Skocz do zawartości

[rower] MTB przerabiany na szosę/turystyka

PabloSki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam kilka pytań do doświadczonych kolegów serwisantów.

Mianowicie chciałbym upodobnić mój stary rower MTB do szosówki ale nie mam doświadczenia ze sprzętem szosowym.

Czy klamki hamulca szosowego będą współpracowały z hamulcami V-brake ?

Czy kaseta szosowa będzie współpracowała z przerzutką np. shimano deore ?

Czy opłaca montować się karbonowy sztywny widelec ?

I jaką najmniejszą oponkę mogę zastosować do obręczy 26' MTB ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam :)

Napisano

Klamki szosowe nie mają inny uciąg niż normalne klamki, więc możesz mieć kłopoty z siła hamowania.

Tak będzie działać

To zależy od obręczy.

Ale składanie szosy na 26' kołach jest bezsensu, lepiej kupić jakąś używaną.

Napisano

1. Będzie działać, ale źle.

2. Tak.

3. Za karbon do MTB sporo zapłacisz, więc nie.

4. To zależy od szerokości obręczy.

Nie prościej kupić normalną szosówkę? To dwa kompletnie inne rowery i z MTB nigdy prawdziwej szosy nie zrobisz.

Napisano

Prościej kupić szosówkę ale trochę pieniądze mnie trzymają bo muszę wymienić amora w mtb a to wydatek ok 1200 zł :(

A tak właściwie to gdybym zdecydował się na kupno szosówki to jak dobrać rozmiar ? normalnie mam rame 17' przy 174 cm wzrostu a w szosie jest jakaś inna numercja. Rower potrzebuje tak na trening po asfalcie i do trenażera.

Mam jeszcze takie pytanie czy do ramy mtb która ma mocowanie pod Vki da się zainstalować hamulce szosowe ? i tak samo w przednim widelcu sztywnym. Jeżeli nie to może jest jakiś sposób dobrania hamulców które da sie zainstalować w miejscu Vek współpracującymi z klamką hamulca szosowego ?

Napisano

Szosowych hamulców nie zainstalujesz. Ale będą działać canti. Spójrz na rowery przełajowe.