Skocz do zawartości

[koło] reklamacja zaplecionego koła


cardamon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, to mój pierwszy temat i pierwszy post, mam nadzieje że mi pomożecie / doradzicie.

Do jednego z 3miejskich serwisów zaniosłem do złożenia koło, obręcz mavic d321 32h, piasta xt m756 + nyple dt alu bez prolocka.

Poprosiłem o zaplecenie na 3 krzyże czarnymi szprychami dt champion. Dziś koło odebrałem, troche mi sie śpieszyło wiec sprawdziłem tylko czy jest proste. Po bliższych oględzinach w domu jestem wkur... i jednocześnie załamany. Facet oddajac mi koło narzekał,że nypli alu nie da sie porządnie naciągnać i pytał dlaczego sobie takie wybrałem.

Z tego co widać na pierwszy rzut oka to:

- mam 17 szprych dt i 15 szprych czarnych chyba malowanych tylko ( dt mają bicia na główkach szprychy/ te drugie nie);

- 3 nyple aluminiowe są zgniecione, wg. mnie do wymiany ( mam akurat 3 zapasowe );

- od strony kasety szprychy są dobrane dobrze bo zostaje wolne miejsce w nyplu na płaski śrubokręt, od strony tarczy szprychy wystaja ok 1mm ponad nypel patrząc od strony felgi, jest kilka krótszych;

 

Abstrahując od ceny jaka zapłaciłem 35zł za zaplecenie to norma, ale 3zł/za szpryche czarna niecieniowaną dt to chyba przesada żeby otrzymać na nowych podzespołach koło w takim stanie. Czy mam iść się wykłócać ? Jakie są opcje wg. Was rozwiązania ze strony sklepu/serwisu ? Dodam, że to moje 3cie koło składane tam, 2 były ok.

Czy to rzeczywiście jest jakiś wielki problem z kołami na nyplach alu (bez prolocka) żeby rozcentrowane koło doprowadzić do ładu, bo serwisant na nie wyraźnie narzekał ? Czy jeżeli zdecydowałbym sie na rozłożenie koła i ponowne zaplecenie to przy tym pognie sie felga ?

 

Byłbym ogromnie wdzięczny za pomoc i wszelkie rady, chciałbym tę sprawe jutro załatwić.

 

Pozdrawiam

Kuba

 

nazwę tematu poprawiłem zgodnie z życzeniem, a polskie znaczki by się częściej przydały :027:

mrmorty

Napisano

Aż tak wielkiego problemu z nyplami alu nie ma.

 

Złożyli Ci koło z resztek szprych jakie posiadali, a klucz mieli pewnie do nypli mosiężnych. Partactwo i tyle. Ja bym zażądał zaplecenia na nowo koła na takich szprychach, za jakie zapłaciłeś oraz wymiany nypli.

 

Podaj nazwę tego kpiarskiego serwisu.

Napisano

pewnie mieli klucz do nypli co niewielką powierzchnią dotykał nypla i się wżynały. Warto też dać podkładki na szprychy, żeby nie latały. To że wystają z jednej strony to nie jest wielka tragedia, ale nie powinno tak byc. Jak na niecieniowane szprychy to fakt troche drogo ;)

Napisano

z nowymi nyplami aluminiowymi nie ma większych problemów, gorzej jak po kilku latach zechcesz wycentrować koło, wtedy mogą się ukręcać. Jednak tak mocno jak na mosiężnych nie naciągnie sie szprych.

Zwykła szprycha dt to koszt 1,2-1,5 zł czarne są dwa razy droższe. Jeśli zapłaciłeś za szprychy dt a dostałeś jakiś tani szrot to ja bym sie upomniał, natomiast jeśli koło jest dobrze wycentrowane to nie przejmowałbym sie rożnicą w długości szprych.

Napisano

A ja bym się nieco przejmował tymi za długimi szprychami. Zwłaszcza, gdyby te obrobione nyple znajdowały się na nich, ponieważ oznaczałoby to, że trudność w dociąganiu szprych na którą natrafił ten marny serwisant nie polegała na słabym materiale nypla, lecz źle dobranej długości (być może w pudełku z pożądanym rozmiarem znalazło się kilka dłuższych) i najzwyczajniej w świecie zabrakło gwintu by szprychę "porządnie naciągnąć". Za słabo naciągnięte szprychy mają tendencję do dalszego luzowania się, co oznaczałoby konieczność częstego centrowania, skoro niektórych szprych i tak nie da się odpowiednio naciągnąć.

Wg mnie koło nadaje się jedynie do rozłożenia i zbudowania na nowo, już z odpowiednimi szprychami i odpowiednim budowniczym. Powyginanie obręczy groziłoby, gdyby ktoś bez poluzowania szprych zaczął przecinać je nożycami do drutu.

Napisano

Dostałeś towar niezgodny z umową (szprychy) i już ten fakt uprawnia cię do reklamacji. O tą kwestię zapytałbym się jako pierwszą. Szprychy nie są cechowane i tu sprzedawca nie będzie miał argumentu, tym bardziej że ZAPŁACIŁEŚ za szprychy DT. Oczywiście wytłumaczeniem może być pomieszanie przez sklep szprych różnych firm, które oczywiście PRZYPADKOWO znalazły się w jednym opakowaniu.

Jak już pozytywnie przebrniesz przez to sklepowe "niedociągnięcie" to zwróć uwagę na jakość wykonania usługi.

Skoro poprzednie dwa koła były wykonane prawidłowo to być może tym razem to złożył ktoś inny i w takim przypadku poproś o wykonanie usługi przez tą samą osobę - przypomnij o tym, że już wcześniej korzystałeś u nich z tego.

Jeśli są normalni to sprawę załatwią normalnie, czyli ponownie zaplotą ci koło w całości na dt. Jeśli normalni nie są to domagaj się zwrotu pieniędzy, niech sobie swoje pseudo dt zabiorą i udaj się do innego sklepu.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli ten niby serwisant tak ci powiedział to znaczy ze z kołami ma nie za wiele wspolnego. Ja sam laik bez większego doświadczenia składałem sam koło na alu nyplach i za pierwszym razem mi wyszło nic nie uszkodizłem a koło jest prawie idealnie proste i to bez przyrządów. Omijaj tych profesjonalistów szerokim łukiem.

  • Mod Team
Napisano

Obręcze maja mniejsze bicie niz 60 % nowych opon wiec dla mnie sa OK a masowo nie zamierzam ich składać :P a porównując z tą kiszą z tematu moje sa idealne :D

Napisano

Jeszcze raz dziekuje Wszystkim za pomoc. Koło ponownie dziś odebrałem z serwisu, tym razem zaplecione idealnie. Jestem dość zadowolony, bo serwis okazał sie "normalny", jedynie troche szkoda zielonych nypli dt, które kupiłem gdzie indziej, nie wygladały zbyt dobrze po rozebraniu pierwotnie złozonego koła wiec otrzymalem srebrne szprychy dt i stalowe nyple dt. Sklep, o którym mowa to Wysepka w Gdańsku Wrzeszczu. Byłem tam dość częstym gościem swojego czasu, zakupiłem rame, troche osprzętu, to moje 3cie koło składane u nich, 2 poprzednie bez zarzutu, może był to ich "wypadek przy pracy" i tyle ;) Także proszę nie skreślać kompletnie sklepu :]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...