Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanownych Forumowiczów.

 

 

Zwracam się do Was z pytaniem na czym najwięcej i stosunkowo niedrogo mogę zmniejszyć wagę mojego roweru, aby być przygotowanym na przyszłoroczne AMP.

Mam do wydania około 1500 zł (tyle na razie, w trakcie zimy pewnie się jeszcze dozbiera).

 

 

Specyfikacja roweru : http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/827/foto:1/

 

 

Czekam na Wasze odpowiedzi!

  • Mod Team
Napisano

Sugeruję zmianę kół- SunRingle XMB, które posiadasz wazą ok. 2 kg- za podaną kwotę możesz zakupić koła o wadze zbliżonej do 1,5kg

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-podium-laser-1282g-p-20621.html?cPath=296_38_102_128_302

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-swiss-light-sapim-1538-p-18685.html?cPath=296_38_102_128_302

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-tubes-alpine-sapim-1466-p-18717.html?cPath=296_38_102_128_302

http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=2402&&id_pod_kat=109&&id_kat=55&&id_pp=0

 

Ewentualnie możesz się pobawić w drobiazgi typu kierownica, mostek,ale wymiana kół ( choć kosztowna) przyniesie najbardziej wymierny efekt. W przypadku bardzo lekkich kół weź pod uwagę Twoją wagę.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ok, więc sytuacja się trochę zmieniła i wzrósł budżet do około 2500-3000, dlatego znowu mam do Was pytanie.

 

 

A mianowicie, jeżeli zdecydowałbym się na zakup tych kół http://www.bikestacja.pl/zestaw-novatec-711712-xr350cx-waga-1396g-p-18411.html?cPath=296_38_102_128_302 + zaciski (jeżeli będą ok z trwałością pod moją wagę - 63 kg), to co jeszcze wymienić? Skupić się na napędzie czy np siodełku, sztycy, mostku i kierownicy?

Napisano

a ja zdecydowanie odradzam novateci, to sa awaryjne piasty i zdecydowanie nie sa bez obslugowe !

Jeżdżę już drugi sezon na piastach novatec 711/712 z czego cały sezon w maratonach i nie były oszczędzane bo warunki były naprawdę różne ( piach , błoto itp)

przez ten cały czas wymieniłem z tyłu jedno łożysko i to wszystko. Za taką cenę te piasty są naprawdę dobre a wymiana łożysk banalnie prosta

  • Mod Team
Napisano

Nabial ,tą drogą nigdzie nie dojdziemy. Budżet jest na poziomie 1,5k - praktycznie każe koła w tym zakresie będą "średniorozsądkowe".

Pewnie ,ze można poczekać i dozbierać do takich kół

http://www.bikestacja.pl/kola-240s-sapim-1532g-p-18753.html?cPath=296_38_102_128_302

ale w tak zwanym międzyczasie przyjdzie refleksja ,że może by tak poczekać, zaoszczędzić i kupić takie kółka

http://www.bikestacja.pl/kola-240s-6otwnotubes-podium-superspoke-1264g-p-23791.html?cPath=296_38_102_128_302

choć , po chwili namysłu, dochodzimy do wniosku,że zbieramy dalej, sprzedajemy telewizor i nabywamy

http://www.bikestacja.pl/zestaw-reynolds-p-2314.html?cPath=296_190_192

chociaż analizując dalsze możliwości pozyskania funduszy ( sprzedajemy nerkę, żonę, dziecko, idziemy w niewolę ) stwierdzamy ,że niedługo będzie nas stać na odrobinę lepsze koła

http://www.bikestacja.pl/zestaw-fulcrum-carbon-disc-6otw-p-3593.html?cPath=296_291_292

lub takie

http://www.competitivecyclist.com/product-components/2011-easton-ec90-xc-26%22-disc-wheelset-9698.41.1.html

Pytanie brzmi- czy jest sens w ciągłym dokładaniu, zbieraniu, czekaniu, zagryzaniu warg aby kupić koła lżejsze od innych o 100 gram ? Albo dlatego ,zę są droższe więc teoretycznie lepsze?

Ale do rzeczy

Proponuję takowe coś

http://www.karbonowy.pl/kompletne-kola/57-komplet-kol-fulkcrum-red-metal-3.html

niezła masa, niezła cena, pod UST i , co mi się bardzo podoba, bezproblemowe przejście z mocowania 9mm na QR15 .

Napisano

Durnykot, ale Nabiał ma rację, bo się budżet zwiększył, do około 3000 :)

 

 

Czyli w sumie decydować się na koła na DT 240,za te powiedzmy 2k, ale tu kolejne pytanie na co przeznaczyć resztę pieniędzy?

Napisano (edytowane)

"durnykot" ma racje. Jakość produktów na początku wraz z ceną rośnie proporcjonalnie: (to tylko takie obrazowe przykłady)

cena - 1

jakość produktu - 1

 

cena - 4

jakość produktu - 4

 

 

Później się zatrzymuje i płacisz coraz więcej kasy za produkt który jest lżejszy i tak naprawdę nie wiele lepszy od poprzednika za mniejszą gotówkę.

 

cena - 7

jakość produktu - 5

 

Cena - 9

jakość produktu - 6

 

Na początku dokładasz bo rzeczywiście się opłaca dołożyć aby mieć lepszą jakość, a później już dokładasz a jakość nie rośnie tak mocno jak na początku, bo w pewnym momencie już nie ma dużego pola do popisu. Dlatego warto wybrać produkt który nie będzie jak najdroższy ale będzie miał dobry stosunek cena/jakość.

 

 

Chyba wiecie o co mi chodzi.

Edytowane przez stefan2810
Napisano (edytowane)

tylko wlasnie rozsadna granica w przypadku dobrych, nieprzeplaconych kol, to 2-2,5k, choc sam zlozylem dt350+mac424+crest za 1750 i od kol wiecej nie oczekuje, bo i tak sa za dobre, jak na takiego kierowce...nie jestem w stanie zrozumiec, jak mozna w ogole rozwazac zestaw na szprychach po 10zl z tylna piasta za 300...

 

reszte kasy zainwestuj zestaw bezdetkowy i dobre opony, a dalej zmieniaj to, co ci przeszkadza - mnie na 100% wnerwialyby manetki deore i lozyska w nielekkiej tez korbie, o hamulcach nie wspominajac :D

Edytowane przez nabial
  • Mod Team
Napisano
Durnykot, ale Nabiał ma rację, bo się budżet zwiększył, do około 3000

A to przepraszam.

Choć i tak uważam,że wydawanie na koła kwoty rzędu 2,5 - 3k jest lekkim nieporozumieniem.

Napisano

Każdy ma swoje pieniądze i swoje skrajne granice za które może zapłacić. Ja kupiłem Crossridy za 600zł i jak dla mnie one mają lepszy stosunek cena/jakość niż koła z 2 tyś. Za 600zł kupiłem bardzo, jak dla mnie porządne koła, z którymi nie miałem jeszcze żadnego problemu. Łożyska maszynowe, bębenek cyka, nie ma centry i ogólnie chwalę.

 

Wiec moje pytanie - co by zmieniły (gdybym kupił) tutaj koła za 2000zł? Niższa waga i prestiż?

 

Do niczego nie namawiam, broń boże, kupujcie co chcecie. ;]

 

Oczywiście zależy jak kto jeździ i czego oczekuje, ja latam amatorsko bez maratonów, wiec nie potrzebuje kół o wadze piórkowej.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...