zakol13 Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Witam wszystkich Szukam jakiejś szosy w miarę fajnej i jak narzuca sytuacja finansowa - taniej. Jestem amatorem, 'poważniej' na rowerze śmigam od końca Sierpnia i sprawia mi to dużo radości. Jeżdżę ok. 3-4 razy w tygodniu po ok. 20-30 km na dzień. Obecnie mam do dyspozycji rower typu holender, miejski (opony 28 'cienkie', i zaledwie 5 przełożeń z tyłu), rower ten już mi nie wystarcza, chciałbym zasmakować tego co daje szosa. Myślę, że jeśli się przesiądę na szosówkę to ilość kilometrów na dzień wzrośnie. Budżet - cóż, 1500 zł to chyba max jakie mogę zapłacić. Jakiś używany starszy model byłby chyba najlepszy tyle że nie wiem czym się kierować (firmy osprzętu, ramy). Na co zwrócić uwagę. Rozmiar ramy jaki wyliczyłem - 56-58. Więc prośba do Was. Nie tyle chodzi mi o jakieś linki bezpośrednie do rowerów, ale jakieś porady. Jak pisałem - jestem zielony w temacie. Czy jako amator nie jeżdżący setek km, będę miał problemy z kołami (centrowaniem) ? czy może ten problem tyczy się ludzi którzy jeżdżą dużo więcej. Czy szukać pod kątem spd czy dla amatora to nie potrzebne. Takie mniej więcej rzeczy Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 21 Października 2011 Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Merida Road Race 880 2009 (1887808847) - Aukcje internetowe Allegro to moja aukcja, rozmiar pasujący dla ciebie, cena też rama sztywna aluminiowa. Koła i obręcze to naprawdę kultowy i dobry wyrób. Każdy ci poleci mavic'i. Ludzie na CXP22 jeżdża nawet w lesie (przełaj). Rama to podstawa. Osprzęt też ale w póżniejszej kolejności. Osprzęt najlepiej dostosować do przebiegów rocznych, a że ty na początku będziesz robił 2 tyś rocznie max to sora wystarczy Przebieg to jakieś 1400km czyli bardzo mało jak na szosę Przykładowo ludzie śmigający w klubach robią rocznie 7-10tyś km, a tu tylko 1,4 tyś km Na rowerze jeździł mój brat, ale ma chore kolana i już niemoże Z kołami się nic nie dzieje, chyba że się waży więcej niż 100kg,wtedy trzeba szukać mocniejszych. Centrowanie kontrolne ja robię raz na rok i zazwyczaj osoba która to robiła mówi że miał 5 minut roboty bo wszystko proste Przy zakupie warto zwrócić na taki ogólny stan. Laickie oko też to oceni. Jak jest czysty i nie poobijany i nieporysowany to na pewno jest prosty i bezwypadkowy Stan napędu: łatwo ocenić ząbek zajechany wygląda tak /\ a nie zajechany jest szerszy: o tak /=\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Witaj, Powiem Ci, że staram się na bieżąco śledzić allegro, i mam w związku z tym kilka spostrzeżeń: W tej cenie, lub bardzo zbliżonej, idzie dorwać całkiem fajny rowerek. Na co zwracać uwagę? Rama: w tej cenie tylko aluminiowe - stalowe nie warto brać, karbonowych nie znajdziesz tak tanio. Trafiają się całkiem ładne, choć akurat nie na wygląd ramy powinieneś patrzeć, a raczej na jej rozmiar, geometrię i wagę. Osprzęt: cóż, można znaleźć rowerki na całkiem fajnym osprzęcie - na przykład trochę starsza ultegra czy 105-tka. Jeśli już się trafi coś nowszego typu, to zwykle będą to pojedyncze elementy (na przykład swego czasu widziałem całkiem ładny rower na starszej ultegrze, z nowszą korbą 105-tki (ośka zintegrowana z suportem) Moim zdaniem nie opłaca się właśnie schodzić poniżej grupy shimano 105 - chyba lepiej wziąć troszkę starszą, ale zupełnie niezajechaną ultegrę, aniżeli nową sorę. (a właśnie, trzeba prosić o dokładne zdjęcia napędu, by móc ocenić stopień zużycia elementów - jeśli coś będzie zajechane, to właśnie kaseta albo korba) Sprzętu srama raczej nie utrafisz w używkach, campagnolo z kolei trafia się, ale za wysoko się ceni. Pozostaje więc shimano. Nie bierz też sprzętu leciwego - celuj raczej w osprzęt tak z okolicy do 10 lat wstecz - będzie całkiem nowocześnie, ładnie i praktycznie. Wcześniejsze wynalazki jednak wizualnie różnią się od nowszych. A, w tej cenie idzie w miarę bezproblemowo znaleźć rowerek na klamkomanetkach i z tylną kasetą na 8 lub 9 biegów. Najlepiej byłoby, gdybyś trafił coś na kasetę 9-cio rzędową - 10-tki nie znajdziesz, 8-ka już troszkę leciwa, 7-ka zaś to już trochę staroć. Koniecznie szukaj kolarki ze sterami 1 i 1/8 cala, czyli z mostkiem zaciskanym na rurze sterowej - a nie jak w starych typach z mostkami "wpuszczanymi" w rurę sterową. Akurat nie ma co aż tak bardzo patrzeć na całe dodatki - najważniejszy jest napęd i osprzęt, później rama, koła, następnie widelec. Resztę idzie bezproblemowo sukcesywnie wymieniać. A właśnie, koła - w tej cenie cudów nie znajdziesz, ale warto brać coś nieco nowszego, najlepiej jakiejś dobrej firmy. Szkoda kasy jednak na ewidentne starocie, albo stosunkowo nowe produkty podłych i mało znanych firm - takie koła mogą sprawiać duże problemy w przyszłości. Podsumowując: za podaną cenę idzie znaleźć rower na osprzęcie klasy shimano 105 lub nawet ultegra - trochę starszym, ale jeszcze nie starym - wizualnie będzie się prezentował nadal bardzo ładnie, działać także powinien bardzo dobrze. Na aluminiowej, zapewne niezbyt ładnej, ale za to w miarę lekkiej ramie. Widelec także raczej aluminiowy, choć czasem trafi się nawet widelec karbonowy. Koła dobrych lub przyzwoitych firm, mało zajechane, wizualnie w miarę nowoczesne. Reszta podzespołów albo no-name, albo firmowa, ale budżetowa - nawet jak trafi się znana marka jak ritchey czy truvativ, raczej będą to nieco niższe modele. Bierz tylko i wyłącznie kolarkę z klamkomanetkami. Napęd jaki cię interesuje, to 8-biegów na tyle wzwyż. Dobrze byłoby, żeby to była 9-tka, o 10-tce można pomarzyć. Ode mnie to tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Moim zdaniem na obecną chwilę na allegro nie ma żadnej sensownej szosówki, także radzę wstrzymać się i polować na okazję. A takową na pewno będzie dobrze utrzymana 105-tka i w taki rower celowałbym. Można też pokusić się o fajną ramę i ewentualnie tiagrę, którą z biegiem czasu można wymienić. Ja swojego Cuba sprzedałem za 1600 zł, właśnie na pełnej 105 ( 10s) i świetnych fulcrumach racing 7. Czasem warto przeczekać i upolować prawdziwą okazję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki. Teraz wiem już dużo więcej i wiem w co celować. Oczywiście teraz się nie spieszę bo sezon już się kończy więc mam czas żeby polować właśnie na okazje przez zimę Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProCombat Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Oferta Aroxa jest korzystna . Fajny rower za przystępną cenę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2011 tak właśnie bardzo ciekawa oferta, tyle, że na obecną chwilę jeszcze nie dysponuje potrzebną kwotą... liczę na 'dofinansowanie' pod choinkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 1 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 rower sprzedałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2011 cały czas staram się śledzić allegro. Takie pytanie: Czy http://allegro.pl/jak-nowa-szosa-kinesis-shimano-ultegra-kola-28-i1902871445.html taki rower to dobra okazja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erico329 Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 no niby osprzęt dobry , pośmigał byś na tym , ale czy wizualnie to ładnie wygląda ? nie był byś zadoolony pewnie z tej ramy ,http://s835.photobucket.com/albums/zz277/dit_album/nikon9/?action=view¤t=DSC_0588-1.jpg zobacz to zdięcie , ta rama nie jest na polysk , tylko pokryta jest jakim nalotem czy czymś , na pewno wizualnie to ładnie nie będzie wyglądać , za 1500 kupisz cos fajniejszego na pewno ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 ok , no właśnie głównie mi o osprzęt chodziło . Dzięki, jak coś jeszcze mi wpadnie to zapytam tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 hmm ta aukcja za mną chodzi aczkolwiek mało przełożeń z tyłu. Czy po za tym jest to dobry wybór ? http://allegro.pl/giant-cadex-carbon-full-shimano-105-rama-24-i1925636773.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 20 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 http://allegro.pl/felt-f-100-i1937490379.html Kupowałem u tego gościa swoją pierwszą szosę i wszystko było dokładnie tak jak opisane w aukcji, stan wręcz idealny. Rower może dziwnie wygląda wizualnie ( przód) ale to kwestia obniżenia kierownicy i odpowiedniego jej ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Koledzy, a co powiecie na ten rower ? Widzę że ma klamkomanetki, osprzęt 105, a i rozmiar jest dobry (o ile dobrze liczę ). Warto ? http://allegro.pl/giant-cadex-carbon-105-i1978853331.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 no to jak panowie ? bo już prawie jestem zdecydowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Osprzęt na pewno dobry, 105 to raczej nie byle co. Koła są spoko, z tego co pamiętam obręcze nie za ciężkie jak na swoją wysokość. Klamkomanetki ma, napęd 2x8 więc nieźle. Jest trochę oldschoolowy. Pomimo, że te carbon, to na mufkach, stery 1" i wpuszczany mostek, siodełko San Marco Rolls, które pomimo swojej jakości jednak swoje lata ma, mało już powszechna sztyca aero. No więc tak. Nie jestem specem od szos, bardziej siedzę w ostrym kole. Jednak moim zdaniem warto kupić ten rower. Jest na tyle nowoczesny (klamkomanetki, ilość przełożeń), że to na pewno Cię nie zniechęci i nie będziesz musiał natychmiast zmieniać na nowe. Natomiast jest trochę 'klasyczny', co niektórym przeszkadza, ja osobiście sobie cenię. No i zostaje Ci 500zł np. na dobry zestaw SPD i pewnie coś tam jeszcze. Napisz, czy się zdecydowałeś w końcu. Pozdrawiam i oby jazda miłą była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zakol13 Napisano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Więc piszę zdecydowałem się i zakupiłem tego Cadexa . Podzielę się wrażeniami jak przyjdzie Dziękuje wszystkim za porady bardzo mi pomogły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mgozdalski Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 Drodzy forumowicze, ponieważ to mój pierwszy post tutaj, chciałbym się przywitać. Stoję przed podobnym problemem, tj. szukam szosy w cenie do 1500 - dlatego odświeżam temat. Staram się na bieżąco przeglądać aukcje na allegro, stąd mam kilka typów.. Ale najpierw - kryteria wyboru: Wzrost 185, waga 90 - czyli jak rozumiem, rura pionowa podsiodłowa mieć 58 cm ? W razie potrzeby wymiany - dostępność osprzętu i innych podzespołów Wskazane mocne obręcze i jako takie tłumienie drgań - zamierzam jeździć trochę po mieście (Wrocław) - dajmy na to ~50km dziennie, a tu miejscami zdarza się kostka na drogach, o nierównościach nie wspominając.. Czyli chyba karbonowy widelec albo rama Cro-Mo ? Geometria ramy, w konsekwencji zajmowana pozycja nie powinna być zbyt wyciągnięta, aby dało się wygodnie jechać przez długi czas, bez niepotrzebnych dolegliwości typu ból pleców lub karku. Prędzej czy później chciałbym przymierzyć się do jakiejś dłuższej wyprawy.. Osprzęt jakiś w miarę przyzwoity, aby przy eksploatacji j.w. nie trzeba było zbyt często wymieniać Musi być szybki Wskazany możliwy odbiór powiedzmy w promieniu 100km od Wrocka. Z tym doborem ramy to mam ciągle problem, bo dopóki nie zasiądę na jakąś szosę, to niewiele będę w stanie powiedzieć o własnych co do niej preferencjach. Do tego na niektórych aukcjach znajduję czasem opisy, że rama z 56cm na rurze podsiodłowa pasowałaby do mojego wzrostu. Na ile ta granica jest elastyczna - nie wiem, ale przeczy to temu co wyliczyłem tu: http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Doświadczenia z szosami ma z przed nastu lat, ostatnio tylko MTB/SS w mieście, także proszę bardziej doświadczonych kolegów o rady.. Moje typy (kolejność losowa): http://allegro.pl/schor-campagnolo-chorus-carbon-deda-i2029596378.html http://allegro.pl/giant-cadex-carbon-i2021072428.html może być za duży, ale całkiem blisko więc może warto by się przejechać http://allegro.pl/villiger-carbon-alu-na-campagnolo-i2037425575.htmla ten czy znowu nie za mały? http://allegro.pl/jan-janssen-tour-de-france-prawdziwy-rarytas-i2030544972.html http://allegro.pl/gazelle-team-shimano-105-2x9-reynolds-525-i2044773258.htmltu jest prosty widelec, więc z tłumieniem chyba będzie gorzej.. http://allegro.pl/rower-szosowy-dema-i2044316048.html Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patryczek3131 Napisano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 jak mieszkasz niedaleko Słomczyna tam możesz spróbować, od razu sobie takową szose przymierzysz i sprawdzisz , a co najważniejsze za niewielkie pieniądze .I lepiej czekaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMotyl Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Witam! Podpinam się pod temat, ponieważ mam podobny problem. Szukam pierwszej szosy której cena max. będzie właśnie w granicach 1,5 tys. zł. Podstawowym zadaniem będą wyjazdy 200 km. dziennie i więcej, najpewniej z sakwami, ale będzie mi też potrzebna do przemieszczania się po mieście. Do tej pory korzystałem z Krossa Hexagona V4, ale przestał mi wystarczać, a dodatkowo został skradziony na jesieni. Z racji okresu poza sezonowego postanowiłem zabrać się wreszcie za zakup, aby być gotowym na otwarcie. Myszkowałem trochę po forum, dzięki czemu w ostatniej chwili wycofałem się z zakupu Krossa Venoma Berusa (ponoć rama była dość słabej jakości w tych modelach). Dziś znów wyruszyłem na łowy i oto co znalazłem: SINGLESPEED - Rider Tracer, piasty Campagnolo (2081521500) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - tanio, ale czy warto? GIANT CADEX CARBON !!! (2083741718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - osprzęt SHIMANO 105 Rower szosowy Soffatti Łódź ⢠Ogłoszenia Tablica.pl - kolejna tania szosa, choć używana i trzeba ją pewnie oddać do przeglądu + ewentualna naprawa. Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kapsell Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A czy bardziej dla Ciebie nie przydałby sie rower miejski? Z zaprezentowanych przez Ciebie bym wybral Cadex'a. Najlepszy osprzet i stan tez wyglada na dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMotyl Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A czy bardziej dla Ciebie nie przydałby sie rower miejski? Myślałem nad tym, ale wydaje mi się, że miejski może mi nie wystarczyć. Chciałbym dojść przynajmniej do tych 300-350 km. na dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A nie lepiej kupić crossa ? Z sakwami i jazdą po mieście przy szosówce może być problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMotyl Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A nie lepiej kupić crossa ? Z sakwami i jazdą po mieście przy szosówce może być problem No właśnie tu dochodzimy do istoty problemu. Cross przynajmniej w wykonaniu mojego hexa v4 to było za mało, jeżdżąc na trasy 120 km-owe miałem wrażenie, że mógłbym daną trasę przejechać w lepszym tempie, ale nie ogranicza mnie sprzęt. A z drugiej strony, miło by było, gdy już przejadę te 200-300 km-ów móc zadokować w dowolnym miejscu na ziemi, bez potrzeby powrotu do domu + możliwość wyjazdu następnego dnia jeszcze dalej. Być może błędnie szukam nadziei w szosie. Ale mam wrażenie, że na crossie będę miał niedosyt. Chyba będę musiał zmienić temat, bo te moje rozterki wychodzą już poza szosę. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.