Skocz do zawartości

[obręcze] Mavic-XM317 v-brake - czy będą pasować do hamulców tarczowych?


McStadt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Przebudowuję swój rower pod kątem następnego sezonu. Zakupiłem niedawno nowe obręcze Mavic XM317 pod hamulce v-brake, uznałem jednak, że wymienię też hamulce na tarczowe Avidy BB7. Czy powinienem w tej sytuacji wymienić obręcze na wersję dedykowaną pod tarczówki? Wolałbym uniknąć wymiany ze względu na wagę (wersja DISC jest nieco cięższa) oraz przede wszystkim koszty (obręcze zamawiałem przez neta, musiałbym zapłacić za wysyłkę w dwie strony). Muszę uzbierać jeszcze na nowe piasty i hample, więc liczy się każdy zaszczędzony grosz w kieszeni:)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, koła zbuduję na zakupionych już obręczach.

 

Pamiętam też o piastach. Przednią już mam - zdecydowałem się przetsestować Novateca NT-D041. Ciągle zastanawiam się co zrobić z tylnym kołem. W Meridzie, na której jeżdżę, posiadam Shimano Deore FH M525 i przez dwa lata użytkowania nie sprawiała mi żadnych problemów - jest szczelna, nia ma luzów, nie słychać skrzypienia. Kusi mnie jednak, żeby kupić NT-D712SB również od Novateca. Na forum znalazłem dużo dobrych opinii na jej temat, poza tym nowe pasowałoby zestawić z nowym ;) Wszystko zależy od moich wpływów budżetowych...

Napisano

Dlaczego dziwne? Chodzi o to, że D041 i D711 to inne serie? Rożnice pomiędzy obiema to waga (ok. 75g na korzyść D711) i cena (D041 jest dwukrotnie tańszy). Nie mam wielkiego pędu na zbijanie wagi, ale na pewno mam twarde ograniczenie budżetowe :/

Napisano

no patrze na wage, 75gram na piaste przód to juz sporo. Jak masz mocne ograniczenia budżetowe, to może zamiast 712sb jakiś tańszy model, w wytrzymałości raczej różnicy nie poczujesz, jedynie w wadze

Napisano

Zsumowałem deklarowane przez producentów wagi poszczególnych komponentów i przeraziłem się... Wyszło mi, że samo przednie koło będzie ważyć ok. 1,4 kg, waga rzeczywista może być jeszcze wyższa. Chyba jednak sprzedam części, które już mam i nie dozbieram na kompletny i lżejszy zestaw.

Napisano

Tak, policzone razem z oponą i dętką:

- piasta - 268g (razem z zaciskiem)

- obręcz - 440g

- szprychy - 200g (waga oceniona metodą ekspercką:))

- opona - 444g (Racing Ralph Evo)

- dętka - 120g (Kenda Ultra Light)

 

Waga całego zestawu - 1472g, bez gum - 908g. Wydaje się, że jest z czego zbijać...

Napisano

Reasumując,dramatu nie ma i jeśli nie jesteś zbytnio rozrzutny to można zostawić tak jak jest. Na operacji sprzedam-kupię stracisz kasę plus dołożysz do lżejszych a zysk wagowy nie powala... uwzględniając że nie jesteś maniakiem lekkości. Jeśli jesteś to już całkiem inna historia. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...