McStadt Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Witam. Przebudowuję swój rower pod kątem następnego sezonu. Zakupiłem niedawno nowe obręcze Mavic XM317 pod hamulce v-brake, uznałem jednak, że wymienię też hamulce na tarczowe Avidy BB7. Czy powinienem w tej sytuacji wymienić obręcze na wersję dedykowaną pod tarczówki? Wolałbym uniknąć wymiany ze względu na wagę (wersja DISC jest nieco cięższa) oraz przede wszystkim koszty (obręcze zamawiałem przez neta, musiałbym zapłacić za wysyłkę w dwie strony). Muszę uzbierać jeszcze na nowe piasty i hample, więc liczy się każdy zaszczędzony grosz w kieszeni:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytlas Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Witam Spokojnie możesz zostawić, po prostu będziesz miał koła przystosowane do tarczówek jak i v-ek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Obręcze to pikuś, pamiętaj żeby piasty były pod tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dobrze że kupiłeś same obręcze a nie całe koła , wszystko będzie ok, powinny grać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McStadt Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Dzięki za odpowiedzi, koła zbuduję na zakupionych już obręczach. Pamiętam też o piastach. Przednią już mam - zdecydowałem się przetsestować Novateca NT-D041. Ciągle zastanawiam się co zrobić z tylnym kołem. W Meridzie, na której jeżdżę, posiadam Shimano Deore FH M525 i przez dwa lata użytkowania nie sprawiała mi żadnych problemów - jest szczelna, nia ma luzów, nie słychać skrzypienia. Kusi mnie jednak, żeby kupić NT-D712SB również od Novateca. Na forum znalazłem dużo dobrych opinii na jej temat, poza tym nowe pasowałoby zestawić z nowym Wszystko zależy od moich wpływów budżetowych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 nt-041 + 712sb, troszke dziwne zestawienie, ale jak już kupiłeś przód, to nie ma za bardzo wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McStadt Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Dlaczego dziwne? Chodzi o to, że D041 i D711 to inne serie? Rożnice pomiędzy obiema to waga (ok. 75g na korzyść D711) i cena (D041 jest dwukrotnie tańszy). Nie mam wielkiego pędu na zbijanie wagi, ale na pewno mam twarde ograniczenie budżetowe :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 no patrze na wage, 75gram na piaste przód to juz sporo. Jak masz mocne ograniczenia budżetowe, to może zamiast 712sb jakiś tańszy model, w wytrzymałości raczej różnicy nie poczujesz, jedynie w wadze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Ja zamienił bym lżejsze piasty na lżejsze obrecze i opony, jeżeli budżet jest ograniczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 ale obręcze już ma, tak więc odpada. Z resztą mavic xm317 ciężki nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McStadt Napisano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Zsumowałem deklarowane przez producentów wagi poszczególnych komponentów i przeraziłem się... Wyszło mi, że samo przednie koło będzie ważyć ok. 1,4 kg, waga rzeczywista może być jeszcze wyższa. Chyba jednak sprzedam części, które już mam i nie dozbieram na kompletny i lżejszy zestaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 liczyłeś z oponą i dętką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 niemożliwe, aż tyle nie może wazyć, chyba ze faktycznie z oponą i dętką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McStadt Napisano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Tak, policzone razem z oponą i dętką: - piasta - 268g (razem z zaciskiem) - obręcz - 440g - szprychy - 200g (waga oceniona metodą ekspercką) - opona - 444g (Racing Ralph Evo) - dętka - 120g (Kenda Ultra Light) Waga całego zestawu - 1472g, bez gum - 908g. Wydaje się, że jest z czego zbijać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 to nad jakim innym zestawem myślisz? bo duzo lżejsze obreczy już nie kupisz, jedynie piasta przód jakaś lżejsza, ale to maks 100gram urwiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Na szprychach i piaście możesz zbić dużo gramów. Do tego zamiast seryjnego zacisku załóż Bolt-ona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 faktycznie na szprychach jesteś w stanie zbic 50-70gram jeśli chcesz mieć tarcze to sapim dlight bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 21 Października 2011 Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Reasumując,dramatu nie ma i jeśli nie jesteś zbytnio rozrzutny to można zostawić tak jak jest. Na operacji sprzedam-kupię stracisz kasę plus dołożysz do lżejszych a zysk wagowy nie powala... uwzględniając że nie jesteś maniakiem lekkości. Jeśli jesteś to już całkiem inna historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.