Skocz do zawartości

[rower]Trek Speed Concept 9.8 dla amatora?


Hiszpan25

Trek Speed Concept 9.8 dla amatora?  

19 użytkowników zagłosowało

  1. 1. czy rower Trek Speed Cponcept 9.8 nadaje si? dla amatora

    • oczywi?cie ?e tak
    • totalnie bez sensu
    • tak ale to k?opotliwy sprz?t
    • nie da si? tym rowerem je?dzi? na co dzie? bez wielkich kosztów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum więc chciałem się przywitać. Mam na imię Tomek i obecnie mieszkam w Bremen ale za jakiś czas przeprowadzę się z firmą do Hamburga. Jako, że warunki do jeżdżenia są w obu miastach co najmniej dobre do pracy jeżdżę rowerem. Oszczędność czasu i nerwów. Ostatnio myślę o zakupie Trek Speed Concept 9.8 http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/road/triathlon/speed_concept_9_series Sprzęt profesjonalny a ja jestem amatorem i tak naprawdę to będę nim jeździł góra 20-30km po mieście. Cena zakupu jest aspektem pomijalnym. Nie chodzi mi o to, że za ta kasę można mieć 4 inne. Chcę mieć tylko pewność, że ten typ roweru:

- nadaje się do codziennej jazdy na małych dystansach (skoro można długie to krótkie chyba tym bardziej?)

- rama, koła zniosą codzienne korzystanie z dróg i ścieżek rowerowych (dobrej jakości ale zawsze to miejskie drogi) - więc czasami trafia się niski bo niski ale krawężnik.

- opony typowo szosowe dadzą sobie radę z jazdą nie tylko w suche ciepłe letnie dni.

Ciekaw jestem waszych opinii.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej nadaje sie do jazdy w miescie, a szczegolnie na dystansach o ktorych piszesz....

Pod warunkiem, ze codziennie bedziesz jezdzil czasowki, a ulice po ktorych sie poruszasz beda wylaczone z ruchu drogowego :icon_mrgreen:

Pomysl wyboru tego roweru do codziennej "zwyklej" jazdy skomentowal bym : nie zapomnij o kasku aero, przyda sie :icon_wink:

To tak troche na zarty, powaznie, zapomnij o rowerach aero do tego typu jazdy.

Budzet nie maly, za te pienadze mozesz zakupic mega rower, a jeszcze lepiej gdybys sobie takowy poskladal.

Jakikolwiek to wybor bedzie, taki budzet gwarantuje super wrazenia z pomykania na szosie!

I nie ma tu znaczenia czy jestes amatorem czy pro. W tej branzy jest dosc prosta zaleznosc: czym wiecej placisz, tym lepszy masz sprzet, tym wieksza frajda z jazdy.

 

Ale zeby przekonac sie o czym jest tu mowa, byloby dobrze posmigac na czyms przecietnym, aby potem, po przesiadce na cos lepszego, oczuc roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim życiu kilka rowerów już zamęczyłem i 2 sam złożyłem... w sumie to rowerami zrobiłem bo ja wiem... coś koło 50-60.000km bywały czasy, że dziennie robiłem po 80km codziennie lato i zima... potem niestety przesiadłem się na motocykl ale teraz warunki znowu sprzyjają dlatego chcę wrócić na 2 koła. Ostatni rower MTB Hill700 mi zwinęli jakiś czas temu po 6 dniach jak go kupiłem (ale to była moja wina - nie trzeba było go zostawiać na noc na ulicy...) teraz przygotowałem sobie miejsce w biurze jak i w domu więc myślę o następcy... tym razem jednak o czymś lepszym na warunki jakie tu panują... wszędzie można w Bremen dojechać ścieżkami i to nie raz szybciej niż samochodem.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speed concept kompletnie nie nadaje się do codziennej i częstej eksploatacji, szczególnie na niezbyt przyjazny dostęp do wielu elementów (linki, pancerze, hamulce, szczególnie tylny). W tym rowerze wszystkie rozwiązania są podporządkowane aerodynamice a przez to często mniej lub bardziej bez sensu.

Wiele zastosowanych w nim elementów jest firmowych a to oznacza że jesteś skazany na części treka/bontragera (np hamulce, sztyca, jażmo siodła itd) a takowe nie są tanie, np przez małą skalę sprzedaży i trudno dostępne (nie wiem czy np polski dystrybutor treka widział na oczy choćby jeden rower tego typu :) ).

To dobry rower do przemieszczania się na wprost, raczej bez jakichkolwiek nagłych manewrów jakie bywa że są potrzebne w mieście.

Ja kupiłbym zwyczajnie szosówkę.

 

Ps. w tajemnicy ci powiem, że speed concepty, szczególnie ten który cię interesuje, to tak zwany wrzód na dupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jest to pomysł... problem w tym, że ten konkretny model mogę mieć objęty bardzo dobrą promocją. może trudno w to uwierzyć ale nowy z dowodem zakupu z dostawą do domu może mnie kosztować tyle co przeciętny MTB... no może troszkę więcej.

Dlatego myślę o tym rowerze a nie "jaki rower kupić". zastanawia mnie tylko, czy ten sprzęt będzie się nadawał do codziennych jazd... czy nie będzie to jak z podarowanym bolidem F1 - fajny, drogi ekskluzywny ale bezużyteczny na co dzień w mieście...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem, interesują cię opinie o tym czasowym Treku. Ale skoro już wyjaśniono, że nie jest to sprzęt do codziennej jazdy po mieście, a chcesz kupić naprawdę dobry rower na dojazdy do pracy i nie jesteś ograniczony finansami, to może pomyśl o czymś takim: http://www.bikekatalog.pl/cannondale2011/?site=zoom&type=rowery&pid=156

Ja sam wolę rowery o czysto sportowej proweniencji, ale widziałem i miałem w ręku Quick Ultimate model 2010, i naprawdę robi wrażenie. Świetnie wygląda i jest bajecznie lekki. No i jadąc na nim do pracy nie trzeba się wbijać w lycrę, a szpan jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ps. w tajemnicy ci powiem, że speed concepty, szczególnie ten który cię interesuje, to tak zwany wrzód na dupie :)

 

a czym sobie zasłużył na taką opinię?

seria 7 lepsza? czy też tak ekstremalnie do D? jeśli tak to dlaczego? z tego co widziałem to serwis przynajmniej przedniego zacisku to dosłownie pikuś. wymiana klocków nie powinna zająć więcej niż 10-15min :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery czasowe mają badziewiaste w działaniu manekti, takie jak prehistoryczne manetki szosowe na ramę, do zmiany biegów trzeba się kłaść na kierownicy, daleko masz do hamulców - a to czasami może mieć duże znaczenie.

Sztyca jest firmowa, specyficzna co do kształtu i konstrukcji, do tego nie zawsze dobrze spasowana i lubi zjeżdżać do ramy.

Rower ze względu na upierdliwość swojej konstrukcji wymaga grzebania przy nim, do grzebania przydaje stojak serwisowy, a tego modelu treka w żaden sposób stabilnie nie złapiesz - trzeba dorobić sobie uchwyt serwisowy.

Fatalna dostępność do tylnego hamulca, który jest zabudowany. Fatalna dostępność do linek i pancerzy. Źle rozwiązana konstrukcja prowadnicy linek przerzutki, przez co napęd nie działa precyzyjnie.

Pancerze od kierownicy prowadzone są krótko, tak by zachować aerodynamikę i jaki taki wygląd całości, a to drastycznie źle wplywa na płynność ruchu linek w pancerzach, co z kolei źle wpływa na precyzję działania.

Jak mam grzebać przy tych rowerach to mam ochotę brać zwolnienie z powodu choroby, byle tego nie robić. :)

Te rowery konstrukcyjnie nie mają ani odrobiny ergonomiczności konstrukcyjnej, bo są podporządkowane określonemu celowi, aerodynamice, która wyklucza normalne rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i o taką opinię własnie mi chodziło Tomku. Dziekuję imiennikowi. Linki faktycznie poprowadzone "upierdliwie" ale powiedzmy sobie szczerze - jak często się je wymienia? raz na rok? raz na dwa lata? nie pamiętam abym musiał to robić częściej o ile nie kupuje się najtańszego badziewia pękającego przy dźwigni.

Od sprzedawcy dowiedziałem się, że ten konkretny egzemplarz który mi proponuje to jednak seria 7 a nie 9 i jest wyposażony w następujący osprzęt:

sram apex crank set 172.5

sram apex front and rear derailer 10 speed

sram carbon shifters

bontrager RXL brake levers

bontrager race x lite stem 105mm 7 degree

bontrager rear brake

sram front brake

 

Alternatywnie w podobnej cenie mogę dostać Stradali Palermo lub Argon 18. Tyle, że jakoś chyba większe zaufanie mam do Treka... słusznie czy mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że napaliłeś się na tego typu rower więcdlaczego mam ci go odradzać . Miszkasz w dużym miesćie jedz do sklepu gdzie takowe są dostępnei weź go na jazde próbną , zobaczysz jak Ci na tym rowerze jest jak Ci przypasi to powiesz ten rower jest dla mnie , a może być tak żę wsiądziesz na niego i powiesz ale koza za 30 tys zł , dlatego raczej warto się słuchać samego siebie bo to ty będziesz na tym rowerze kezdził i to tobie ma odpowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze w tym problem... W Stadtklerze (przedstawiciel Treka w Bremen) te rowery maja ceny normalne rynkowe czyli około 4000eur. Nie sądzę aby ktokolwiek był skłonny dać go na jazdę próbną... było by to na pewno najlepszym rozwiązaniem... O wygodę się nie martwię bo raz, że dystanse niewielkie a dwa że na motocyklu sportowym pozycja też mało komfortowa a drogę do Chorwacji jakoś się udało zrobić w jeden dzień i następnego dnia znowu śmigać bez bólu pleców :)

Co do jednego macie chyba wszyscy rację... Patrzę na ten rower nie do końca zdroworozsądkowo :) Coś jak z zakupem Ferrari :) są tańsze i wygodniejsze na co dzień pojazdy ale i tak fajnie jest mieć pojazd ze skaczącym koniem na masce w garażu :)

PZDR!

 

Chyba znalazłem odpowiedź na swoje pytanie:

http://www.youtube.com/watch?v=hUGTCdRT ... re=related

Skoro mówią to profesjonaliści to coś w tym musi być..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rowery nie nadają się do jazdy po mieście, dlatego jakiej byś kasy na nie nie wydał, nie będą tego warte. Kupiłbyś Porsche do dojazdów do pracy? No właśnie.

Kierownice czasowe są niewygodne, nadają się tylko do czasówek, gdy masz otwartą drogę, i twoim zadaniem jest po prostu jazda najszybciej jak się da. Nie zostawisz takiego roweru byle gdzie, żeby choć kupić bułki czy piwko. Efektywność hamulców i kierownicy jest śmieszna. Śmiesznie też wygląda ktoś dojeżdżający na takim rowerze do pracy - tak jakbyś w dresie przybiegał do firmy gdzie obowiązują garnitury. No i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kupiłbyś Porsche do dojazdów do pracy?" - tylko ze względu na cenę nie... za drogie w stosunku do osiągów... mam tańsze i szybsze sportowe auto z mocną turbo benzyną i napędem AWD i traktuje ten pojazd użytkowo :) podobnie jak sportowy motocykl :) obydwoma pojazdami jeżdżę na codzień :)

nie koniecznie zależy mi na komforcie... ale rozumiem o czym mówisz... nie można oczekiwać po tego typu rowerze nawet odrobiny wygody... zastanawia mnie jednak to, że pozycja z rękoma opartymi na kierownicy a nie na aerobarze niewiele odbiega od pozycji na klasycznej "kolarzówce"...

bardziej zastanawia mnie to co piszesz o efektywności hamulców i kierownicy... z jakiego powodu jest ona Twoim zdaniem mniejsza? te same komponenty zdaje się są stosowane w innych rowerach...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie jak jednak kupisz sobie czasówkę, taką z prawdziwego zdarzenia i poużywasz jej na co dzień :)

Druga opcja to kierownica czasowa w rowerze szosowym, jeśli chcesz zobaczyć jak się buja w takiej pozycji.

 

Ja ci napisałem co myślę o użyciu TEGO konkretnego roweru czasowego na co dzień. Ma on wady konstrukcyjne które wg mnie uniemożliwiają bezstresową eksploatację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie jak jednak kupisz sobie czasówkę, taką z prawdziwego zdarzenia i poużywasz jej na co dzień :)

Druga opcja to kierownica czasowa w rowerze szosowym, jeśli chcesz zobaczyć jak się buja w takiej pozycji.

 

Ja ci napisałem co myślę o użyciu TEGO konkretnego roweru czasowego na co dzień. Ma on wady konstrukcyjne które wg mnie uniemożliwiają bezstresową eksploatację.

 

 

OK wszystko jasne... a co z pozostalymi rowerami TT produkcji Treka? tez tak bezsensowne? Mysle o serii np7? Podobne konstrukcyjnie do serii 9, ale moze lepsze?

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idąc tym tropem do miasta niby miejski ... ale dlaczego mam być skazany na jazdę kalmotem ważącym 20kg? i dlaczego tak popularne w miastach są rowery górskie? ;)

a tak na poważnie to z zakupem i decyzją jak na razie się wstrzymuję... czekam na pierwsze opinie dla sprzedającego od kupujących... (sprzedało się już 5szt) jak i na wyjaśnienie się sytuacji z odległością biuro - mieszkanie w Hamburgu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idąc tym tropem do miasta niby miejski ... ale dlaczego mam być skazany na jazdę kalmotem ważącym 20kg? i dlaczego tak popularne w miastach są rowery górskie? ;)

a tak na poważnie to z zakupem i decyzją jak na razie się wstrzymuję... czekam na pierwsze opinie dla sprzedającego od kupujących... (sprzedało się już 5szt) jak i na wyjaśnienie się sytuacji z odległością biuro - mieszkanie w Hamburgu...

 

no nie wiem dlaczego tak jest- ja jeżdżę miejskim

 

abstrahując od powyższego: spróbuj raz się przejechać na takim rowerze to zrozumiesz dlaczego się nienadaje

 

Ktoś powiedział że można jeździć ferrari po mieście

ale tt to jeżdżenie po mieście amerykańskim dragsterem

 

Jest różnica?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem dlaczego tak jest- ja jeżdżę miejskim

 

abstrahując od powyższego: spróbuj raz się przejechać na takim rowerze to zrozumiesz dlaczego się nienadaje

 

Ktoś powiedział że można jeździć ferrari po mieście

ale tt to jeżdżenie po mieście amerykańskim dragsterem

 

Jest różnica?

Pozdrawiam

 

:) tak nawet Ferrari nie potrafi przejechać 400m w czasie poniżej 4.5s :) aTop Fuel owszem a na końcu takiej prostej zazwyczaj ma ponad 500km/h :)

dobra a teraz trochę powagi... widzę, że większość z Was jednak odradza taki wybór.. co proponujecie w zamian? myślę o czymś naprawdę lekkim (max 10kg) co nie sprawiało by tylu kłopotów co rower TT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, pisalem o tym 5 dni temu.......

 

w końcu po to jest forum, żeby sobie podyskutować... dzisiaj wpadłem na stronę Meridy... W sumie to dlaczego nie wesprzeć Polskiej firmy... Pytanie tylko dlaczego nigdzie nie widać wagi ich rowerów? nie chcą się chwalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...