Skocz do zawartości

[Rama] Parę pytań


Fenek001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym kupić na nowy sezon ramę. Tak myślę o fulu (na moje tereny byłby lepszy) :P . Chcę, żebyście pomogli mi się ukierunkować w moim myśleniu. Po pierwsze: jaką markę polecacie, która jest godna uwagi? Jaki skok powinienem wybrać? Na razie zbyt mało wiem, więc jak macie jakieś porady to bym był bardzo wdzięczny :)

Napisano

Wszystko zależy od tego, jak i gdzie jeździsz?

http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/

 

Musisz się trochę sprecyzować. Jeżeli ma to być tylko rama (przekładka do aktualnego roweru) to Twój aktualny sprzęt już zawęża trochę pole wyboru.

Na początek napisz do jakiej jazdy będzie Ci potrzebna nowa rama, na czym do tej pory jeździłeś, jaki masz budżet...?

Napisano

Zamiast pytać o markę sprecyzuj sobie jaką chcesz mieć geometrię: czy będziesz jeździł po górach, czy raczej po płaskim, czy rekreacyjnie czy może masz w planach jakieś zawody, czy 100 mm skoku wystarczy czy może potrzeba Ci więcej, w końcu czy zadowolisz się zwykłym jednozawiasem czy może poszukasz czegoś bardziej zaawansowanego (czytaj "drogiego"). Ja sobie odpowiedziałem na te pytania i znalazłem ramę Ghost'a dokładnie o takiej geometrii jakiej szukałem. Ale już dla syna kupiłem zupełnie nieznaną mi ramę marki Boardman - kierowałem się właśnie parametrami ramy (no i ceną). Jeden i drugi zakup to był strzał w 10'tkę.

Napisano

Sorki, faktycznie trochę nie sprecyzowałem. No to tak: jeżdżę po terenach typu lasy, pola, górki (okolice Konina, jeśli ktoś kojarzy [Wielkopolska]) i z tego co patrzyłem to odpowiada mi XC . Rower ma być w pełni nowy, więc raczej będzie większy wybór ram :) Do tej pory jeździłem na Cube analog (rama taka sama jak w moim, prócz koloru xD) i mój budżet na ramę to do 3500 zł. Chyba wszystko

 

Zamiast pytać o markę sprecyzuj sobie jaką chcesz mieć geometrię: czy będziesz jeździł po górach' date=' czy raczej po płaskim, czy rekreacyjnie czy może masz w planach jakieś zawody, czy 100 mm skoku wystarczy czy może potrzeba Ci więcej, w końcu czy zadowolisz się zwykłym jednozawiasem czy może poszukasz czegoś bardziej zaawansowanego (czytaj "drogiego"). Ja sobie odpowiedziałem na te pytania i znalazłem ramę Ghost'a dokładnie o takiej geometrii jakiej szukałem. Ale już dla syna kupiłem zupełnie nieznaną mi ramę marki Boardman - kierowałem się właśnie parametrami ramy (no i ceną). Jeden i drugi zakup to był strzał w 10'tkę.[/quote']

Myślę, że co do terenu to takie pół na pół, ale jak mam wybierać to bardziej po górkach. Co do zawodów to planuje wziąć udział w jakiś w przyszłym sezonie, więc dobrze, że pytasz :) Co do ceny, czyli jak napisałeś zaawansowania to jak pisałem do około 3500 zł. Jeszcze pozostaje kwestia skoku. Sam nie wiem co napisać... Może polecicie, bo tu akurat nie wiem czy jest jakaś wielka różnica, ale sądzę, że może 100, może 130 mm byłoby odpowiednie.

Napisano

Do 3500zł masz dosyć spory wybór ramek. W tej cenie celowałbym w jakieś zawieszenie 4-zawiasowe lub "Virtual".

Wg mnie 100mm skoku to troszkę mało. Jeździłem przez pół roku na takim KTM-ie i w pewnym momencie zaczęło mi brakować skoku. Choć to tylko moja subiektywna ocena. Jeśli chce się startować w xc to z kolei każdy gram się liczy, a większy skok to i większa masa roweru. Coś za coś. Myślę, że takim złotym środkiem jest 120-130mm skoku.

 

Kilka przykładowych ramek wartych wg mnie uwagi:

http://allegro.pl/rama-ghost-amr-5700-nowa-super-cena-i1880174573.html

http://allegro.pl/rama-ghost-rt-5500-nowa-super-cena-i1880174608.html

http://allegro.pl/rdr-hmf-team-full-carbon-rama-mtb-21-cali-i1861055898.html

http://allegro.pl/rama-ktm-score-rc-4-0-2010-17-43cm-okazja-xtr-i1882327548.html

http://allegro.pl/rama-marin-mount-vision-pro-quad-xc-nowa-i1880174493.html

http://allegro.pl/rama-cube-ams-cc-20-nowa-i1880174605.html

http://allegro.pl/rama-gt-marathon-sport-i-drive-i1859991985.html

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli zawody są na pierwszym miejscu, 100mm. Jeśli zaś najważniejsza jest przyjemność z jazdy i kręcenie dla siebie, lepszym rozwiązaniem będzie 120mm. Tylko przy tym trzeba patrzeć też na widelec. Przydałoby się, żeby miał conajmnniej tyle samo skoku co tył.

Napisano

No właśnie. Ze skokiem największy problem ;/ Tak jak patrze na allegro to myślę, że około 100 - 120 mm będzie idealne ;) Jeździłem na ramie Cube i tak myślę, że przy tej firmie zostanę. Co powiecie o tych ramach?

Cube AMS

CUBE AMS HPA PRO SERIES

CUBE AMS 125 PRO SERIES+FOX RP23

Jeszcze jedno: Tak jak przeglądam te aukcje to zazwyczaj ramy są małe (około 16-18 cali). Ja potrzebuję około 20. Czy na fulle jest jakaś inna rozmiarówka? Bo jak już wspominałem wszystkie jakieś małe ;/

  • Mod Team
Napisano

Ja np przesiadłem sie z ramy 20" na 16" z HT na Full i zasadniczo faktycznie jest sporo mniejsza, najważniejsze ze jest krótsza ale górna rura jest na tym samym poziomie :P Wszystko zalezy od geometrii ramy. noo i ile masz wzrosu przede wszystkim :P

  • Mod Team
Napisano

Fenek001 , rama z pierwszego linku jest w rozmiarze 20 cali, ale, podobnie jak ta z drugiego linku ,jest sprzedawana bez dampera. Więc do ceny ramy należy doliczyć kilkaset złociszy za jakiś uginacz.

Za niewiele więcej niż 3500 PLN można zakupić Santę Superlight , która wprawdzie ma dosyć prosty system zawieszenia ,ale chwalony przez wielu rowerzystów.

http://www.santacruz-pl.com/index.php/cross-country/superlight

jest Tomac Automatic 120 mm

http://www.leader.pl/index.php?produkt=853

jest Commencal ( też bez tłumika)

http://www.horizonbikes.com/bikes/item/frames/super4-alu-frame.html

Jest jeszcze niezły Moondraker

http://7anna.com.pl/oferta/mondraker/item/513-mondraker-factor-rr.html

ale za kwotę przewyższającą 4000 PLN.

Fule mają teoretycznie tą samą rozmiarówkę,ale w praktyce rozmiar 20 cali w HT będzie miał inne wymiary niż FS. Tu przydatna jest jazda próbna.

Napisano

Ten Tomac Automatic 120 mm jest całkiem fajny ;) Na razie jest to mój kandydat nr 1. Dzięki za posta :) Geometria odpowiada mojemu stylowi jazdy, wiec jestem zadowolony. Z moim wzrostem (jeszcze raz powtórzę) 183 cm, powinienem mieć rozmiar L ? To postaram się o jazdę próbną z tą ramą i zobaczymy :D I pytanie o cenę: będzie maleć z czasem, czy rosnąć? Nie za bardzo się na tym znam, ale widziałem, że jest ponoć przeceniona, więc...

 

Jeszcze pytanie odnośnie dampera. W większości ram widzę FOX R23. Czy jest on dobry? I czy FOX a może RockShox? (tak doczepię to pytanie)

  • Mod Team
Napisano

Celowałbym raczej w rozmiar L. Ewentualnie możesz zmierzyć długość efektywną górnej rury w Twoim aktualnym rozmiarze i porównać z rozmiarem Tomaca. W przypadku Twojego obecnego roweru długość efektywna górnej rury w rozmiarze 20 cali to 596 mm, w przypadku Tomaca ten sam parametr dla rozmiaru L to prawie 610 mm. Może się więc okazać,że na ramie teoretycznie tego samego rozmiaru bęzie Ci się gorzej jeździło. A może się okazać,ze dłuższa rama i jej charakterystyka będzie strzałem w dziesiątkę. Dlatego przed zakupem warto ( a nawet należy) wykonać jazdę próbną.

Prywatnie ( mam 185 cm) kupiłbym 20 cali.

Fox zamontowany w Tomacu to bardzo dobry model z powiekszoną komorą powietrzną i ProPedalem ( system neutralizujący wpływ napędu na pracę zawieszenia- krótko mówiąc- ogranicza bujanie). Model RP23 ma możliwośc wyboru jednej z trzech pozycji platformy.

Mnie prywatnie w FOXach irytuje brak możliwości regulacji tłumienia kompresji ( jak to jest np. w CaneCreeku).

Wadą FOXa jest drogi serwis.

Napisano

Cena raczej nie będzie rosnąć, bo jest końcówka sezonu. Być może jest to model 2010 - warto się upewnić.

 

Automatic to konstrukcyjnie jednozawias, ale Tomac podziałał z ułożeniem piwotów i rockerem, dzięki czemu zawieszenie ponoć nie buja, a przynajmniej nie na tyle mocno jak w klasycznym jednozawiasie.

 

Ale to jest rower do szybkiej i ostrej jazdy. Raczej nie spodziewałbym się czułości, prędzej laserowo precyzyjnego prowadzenia i świetnego zachowania w zakrętach. Co nie znaczy że to źle - kwestia preferencji i tego co się oczekuje od roweru.

 

Tu masz ciekawą recenzję.

 

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-tomac-mountain-bikes-automatic-120-2-10-36814

 

Niby dwie gwiazdki, ale z IMO kuriozalnym uzasadnieniem - właśnie że to świetnie prowadzący się rower dla ostro jeżdżących, a nie kanapa dla niedzielnych misiów. Aha, skrytykowali cenę i wagę, ale w naszym przypadku pierwszy argument upada, a w drugim 3100g to wcale nie tak dużo jak na rower, który ma wiele znieść. Wolałbym w każdym razie dosiadać coś takiego niż jakiś wynalazek z puszek po browarze.

Napisano
Celowałbym raczej w rozmiar L. Ewentualnie możesz zmierzyć długość efektywną górnej rury w Twoim aktualnym rozmiarze i porównać z rozmiarem Tomaca. W przypadku Twojego obecnego roweru długość efektywna górnej rury w rozmiarze 20 cali to 596 mm, w przypadku Tomaca ten sam parametr dla rozmiaru L to prawie 610 mm. Może się więc okazać,że na ramie teoretycznie tego samego rozmiaru bęzie Ci się gorzej jeździło. A może się okazać,ze dłuższa rama i jej charakterystyka będzie strzałem w dziesiątkę. Dlatego przed zakupem warto ( a nawet należy) wykonać jazdę próbną.

Prywatnie ( mam 185 cm) kupiłbym 20 cali.

Fox zamontowany w Tomacu to bardzo dobry model z powiekszoną komorą powietrzną i ProPedalem ( system neutralizujący wpływ napędu na pracę zawieszenia- krótko mówiąc- ogranicza bujanie). Model RP23 ma możliwośc wyboru jednej z trzech pozycji platformy.

Mnie prywatnie w FOXach irytuje brak możliwości regulacji tłumienia kompresji ( jak to jest np. w CaneCreeku).

Wadą FOXa jest drogi serwis.

 

Dokładnie jak piszesz :) Trzeba będzie zapewne się udać na jazdę testową, bo nie wiem jak to będzie (moja aktualna rama 490, czyli 120 różnicy).

 

Cena raczej nie będzie rosnąć, bo jest końcówka sezonu. Być może jest to model 2010 - warto się upewnić.

 

Automatic to konstrukcyjnie jednozawias, ale Tomac podziałał z ułożeniem piwotów i rockerem, dzięki czemu zawieszenie ponoć nie buja, a przynajmniej nie na tyle mocno jak w klasycznym jednozawiasie.

 

Ale to jest rower do szybkiej i ostrej jazdy. Raczej nie spodziewałbym się czułości, prędzej laserowo precyzyjnego prowadzenia i świetnego zachowania w zakrętach. Co nie znaczy że to źle - kwestia preferencji i tego co się oczekuje od roweru.

 

Tu masz ciekawą recenzję.

 

http://www.bikeradar...-120-2-10-36814

 

Niby dwie gwiazdki, ale z IMO kuriozalnym uzasadnieniem - właśnie że to świetnie prowadzący się rower dla ostro jeżdżących, a nie kanapa dla niedzielnych misiów. Aha, skrytykowali cenę i wagę, ale w naszym przypadku pierwszy argument upada, a w drugim 3100g to wcale nie tak dużo jak na rower, który ma wiele znieść. Wolałbym w każdym razie dosiadać coś takiego niż jakiś wynalazek z puszek po browarze.

 

Wszystko co napisałeś brzmi dla mnie jak zachęta :) Tak sądzę, że ta rama to może być strzał w dziesiątkę (i na to liczę). Zapewne się na nią skuszę ;)

 

I skorzystam z okazji i ostatnie pytanie na temat tego dampera (FOX RP23): Jest on dostępny z manetką lub można samemu zamontować (ale bez skutków ubocznych)?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...