swimfan Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 Witam mam zamiar zakupic obrecz mavica ex 721 i do wykorzystania mam piaste dt swiss 340 czy taki zestaw ma sens,czy nie zakatuje ciezkim kolem tej piasty.Co prawda super lekka to ona nie jest ale do najciezszych nie nalezy:).Chyba ze macie jakies lepsze reprezentantki na tył
Schwefel Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 Jak masz zamiar wykorzystywać EX721 zgodnie z przeznaczeniem to nie wiedzę przeciwwskazań ale jak ma to być koło do jazdy rekreacyjnej czy XC to zmień obręcz na lżejszą.
swimfan Napisano 21 Października 2011 Autor Napisano 21 Października 2011 no niby tak tylko która obrecz wytrzyma pod 110kg bikerem:) albo leca szprychy albo się wykrzywiaja co w efekcie doprowadzaja do mega centry no i pozniej to samo cały czas w kolo:)
swimfan Napisano 21 Października 2011 Autor Napisano 21 Października 2011 mhh o ile sie nie myle XC719 to max 115kg z rowerem.U mnie wyszlo by cos110+13+1+1szpargalki gdzies okolo125 trzeba liczyc:)
Schwefel Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 A to tylko Mavic sprzedaje u nas obręcze? http://www.sun-ringle.com/mtb/rims/eq29/
kadargo Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 mhh o ile sie nie myle XC719 to max 115kg z rowerem.U mnie wyszlo by cos110+13+1+1szpargalki gdzies okolo125 trzeba liczyc:) Wedle najnowszej wiedzy naukowej Mavic podaje wagę tylko! rowerzysty. Bez roweru i reszty balastu.
Schwefel Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 Niestety mijasz się z prawdą -> HARFA-HARRYSON To DT podaje maksymalną wagę bikera.
enkoder Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 Razem z rowerem ważę około 130-135kg, mam obręcze AlexRims DM24, dają radę, ale za to ciężkie są
Klosiu Napisano 21 Października 2011 Napisano 21 Października 2011 No nie, zwracanie uwagi na masę roweru czy kół w momencie gdy samemu waży się grubo ponad 100kg jest nieco śmieszne nie sądzicie? Kolega swimfan ma 100% racji, dobrał mocną i niezawodną obręcz, nie będzie miał przynajmniej głupich centr przez swoją wagę. O piastę się nie bój, moja piasta DT niższej klasy dopiero po dwóch latach katowania w maratonach bez zmiłowania i serwisu złapała minimalny luz na łożyskach.
swimfan Napisano 23 Października 2011 Autor Napisano 23 Października 2011 tak sie zastanawiam a moze XM 719 tylko nie wiem czy to bedzie niebo a ziemia pomiedzy ex 721(oczywiscie nie o wagae chodzi tylko wytrzymalosc).Co do gór to wypadam kilka razy w roku ,skakac nie skacze:),ale las jest moim wyzwanie:) korzenie,bagan lesne sciezki:),mysie gorki to co lubie:) najbardziej
marcinusz Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 Wedle najnowszej wiedzy naukowej Mavic podaje wagę tylko! rowerzysty. Bez roweru i reszty balastu. A ja to rozumiem bez roweru, ale z resztą balastu (bagażem). Zatem: mhh o ile sie nie myle XC719 to max 115kg z rowerem.U mnie wyszlo by cos110+13+1+1szpargalki gdzies okolo125 trzeba liczyc:) 110+1+1= 112 mieści się w limicie dla XM719. A nawet lekkie przekroczenie tego limitu nie zaszkodzi obręczy. No nie, zwracanie uwagi na masę roweru czy kół w momencie gdy samemu waży się grubo ponad 100kg jest nieco śmieszne nie sądzicie? Sądzimy. Jest śmieszne. I dodam, że moim zdaniem z każdym punktem ponad prawidłowe BMI stopień komizmu rośnie wykładniczo.
enkoder Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 Klosiu, waga kół ma największe znaczenie przy nagłych zmianach prędkości i przy podjazdach, tam różnica nawet kilograma jest ogromna, niezależnie od wagi bikera.
marcinusz Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 enkoder, chciałbym zobaczyć nagłą zmianę prędkości w Twoim wykonaniu. Różnica wagi obręczy lekkiej/ciężkiej - a będzie to ok 200g ma całkowicie pomijalne znaczenie przy rozpędzaniu takiej masy. Nie zapominaj, że to koło może tylko tyle przyspieszyć, o ile jest wstanie popchnąć cały układ (resztę roweru wraz z bikerem) do przodu. Żebym nie był gołosłowny: zrzuciłem wagę biker+rower z 112kg do 100kg i potem zmieniłem koła na lżejsze o 400g. Zysk na kołach w porównaniu do zysku na wadze ogólnej był prawie żaden. A na podjeździe zdobywanym równym tempem, każdy gram ma takie samo znaczenie.
kadargo Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 Niestety mijasz się z prawdą -> HARFA-HARRYSON To DT podaje maksymalną wagę bikera. W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Faktycznie, nawet sam swoje sprawdzałem... jakaś pomroczność chyba
enkoder Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 marcinusz, skoro masz własne doświadczenia, to zwracam honor. W moim przypadku 120kg+13,5kg, po zmianie opon na lżejsze i amortyzatora na lżejszy (zaoszczędziłem 1,2kg), zauważyłem że lżej się jedzie, prędkości uśrednione każdego dnia mam wyższe, wcześniej 14,5km/h, teraz 17km/h. Zmiany jakie poczyniłem to Schwalbe Land Cruiser -> Maxxis Tomahawk i RS Dart2 -> RS Tora SL Air
Niedzwiedz1 Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 A nie uważasz, że ten wzrost średniej prędkości o 17% wynika bardziej z lepszego wytrenowania organizmu niż spadku masy zestawu o mniej niż 1%?
enkoder Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 Możliwe, że tak jest, nie neguję. Pojeżdżę jeszcze miesiąc na tym zestawie i się okaże z czego to wynika
Koen Napisano 23 Października 2011 Napisano 23 Października 2011 Tylna DT 340 wcale jakaś bardzo lekka nie jest. Przynajmniej nie zajedziesz bębenka tak szybko jak w piastach z tradycyjnym systemem zapadek.
swimfan Napisano 24 Października 2011 Autor Napisano 24 Października 2011 Możliwe, że tak jest, nie neguję. Pojeżdżę jeszcze miesiąc na tym zestawie i się okaże z czego to wynika nie ma co sie zastanawiac w ciagu roku jezdze na 3-ech MTB(konfiguracja podobna waga rozni sie znaczni eelementow tym i kól) mniejwiecej w tym samym czasie(dwa dni na jednym ,jeden na drugim,pozniej zmieniam na trzeci),czym lzejszy latwiej ciagnie pod gore itp:)moze na sredniej predkosci tego nie zauwazylem ale na pewno w dlugsci dynsansu:) im lzejszy dalej pojade bez zbednej zadyszki:) jak dla mnie czym ciezszy rower/ biker tym blizej pojedziesz ,srednia predkosc nie wzrasta tak drastycznie przy zmianie masy:)
Niedzwiedz1 Napisano 24 Października 2011 Napisano 24 Października 2011 Mam wrażenie, że zauważasz to dlatego, że "prawie co chwilę" zamieniasz rowery. Po zmianie koła na lżejsze o ok 200-220g różnicę czułem na początku, po kilku jazdach przyzwyczaiłem się i różnicy nie widzę. Podobnie miałem z oponami -300g sztuka. Wiadomo, że lżejszy jest szybszy, lepszy itp, fizyki się nie oszuka, ale odczucia przy zmianach rzędu 100 czy 300g w moim mniemaniu często są efektem placebo. Z ciekawości, po co 3 rowery MTB o podobnej konfiguracji zmieniane w odstępie kilku dni?
swimfan Napisano 24 Października 2011 Autor Napisano 24 Października 2011 no prawie podobna komfiguracja:) 1 bez amora,drugi tylko przod trzeci jest full:)
marcinusz Napisano 24 Października 2011 Napisano 24 Października 2011 im lzejszy dalej pojade bez zbednej zadyszki:) Gratuluje precyzyjnego pomiaru... no prawie podobna komfiguracja:) 1 bez amora,drugi tylko przod trzeci jest full:) ...dokonanego na porównywalnym warsztacie badawczym.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.