Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Tektro Augira Comp - wymiana płynu/dolanie?


tetroF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Kross Level A4. Rower kupiony w wakacje 2010 roku. Przejechane 2300tyś. km. Serwisant powiedział, że zalecana jest wymiana płynu hamulcowego co roku. Minął już ponad rok, więc chyba czas wymienić/dolać płynu?

I tu nasuwa się pytanie - dolać go czy wymienić? Jestem bardzo 'panicznie' nastawiony do tej operacji. Do serwisu nie chcę oddawać bo sobie życzą 20zł od koła, trochę przesadzili z ceną. O rowerze mam jakiekolwiek pojęcie bo stary rower składałem i rozkładałem dużo razy. Te tarczówki mnie okropnie przerażają bo nigdy z nimi nic nie robiłem. Ale nadszedł pierwszy raz.

 

Tak, więc kupiłem dwie strzykawki, przyrządy do przetaczania płynów(kroplówki) i wężyki. Wiem, gdzie jest odpowietrzacz itp.

 

Mógłby ktoś nakierować co dalej? Ściągać koło, nie ściągać? Spuszczać płyn czy tylko dolać? I wszelkiego rodzaju przydatne informacje. Bardzo proszę o pomoc.

Chcę stać się mężczyzną ! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No Mercedes robił silniki na poł miliona ty dałeś rade w 2 miliony no to fakt stykło by mazidło wymienić :D

 

A teraz tak bardziej poważniej :D Jak nie czujesz ze masz zapowietrzona hamulce to nie ma sensu dekielka sciagac. Oleju sie nie wymienia co sezon, jak sie układ zapowietrzy lub rozszczelni to tak. Co innego dot, jest srasznie higroskopijny i wypada go co pare laty wymieniać, olej natomiast taki nie jest i poki układ działa sprawnie to bym nawet nie dotykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ejeje ! wybaczcie zaszła pomyłka! :D 2.3 tyś. - 2300km ! :D Pisałem na telefonie i nie widziałem tekstu . Jeej, ale gafa :{

Tak, więc jak to z tym płynem? Dziś po raz pierwszy rozłożyłem (przesmarowałem) i złożyłem rower. (ten model) jestem z siebie dumny! <3 jutro idę po płyn do hamulców i dalej czekam na wasze pokierowanie . :)

 

Ok mówicie, że nie opłaca się wymienić - a co z 'uzupełnieniem'? Można 'dolać' płynu?

Czy to by wpłynęło na 'twardość' klamki? Chciałbym, żeby nie miała 'pustych przelotów' ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak tylko dolejesz olej do zbiorniczka to na nic nie wpłynie. Płynu powinno być zawsze na full, a kiedy klocki się zużywają układ pobiera go trochę ze zbiorniczka, dlatego zaleca się dolanie. Jak koledzy piszą, działa, nie ruszaj, ewentualnie dolej trochę do zbiorniczka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę się do tematu bo mam podobne pytanie. Mam te same hamulce co autor tematu, 180 mm tarcze. Po roku czasu trochę wytarły mi się klocki, ale nie są jeszcze do wymiany. Niestety ten ubytek powoduje to że muszę klamki hamulców wciskać głębiej niż dawniej.(dla porównania dawniej żeby hamulec był dociśnięty do twardego, i był zablokowany wystarczyło ugięcie klamki o jakieś 1,5 cm a teraz ze 2,5 cm) Co zrobić żeby ugięcie klamki znowu było takie jak dawniej ? Jak to ustawić, przez dolanie oleju ? Czy jak ? Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Regulacja śrubką to półśrodek; oddalając klamkę wprawdzie będzie wcześniej łapać, ale jeśli miałeś wcześniej ustawione do długości swoich palców trudno będzie Ci do niej sięgnąć. Niestety, ale to naturalne zjawisko że klamka łapie coraz bliżej gripa wraz ze zużywaniem się klocków. Zniwelować można to w jeden sposób: dolewając oleju przy zamkniętym układzie. Dolewasz olej strzykawką przez zacisk nie rozkręcając zbiorniczka przy klamce, mała ilość z wyczuciem, jak przesadzisz skok będzie zerowy i hamować się nie da (wtedy należy trochę spuścić oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o tej śrubce na bardzo mały imbus, która znajduje się w klamce :P

 

 

 

Sznib, o czym Ty mówisz?:) Miałeś kiedyś w rękach te hample? Śrubka, o której mówię nie reguluje odległości klamki od kierownicy (bo ta w aurigach nie posiada regulacji) tylko właśnie jej twardość i moment, w którym hamulec ma łapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w takim razie po świętach polatam zobaczyć jaki koszt jest tego shimanowskiego. : )

 

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Poziom pytań może nie był najwyższy, ale jest to moja pierwsza w życiu ingerencja w hamulce tarczowe - tym bardziej hydrauliczne. Serwis zbyt dużo sobie liczy za cokolwiek, więc im dziękuję za usługi.

 

POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Buteleczki oryginalne Shimano 50ml są drogie, a nawet można by rzec stanowczo za drogie:

http://allegro.pl/olej-mineralny-do-hamulcow-tarczowych-shimano-50m-i1888968376.html

Proponuję kupić rozlewki w większych butli, np:

http://allegro.pl/plyn-olej-mineralny-shimano-200ml-i1900366582.html

te same 50ml masz za 8pln, starczy na co najmniej 4 razy (czyli dwukrotne przelanie obu hamulców).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sznib, o czym Ty mówisz? :) Miałeś kiedyś w rękach te hample? Śrubka, o której mówię nie reguluje odległości klamki od kierownicy (bo ta w aurigach nie posiada regulacji) tylko właśnie jej twardość i moment, w którym hamulec ma łapać.

? Zagiąłeś mnie :) Jak się tak przyglądałem, to przy klamce widziałem tylko jedną śrubkę którą reguluję właśnie odległość klamki od gripa, a nie po jakim ugięciu zacznie "chwytać". A mam właśnie tektro auriga comp. Czyżbym się niedokładnie przyjrzał i jest tam druga śrubka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie miałem styczności z tymi heblami, ale śrubka jest tylko jedna, jak pokazuje instrukcja:

http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=101&sortname=Disc&sort=1&fid=1

do ściągnięcia po kliknięciu "Download" na ww. stronie. Jest to tam opisane:

"The reach of the brake lever cmay be adjusted closer to the handlebar by tightening the 2mm reach-adjuster bolt on the lever"

Tak więc jedna śrubka, kwestia tego czy "reach" oznacza odległosć klamki od gripa, czy regulację momentu w którym hebel "łapie". Jeśli jak piszesz, stachu34, reguluje się jednak odległość klamki to innej śrubki nie znajdziesz. Zresztą wydawało mi się dziwne żeby regulacja momentu "łapania" była w tanich Tektro skoro w hamulcach innych producentów dostępna jest w droższych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jak piszesz, stachu34, reguluje się jednak odległość klamki to innej śrubki nie znajdziesz. Zresztą wydawało mi się dziwne żeby regulacja momentu "łapania" była w tanich Tektro skoro w hamulcach innych producentów dostępna jest w droższych modelach.

Dobrze wiedzieć na przyszłość że droższe modele mają taką przydatną funkcję, bo nawet nie wiedziałem. Te tektro to moje pierwsze hydrauliki. Czyli wychodzi na to że muszę dolać oleju. Dla tego modelu mineralny. Pytanie : dolać (mineralnego oczywiście) czy wymienić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...