adas651 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Witam często łatam dętki skończył mi sie klej z zestawu łatek wiec zacząłem kombinować więc kupiłem klej butapren firmy dragon niby do gumy i po klejeniu łatek tylko jedna na 4 sie trzyma reszta odpadła po prostu z racji ze kleje z rowerowego są małe i drogie chciałem przyoszczędzić i teraz są problemy terz zastanawiam sie nad kupnem kleju do opon np:http://allegro.pl/super-klej-do-opon-latek-z-pedz-200ml-najtaniej-i1851090096.html korzystał ktoś z takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 często łatam dętki To może czas zmienić dętki i/lub opony? więc kupiłem klej butapren firmy dragon niby do gumy i po klejeniu łatek tylko jedna na 4 sie trzyma reszta odpadła po prostu Ile czekałeś? Butapren wiąże dosyć długo, kilka godzin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 często łatam, ale nie ciągle jedną dętkę i nie w jednym rowerze cały proces klejenia przeprowadzałem tak jak w przypadku innych kleji, efekt sprawdziłem po 2 dniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Są dwie możliwości: 1. Kupiłeś podróbę 2. Źle to robisz Mam rower z dętką klejoną butaprenem i to w 6 miejscach i od 6lat trzyma. Opisz cały proces klejenia w twoim wykonaniu to może znajdziemy powód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 kleje tak: matowie detke wokół dziury smaruje klejem detke oraz łatke i dmucham zeby klej sie zmatowił po czym łącze i dociskam mocno przez dwie deseczki imadłem i zostawiam na pare dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Butapren i szewski działa słabo, trudno tym skleić dętkę. Polecam kleje "tip top" (są na all, różne pojemności). Kupiłem kiedyś na bazarze zestaw (łatki plus klej) marki "red-sun", również dobrze klei. Za jakieś 8zł miałem może z 50 łatek oraz dość duży pojemnik kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Najskuteczniejszy jest klej Rema Tip-top i do niego łatki smarujesz samą dętkę, czekasz chwilę dociskacz starannie łatkę i możesz po chwili pompować koło Całość zajmuje amatorowi z 7 minut Pamiętaj stare powiedzenie KLEJ NAJLEPIEJ TRZYMA JAK GO WCALE NIEMA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Ja kupuję klej i łatki tip top w sklepach z akcesoriami samochodowymi, są tańsze niż te dostępne w rowerowych sklepach i mają dużo większy wybór rozmiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Ponieważ skończył mi się klej do dętek, również zacząłem kombinować z butaprenem i jak na razie efekty są zadowalające. Kleiłem dętki w starym makrokeszu brata, łatki zrobiłem z innej dętki. Po 4 miesiącach nieintensywnego użytkowania wszystko się trzyma. Po nałożeniu łatki na powierzchnię pokrytą klejem czekałem nie dłużej niż jeden dzień, choć teraz już dokładnie nie pamiętam, ile czasu upłynęło do momentu napompoania dętki. Łatkę przycisnąłem do dętki klamerkami używanymi do wieszania ubrań i jakimś cudem to wystarczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodzio2 Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Stary dobry sposób"Butapren"jest do dobry wybór tylko 1 warunek musi byc dętka i łatka dobrze wyczyszczona i odtłuszczona.Efekt gwarantowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Wyższość "klejów wulkanizacyjnych" polega na szybkości klejenia i prostszej "obsłudze". Oczyszczam dętkę. Smaruję cienko klejem. Czekam kilkadziesiąt sekund. Przykładam łatkę. Wkładam dętkę do opony, pompuję. Po napompowaniu od razu koło nadaję się do użytku. Nie trzeba czekać iluś tam godzin na wyschnięcie, imadło czy zaciski stolarskie niepotrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Po bardziej lub mniej udanych operacjach łatania dętki(szczególnie w warunkach poligonowych) zestawem łatka+klej kupiłem takie: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_latki-flypaper_TGP01-TOPEAK.html?PT=53190030&PZTA=8&HNT=T&PD=53010628&WSZDZ=T Zestaw trochę droższy ale awaryjne łatanie nawet w trasie jest bezproblemowe, pewne trzymanie i natychmiastowy efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Ja natomiast odradzam te: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_latki-leakfixbtl-31-BBB.html?PT=53118575&PZTA=8&HNT=T&PD=53010647&WSZDZ=T Na cztery przyklejone trzy odlazły w przeciągu kilku dni... Ta na fotce, czwarta: http://imageshack.us/photo/my-images/87/latka.jpg/ trzymała dłużej (może z miesiąc), ale kiedy kolejny raz przebiłem dętkę okazało się, że owa "łatka" jest w fatalnym stanie. Jak widać pomarszczona, a w miejscu dziury powietrze zdołało ją wybrzuszyć. Prędzej czy później pewnie by przelazło gdzieś z boku łatki... Jednym słowem szmelc, którym można się ratować na tyle, aby dojechać do domu, a potem zerwać i zakleić czymś porządnym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 26 Października 2011 Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Ja w ten weekend musiałem kleić dętkę butaprenem 10 godz przed zawodami (pełna wytrzymałość po 24h) i wytrzymała dwa starty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 Ja natomiast odradzam te: http://www.cyklotur....3010647&WSZDZ=T Na cztery przyklejone trzy odlazły w przeciągu kilku dni... Ta na fotce, czwarta: http://imageshack.us...s/87/latka.jpg/ trzymała dłużej (może z miesiąc), ale kiedy kolejny raz przebiłem dętkę okazało się, że owa "łatka" jest w fatalnym stanie. Jak widać pomarszczona, a w miejscu dziury powietrze zdołało ją wybrzuszyć. Prędzej czy później pewnie by przelazło gdzieś z boku łatki... Jednym słowem szmelc, którym można się ratować na tyle, aby dojechać do domu, a potem zerwać i zakleić czymś porządnym... O łatkach samoprzylepnych nie słyszałem dobrych opinii i również sam mogę to potwierdzić. Te, których używałem na początku, nawet nieźle się trzymają do dziś (choć gorzej od zwykłych łatek). Te natomiast, które były stosowane po dłuższym czasie od momentu kupienia (ok 1 miesiąca), trzymały się bardzo słabo. Najprawdopodobniej wysechł klej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.