś uzyskać efekt 'twardej klamki'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach34 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Dopiszę się do tematu bo mam podobne pytanie. Mam te same hamulce co autor tematu, 180 mm tarcze. Po roku czasu trochę wytarły mi się klocki, ale nie są jeszcze do wymiany. Niestety ten ubytek powoduje to że muszę klamki hamulców wciskać głębiej niż dawniej.(dla porównania dawniej żeby hamulec był dociśnięty do twardego, i był zablokowany wystarczyło ugięcie klamki o jakieś 1,5 cm a teraz ze 2,5 cm) Co zrobić żeby ugięcie klamki znowu było takie jak dawniej ? Jak to ustawić, przez dolanie oleju ? Czy jak ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Przecież te hamulce mają śrubkę regulacyjną w klamce, nią możecie sporo zdziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojot15 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 ja bym nie ruszał jak działają dobrze to lepiej odpuścić zwłaszcza że tam mineralny a nie dot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Przecież te hamulce mają śrubkę regulacyjną w klamce, nią możecie sporo zdziałać. Aż z ciekawości poszedłem zobaczyć. Hm.. masz na myśli tą 'maciupką' śrubkę znajdującą się tuż przy klamce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Regulacja śrubką to półśrodek; oddalając klamkę wprawdzie będzie wcześniej łapać, ale jeśli miałeś wcześniej ustawione do długości swoich palców trudno będzie Ci do niej sięgnąć. Niestety, ale to naturalne zjawisko że klamka łapie coraz bliżej gripa wraz ze zużywaniem się klocków. Zniwelować można to w jeden sposób: dolewając oleju przy zamkniętym układzie. Dolewasz olej strzykawką przez zacisk nie rozkręcając zbiorniczka przy klamce, mała ilość z wyczuciem, jak przesadzisz skok będzie zerowy i hamować się nie da (wtedy należy trochę spuścić oleju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 28 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeszcze ostatnie pytanie - czy ktoś z Was wie na jakim płynie hamulcowym/oleju działają Tektro Augira Comp? DOT czy LHM+? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Mowa o tej śrubce na bardzo mały imbus, która znajduje się w klamce Sznib, o czym Ty mówisz? Miałeś kiedyś w rękach te hample? Śrubka, o której mówię nie reguluje odległości klamki od kierownicy (bo ta w aurigach nie posiada regulacji) tylko właśnie jej twardość i moment, w którym hamulec ma łapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Rzeczywiście, mój błąd, myślałem że, podobnie jak w Shimano, reguluje się tą śrubką odległość klamki od kierownicy. Dobra opcja z tą regulacją, tak nawiasem mówiąc. @tetroF, nawet na stronie Tektro piszą w opisie hampli że są na minerala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Faktycznie znalazłem tą śrubkę ;-) Ale chyba większej różnicy nie ma. :-) Ale przynajmniej oddaliłem sobie klamkę i jest dużo wygodniej ! Także dziękuję! Czyli spokojnie mogę wlać LHM+? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Możesz ale oryginalny olej Shimano będzie lepszy. Ewentualnie zamiennik Finish Line'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetroF Napisano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2011 ok w takim razie po świętach polatam zobaczyć jaki koszt jest tego shimanowskiego. : ) Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Poziom pytań może nie był najwyższy, ale jest to moja pierwsza w życiu ingerencja w hamulce tarczowe - tym bardziej hydrauliczne. Serwis zbyt dużo sobie liczy za cokolwiek, więc im dziękuję za usługi. POZDRAWIAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Buteleczki oryginalne Shimano 50ml są drogie, a nawet można by rzec stanowczo za drogie: http://allegro.pl/olej-mineralny-do-hamulcow-tarczowych-shimano-50m-i1888968376.html Proponuję kupić rozlewki w większych butli, np: http://allegro.pl/plyn-olej-mineralny-shimano-200ml-i1900366582.html te same 50ml masz za 8pln, starczy na co najmniej 4 razy (czyli dwukrotne przelanie obu hamulców). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach34 Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Sznib, o czym Ty mówisz? Miałeś kiedyś w rękach te hample? Śrubka, o której mówię nie reguluje odległości klamki od kierownicy (bo ta w aurigach nie posiada regulacji) tylko właśnie jej twardość i moment, w którym hamulec ma łapać. ? Zagiąłeś mnie Jak się tak przyglądałem, to przy klamce widziałem tylko jedną śrubkę którą reguluję właśnie odległość klamki od gripa, a nie po jakim ugięciu zacznie "chwytać". A mam właśnie tektro auriga comp. Czyżbym się niedokładnie przyjrzał i jest tam druga śrubka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Nie miałem styczności z tymi heblami, ale śrubka jest tylko jedna, jak pokazuje instrukcja: http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=101&sortname=Disc&sort=1&fid=1 do ściągnięcia po kliknięciu "Download" na ww. stronie. Jest to tam opisane: "The reach of the brake lever cmay be adjusted closer to the handlebar by tightening the 2mm reach-adjuster bolt on the lever" Tak więc jedna śrubka, kwestia tego czy "reach" oznacza odległosć klamki od gripa, czy regulację momentu w którym hebel "łapie". Jeśli jak piszesz, stachu34, reguluje się jednak odległość klamki to innej śrubki nie znajdziesz. Zresztą wydawało mi się dziwne żeby regulacja momentu "łapania" była w tanich Tektro skoro w hamulcach innych producentów dostępna jest w droższych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach34 Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Jeśli jak piszesz, stachu34, reguluje się jednak odległość klamki to innej śrubki nie znajdziesz. Zresztą wydawało mi się dziwne żeby regulacja momentu "łapania" była w tanich Tektro skoro w hamulcach innych producentów dostępna jest w droższych modelach. Dobrze wiedzieć na przyszłość że droższe modele mają taką przydatną funkcję, bo nawet nie wiedziałem. Te tektro to moje pierwsze hydrauliki. Czyli wychodzi na to że muszę dolać oleju. Dla tego modelu mineralny. Pytanie : dolać (mineralnego oczywiście) czy wymienić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Jeśli nie są zapowietrzone (gumowa klamka) to wystarczy dolać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach34 Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Jeśli nie są zapowietrzone (gumowa klamka) to wystarczy dolać. Nie są zapowietrzone (twarda klamka). Nie wiem jaki olej jest w nich fabrycznie. Czy inny olej mineralny "nie pogryzie się" z tym co już jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.