Skocz do zawartości

[Rower] XC Hardtail najlepiej z FOXem za 3500-4000


Hrober87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witka!

 

Chce kupic nowego hardtaila XC 20" za okolo 3500-4000 zl (raczej nie chce wydawac wiecej niz cztery tysie).

 

Planuje zakup czegos z foxem, naczytalem sie duzo dobrego na jego temat, podobno bije na glowe wszelkie Reby, Recony, Tory, itd.

Rebe na przyklad bardzo ktos zjechal tutaj http://forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=25&t=15234

Minus Foxa ze nie ma nigdzie w tych rowerach w tej cenie foxa ze sterowaniem z kierownicy a to mi sie bardzo podobalo w Cube LTD Pro z Manitou na ktorym kiedys jechalem.

 

Znalazlem poki co takie rowerki:

 

Merida 900d z FOXem

http://allegro.pl/rower-rowery-merida-900-d-2011-fox-x9-elixir-hit-i1867873038.html

 

Viper XTeam XT SLX FOX

http://www.bike-arena.pl/index.php?p1784,viper-x-team-xt-slx-fox-rlc-32-fit-100-shimano-dyna-sys-3x10-hit-2011-okazja-20

 

Cube LTD Race

http://allegro.pl/cube-ltd-race-fox-xt-formula-easton-20-c-i1873267077.html

 

Kellys Madman

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-madman-race-2011-transport-gratis-p-801.html

 

Gdzies na forum przeczytalem ze ten Kellys jest slabo zlozony a Cube ma kiepskiego Foxa duzo gorszego niz ten w Viperze albo Meridzie. To Fox ALPS.

Podalem rowery nawet troche drozsze niz 4000 bo mysle ze cos tam sie moze znajdzie w jakims sklepie w lepszej cenie. Promocje to sie juz zaczely wiec jest na to szansa.

 

Jak myslicie co moge w tych pieniadzach sensownego kupic, znajdzie sie cos oprocz rowerkow ktore podalem? Jesli znacie - wbijajcie smialo typy - chetnie sie z nimi zapoznam i przeanalizuje.

 

Wyczesane sa rowery lapierre ale widze ze w cenie 4000 ciezko bedzie trafic cos z foxem. Podoba mi sie bardzo ten http://allegro.pl/lapierre-pro-race-200-x9-rx-model-2011-18-i1861055949.html piekny rowerek ale drozszy bo 4400, mniejsza rama i widelec Recon Silver TK Solo Air 100. Nie wiem czy wyposazenie jest slabe w porownaniu z merida, nie mialem do czynienia ze sramami.

 

Jak myslicie czy ten Viper jest lepszy od tej Meridy? A moze Lapierre Pro Race 200 lapie sie w sensowny osprzet i rame?

 

Tak sobie patrzylem - Trek 6500 disc z 2011 ma Rock Shox Recon Gold Air, tak samo Giant XTC 2 2011, Cube LTD Pro 2011 ma Manitou Minute LTD 100 mm, Wheeler Aeagle 30 ma Suntoura (a to juz chyba parodia)

 

Pozdr!

 

PS. Geometria roweru to cos pomiedzy turysta a maratonczykiem (uniwersalny) :P

Napisano

Popatrz realnie . Czy foxa sam serwisujesz ? W serwisie nie wiedzą co to napinacz . A nawet jak znajdziesz kogoś kto ,to zrobi top sporo zapłacisz , ale wracając do tematu brał bym meride

Napisano

Nie wiem po co tak się uparłeś na Foxa, skoro (i) to nie amortyzator decyduje o jakości roweru jako całości; (ii) Reba nie jest tak złym widelcem jak go odmalowałeś.

 

Owszem, dawniej trudno było ją nazwać superczułą i zdarzały się wadliwe egzemplarze, ale mniej więcej od 2009 jej zachowanie się poprawiło.

 

Nie wiem też co to znaczy, że Alps jest sporo gorszy niż inne Foxy. To oemowska wersja Floata - trochę cięższa (stalowa sterówka), ale z podobnymi flakami.

 

Z podanych najlepsze osprzętowo są Cube i Viper. Viper ma lepszą wersję Foxa niż Merida, tj. RLC, która uchodzi za czulszą niż RL.

 

Z drugiej strony Viper to stosunkowo mało znana marka, więc trudno powiedzieć co sobą reprezentuje. Ja bym brał Lapierre, wcześniej ponegocjowawszy cenę.

Napisano

Jeśli myślisz o rowerze z Reconem, a przy tym uważasz, że Epicon w innym to parodia, coś tu jest nie tak. Te dwa widelce mogą ze sobą spokojnie konkurować.

 

Czemu tak uparłeś się na tego Foxa?

 

 

 

 

 

Napisano

Może dlatego że Fox to Fox po prostu i jego dobrą prace doceni nawet początkujący rowerzysta. Pompujesz odpowiednią ilość aby osiągnąć sag 20-30% i to wszystko. Reba to trochę inna półka - mnóstwo ustawień doceni ktoś kto dużo jeździ, ściga się itd natomiast amator nie ustawi jej poprawnie za żadne skarby. Przyznam się bez bica że ze swoim Sidem sam nie mogłem długo dojść co i jak - pomoc kolegi w postaci kilku obrotów "magicznym" pokrętłem zmieniła pracę Sida nie do poznania. Co do Alpsa - akurat miałem przez chwilę tegorocznego Cuba Reaction z tym amorem i przeraziłem się jak ten amor może pracować znając pracę jego "normalnego" odpowiednika...

Napisano

co do amora to potwierdzam zdanie wyżej. Jest z nią sporo zabawy ale po to ją kupiłem. Ustawiłem pod siebie, kiedy się ścigam ustawiam ją jak chcę, kiedy rekreacyjnie również inaczej. Zawsze odkrywam coś nowego. Jeżeli ktoś poświęci jej czasu, to naprawdę będzie zadowolony. Recon - neutralny... epicon?- jakiś żart, FOX - jest ok, bardzo ok, mniej zabawy, drożej. Ostatecznie moim super widelcem ''dla mnie'' jest REBA. Model SL 2009, kiedyś można było trafić na lipkę ale rzadko, od 2008/9 raczej nie. Ustawiona przeze mnie idealnie, jestem bardziej zadowolony niż z foxa, może również dlatego, że poświęciłem jej więcej czasu.

 

Chcesz mutanta, którego nic nie zniszczy, będzie prostszy,droższy(kosztem czegoś innego zapewne w rowerze) bierz go

Cenisz możliwość zmian,regulacji,lubisz się scigać, testować różnie możliwości, poznawać pracę, zaoszczędzić parę groszy- Reba

Nie masz kasy - Epicon

Chcesz coś co jest neutralne - Recon

Nie chcesz nic z tych - XCR :P

Napisano

Hej,dzieki za info!

Foxa serwisowac sam nie bede ale wiem ze w niektorych sklepach da sie to juz w sensownej cenie zrobic, widzialem pelen serwis z wymiana uszczelek za cos okolo 150 zl.

Co do samego foxa nie jestem obeznany w temacie ale naczytalem sie mnostwo o nim i wiele osob w roznych tematach na forach podpowiadalo jego wybor.

Podobno jest jednym z najlepszych amorkow na rynku i warto zainwestowac w rower z nim oszczedzajac nawet na innych elementach ze wzgledu na to ze roznica w pracy w porownaniu z reba czy reconem miala by byc bardzo widoczna. Jako laik musze uwierzyc na slowo a uparlem sie na foxa przez to - chce kupic fajny sprzecior za podana kase i szukam roweru ktory bedzie najlepszy przy tych pieniadzach. Moze sie myle i fox nie jest warty az tyle - moze skupic sie na innych punktach?

O foxie alps czytalem zle rzeczy gdy porownywano go do nie-alpsowego - kolega sivydym jesli dobrze zrozumialem potwierdza te opinie.

Co do epicona fakt, moze zbyt szybko go skrytykowalem, nie mialem z nim do czynienia i moglem pomylic go z innym amorkiem o ktorym cos kiedys czytalem.

Rowerow z Reba w tej klasie zbyt wiele nie znalazlem - wiekszosc z tych ktore mnie zainteresowaly ma Recona.

Co do Lapierre podalem go bo bardzo podoba mi sie od strony wizualnej. Zdaje sie tez ze ma dobra rame i firma jest bardzo uznana (porownywany czesto z drogimi Scottami).

@Sol

Szczerze mowiac nie wiem czy poza dobra firma w rowerze Lapierre jest cos szczegolnie wartego uwagi i pieniedzy. Mozna ten sprzet jeszcze bez negocjacji kupic za 4150 zl (tyle kosztuje wersja 20").

Mysle ze ta cena mozna jeszcze zjechac - rowerek nie jest szalowy osprzetowo jak podejrzewam i placi sie glownie za rame?

Gdybym decydowac sie mial na Lapierre Race Pro 200 odradzilibyscie go i polecili Vipera z Foxem czy z jakiegos powodu rzeczywiscie warto ladowac sie w Lapierre? Jak mowilem podoba mi sie wizualnie ale nie wiem czy jest wart inwestowania w niego 4000 zl gdy np. Cube LTD Pro z Manitou Minute sterowanym w manetce kupi sie za 3200-3500 a Centurion Backfire 600 jeszcze taniej.

Jeszcze co do amorkow i tego co napisal Adrianox360 - o testowanie roznych mozliwosci sciganie sie itp. bedzie u mnie pewnie trudno - wolalbym kupic fajny rower ktory bedzie sluzyl mi dlugo i z ktorego bede zadowolony bez specjalnych zmian i dokladania.

Co do Vipera jeszcze mam tu taki tescik http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/6604/Viper+X-Team/

Pozdr!

Napisano

Miałem dwa lisy i dwa rs'y z motion control, czyli siostro-braci reby.

Lisy do moich potrzeb byłem w stanie ustawić od razu, rs'ów nie. W ich przypadku nie widziałem korzyści z posiadania wszystkich regulacji, które i tak nie dawały mi tego co było mi potrzebne.

 

Jeśli chcesz widelec bezproblemowy, bardzo dobrze działający, pozwalający się ustawić intuicyjnie, "przejrzysty" dla każdego użytkownika, przewidywalny co do spełnienia oczekiwań - wybierz foxa.

Chcesz mieć dużo regulacji, z którymi będziesz chciał powalczyć z niekoniecznie dla siebie zadowalającym skutkiem, chcesz spędzić dużo czasu na kręceniu i dmuchaniu bez gwarantowanej satysfakcji - bierz rs'a :)

Abstrahuję od kwestii problemów jakie sprawiły mi te widelece, tu dla mnie fox też był o niebo lepszy.

 

Moje lisowo-rebowe doświadczenia są dosyć stare, mogło się coś w tym względzie zmienić.

Ostatnio jednak miałem możliwość "pomacać" dwa widelce tej samej kategorii, foxa floata 120 i rebę. Oba zainstalowane w tym samym rowerze (różne modele). Test "ugniatania" wykonałem tylko w warunkach sklepowych ale to co od razu dało się odczuć to przyjemne ugięcie całym skokiem w foxie i "połówkowe" w rebie, podobnie jak w moich rs. Może należę do osób zbyt "tępych" w rękach, żeby dobrodziejstw reby zaznać, no cóż, dobrze że są alternatywy dla niepełnosprawnych :)

Napisano

Co ma Lapierre? Renomowaną ramę i świetne hamulce. Reszta to średnia półka, podobnie jak w pozostałych.

 

Owszem - siedzi w nim Recon, ale jeżeli argumentem na rzecz Foxa ma być prostota ustawień to Recon jak najbardziej pasuje, bo ustawia się go równie prosto.

 

Jeżeli chodzi o kulturę pracy to nie będę przekonywał, bo (i) to kwestia preferencji; (ii) jeździłem na kołkowatych Foxach i magia marki na mnie nie działa.

 

Lapierra bym brał jeżeli rozważasz upgrade sprzętu, bo na tej ramie można zbudować naprawdę porządny rower. Jeżeli chcesz kupić i tyle, tudzież nie planujesz bardziej zaawansowanej jazdy, wybierz któryś z pozostałych.

Napisano

Co do dylematu Fox/Dual Air/rozbudowany nowy Dual Air w RS to ja natomiast, jako były posiadacz Reby SL 2009 ze starym DA bez "usprawnień" i obecny Foxa FIT RLC 120mm 2011 (wymiana amorów przy okazji zakupu gotowego roweru), namieszam ci i powiem, że jednak wolę działanie Dual Air (a dokładniej DA z Reby, bo wiem, że np w SIDzie, konkretniej Team 2010, niezbyt mi pasuje, czy może ogólnie działanie tego widelca). Bez dwóch zdań ciężej ustawić RS DA, ale ostatecznie i tak chodzi o "performance", więc pomijając tą kwestię, patrz wyżej:) Weź też pod uwagę, że "dla każdego coś miłego" i tu trzeba samemu wyrobić sobie zdanie, żeby być w pełni happy. A propos, XXLoc to jedyna opcja, odpuść sobie Pop/Push-locki, szkoda nerwów.

 

W tej chwili jestem ciekaw jak działa DA z tym nowym Dual Flow, bo wydaje mi się, że razem z manetką hydrauliczną daje to najciekawszą opcję w tej chwili (pomijając Terralogic, mi to z założenia nie odpowiada).

Napisano

No coz, w ten weekend chce zamknac temat roweru i zdecydowac sie na odpowiedni model.

 

Co do FOXa w Viperze - to nie jest wersja ALPS, nosi na sobie oznaczenie FIT ale nie wiem o nim nic wiecej - czy to jakas 'gorsza' OEMowa wersja czy moze standardowy porzadny amortyzator (czytalem ze FOX w porzadniejszych wersjach ma zwykle tłumik FIT / system Terralogic). Nie wiem czy mozna poznac jakie ma bebechy po nalepkach na nim. Pod spodem dokladne zdjecia w duzym rozmiarze zeby bylo wszystko lepiej widac.

http://img708.images...25/dsc4626i.jpg

http://img856.images...92/dsc4628y.jpg

http://img545.images...88/dsc4629u.jpg

http://img69.imagesh...49/dsc4640z.jpg

.

Wymienianego wczesniej Cube LTD Race tu nie uwzglednilem bo zaleta jego byl FOX ale z tego co czytam w niektorych zrodlach ten FOX ALPS az tak dobry nie jest zeby do niego doplacac - nie będzie wtedy chyba na rowni z Viperem (bo ma gorszego Foxa) ani z Lapierrem (rama plus osprzet nie beda duzo lepsze niz Lapierre).

 

Teraz tak ...

W niedziele wieczorem/w poniedzialek chce zdecydowac ostatecznie jaki rower kupic. Ustawilem sobie trzy typy:

Viper X-Team SLX-XT-FOX za 4000

Lapierre Race Pro 200 za 4000

Cube LTD Pro za 3600 (taniej nie znalazlem ale obnizka tu jest najmniejsza)

 

Wyposazenie podalem pozniej.

Moja watpliwosci

 

1) Lapierre ma droga i ceniona rame (2500 przecenione na 1400 zl), Viper (1255 przecenione na 800 zl) i Cube (1400 przecenione na 900 zl) maja stosunkowo tanie ramy, zdaje sie nieznane. Czy dla mnie wybor taniej czy drogiej rama bedzie dawal odczuwalna roznice? Nie wiem czy to jest tak ze gdy wybiore porzadna rame jej sztywnosc i sposob amortyzacji bedzie wyraznie odczuwalny w czasie jazdy czy moze jest tak ze wezme tania rame Vipera i bedzie mi sie na niej jezdzic dokladnie tak samo jak na porzadnej Lapierre ale jej odpornosc jest mniejsza i moze mi sie po prostu zlamac? Jesli tak jest - rowery Viper i Lapierre sa tak samo dobre jesli chodzi o rame tylko ryzyko awarii ramy w Viperze jest wieksze i za to placi sie az tak duze pieniadze?

Dane ramy to min.:

LAPIERRE - Rozmiar 51 cm. Kąt główki: 71°. Kąt podsiodłowy: 73°. Rura górna: 610 mm. Rura podsiodłowa: 510 mm.

VIPER - Rozmiar 20'', rura podsiodłowa 508, rura górna w pionie 580, rura sterowa 120, tylny trójkąt 425.

CUBE - Rozmiar 20 CALI, długość efektywna ramy - 60,4cm, długość rury górnej - 57,7cm, wysokość od osi suportu do końca rury podsiodłowej - 49cm

 

2) FOX jest wszedzie chwalony i dlatego szukalem sprzetu na nim - ten w Viperze to chyba porzadny nieOEMowy amortyzator. W wielu miejscach czytalem ze widelec to taki element na ktorym jakosc jest mocno odczuwalna a to znaczy chyba ze jesli kupie FOXa bede odczuwal wyraznie lepsza jakosc ogolna roweru niz w przypadku Recona Solo Air czy Manitou Minute Air Assist?

Moze to przesada FOX jest przereklamowany a Recon Solo Air sprawi sie wystarczajaco dobrze?

Chce jezdzic po lekkich gorkach, lasach, zima moze tez zjezdzac ze stoku po sniegu.

 

3) Hamulce sa lepsze w Lapierre niz w Viperze i nie sa az tak mocnym i waznym elementem zeby tylko wg niego wybierac, reszta osprzetu jest podobna w Viperze i w Lapierre, w CUBE chyba jest ogolnie troche gorszy ...

 

4) Nie planowalem zmian w sprzecie i chcialbym kupic jeden fajny rower na lata bez nadmiernego dokladania stad tyle u mnie watpliwosci.

Jedyne co chcialem dokupic to opony z kolcami i pedaly SPDki w jakiejs tam przyszlosci.

Co tu kurcze lepiej zrobic kupic Vipera czy Lapierre? A moze CUBE wcale nie jest duzo gorszy (chociaz kilo ciezszy i niektore elementy osprzetu ma gorsze za to chyba nic wyraznie lepszego od pierwszej dwojki)?

Na oku mam jeszcze

dostepny za 4200 POISON Zyankali T 2010- 50cm Suntour AXON/ Shimano XT/Mavic 317 - DOSTÄPNY :: BIKE-arena.pl chociaz nie wiem czy warto

dostepny za 4100 POISON Zyankali T - Reba RL / SRAM X9/Mavic 317 - DOSTÄPNY :: BIKE-arena.pl znow nie wiem czy warto

na zamowienie POISON Zyankali TEAM - 46cm Reba SL /SRAM X9/FRM 388/Controltech :: BIKE-arena.pl ale cena pewnie nie taka jak tutaj czyli 3700

POISON Zyankali TEAM - 46cm Reba SL /SRAM X9/FRM 388/Controltech :: BIKE-arena.pl

 

 

 

Wyposazenie trojki:

 

Rama

VIPER - aluminium 7005 podwójnie cieniowana - Rama VIPER X-TEAM 1400g- 20" czarno-czerwona- DOSTÄPNA ! :: BIKE-arena.pl (tutaj cena z teoretycznie 1255 na 799 zlotych)

LAPIERRE - PRORACE 200 Alloy 7005 DB Hydroformed - Lapierre Pro Race 200 - 2010 | Sklep - KrakĂłw Rowery (tutaj cena z teoretycznie 2499 na 1399 zlotych)

CUBE - Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry - Cube LTD Pro white metal grey | Sklep - KrakĂłw Rowery (tutaj cena z teoretycznie 1399 na 899 zl)

 

Widelec

VIPER - Fox RLC 32 FIT 100

LAPIERRE - ROCK SHOX Recon Silver TK Solo Air 100

CUBE - Manitou Minute LTD 100mm, Air Assist, Remote-Lockout

 

Dzwignia hamulca:

VIPER - Hayes Ryde

LAPIERRE - Formula Oro K18

CUBE - SHIMANO 4451

 

Hamulce

VIPER - Hayes Ryde

LAPIERRE - FORMULA RX 160 White/Red XO clamp

CUBE - SHIMANO 4451

 

Korba

VIPER - Shimano SLX DYNA-SYS

LAPIERRE - SRAM S1000 22x33x44 175mm

CUBE - SHIMANO FC-M552 (z katalogu Shimano FC-M552 2-Piece 42x32x24T, 175mm, integrated BB 3x10 speed)

 

Stery

VIPER - Woodman

LAPIERRE - Alu S-Integrated 1-1/8

CUBE - z katalogu FSA No.10 semi-integrated

 

Wspornik kierownicy

VIPER - Ritchey PRO 4axis

LAPIERRE - LAPIERRE Comp 31.8x100mm

CUBE - z katalogu Easton EA30 Oversized

 

Kierownica:

VIPER - Ritchey Pro OS riser

LAPIERRE - LAPIERRE Rizer Comp 20x640 2011

CUBE - z katalogu Easton EA30 Lowriser Oversized

 

Wspornik siodla:

VIPER - Ritchey Comp

LAPIERRE - LAPIERRE Light 31.6x350

CUBE - z katalogu RFR Complight 31,6mm

 

Siodło

VIPER - Selle Italia Q-BIKE

LAPIERRE - PONZA Power White/Red

CUBE - RFR NATURAL SHAPE (z katalogu RFR Natural Shape 0.2 M)

 

Obrecze

VIPER - Mavic Crossride

LAPIERRE - ALEX SX44 /

CUBE - RFR ZX24 KOMOROWE

 

Piasta

VIPER - Mavic Crossride

LAPIERRE - - SHIMANO M525

CUBE - SHIMANO HB-RM65 w aukcji (z katalogu Shimano Disc HB-M435 )

 

Opony

VIPER - Nobby Nic 2,1

LAPIERRE - SCHWALBE Rocket Ron / Racing Ralph 2.1 TS

CUBE - z katalogu Schwalbe Rapid Rob Performance 2.25

 

Dzwignie przerzutek:

VIPER - Shimano SLX DYNA-SYS

LAPIERRE - SRAM X7 3x10S

CUBE - SHIMANO SLX 3X10s (z katalogu Shimano SLX SL-M660-10 Rapidfire-Plus, 10-speed)

 

Przerzutka przod

VIPER - Shimano SLX DYNA-SYS

LAPIERRE - SRAM X7 3x10S High Clamp Dual Pul

CUBE - SHIMANO SLX 10s (z katalogu Shimano SLX FD-M660-10, Top Swing, 34.9mm, 10-speed)

 

Przerzutka tyl

VIPER - Shimano XT DYNA-SYS

LAPIERRE - SRAM X9 Carbon Long Cage 10S White

CUBE - SHIMANO XT 10s (z katalogu Shimano Deore XT RD-M773 Shadow 10-speed)

 

Lancuch

VIPER - Shimano XT

LAPIERRE - z katalogu SRAM PG-1050

CUBE - SHIMANO SLX 10s (z katalogu Shimano CN-HG74 10-speed, 108 links)

 

Srodek suportu

LAPIERRE - Integrated bearings Sram GXP

 

Kaseta

VIPER - Shimano SLX 10

LAPIERRE - Sram PG-1050 12-36 10S

CUBE - SHIMANO SLX 10s 11-36Z (z katalogu Shimano CS-HG81 11-36T, 10-speed)

 

Waga

VIPER - 11,05 kg

LAPIERRE - 11,40 kg

CUBE - 12,60 kg

 

Pozdr!

Napisano

Jeżeli nie planujesz inwestycji w rower i nie masz jakichś szczególnych wymagań a propos geometrii (w sensie nie oczekujesz żeby rower zapewniał sportową pozycję i prowadzenie), to bierz Vipera. Ma najlepszy osprzęt z wymienionych i bardzo pozytywny stosunek wyposażenie/cena. Rama to dalej dla mnie niewiadoma, ale też nie słychać żeby ktoś narzekał.

 

Co do Cube - to przyjemne rowery, ale z lekką nadwagą przez podwójnie cieniowaną ramę.

 

Poisona może daruj - ma jakąś dziwną geometrię, w sensie że jest krótki, do tego płaskie kąty główki i podsiodłówki. Po parku będzie się spoko turlał, ale na konkretniejszych podjazdach pozostałe go zgubią.

Napisano

Czesc!

Rozumiem ze bardziej ceniona w lapierre rama nie wplywa jakos super mocno na jakosc roweru, bedzie tylko bardziej odporna na uszkodzenia ale jej zastosowanie nie wplynie odczuwalnie na jakosc calego roweru. Z amortyzatorem fox widac jest inaczej i jego uzycie w tym sprzecie da wyrazna poprawe jakosci.

Decyduje sie przy takim wyjasnieniu na Viper-a - oczywiscie jesli bedzie sie go dalo jeszcze kupic (zniknal z oferty na stronie).

Dziekuje za pomoc!

Pozdr!

Napisano

Nie do końca. Cena ramy to nie tyle wypadkowa wytrzymałości, co ogólnie rozumianej jakości, prowadzenia oraz pozycjonowania marki. Lapierre, oprócz tego że to starannie wykonane i dobrze jeżdżące ramy, to po prostu wyższa półka niż Cube, Kellys czy Viper.

 

Co do Foxa to mogę tylko powtórzyć żeby dobry widelec to nie taki ze znaczkiem na F, ale taki który pasuje jeźdźcowi. Poza tym jeżeli nie miałeś wcześniej doświadczenia z innymi widelcami, trudno ci będzie powiedzieć na czym konkretnie polega "lepszość" Foxa.

 

E: Podwójnie cieniowana rama Cube teoretycznie jest bardziej wytrzymała niż potrójnie cieniowany Lapierre.

Napisano

Nie do końca. Cena ramy to nie tyle wypadkowa wytrzymałości, co ogólnie rozumianej jakości, prowadzenia oraz pozycjonowania marki. Lapierre, oprócz tego że to starannie wykonane i dobrze jeżdżące ramy, to po prostu wyższa półka niż Cube, Kellys czy Viper.

 

Jedyny test Lapierre jaki udalo mi sie znalezc (i to przed momentem, wlasciwie przypadkiem) to:

Sprzęt - bikeBoard - magazyn rowerowy

Moze mieliscie okazje czytac porownanie tych rowerow XC?

Test Vipera: Portal rowerowy: ArtykuĹ: Viper X-Team (ID: 6604) - bikeWorld.pl - Rower, turystyka, maratony, sprzÄt | NIE ZALOGOWANY - OGRANICZONE MOĹťLIWOĹÄI

 

Wciaz nie wiem czy roznica cenowa pomiedzy ramami rozpatrywanych przeze mnie rowerow jest tylko efektem cennej nalepki w Lapierre czy rzeczywiscie efektem znacznie wyzszej jakosci samej ramy Lapierre-a.

Inna sprawa - jak to przelozy sie na moj zakup i co bedzie lepszym rozwiazaniem ... lamiglowka.

 

Co do Foxa to mogę tylko powtórzyć żeby dobry widelec to nie taki ze znaczkiem na F, ale taki który pasuje jeźdźcowi. Poza tym jeżeli nie miałeś wcześniej doświadczenia z innymi widelcami, trudno ci będzie powiedzieć na czym konkretnie polega "lepszość" Foxa.

 

Nie mialem doswiadczenia ani z Reconem, ani z Foxem.

Z wypowiedzi doswiadczonych forumowiczow wynika ze Recon jest dwie klasy ponizej Foxa i nie bylo ani jednej osoby ktora stwierdzilaby ze sa porownywalne (co najwyzej ze Fox nie jest wcale duzo lepszy od Reby) - ja jednak nie potrafie stwierdzic czy to wlasnie ten element ktory bedzie dawal u mnie odczuwalny skok jakosciowy pomiedzy jednym i drugim rowerem.

W tamecie ramy ciezko juz o tak jednoznaczne wnioski - spotkalem sie nawet z opinia ze rama Lapierre wcale nie musi byc lepsza od ramy Vipera ze prawdopodobnie sa porownywalne, tej samej klasy.

Rzeczywiscie wybor Lapierra wg ramy jest pewnym strzalem - po prostu nie wiem czy naprawde roznica cenowa pomiedzy ich ramami jest rzeczywiscie uzasadniona.

 

Do tej pory rozumowalem tak:

- wariant pesymistyczny dla Vipera - rama Lapierre jest zdecydowanie lepsza od Vipera, amortyzator zdecydowanie gorszy - sumarycznie jest remis

- wariant optymistyczny dla Vipera - rama Lapierre pomimo wyzszej ceny jest porownywalna, amortyzator zdecydowanie gorszy - sumarycznie wygrywa Viper

Po przeczytaniu testu Lapierre-a juz nie wiem ... :)

 

E: Podwójnie cieniowana rama Cube teoretycznie jest bardziej wytrzymała niż potrójnie cieniowany Lapierre.

Viper ma rame podwojnie cieniowana, teoretycznie wazy tylko 1400 g.

Lapierre wazy wg testy nieco ponad 1600 g, ale 'praktycznie', nie 'teoretycznie'.

Nie jestem pewien czy Lapierre na pewno jest potrojnie cieniowany, ma to miejsce w 900 i chyba w 400, ale w 200 podejrzewam ze to podwojnie cieniowana rama.

MTB Lapierre Pro Race 200 2010 - Bike Reserve

'Lapierre Pro Race Double Butted Aluminuim'.

 

Podobno leżak magazanynowy i coś tam przejechał - czy tylko 50 km czy dużo wiecej... Ciekaw jestem tej gwarancji, ale sam rower całkiem, całkiem - dobra rama, fox, prawie pełne xt:

http://allegro.pl/sc...1889991666.html

Dzieki ale rozmiar ramy nie jest odpowiendi. Ogladalem ten sprzet juz i myslalem przez chwile o nim pomimo tego ze szukalem nowki - zerknalem od razu potem na rozmiar ramy i przepadl z kretesem.

 

Jeżeli nie planujesz inwestycji w rower i nie masz jakichś szczególnych wymagań a propos geometrii (w sensie nie oczekujesz żeby rower zapewniał sportową pozycję i prowadzenie), to bierz Vipera. Ma najlepszy osprzęt z wymienionych i bardzo pozytywny stosunek wyposażenie/cena. Rama to dalej dla mnie niewiadoma, ale też nie słychać żeby ktoś narzekał.

Co do Cube - to przyjemne rowery, ale z lekką nadwagą przez podwójnie cieniowaną ramę.

Poisona może daruj - ma jakąś dziwną geometrię, w sensie że jest krótki, do tego płaskie kąty główki i podsiodłówki. Po parku będzie się spoko turlał, ale na konkretniejszych podjazdach pozostałe go zgubią.

OK, dzieki za sugestie.

CUBE tutaj jest nieduzo tanszy ale jednak ma gorszy osprzet - wyladowal na 3-cim miejscu. Myslalem glownie o Lapierre i Viperze i jednak wciaz sie waham.

Co do pozycji - ciezko mi to okreslic, myslalem o czyms uniwersalnym bo nie wiem czy nie bedzie tu wiecej turystyki od szalenstwa.

Z drugiej strony rower kupuje na cale lata, fajnie byloby gdyby spelnial jak najwiecej pozytywnych punktow.

Lapierre to bankowo dobra rama, Viper nie wiadomo jaka. Moge kupic Lapierre i planowac zakup FOXa pytanie tylko ile to bedzie kosztowac - przy aktualnych cenach FOX to 1600-1700 zl a sprzedaz Recona Silver za 700-800 zl (po tyle stoi w sklepach) wydaje mi sie nierealna. Wyjdzie z tego spokojnie 1200 zl doplaty do FOXa ... bardzo duzo gdybym chcial wymieniac amortyzator.

Sam serwis FOXa bedzie duzo drozszy od serwisu Recona Silver?

 

Pozdr!

Napisano

Pro Race 200 faktycznie jest podwójnie cieniowany, my bad. Ale cieniowanie cieniowaniu nierówne. Mój LTD jest na ten przykład DB i pokazuje na wadze prawie 1,9 kg, niewiele więcej niż rozmiar mniejszy potrójnie cieniowany Level A9.

 

Ale nie cieniowanie jest ważne, tylko to czego oczekujesz od roweru. Dalej mam wrażenie, że nie sportowej pozycji i zachowania, tylko komfortu.

 

Lapierre ma w założeniu sportową geometrię z rozważanych, jest dłuższy i ma się ostro prowadzić. Cube i Viper są bardziej neutralne i komfortowe, co nie znaczy że nie da się na nich ostro jeździć. Nie jest to jednak ich bajka.

 

Co do Foxa i Recona, jeździłem na obydwu. Fox owszem - potrafi zapewnić pluszową pracę. Ale Recon też. Różnice zapewne są, ale wątpię czy przy turystycznym zastosowaniu byłbyś w stanie powiedzieć na czym polegają. Pomijam różnice w wadze i budowie, bo IMO są one mało istotne jeżeli nie chcesz lajtować tylko jeździć.

 

Oczywiście - jeżeli budżet pozwala trzeba brać to co najlepsze. Dalej uważam, że najlepszą propozycją jest Viper.

 

Co nie znaczy, że reszta jest zła ;).

Napisano

Teraz o lajtowaniu nie myśli bo jeszcze roweru brak... ale jak już ktoś chce kupić tak "drogi" bajk - na nasze realia 4k to już dużo na rower bo jak ktoś mi powiedział " za tyle to już super fure kupisz na giełdzie :) " to zawsze przy wymianie częsci myśli się także o wadze, która jednak jest ważna ( 3 kg ciała to nie to samo co 3 kg w rowerze ). Też brałbym Vipera bo osprzęt jest na tyle dobry że jeśli rama się nie spodoba to za mniejsze pieniądze można ja będzie wymienić na coś "markowego" typu trek, spec, giant, scott itd ( czy lepszego - to już nie mi oceniać ) niz wymieniać poszczególne częsci ( amor, korba itd )

Napisano

Widać, że masz dylemat i muszę przyznać, że mnie też w przypadku Viper-a ogarnęły wątpliwości.

Niedawno poszukiwałem roweru w zbliżonej cenie i Viper był przez długi czas jednym z faworytów .. ostatecznie odpadł.

Dlaczego? Może to głupie, ale … tak jak nie kupiłbym chińskiego samochodu pochodzącego od nieznanego w Polsce producenta tylko dlatego, że ma bardzo mocny jak na cenę silnik, klimatyzację i opony od renomowanego dostawcy, tak nie byłem do końca przekonany do Vipera, o którym tak naprawdę – poza suchymi danymi z katalogu – mało kto cokolwiek wie i potrafi powiedzieć. Firma Viper pojawiła się na rynku stosunkowo niedawno, zaprezentowała kilka modeli w przyzwoitych cenach – ale o testy tych rowerów trudno i często trzeba kupić je w ciemno. Gdyby jeszcze były dostępne w większych miastach ... nie ma problemu ... ale dostępne są chyba tylko w Opolu - to nie dla każdego bliska lokalizacja.

Na papierze X-Team wygląda fajnie – ma podobno świetnego FOXa RLC, ma ceniony osprzęt średniej klasy, waży niewiele, ale … myśląc nad nim znalazłem kilka minusów (być może już nieaktualnych).

Nie wiem czy moje uwagi Ci pomogą, ale napisałem poniżej co nieco …

Od razu dodam, że nie jestem ekspertem, znawcą rowerów i osprzętu - może ktoś rozwinie któryś z punktów i napisze coś więcej – ja mogę przedstawić Ci jedynie moje przypuszczenia, których wcale nie musisz brać pod uwagę.

 

Pierwsza sprawa - ciężko znaleźć sensowny opis geometrii Vipera – producent nie podał istotnych kątów, zaprezentował tylko długości rur (w dodatku nie podał efektywnej długości ramy górnej, a jedynie długość rury górnej, trudno przez to porównać go do wielu innych rowerów XC). Dla nieznających tego pojęcia cytat z blogu Dariusza Sidora: „By właściwie dobrać rower powinien być znany jeszcze jeden parametr: Długość rury górnej – mierzona od osi główki ramy do środka rury podsiodłowej (standard C-C), a właściwie to: Efektywna długość rury górnej – j.w., ale mierzona w poziomie (sic!), a nie wzdłuż rury górnej, co ma znaczenie przy ramach z obniżaną górną rurą.”

Dla 20”:

Rura podsiodłowa - 508

Rura górna w pionie - 580

Rura sterowa - 120

Tylny trójkąt - 425

http://img404.images...metriaxteam.jpg

Wydaje mi się (chociaż mogę się mylić!), że to geometria dość turystyczna, mało sportowa – ale to też strzał (nie znam kątów). Nie wiem czy prowadzić będzie się dobrze i czy krótsza niż u konkurentów rura górna (tak ją widzę) nie sprawi, że ten rower 20” będzie „ciaśniejszy” oraz mniej zwrotny niż inne, konkurencyjne 20-tki. Nie wiem też jak chcesz jeździć - interesuje Cię bardziej turystyka czy chcesz startować w maratonach? Ten wariant 'pośredni' jest chyba mało możliwy (rower kiepskawy w jednym i w drugim zastosowaniu) ... no ale jak pisałem ... "ja się nie znam" - może takie jednak istnieją ...?

Teraz Lapierre - http://img545.images...64138130111.jpg

Rura podsiodłowa - 510

Rura górna długość efektywna - 610

Rura sterowa - 140

Tylny trójkąt - 425

Kąt główki - 71°

Kąt podsiodłowy - 73°

Wydaje mi się, że to geometria mocno sportowa - niezbyt nadająca się do jazdy turystycznej. Taki rower będzie szybki, ale mniej wygodny i dość nerwowy, podczas podjazdów bardzo posłuszny, podczas zjazdów trudniejszy w opanowaniu. Potwierdzić lub zaprzeczyć tym gdybaniom mogą po przeanalizowaniu danych eksperci.

 

Druga rzecz - trudno o jakiekolwiek testy tego roweru. Zastanawiając się nad Viperem znalazłem o jeden test więcej niż Ty.

Obydwa testy załączam na samym końcu wypowiedzi (zajmują sporo miejsca) – na pewno niejednej osobie się przydadzą. Wyprzedzając treść testu (możesz przewinąć w dół, przeczytać test, a potem wrócić do mojej wypowiedzi) napiszę drobne wnioski:

a) być może minusy Vipera podane w jednym z artykułów znikną całkowicie w związku z zastosowaniem innej kierownicy (prostej, węższej) oraz znacznie lepszego amortyzatora ze skokiem 100? To pytanie musiałbyś zadać ekspertom, nie jestem specjalistą – ale wydaje mi się, że to możliwe. W modelu 2011 ze sklepu tak właśnie jest (kierownica prosta, wąska).

B) w drugim teście piszą dość pozytywnie o geometrii ramy„Najogólniej mówiąc, rower zachowuje się stabilnie jak na pojazd do XC. Nie jest przykładem nerwusa błyskawicznie reagującego na najmniejszy ruch kierownicą. Jego twórcom najwyraźniej przyświecała idea stworzenia pojazdu cechującego się uniwersalnością. I faktycznie. X-Team całkiem sprawnie radzi sobie na podjazdach bez większych problemów pokonując nawet bardzo strome wzniesienia. Nie ma co prawda tego niesamowitego przyspieszenia, którego uraczymy w topowych, superlekkich rowerach za dwa razy większe pieniądze, ale ogólne wrażenia oceniamy bardzo pozytywnie. Na zjazdach jest jeszcze lepiej. Co prawda dało się odczuć, że Avidom Juicy 3 momentami brakuje mocy, ale samo pokonywanie ostrych i technicznych zjazdów (nawet na dużej prędkości) nie przypominało tańca na granicy utrzymywania kontroli nad pojazdem, jak ma to czasem miejsce w przypadku bardziej zwartych rowerów racingowych. Z pewnością pozytywne odczucia zawdzięczamy bardzo dobrze spisującym się oponom, o których więcej pisaliśmy wcześniej.” Opinia w sumie odwrotna niż w pierwszym artykule. Mylące ...

c) FOX jest podobno rewelacyjny, reszta osprzętu przyzwoita lub niezła, hamulce chyba takie sobie, koła ujdą (nie wiem jednak jaka jest ich waga, nie znalazłem nigdzie tych danych). Z Lapierre w gruncie rzeczy podobnie - jedyne za co płacisz więcej w Lapierre to pewna rama wysokiej jakości (chociaż też z tylko 2-letnia gwarancją) i dobre hamulce. Co wybrać? Moja koncepcja poniżej ...

 

Mój pomysł – do konsultacji z ekspertami …

Gdy szukałem roweru dla siebie i marudziłem w jednym sklepie oglądając widelec w jednym z rowerów, zaproponowano mi … wymianę amortyzatora na inny.

Miałbym po prostu dopłacić do lepszego widelca, a ten gorszy zostałby w sklepie do późniejszej odsprzedaży (w sezonie łatwiej o sprzedaż takiego widelca niż o sprzedaż całego roweru poza sezonem - także i zysk sklepu przez to większy).

Zadzwoń do sklepu z Lapierre i zapytaj czy nie będzie to możliwe i w tym przypadku. Może będzie dało się zwrócić Recona i potem kupisz na Allegro jakiegoś Foxa, Rebę, Marzocchi czy Sida (pytanie czy na tego nie jesteś za ciężki, nie podałeś swojej wagi)? Sprawa do przemyślenia.

Koledzy pewnie podpowiedzą Ci czy warto inwestować powiedzmy 500 czy 1000 zł w opisywanego Lapierre-a przez dokupienie innego widelca - czy stanie się wtedy "zarąbistym rowerem za jedyne 500 zł więcej", czy może odpadnie wtedy totalnie w porównaniu z konkurentami za podobną kwotę.

Zalety rozwiązania?

Wydaje mi się gdy Cię czytam, że skłaniasz się ku zakupowi Lapierre. Czytałem o nim w tym samym teście XCków (http://testy.bikeboa...t&g=40&art=4207 ), ale nigdy nie brałem go pod uwagę (właściwie nie wiem czemu, po bliższym przyjrzeniu się mu wygląda nawet ciekawie).

Jeśli eksperci z forum stwierdzą, że taki Lapierre Pro Race 200 na standardowych dla siebie komponentach ale ze zmienionym amortyzatorem jest wart 4500-5000 zł, a Ty jesteś w stanie wydać takie pieniądze (bardzo często niestety kończy się poszukiwania na iks procent założonej wcześniej wartości maksymalnej, wiele razy to sam przećwiczyłem) – masz ciastko i zjesz ciastko.

W takim rowerze masz renomowaną ramę (w teście bardzo pozytywnie wypowiadali się o jej konstrukcji, sztywności, wykończeniu), niezły osprzęt (porównywalny do Vipera, hamulce lepsze, koła wg testujących również bardzo dobre), a do tego dochodzi lepszy niż Recon amortyzator. Tylko pieniędzy w portfelu zostanie mniej - ale jeśli szukasz roweru na 5-10 lat, może warto więcej wydać?

Inny temat - może rzeczywiście lepiej będzie zamontować tam Rebę i nie szukać na siłę droższego FOXa? To kolejna kwestia do omówienia z doświadczonymi forumowiczami – ja czytałem wielokrotnie, że Reba wcale nie musi być gorsza od Foxa, jedyne co trudniej ją ustawić - nie wiem czy to prawda.

Pytanie do tego wszystkiego numer jeden – czy za 4500-5000 zł nie kupi się znacznie lepszego niż Lapierre z Foxem lub Rebą roweru i czy warto już na starcie rozbudowywać go płacąc 500 czy 1000 zł (strzelam kwotą, ale taki bym mniej więcej dodał koszt wymiany)? Tego nie potrafię określić, nie szukałem dla siebie roweru z tego przedziału cenowego, trzeba pytać znawców.

 

Trzymaj się i powodzenia w rozwiązywaniu dylematu!

 

W Magazynie Rowerowym 01/02 z roku 2009 opisany został Viper w wersji X-Team X9.

Wklepałem treść z klawiatury (test mam w formie papierowej, a nie dysponuję skanerem) – przyda się pewnie Tobie i innym osobom, postanowiłem się więc „poświęcić” i to przepisać.

„KONFIGURACJA: Rock Shox Reba Racer PopLoc 80 mm, przerzutka tył i manetki SRAM X9, przerzutka przód SRAM X7, korba Truativ Firex, hamulce Hayes Stroker Ryde 160 mm, koła i opony Mavic Crossride Continental Mountain King 26x2.20”, stery, kierownica i mostek Ritchey Pro, sztyca Ritchey Comp, siodło Fizik Nisene Sport waga 11.5 kg.

Nie wiem na ile od tego czasu Viper się zmienił i jakie są – poza osprzętem – różnice pomiędzy nim, a X-Team SLX/XT/Fox, ale podejrzewam, że rama pozostała ta sama.

„SPRZĘT. Osprzęt Vipera X-Team X9 jest na zdumiewająco wysokim poziomie. Większość z komponentów spotyka się zwykle w rowerach droższych o 1-2 tysiące złotych. Amortyzator Rock Shox’a Reba Race z manetką blokady na kierownicy ma bardzo szeroki zakres regulacji, dzięki czemu można precyzyjnie dopasować jego charakterystykę do własnych potrzeb. Smakowitym kąskiem jest też gotowy zestaw kół Mavica. Cross Ride to co prawda najtańszy model tego producenta, ale i tak prezentujący wyższy poziom niż to, co zwykle dostajemy w takiej cenie. Poza korzystnym stosunkiem ceny do jakości po prostu rasowo wyglądają. Podobnie ma się rzecz z elementami napędu, hamulcami, siodłem. Rzeczywiście, nawet najbardziej wymagający klient nie może się tu do niczego przyczepić. Napęd złożony z elementów SRAM X9, włącznie z Triggerami, uzupełniono o hamulce Hayesa Stroker Ryde. Może tylko korba Firex Truativa mogłaby być odrobinę lżejsza.

Wszystkie te fajne „klamoty” przykręcono do ramy ze stopu 7000 ze szlifowanymi spawami. Stylistyka jest mocno stonowana, stanowi raczej tło dla osprzętu. Zaokrąglone przejścia, podobnie jak nietypowe, kwadratowe ich przekroje mogą się podobać, rower dzięki nim „wygląda drożej”. Ba, przyznajemy, że sądziliśmy początkowo, iż mamy do czynienia z wyższym modelem wykonanym ze skandium. Podstawowe wymiary ramy nie odbiegają od standardów XC.

JAZDA. Ciekawa sprawa. Rower ma zawodowy amortyzator, porządne koła, godne zaufania opony, precyzyjne przerzutki, ale jeździ zaledwie przeciętnie. Przyczyna? Na pewno tej konfiguracji nie polecilibyśmy komuś, kto szuka sportowej maszyny. Szeroka i mocno gięta kierownica nie tworzy dobrego duetu z mostkiem i ostrym kątem ramy. Rama jest sama w sobie niska, ma krótką główkę i podnoszenie pozycji za pomocą „gięcia” nie daje efektu, jakiego moglibyśmy oczekiwać. Kontrola jest w związku z tym ograniczona. Viper okazuje się trochę nadsterowny, czego nie należy mylić z szybkością reakcji. Dlatego też w fabrycznej konfiguracji trudno nam określić, dla kogo jest przeznaczony. Tym bardziej miło, że „fabryczny” tuning nie jest specjalnie skomplikowany. Cieszy fakt, że każda Reba Race z sezonu 2009 wyposażona jest w system All Travel pozwalający na zmianę ugięcia. Zmusza on wprawdzie do jednorazowego rozebrania i przełożenia jednej plastikowej podkładki, ale po modyfikacji na 100 mm sprzęt dopiero pokazuje pełnię swoich możliwości. Staje się po prostu lekkim rowerem do zabawy z osprzętem nie do zdarcia, opartym na sztywnej ramie. Fanów klasycznego XC dla odmiany namawiamy do zmiany kierownicy na prostą i zdecydowanie węższą.

PODSUMOWANIE. Kierowanie Viperem nie jest proste, rower nie daje kontroli, jakiej byśmy chcieli. Winimy za to niedopasowanie ramy, widelca i elementów kokpitu.

PLUSY. Wysoka jakość przy niskiej cenie, wyłącznie godne zaufania komponenty.

MINUSY. Niedopasowanie skoku widelca do mostka i kierownicy.„

Viper X-Team 2010 znów w innej konfiguracji, ale Tobie chodzi chyba głównie o ramę (która jest wspólna) jeśli dobrze zrozumiałem?

Portal rowerowy: ArtykuĹ: Viper X-Team (ID: 6604) - bikeWorld.pl - Rower, turystyka, maratony, sprzÄt | NIE ZALOGOWANY - OGRANICZONE MOĹťLIWOĹÄI

„Skąd się wziął Viper? Konkretnie z Belgii. Rowery tej marki powołano do życia w ramach holdingu Accell Group specjalizującego się w produkcji sprzętu sportowego, głównie rowerowego.

Niektóre marki zostały powołane do życia „od zera”, inne mające problemy finansowe zostały wykupione. Obecnie do grupy Accell oprócz Vipera należy m.in. Ghost, Lapierre, HaiBike, Koga Miyata, Hercules, nazwy doskonale kojarzone w rowerowym świecie. Rowery Viper opanowały niemal wszystkie kategorie. Nie tylko górskie, crossowe, czy szosowe, ale również tak niszowe jak freestyle BMX i tandemy. Wśród hardtaili do XC mamy do czynienia z dwoma rodzajami ram: karbonowe tworzą serię X-Race, a aluminiowe serię X-Team. To właśnie do tej drugiej należy testowany przez nas model... O ile można w przypadku Vipera w ogóle mówić o modelach. Producent poszedł bowiem na skróty tworząc tak naprawdę jeden rower, pomalowany w identyczny sposób, ale występujący w kilku wariantach osprzętowych. I tak, nasz konkretny pojazd nosi nazwę Viper X-Team XT/STX, która wyjaśnia prawie wszystko, jeśli chodzi o wyposażenie roweru. Piszemy „chyba”, ponieważ testowy egzemplarz różni się nieco od katalogowego. U nas kierownica nie jest gięta, zamiast widelca Fox 32 RLC mamy Rock Shox Rebę SL, a zamiast komponentów XLC, Ritchey WCS.

Rama

Budulcem ramy jest podwójnie cieniowane aluminium 7005. Producent oferuje cztery rozmiary: 16, 18, 20 i 22”. My mieliśmy przyjemność dosiąść 18”, która wraz ze wszystkimi komponentami bez pedałów waży niecałe 11 kg. Przekroje rur pozbawione są oryginalnych, hydroformowanych kształtów. Zamiast tego mamy do czynienia z klasycznym czworokątem, który w dzisiejszych czasach prezentuje się dość ascetycznie. Z drugiej jednak strony bardzo ładnie wypolerowane spawy świadczą o zwróceniu uwagi producenta na detale i wykończenie. Gładkie łączenia znajdziemy nie tylko na styku głównych rur, ale również przy małych poprzecznych wspawkach w tylnym trójkącie.

Rura góra i dolna spłaszczają się w tylnej części w miejscu łączeń z tylnym trójkątem ramy, co jest zabiegiem już powszechnie stosowanym w celu wzmocnienia konstrukcji. Dawno też nie widzieliśmy niemal całkowicie pozbawionych gięć widełek tylnego trójkąta. Z tyłu ramy jedyną „ekstrawagancją” jest wzmacniająca wspawka w okolicach mocowania haka przerzutki i analogiczna po drugiej stronie przy hamulcu tarczowym. Jeśli chodzi o kolorystykę to dominują barwy modne w tej klasie rowerów. Dwa stonowane kolory (w tym wypadku są to błyszczący czarny i biały) połączono z „wyścigową czerwienią”. Trzeba dodać, że do jakości lakieru nie można mieć żadnych zastrzeżeń. W ciągu kilkutygodniowego testu nie zanotowaliśmy żadnych poważniejszych odprysków ani przetarć.

Kokpit

Gripy są miękkie i wygodne, ale niestety zdecydowanie za krótkie. W naszym testowym egzemplarzu miały również niestety tendencję do przekręcania się, a plastikowe zatyczki zaginęły gdzieś na szlaku. Prosta kierownica Ritchey WCS z białym mostkiem tej samej klasy tworzą ładny zestaw nadający rowerowi bardziej sportowego charakteru. Wersja katalogowa wyposażona jest bowiem w komponenty sygnowane logo XLC z delikatnie giętą i szersza kierownicą.

Napęd i amortyzacja

W rowerze przeważa Shimano SLX, a jedynie przerzutka tylna należy do Deore XT. W Viperze znajdziemy też ładne korby Truvativ FireX 3.3. Rock Shox Reba SL w przypadku Vipera stanowi tańszą alternatywę dla Foxa 32 RLC, którego znajdziemy w wyższych modelach. Reba jest dość dobrze znanym i opisanym amortyzatorem cieszącym się w naszym kraju dużą popularnością ze względu na atrakcyjną relację jakość – cena. Nie podobała się nam jedynie niewygodna w użyciu manetka blokady skoku.

Koła

Koła Mavic Crossride należą do średniej półki, ale jak to powiedział pewien rowerzysta: „lepszy tani zestaw kół od wypasionych obręczy”. Stwierdzenie kontrowersyjne, ale ma w sobie ziarno prawdy. W każdym razie byliśmy bardzo zadowoleni z ich sztywności i gładkości toczenia się. Opony Schwalbe Nobby Nic mają średniej wielkości klocki. Podczas jazdy, gdy klocki zaczynają się kierującemu zlewać w oczach, wyraźnie widać wyróżniający środkowy fragment oraz dwa boczne paski. Może dlatego rower tak świetnie radzi sobie na zakrętach, a równocześnie nie wykazuje dużych oporów toczenia podczas jazdy na wprost.

Jazda

Szkoda, że producent nie podaje dokładniejszych danych na temat geometrii. Najogólniej mówiąc, rower zachowuje się stabilnie jak na pojazd do XC. Nie jest przykładem nerwusa błyskawicznie reagującego na najmniejszy ruch kierownicą. Jego twórcom najwyraźniej przyświecała idea stworzenia pojazdu cechującego się uniwersalnością. I faktycznie. X-Team całkiem sprawnie radzi sobie na podjazdach bez większych problemów pokonując nawet bardzo strome wzniesienia. Nie ma co prawda tego niesamowitego przyspieszenia, którego uraczymy w topowych, superlekkich rowerach za dwa razy większe pieniądze, ale ogólne wrażenia oceniamy bardzo pozytywnie. Na zjazdach jest jeszcze lepiej. Co prawda dało się odczuć, że Avidom Juicy 3 momentami brakuje mocy, ale samo pokonywanie ostrych i technicznych zjazdów (nawet na dużej prędkości) nie przypominało tańca na granicy utrzymywania kontroli nad pojazdem, jak ma to czasem miejsce w przypadku bardziej zwartych rowerów racingowych. Z pewnością pozytywne odczucia zawdzięczamy bardzo dobrze spisującym się oponom, o których więcej pisaliśmy wcześniej.

Podsumowanie

Viper złożony został na komponentach ze średniej półki (z kilkoma wyjątkami) pasujących do siebie klasą. Jeśli dodamy do tego mało „wybajerzoną, ale ładnie wykonaną ramę otrzymamy bardzo ciekawy rower MTB. Ponieważ nasz testowany model odbiega nieco od wersji katalogowej ciężko nam go dokładnie wycenić. Ale nawet zakładając, że jest to katalogowy Viper X-Team XT/STX to porównując go z konkurentami w cenie około 4600 – 4900 zauważymy, że jest bardzo atrakcyjny cenowo. Wyposażony w SLXa wygrywa z Deore, a Reba SL prezentuje się lepiej od Reconów, które znajdziemy wśród wielu innych marek. Można więc śmiało stwierdzić, że Viper stanowi interesującą alternatywę dla innych firm i warto przyjrzeć się tej marce bliżej.

 

Informacje ogólne:

Cena: 3990,00 PLN (przecenione z 4499)

Rama (materiał): aluminium 7005 podwójnie cieniowana

Rozmiary: 16", 18", 20", 22"

 

Amortyzacja:

Widelec: Rock Shox Reba SL

 

Napęd:

Przerzutka przednia: Shimano SLX

Przerzutka tylna: Shimano XT

Korba: Shimano SLX

Kaseta: Shimano SLX

Łańcuch: Shimano SLX

 

Koła

Piasta przednia: Mavic Crossride

Piasta tylna: Mavic Crossride

Obręcze: Mavic Crossride

Opony: Schwalbe Nobby Nic 2,1

 

Kontrola:

Manetki: Shimano SLX

Hamulec przedni: AVID Juicy 3 białe

Hamulec tylny: AVID Juicy 3 białe

Kierownica: Ritchey WCS

Mostek: Ritchey WCS

Stery: Ritchey WCS

Siodełko: Selle Italia Flite titan

Wspornik siodełka: Ritchey Comp

Napisano

Dzieki za testy przydadza sie mocno i opinie.

Pomysl ze zmiana amortyzatora jest bardzo dobry az glupio ze sam na niego nei wpadlem.

Jesli chodzi o finanse jestem w stanie wydac wiecej tylko nie wiem ile trzeba by doplacic i czy warto. Zadzwonie do sklepu gdy bedzie otwarty i dam znac co powiedza. Pozdr!

Napisano

Jak już w sklepie chcesz wymieniać amor na lepszy ( a na miejscu pewnie jeszcze coś wyjdzie wiecej ) to raczej nie bedzie to tylko 500 pln dopłaty tylko dużo więcej. Tym samym nie wiem czy nie lepiej odłożyc jeszcze "parę" złotych ( gwiazdka niedługo...) i kupić rower który będzie spełniać wiekszość Twoich oczekiwań a przy tym będzie nietuzinkowy np:

http://corratec.com.pl/images/2011/super-bow-wc-xt-d.jpg 5,5k pln

http://www.rowerymerida.pl/produkt15/carbon-flx-1500-d-rower-merida.html 6k pln

http://s.wiggle.co.uk/images/gt-zaskarpro09-zoom.jpg 6k pln

Napisano

OK zadzwonilem i sytuacja wyglada tak

- sprzedaz Lapierre bez Recona (bez amorka) - za 3500 zl (obnizka ceny o 500 zl)

- sprzedaz Lapierre z Rock Shox Reba RL (Pop Lock) - za 4 600 zl (z wliczona doplata 600 zl)

- sprzedaz Lapierre z Magura Durin Race - z doplata 4 900 zl (z wliczona doplata 900 zl)

- sprzedaz Lapierre z Fox F100 Remote Fit - z doplata 5 150 zl (z wliczona doplata 1150 zl)

 

Co sadzicie? Warto czy olac sprawe i brac sie za Vipera?

Lapierre z Reba czy Foxem to dobra rama i dobry amorek tylko czy warto wydawac tyle kasy na ten rower.

Moge zostac przy Lapierre z Reconem, moge zostac przy Viperze z FOXem, moge kupic Lapierrea z lepszym amorkiem wydajac wiecej ale moze wtedy za te pieniadze kupie jeszcze fajniejszy sprzecior ktory bedzie godny polecenia w porownaniu z lapierrem?

 

Zmartwila mnie troche niska ocena vipera z testu podanego przez jablecznika ale moze zostalo to wyeliminowane przez zmiane kierownicy i amorka?

 

Dzieki Sivydym za opinie ale ten skok na maksymalnie 5 tys. zl juz i tak mnie boli i waham sie czy ma sens.

Poczatkowo chcialem wydac 3 tysiaki, potem 4 tys., teraz mysle o potencjalnym wzroscie ceny do 5 - ale wiecej to wiec masakra cenowa dla mnie :)

Ten Corratec jeszcze o tyle dziwnie wyglada ze jest ciezszy od Lapierre czy Vipera i ma Tore SL a kosztuje znacznie wiecej :/

Pozdr.!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...