marcinek1992 Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 Witam Na wstępie chciałbym napisać iż szukam roweru w przedziale cenowym 1500-2000zł i chciałbym was prosić o pomoc w wyborze. Mam trochę ponad 100 kg wagi i 185 cm wzrostu wiec rower musi być masywny to wiem. Tylko teraz mam do was pytanie czy opłaca sie brać rower o kołach większych niż 26 cali? Słyszałem taką teorię że im większe koła tym większa masa rotacyjna i szybciej będą sie szprychy łamać i koła centrować. Na dzień dzisiejszy mam rower o kołach 26 cali i ramie 21 cali Wydaje mi sie on trochę jakby za mały i planuję zakup roweru w granicach grudzień 2011- luty 2012. W obecnym rowerze sztyca jest na 85% wyciągnięta<- tak powiedział mi facet w rowerowym. Tak wiec pod koniec dnia dodam zdjęcie mojego roweru. Nie wiem jeszcze który rower był by dla mnie najlepszy niby cross mi odpowiada ale słyszałem że nie są to masywne rowerki i nie wiem czy moją dużą pupę by dał radę unieść. Czy z własnego doświadczenia wiecie czy może rowery są przeceniane około 300-400zł czy może +-? Bo jeśli tak to może bym jeszcze lepszy rower kupił. Tylko teraz czy mtb czy cross. Jeżeli coś źle napisałem prosze pytań mówić. Z góry dziękuję za pomoc.
marpok Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 21 cali i wydaje Ci sie za maly??? Przy Twoim wzroscie to mysle ze jest nawet za duzy szczegolnie jesli celujesz w rower MTB to mierzylbym w ramy 18' 19' gora 20 cali.
mklos1 Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 Wszystko zależy od tego jaki jest profil Twojej jazdy: Teren: MTB, MTB-XC (tutaj już typowo terenowy, po ulicy jeździ się na nim średnio) Miasto/Szona: Treking Miasto/Szosa, ale trochę szybsza jazda: Cross Cross to tak naprawdę rower trekingowy, tylko pozbawiony osprzętu i innej pozycji "za kierownicą", dzięki której można jechać szybciej. W terenie będzie doświadczał tych samych problemów co rower trekingowy, a nawet większych, gdyż np Kross w swoich crossach montuje opony 1,5. Ja mam 180cm i 100kg. Mam Levela A4 (MTB-XC) w ramie 19" i Trans Alp (Treking) w ramie 21". Levela używam do jazdy po lesie. Jazdy w mieście raczej unikam. Dlatego rama 19" w tym rowerze jest dla mnie w sam raz. Wydaje mi się, że do jazdy terenowej rama 21" byłaby dla mnie za duża. Na treking jest w sam raz, bo dzięki tak dużej ramie na rowerze siedzi się bardzo wygodnie. Żeby nie było - treking też daje radę w lesie, ale styl jazdy jest nieco inny - no i nie wszędzie da się wjechać/przejechać. Natomiast w odwrotnej konfiguracji, czyli XC na szosie - średnio - niewygodnie i tyle.
marcinek1992 Napisano 16 Października 2011 Autor Napisano 16 Października 2011 To tak. Jeżdżę tak właśnie jak napisałeś miasto,szosa. Mtb mi nie odpowiada zabardzo gdyż nie jeżdżę w ogólę po lesie (alergia). Wydaje mi sie że szosówka w moim przypadku nie ma szans Gdyż widziałem jaka jest rama i mogła by nie wytrzymać takiej wagi jaką ja mam. Chciałbym sie jeszcze was zapytać jak wygląda sprawa z kołami. Czy do 28 cali robią dobre/mocne obręcze? Bo do 26 jak sam widziałem do downhillu są dosyć dobre i ceny są dosyć odpowiednie. Tak więc moje drugie pytanie dotyczy opon. Opony są 1,5 a ja teraz obecnie w rowerze mam 1,75 czy one mnie utrzymają? Czy nie pękną na pierwszym krawężniku? Marpok mam w obecnej chwili taki rower (nie śmiejcie sie) i sam zobacz jak mocno jest sztyca wysunięta. Czy tak powinno być? Wydaje mi sie że nie:
adii22 Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 Cóż to za zemsta mechanika na której jeździsz!? Słuchaj, Merida, seria Crossway. Crossy na mocnych ramach. 100kg spokojnie dadzą radę, o ile nie będziesz skakać, choć i małe podskoki wytrzymają. Nie patrz na swoją wagę jak na synonim zniszczeń Ciężsi ludzie jeżdżą na tych rowerach i sobie chwalą, ew. wystarczy unikać mocno lajtowanych części, jak szprychy, sztyce czy kierownice. Tyle w temacie
Mod Team michuuu Napisano 16 Października 2011 Mod Team Napisano 16 Października 2011 100kg to nie jest bariera dla jeżdżenia na rowerze! Nie kupuj mtb na szosę, jakiegoś crossa jak pisze adii22.
marpok Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 Marpok mam w obecnej chwili taki rower (nie śmiejcie sie) i sam zobacz jak mocno jest sztyca wysunięta. Czy tak powinno być? Wydaje mi sie że nie Ale dlaczego mielibysmy sie smiac? Z ta sztyca to faktycznie wyglada to troche fikusnie, moze poprostu masz wysoki wykrok i dlatego musisz tak wysoko ustawiac, zmierz sobie dlugosc nogi jesli chcesz dopasowac rame przez neta...aaa i sluchaj rad kolegow= bierz crossa i nie przejmuj sie swoja waga bo to zaden ogranicznik
mklos1 Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 To tak. Jeżdżę tak właśnie jak napisałeś miasto,szosa. Mtb mi nie odpowiada zabardzo gdyż nie jeżdżę w ogólę po lesie (alergia). Wydaje mi sie że szosówka w moim przypadku nie ma szans Gdyż widziałem jaka jest rama i mogła by nie wytrzymać takiej wagi jaką ja mam. Chciałbym sie jeszcze was zapytać jak wygląda sprawa z kołami. Czy do 28 cali robią dobre/mocne obręcze? Bo do 26 jak sam widziałem do downhillu są dosyć dobre i ceny są dosyć odpowiednie. Tak więc moje drugie pytanie dotyczy opon. Opony są 1,5 a ja teraz obecnie w rowerze mam 1,75 czy one mnie utrzymają? Czy nie pękną na pierwszym krawężniku? Marpok mam w obecnej chwili taki rower (nie śmiejcie sie) i sam zobacz jak mocno jest sztyca wysunięta. Czy tak powinno być? Wydaje mi sie że nie: Z punktu widzenia pozycji, to co przytoczyłeś na obrazku, to jakieś nieporozumienie. Nie wiem jak w ogóle jesteś w stanie się na tym poruszać. Jaka to rama? Aczkolwiek muszę przyznać że geometria ram na przestrzeni lat się trochę zmieniła. Mój pierwszy MTB (w połowie lat 90') miał ramę 19". Geometria nijak się ma do 19", którą mam teraz. Proponuję się przymierzyć do roweru przed zakupem. Co do opon. Na slickach 1.5 jeszcze nigdy nie jeździłem. W trekingu mam 1.75 Schwalbe Silento. Ciśnienie od 50-60 PSI... Jak mi się nudzi, to dla zabawy miażdżę szklane butelki... Te opony nominalnie wytrzymują 70 PSI - co już jest kamieniem w dosłownym tego słowa znaczeniu. W MTB mam Schwalbe Smart Sam 2.25 przy ciśnieniu 40-50 PSI. W ogólności opony nie stanowią jakiegokolwiek problemu - poprostu muszą mieć odpowiednie ciśnienie do masy, żeby zużywały się we właściwy sposób. O pękaniu nie ma mowy.
marcinek1992 Napisano 16 Października 2011 Autor Napisano 16 Października 2011 Tak sobie własnie myśle o tych roweruch i prosze powiedzcie mi czy na te rowery warto zwracać uwagę na wyprzedażach: http://www.kross.pl/pl/2011/cross/evado-1-2 http://www.rowerymerida.pl/produkt66/crossway-40-d-rower-merida.html z tym że bym musiał 300zł dopłacić do niego: http://velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=453 Niedługo przejdę sie też do gianta może tam coś będą dla mnie miec. widziałem też rowery wheeler tylko nie wiem dlaczego musiał bym dopłacić aż 7 stów do niego potraficie mi wytłumaczyć?: http://www.wheeler.pl/cross-64 Jeżeli macie jeszcze jakieś propozycje proszę pisać. Aha chciałbym kupić rowerek w moim mieście Elblągu żeby nie jeździć z nim gdzieś daleko. Wiem że w gdańsku jest też gf ale troche trzeba było by jechać tam. Z drugiej strony podoba mi sie ten rowerek: http://www.ssc.pl/trek2011/7300.html I co teraz zrobić jestem na rozdrożu.
mklos1 Napisano 16 Października 2011 Napisano 16 Października 2011 Mission 2010 jest niezłą opcją w stosunku do pozostałych zaprezentowanych. Jest na przyzwoitym osprzęcie. Brałbym właśnie ten.
krism4a1 Napisano 17 Października 2011 Napisano 17 Października 2011 Mam taki cross (rama 21" koła 28"): Integral Przy wzroście 186 cm mam 90 kg. Rower jest nowy (pierwszy sezon ok 2500 km) Używany 80 % asfalt - 20 % las. Po mieście jeżdżę raczej szybko, rower jest podsterowny. MImo, że zarówno szprychy jak i obręcze, nie wspominając o oponach pójdą chyba w przyszłym sezonie do wymiany to na razie nic się nie rozcentrowało, regulowałem tylko klocki hamulcowe.
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2011 Autor Napisano 25 Listopada 2011 Odświeżam trochę temat dzisiaj przeszedłem sie do krossa i niestety nie mają już rowerów z 2011 roku. Same z 2012 roku. Pytałem sie o rowery dla mnie to pani powiedziała mi że jest taki: http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-3-0 Ale będę musiał zamówić bo nie mają większych ram. Czy możecie sie wypowiedzieć na temat dodanych w tym rowerze obręczy, szprych i piasty? Czy są na dobrym poziomie żeby utrzymać takiego kolosa? Jeszcze moge się do gianta przejść... A i powiedzcie mi czy jak by sie koło centrowało to czy są jakieś bardzo wytrzymałe obręcze do kół 28 cali?
nemo2009 Napisano 25 Listopada 2011 Napisano 25 Listopada 2011 Odświeżam trochę temat dzisiaj przeszedłem sie do krossa i niestety nie mają już rowerów z 2011 roku. Same z 2012 roku. Pytałem sie o rowery dla mnie to pani powiedziała mi że jest taki: http://www.kross.pl/...cross/evado-3-0 Ale będę musiał zamówić bo nie mają większych ram. Czy możecie sie wypowiedzieć na temat dodanych w tym rowerze obręczy, szprych i piasty? Czy są na dobrym poziomie żeby utrzymać takiego kolosa? Jeszcze moge się do gianta przejść... A i powiedzcie mi czy jak by sie koło centrowało to czy są jakieś bardzo wytrzymałe obręcze do kół 28 cali? Może Unibike Zethos GTS byłby dla Ciebie dobry.Ten model ma obręcze oczkowane,więc teoretycznie koła powinny być mocniejsze.
marcinek1992 Napisano 25 Listopada 2011 Autor Napisano 25 Listopada 2011 Podoba mi sie ten unibike ale niestety nie ma go jak dostać w Elblągu najbliższy sklep to Gdańsk. Czyli że jak bym go wziął to jak najszybciej musiał bym wymienić całe koło tak?
nemo2009 Napisano 25 Listopada 2011 Napisano 25 Listopada 2011 Podoba mi sie ten unibike ale niestety nie ma go jak dostać w Elblągu najbliższy sklep to Gdańsk. Czyli że jak bym go wziął to jak najszybciej musiał bym wymienić całe koło tak? Jeśli piszesz o tym Evado,to tam są obręcze własne Krossa.Czy są mocne?Musiałby się wypowiedzieć ktoś,kto jeżdzi na takich.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.