Skocz do zawartości

[obręcz]ciezka obrecz a lekka piasta


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam zamiar zakupic obrecz mavica ex 721 i do wykorzystania mam piaste dt swiss 340 czy taki zestaw ma sens,czy nie zakatuje ciezkim kolem tej piasty.Co prawda super lekka to ona nie jest ale do najciezszych nie nalezy:).Chyba ze macie jakies lepsze reprezentantki na tył:)

Napisano

no niby tak tylko która obrecz wytrzyma pod 110kg bikerem:)

albo leca szprychy albo się wykrzywiaja co w efekcie doprowadzaja do mega centry no i pozniej to samo cały czas w kolo:)

Napisano

mhh o ile sie nie myle XC719 to max 115kg z rowerem.U mnie wyszlo by cos110+13+1+1szpargalki gdzies okolo125 trzeba liczyc:)

 

Wedle najnowszej wiedzy naukowej ;) Mavic podaje wagę tylko! rowerzysty. Bez roweru i reszty balastu. :)

Napisano

No nie, zwracanie uwagi na masę roweru czy kół w momencie gdy samemu waży się grubo ponad 100kg jest nieco śmieszne nie sądzicie?

Kolega swimfan ma 100% racji, dobrał mocną i niezawodną obręcz, nie będzie miał przynajmniej głupich centr przez swoją wagę.

O piastę się nie bój, moja piasta DT niższej klasy dopiero po dwóch latach katowania w maratonach bez zmiłowania i serwisu złapała minimalny luz na łożyskach.

Napisano

tak sie zastanawiam a moze XM 719 tylko nie wiem czy to bedzie niebo a ziemia pomiedzy ex 721(oczywiscie nie o wagae chodzi tylko wytrzymalosc).Co do gór to wypadam kilka razy w roku ,skakac nie skacze:),ale las jest moim wyzwanie:) korzenie,bagan lesne sciezki:),mysie gorki to co lubie:) najbardziej

Napisano

Wedle najnowszej wiedzy naukowej ;) Mavic podaje wagę tylko! rowerzysty. Bez roweru i reszty balastu. :)

A ja to rozumiem bez roweru, ale z resztą balastu (bagażem). Zatem:

 

mhh o ile sie nie myle XC719 to max 115kg z rowerem.U mnie wyszlo by cos110+13+1+1szpargalki gdzies okolo125 trzeba liczyc:)

110+1+1= 112 mieści się w limicie dla XM719. A nawet lekkie przekroczenie tego limitu nie zaszkodzi obręczy.

 

No nie, zwracanie uwagi na masę roweru czy kół w momencie gdy samemu waży się grubo ponad 100kg jest nieco śmieszne nie sądzicie?

Sądzimy. Jest śmieszne. I dodam, że moim zdaniem z każdym punktem ponad prawidłowe BMI stopień komizmu rośnie wykładniczo. :)

Napisano

Klosiu, waga kół ma największe znaczenie przy nagłych zmianach prędkości i przy podjazdach, tam różnica nawet kilograma jest ogromna, niezależnie od wagi bikera.

Napisano

enkoder, chciałbym zobaczyć nagłą zmianę prędkości w Twoim wykonaniu. Różnica wagi obręczy lekkiej/ciężkiej - a będzie to ok 200g ma całkowicie pomijalne znaczenie przy rozpędzaniu takiej masy. Nie zapominaj, że to koło może tylko tyle przyspieszyć, o ile jest wstanie popchnąć cały układ (resztę roweru wraz z bikerem) do przodu. Żebym nie był gołosłowny: zrzuciłem wagę biker+rower z 112kg do 100kg i potem zmieniłem koła na lżejsze o 400g. Zysk na kołach w porównaniu do zysku na wadze ogólnej był prawie żaden. A na podjeździe zdobywanym równym tempem, każdy gram ma takie samo znaczenie.

Napisano

marcinusz, skoro masz własne doświadczenia, to zwracam honor.

W moim przypadku 120kg+13,5kg, po zmianie opon na lżejsze i amortyzatora na lżejszy (zaoszczędziłem 1,2kg), zauważyłem że lżej się jedzie,

prędkości uśrednione każdego dnia mam wyższe, wcześniej 14,5km/h, teraz 17km/h.

Zmiany jakie poczyniłem to Schwalbe Land Cruiser -> Maxxis Tomahawk i RS Dart2 -> RS Tora SL Air

Napisano

Tylna DT 340 wcale jakaś bardzo lekka nie jest. Przynajmniej nie zajedziesz bębenka tak szybko jak w piastach z tradycyjnym systemem zapadek.

Napisano

Możliwe, że tak jest, nie neguję. Pojeżdżę jeszcze miesiąc na tym zestawie i się okaże z czego to wynika

nie ma co sie zastanawiac w ciagu roku jezdze na 3-ech MTB(konfiguracja podobna waga rozni sie znaczni eelementow tym i kól) mniejwiecej w tym samym czasie(dwa dni na jednym ,jeden na drugim,pozniej zmieniam na trzeci),czym lzejszy latwiej ciagnie pod gore itp:)moze na sredniej predkosci tego nie zauwazylem ale na pewno w dlugsci dynsansu:) im lzejszy dalej pojade bez zbednej zadyszki:)

 

jak dla mnie czym ciezszy rower/ biker tym blizej pojedziesz ,srednia predkosc nie wzrasta tak drastycznie przy zmianie masy:)

Napisano

Mam wrażenie, że zauważasz to dlatego, że "prawie co chwilę" zamieniasz rowery. Po zmianie koła na lżejsze o ok 200-220g różnicę czułem na początku, po kilku jazdach przyzwyczaiłem się i różnicy nie widzę. Podobnie miałem z oponami -300g sztuka. Wiadomo, że lżejszy jest szybszy, lepszy itp, fizyki się nie oszuka, ale odczucia przy zmianach rzędu 100 czy 300g w moim mniemaniu często są efektem placebo.

 

Z ciekawości, po co 3 rowery MTB o podobnej konfiguracji zmieniane w odstępie kilku dni? :rolleyes:

Napisano

im lzejszy dalej pojade bez zbednej zadyszki:)

Gratuluje precyzyjnego pomiaru...

no prawie podobna komfiguracja:)

1 bez amora,drugi tylko przod trzeci jest full:)

...dokonanego na porównywalnym warsztacie badawczym.

:w00t:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...