Skocz do zawartości

[Rower] KTM Chicago


kaapeo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rower składany samemu, wszystko działa jak trzeba, jestem zadowolony z dobrze dobranych części, które kupowałem z czasem w miarę możliwości finansowo.

 

Rama: KTM Chicago 17"

Widelec: SR Suntour XCR

 

Kierownica: Truvativ Hussefelt DH-Risebar 680mm

Mostek: Truvativ XR 3D Forged 110mm

Gripy: Dartmoor

Stery: Accent

Podkładki: Neco 10/5mm

 

Siodło: Author Niobi

Sztyca: Kalloy

Zacisk: Czarny

 

Mechanizm Korbowy: Shimano Deore FC-M590 44-32-22T / Dł. r. 170mm

suport: Zintegrowany Deore FC-M590

Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M591

Przerzutka tył: Shimano Deore LX

Kaseta: Sram 970 5.0 9 rzędów

Łańcuch: Sram PC-991

Manetki: Shimano Deore SL-M590

Pedały: Dartmoor

 

Koło przód:

Obręcz: Dartmoor Fortress

Szprychy: CNspoke

Piasta: Novatec czarne

Zacisk: Joytech

Opona: Kenda

Dętka: Kenda

 

Koło tył:

Obręcz: Dartmoor Fortress

Szprychy: CNspoke

Piasta: Novatec czarne

Zacisk: Joytech

Opona: Kenda

Dętka: Kenda

 

Hamulec przód:

Klocki: Author ABS-3CC

V-brake: Tektro

Klamka: Avid FR5

Pancerz + Linki: Unex

 

Hamulec tył:

Klocki: Author ABS-3CC

V-brake: Deore

Klamka: Avid FR5

Pancerz + Linki: Unex

 

Do wymiany:

Hamulce v-ki na Avid'y SD5.

Pedały bo aktualnie jakieś zwykłe.

Amortyzator w zależności od funduszy, ale na pewno w następnym sezonie coś lepszego będzie.

 

Na dniach pojawią się śruby czerwone mocujące duży blat ze średnim w korbie, zaciski kół dartmoor bolt-on.

 

Więcej fotek gdy przyjdą mi te bajery czerwone :)

 

DSC03825.jpg

Napisano

Tylna przerzutka to model chyba RD-M570, chodzi bez zarzutów mam ją już z 3 lata, miałem wymieniać w tym sezonie aby cały osprzęt był już z tej klasy deore 2011 co mam, ale wydawało mi się to bez sensu bo dobrze chodzi, co 2 miesiące muszę podregulować przerzutki albo i częściej z moim stylem jazdy po terenie ;), może w zimie wymienie na deore 2011. Najstarsza w tym rowerze jest rama :D mimo rocznika ramy (2004) chyba mam do niej sentyment i nie zamierzam jej wymieniać :) Może troszkę ciut mała na mnie ale... śmiga jak zły !

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Mały update...

 

Sztyca: X-Factor Platonic 26,8

Przerzutka tył: Shimano Deore SLX RD-M662 GS Shadow

Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo

 

DSC04516.jpg

 

DSC04517.jpg

 

DSC04519.jpg

 

DSC04520.jpg

 

DSC04521.jpg

 

DSC04527.jpg

 

DSC04528.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

183 albo i 184...

Teoretycznie za mała, nogi też mam długie dosyc ale już się zdążyłem przyzwyczaic, no moglaby byc rama kolo 19-20" ale jak mówię wszystko to kwestia przyzwyczajenia ;)

Napisano

Niewygodnie to było wcześniej, teraz przy dłuższym mostku (110mm) dobrym kącie kierownicy oraz siodełku lekko do tyłu wysuniętym wszystko jest w porządku :)

  • Mod Team
Napisano

Jest w porządku? A jeździłeś kiedyś na większej, bardziej odpowiedniej dla ciebie ramie? Masz porównanie?

Napisano

Miałem porównanie do wiekszych ram, jasne że miałem... Jeżeli coś odpowiedniego natrafię to wymienię może...

Ja tam problemu nie widze każdy teorią sie sugeruje, a ja na tej ramie jeździłem po 80 km z obciążeniem koło 20kg na plecach i jakoś dawałem radę, co więcej mogłem jeszcze jeździc

 

Ok to od razu dodam zdjęcie jak mniej więcej aktualnie wygląda i co zostało wymienione, w przyszłym tygodniu dodam kolejny.

 

Wymienione:

Amortyzator na RST First Air

Hamulce Avid SD3

Klocki Author ABS-3CC

Pancerze hamulców Jagwire teflon/carbon

linki Jagwire

Końcówki KCNC Czerwone

 

DSC04867.JPG

 

DSC04868.JPG

 

DSC04870.JPG

 

DSC04874.JPG

Napisano

Wydaje mi się, że masz zbyt miękko ustawionego firsta, bo widzę po pierścieniach oleju, że go dobijasz, albo prawie dobijasz....

Napisano

Tak było wtedy pawiłem się ustawieniami jak robiłem to zdjęcie i zjeżdżałem koło 30-36km/h po płytach gdzie są duże rowki więc chciałem zobaczy jak będzie wyłapywał nierówności na różnych ustawieniach ;)

  • Mod Team
Napisano

Miałem porównanie do wiekszych ram, jasne że miałem... Jeżeli coś odpowiedniego natrafię to wymienię może...

Ja tam problemu nie widze każdy teorią sie sugeruje, a ja na tej ramie jeździłem po 80 km z obciążeniem koło 20kg na plecach i jakoś dawałem radę, co więcej mogłem jeszcze jeździc

Nie sugeruję się teorią. Jestem twojego wzrostu i jeżdżąc na ramie 19" czuję, że mógłbym przesiąść się nawet na nieco większą. Miałem okazję jeździć też na mniejszych ramach i było mi cholernie niewygodnie. Krótka rura górna, nogi strasznie blisko kierownicy, zgarbiona pozycja. Jednym słowem dramat.

Napisano

Spokojnie...

Jeźdźca ma zamiar zmienić ramę w przyszłości na bujaną...

Dajcie mu tylko trochę czasu bo to nie jest proste wydać sporą ilość kasy ot tak :)

  • Mod Team
Napisano

Pancerze przerzutek chyba nieco za długie. Odcinek pancerza tylnej przerzutki pomiędzy górną rurą o tylnym trójkątem tez do skrócenia ( niepotrzebny łuk).

Siodełko tak jakoś dziwnie zadarte przodem do góry... wygodnie tak?

Zamieniłbym stronami prowadzenie linki tylnego hamulca i przedniej zmieniarki- przerzutka po prawej stronie ( razem z tylną) ,hamulec po lewej stronie- zmniejszysz opory przy hamulcu.

Jak już się czepiam pierdół to do skrócenia końcowy odcinek linki przedniego hamulca- wystaje na pół metra ( widać na ostatnim zdjęciu)

Napisano

Wiem, że do skrócenia, w ubiegłym sezonie nie chciałem już nic robić, więc teraz jest na to czas. Siodełko jest prosto ale rower tak się ułożył, że może się wydawać, że siodełko jest przodem do góry...

Co do tej zamiany to ciekawy pomysł (gdy będę skracał pancerze to zrobię tak). A to już lada dzień jak kierownica nowa przyjdzie...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ok rower schudł trochę, wymieniłem/zakupiłem:

 

- Kierownice na SVMONO karbon 232 gram (wahałem się między jakimś eastonem ea50 albo ea70) ale wolałem wziąć karbon, pewnie dużo opinii będzie, że lepiej było wziąć lepszy alu niż tani karbon czy coś w tym stylu, ale każdy ma swoje zdanie ja zarazykowałem i jak na razie nie żałuję tym bardziej, że mam rok gwarancji no i sprzedający zapewniał, że nikt nigdy nie skarżył się na tego SVMONO.

 

- Mostek Accent Avio 110mm, waga 120 gram, wybrałem spontanicznie ;)

 

- Koszyk na bidom mattock

 

Przy okazji skróciłem pancerze jak ktoś radził:

 

DSC05291.JPG

DSC05297.JPG

DSC05296.JPG

DSC05294.JPG

 

 

Byłbym wdzięczny na dalsze sugestie, ciekaw jestem ile rower waży nie mam jak go zważyć ale wydaje mi się, że nie więcej niż 11,6kg.

  • Mod Team
Napisano

Top cap ,a w zasadzie śruba top capa taka dziwna trochę.

Na główkę ramy można jakąś folię nakleić - pancerze nie będą niszczyć lakieru.

Zmieniłeś prowadzenie linki hamulca tył i skróciłeś pancerze i od razu rower schludniej wygląda.

Pomyślałbym nad zaciskiem sztycy- obecny wygląda nieco ..... tak sobie wyglada.

Pedały w planach?

Napisano

Śruba z Top Cap'a jest z innego i tak odstaje dziwnie, bo w tym mi śruba poszła, ale Top Cap w planach do wymiany.

Folia jest gdzie niegadzie, mam przezroczysty arkusz i nakleję tam gdzie jeszcze nie ma ;)

Zacisk sztycy też w planach jakiś czerwony lub czarny na imbus'a.

Pedały w planach SPD Shimano M540 :)

 

Na razie ten Top Cap i zacisk pozostanie, najpierw wymienię pedały i siodło mam już też upolowane, potem dalej będę dopieszczał te "detale"

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pedały spd już od jakiegoś czasu mam, dokładnie 520 + buty 123.

 

Gdyby ktoś byś zainteresowany to koła z tego roweru są na sprzedaż (w bdb stanie) oraz sztyca, jeżeli koła pójdą to i kpl hamulców mogę powiedzieć, że prawie nowych ;). Zainteresowani pisać na PW, jest też temat w dziale Sprzedam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...