Skocz do zawartości

[odchudzanie roweru] Cube Tonopah


Lisek321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym zmniejszyć wage mojego cieżkiego jak się okazało roweru niestety na forum niewiele jest na temat odchudzania rowerów crossowych czy trekkingowych. Po zakupie lekkie rozczarowanie co do wagi podawanej przez producenta 11,53kg to bajka w rzeczywistosci okazało się ponad 1,5kg więcej. kupując rower myślałem o redukcji w okolice 10kg w tej chwili to raczej nierealne więc interesuje mnie osiągniecie wagi katalogowej. Rower głownie używany jest na ścieżkach leśnych lekkim terenie i asfalcie. Moja waga ok 85kg.

 

specyfikacja:

 

Cube Tonopah Trail : Rowery : Katalog Rowerowy bikeKatalog.pl

 

za co w pierwszej kolejności się zabrać i na jakie konkretne komponenty wymieniać. dziękuje z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając najkrócej jak się da - to właściwie wszystko można w tym rowerze wymienić. :)

Jak chcesz od razu dużego zysku wagowego (i opróżnienia portfela) - wymień dętki na Eclipse, sztycę i kierownicę na jakiś karbon, śrubki na tytan i aluminium, a jak jeździsz w lekkim terenie to także koła na lekkie, ale niezbyt wytrzymałe - ZTRy 355 29er, DT Revolution, a jak nie zostanie Ci kasy na 240s, to kup piasty Novatec.

 

Sam buduję właśnie nowego crossa - waga docelowa to poniżej 10 kg (z pedałami, koszykiem bidonu i licznikiem, żeby nie było). Projekt już jest, powinno być tak z 98xx gram jeśli nie trafią mi się jakieś ciężkie egzemplarze poszczególnych komponentów. No i liczę na to, że nowe Schwalbe Smart Sam 29x1.75 w wersji zwijanej będą ważyć z 420 gram. W związku z tym mam pytanie, z którego roku masz tego Tonopaha? Przypadkiem nie z 2011?

 

Nigdzie nie mogę znaleźć wagi ramy Tonopah 2011 w rozmiarze 50cm. Wiem, że Cube Nature 2011 w interesującym mnie rozmiarze z hakiem i stalowymi śrubkami do koszyków na bidony waży 1824 gramy. Jednak Topopah 2011 i 2012 nie mają tradycyjnego lakieru tylko powłokę anodyzowaną (tak tłumaczę używany przez Cube`a termin "anodized surface"), która jest lżejsza od lakieru. Myślę, że rama Tonopah powinna ważyć te 1800 gram - z dwoma alu śrubkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za odpowiedź. moj tonopah to model na 2010rok (bardziej podoba mi sie niż ten na 2011) po dokładnym ważeniu jest 12,9kg ze sztyca ritchey pro, oponami schwalbe marathon plus wiec 1,4kg więcej niż katalog. Kierownice i mostek też szukam z ritchey pro jednak cieżko znaleźć matowe. planuję właśnie zmiane opon na smrt sam 1,6 lub 1,75 zwijane ponieważ głównie jezdze po leśnych ścieżkach a na marathonach 1,35 jest troche kiepsko. To co zaproponowałes bardzo fajne ale kola musze mieć solidne pomijając fakt że kosztują tyle co za cały rower zapłaciłem. znalazłem za to takie piasty:

ULTRALEKKIE Piasty A2Z komplet tylko 119g + 236g (1886269686) - Aukcje internetowe Allegro

ciekawe czy jest to coś warte? co do obreczy to raczej cos w przestepnej cenie co będzie lżejsze i wytrzymalsze od en24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej katalogowej wagi Tonopaha - znając życie podana była dla rozmiaru 46cm i bez pedałów. Czyli choćby w rozmiarze 50 z jakimiś normalnymi pedałami już jest z 400-500 gram różnicy.

 

Co więcej - Twój Tonopah różni się od wersji z katalogu Cube`a. Katalogowo - z tego, co pamiętam - rower ten miał inną sztycę i na bank inne opony. Te Martathon Plusy to meeega kloce - przez tę wkładę SmartGuard głównie. Większość ludzi jeździ bez żadnych wkładek w oponach - bo zysk z nich jest niewspółmiernie mały w porównaniu z obciążeniem, jakim są. Z tego, co pisze na swojej stronie Formicki - opona waży 888 gram. Więc, sorry, ale komplet daje wagę taką, jakbyś miał założone trzy np. Marathony Extreme.

 

Reasumując - wszystko to daje wagę o 1,5kg większą niż katalogowa.

 

Co do piast - ja bym ich nie kupił na pewno. Mimo, że wagę - fakt - mają niezłą. Ale waga to nie wszystko. Nie znam tej firmy od strony jakości, ale uważam, że piasty są na tyle ważną częścią roweru, że trzeba kupować sprawdzone marki. Jak pisałem powyżej - poleciłbym Ci Novatecki D811SB i D812SB. W rzeczywistości ważą mniej niż deklaruje producent na stronie. Tylna - sam ważyłem - 276 g. Przód już nie pamiętam, ale na pewno mniej niż te 191g, które deklaruje Novatec na swojej stronie. Warto pomyśleć. Co więcej, cena to coś ok. 400 zł za komplet, więc śmiech.

 

Nie wiem, kiedy będziesz upgrejdował swój rower, ale ja w przerwie zimowej będę najprawdopodobniej sprzedawał na części mojego crossa - Cube CLS LTD PRO. Jeśli chodzi o koła to obecnie jeżdżę na zestawie:

 

- piasty: DT SWISS 370

- szprychy: DT SWISS CHAMPION

- nyple: CN SPOKE (alu)

- obręcz : DT SWISS X470

- dętki: SCHWALBE SV17 (jeździłem z 1000km dla testów na Eclipse - sprawdziły się, więc wyjąłem je i idą do nowej maszyny)

- opony: SCHWALBE MARATHON EXTREME (jeździłem wcześniej na SCHWALBE MARATHON CROSS - bardzo dobre w lekkim terenie, znakomite na asfalcie, ale że często jeżdzę po trochę cięższym terenie zamieniłem je właśnie na MARATHONY EXTREME, no bo sporo lżejsze, a na asfalcie nie są sporo gorsze)

- opaski: SCHWALBE HIGH PRESSURE

 

Generalnie - jak piszę - jeżdżę w bardzo różnym terenie. Zestaw jest bardzo sztywny, meeega wytrzymały (choć to także zasługa jakości zaplotu), przejechały jakieś 5000 km od kwietnia, zjeździły Sudety, kupę lasów i nic - prościutkie, wyglądają jak nowe. W terenie radzą sobie nadspodziewanie dobrze.

 

Mam zaś prośbę do Tomek21001. Mógłbyś mi podesłać na mejla (lyzwa.kamil@gmail.com) zdjęcie od spodu mufy suportu? Jestem Ciekaw jak tam są porozmieszczane te prowadzenia linek i panerzy. I właśnie - Tonopah ma prowadzenie linek wewnątrz ramy - jednak pytanie, czy linka idzie tam w normalnym pancerzu? Jeśli tak, to mimo estetycznego wyglądu - jest to rozwiązanie cięższe od tradycjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz racje te maratony to straszne klace ja nawet widzialem podawana wage 940g gdzie np racing ralph 340g 1,2kg na samych oponach. zastanawiam sie wlasnie nad tymi albo smart sam. podobnie jak Ty jezdze wlasnie glownie po terenie lzejszym lub ciezszym takze moje kola musza byc bardzo wytrzymale a opony conajmniej 1,6 pozatym jak cos zrobie to raz a porzadnie zeby potem jezdzic a nie co chwila cos grzebac. ile moglbym zyskac na takim zestawie jak Ty masz w stosunku do tego co mam teraz pomijajac te kloce marathony (chodzi mi o same kola). w moim tonopahu linki sa prowadzone standardowo. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj rower na dzien dzisiejszy juz troche rozni sie od tego z linku tzn kaseta i lancuch wymieniony na taki zestaw:

 

SHIMANO XT KASETA CS-M770 11-34 + LANCUCH XT HG93 (1912482006) - Aukcje internetowe Allegro

 

przy okazji wymiany opon z maraton plus na smart sam niestety byly tylko w wersji drut zyskalem tylko 370g (tymczasowe rozwiazanie) ale takze zwazylem kola kompletne z tarczami:

 

przod 1909g, tyl 2344g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze slabo wyszlo ale to tymczasowe rozwiazanie poniewaz nie mieli w sklepie opon smart sam zwijanych a potrzebowalem czegos w rozmiarze 700x45c do jazdy w terenie bo na maratonach delikatnie mowiac nie dalo sie. detki tez zostaly standardowe bo nie bylo wersji light. moje waza ok 150g. za to wczoraj wygralem licytacje na fajny mostek:

 

SYNTACE F109!! 100MM!! TYTANOWE ŚRUBY!! 109 GRAM!! (1915629551) - Aukcje internetowe Allegro

 

szukam jeszcze jakies ciekawej kierownicy i bede montowal:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Opony i dętki to podstawa odchudzania, poprzednicy już o tym jednak wspomninali, powiem co ja zauważyłem.

 

Przydała by ci się waga, aby dokładnie wiedzieć co ile waży, co do grama.

 

1. Piasta przednia - na Chosen 8076B, 160 g. Zysk ~60g. Wysokości kołnierzy ma takie jak Shimano, co za tym idzie powinny pasować stare szprychy i obręcz.

2. Jeśli będziesz wymieniał szprychy w kołach, to polecam Sapim Race. Zysk około 30-35g / koło. Wytrzymałość koła nie spadnie.

3. Piasta tylna: Novatec D812SB. Realna waga to 306-308g. Do urwania ~150g.

4. Opaski na obręcze. potrójne owinięcie taśmą izolacyjną jest bezpieczne dla dętki i waży 13g/koło. Standardowe opaski to ~25-30 g, na dwóch kołach urwać można około 25g masy rotującej. Tanie gramy!

5. Zasiski piast Shimano nie są lekkie (~120g/kpl), wybierając Accent Race Titan lub Tune AC16/17 zyskujesz ponad 70gram.

6. Tarcze. Widziałem niedawno na aukcjach Marka Konwy http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=11030500 tanie tarcze XX. Zrzucasz 25g na sztuce. Razem 50g.

7. Przez zimę możesz pomyśleć nad nowymi sterami, np. Accent Airplane, mój egzemplarz waży 71g bez góry, śruby i szyszki. Zysk to 30g.

8. Sztyca RDX pozwoli ci zaoszczędzić około 50g, proponuję ci jednak najpierw dokładnie zważyć swoją. Myślę że nie pogardzisz też Thomson Elite, zysk podobny, droższa, bardziej ceniona..

9. Kiera RDX też może być dość lekka.

10. Siodełko - może jakiś SLR?

11. Zacisk sztycy na imbus da około 25g za niewielkie pieniądze.

 

Tyle na drobiazgach..

 

Pozdrawiam, jak coś przyjdzie mi do głowy to napiszę. Życzę jak najniższej wagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...