Skocz do zawartości

[Rower] ~13000 Merida K-6


rybciasum

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam smile.gif Przedstawiam moje maleństwo tongue.gif, aktualnie brak pieniędzy na jakiekolwiek zmiany, ponieważ doprowadziłem ją do stanu używalności tongue.gif, wagi komponentów orientacyjne / znalezione w internecie

 

Hamulce - Noname - 420g

Klamkomanetki - Alivio 2010 3x8 - 470g

Pancerze i linki - Jagwire - 120g

Kaseta - HG-30 - 400g

Łańcuch - HG-40 290g

Korby - FC-M171 + jakiś tam suport 1300g

Przerzutka przód - Tourney - 155g

Przerzutka tył - Deore - 309g

Widelec - XCM - 2500g

Rama + stery - Merida K-6 + noname stery - 2100g

Gripy - Merida - 150g

Kierownica - stal noname -300g

Pedały - plastikowe - 200g

Siodełko - noname - 250g

Sztyca - noname - 300g

Zacisk - noname - 40g

Zaciski kół - tył novatec, przód joytech - 150g

Mostek - no name - 220g

Opona przód - Race King 2.2 drut - 620g

Opona tył - Race King 2.2 drut - 620g

Dętki - vee rubber - 240g

Koło przód - Joytech + Alexrims ZC1000 - 910g

Koło tył - Novate + Alexrims ZC1000 - 1100g

 

Razem - 13164g

 

Jakby coś super mocno się nie zgadzało, proszę o opinie, odrazu poprawię, możliwe że gdzieś jakiegoś byka strzeliłem

 

2011101217.50.57.jpg

Napisano

Przez zime zbieram kasę na odchudzenie rowerku :), jakieś pomysły co można tanim kosztem odchudzić? Myślę budżet koło 500-600 zł, oprócz amortyzatora bo ten będzie wymieniony poza kolejnością :icon_mrgreen:

Napisano

No coś takiego, napisałem że mase części brałem z internetu, czytajcie dokładnie, także jeżeli byłyby jakieś pomyłki to pisać :)

 

ale czy podstawe czyli rame z paroma elementami np. kiera, przerzutkami kupiles z allegro razem? :P bo byc moze znam sprzedawce :)

Napisano

Można podrasować fajnie ten rowerek i życzę Ci tego :) Fajnie wygląda, a może jeszcze lepiej wyglądać. Jaki model przerzutki z tyłu ? I tak z ciekawości jakie te stery zamówiłeś bo ja niebawem u siebie też będę wymieniał na jakieś maszynówki :)

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Dzięki z góry za odblokowanie tematu :)

W rowerku pojawiły się trzy skromne zmiany :

1. SD-7 <3, różnica między starymi hamulcami a tymi jest KOLOSALNA

2. Pojawiły się slicki :) ostatnio dużo jeżdże po mieście, przydadzą się, a zawsze można zmienić na RK z powrotem

3. SPD, SPD, jeszcze raz SPD, to jest to czego mi brakowało :) M520 + M077, poeezja :D

 

i aktualne foto :)

 

DSC04074.JPG

 

Apropo zdjęcia, czy tylko według mnie rower powinien mieć amorek z 80mm skoku ?

Napisano

Jakoś dziwnie wygląda na slicach tak jakoś 'chudo ;p'. Już i mówiłem że jedzie się nim jak czołgiem :D ale fakt wygodnie dla pleców.

  • Mod Team
Napisano

Dałbym tu mostek z małym wzniosem odwrócony na minus (bardziej pochylona pozycja) i zdjąłbym osłonę z korby oraz światełko (jeśli rzadko go używasz). Wtedy rowerek nabrałby rasowego wyglądu. Tylko czy wygodnie by ci się tak jeździło? :)

Napisano

Faktycznie z mostkiem będe kombinować, najprawdopodobniej przyjdzie długi prosty, pozycja aktualnie jest bardzo bardzo wygodna, więc jeżeli troszkę się pogorszy kosztem lepszego prowadzenia w terenie to może być ;), osłonka z korby faktycznie pójdzie do lamusa a światełko zostaje, teraz krótkie dni i często jeżdże po zmroku, wiem że dziwnie wygląda na slickach ale właściwości jezdne to nadrabiają :P.

Napisano

Wszystko fajnie.. poza widelcem tak na moje oko ;) W następnej kolejności wymieniłbym przednią zmieniarkę na jakiekolwiek Deore, potem siodło i pewnie coś zrobił z kołami.

Klamkomanetki to przypadkiem nie stefany?

  • Mod Team
Napisano

Więc jeśli mam przerzutkę XT czy XTR z przodu, to mam ją zmienić na Acerę? No bo po co komu dobra przerzutka. A może lepiej od razu wymienić na Tourneya?

Napisano

Daras dzięki za radę już lecę do piwnicy poszukać Tourneya, aby założyć go za xtra skoro nie ma różnicy.Przednia przerzutka to tylko z pozoru mało znaczący element, ale często od niego zależy czy podjedziemy pod górę czy nie.Czy przerzutka zmieni bieg pod obciążeniem, a jeśli tak to po jakim czasie.Racja nie trzeba szaleć, ale w chwili obecnej przerzutki przednie są tanie i za około 50 zł można wyrwać nowego lxa, a zmiana będzie odczuwalna.

Napisano

raczej chodzi o to że w działaniu przodu nie ma aż tak wielkiej różnicy jak przy wymianie innych komponentów na wyższe grupy ;), co do tourneya to wymienie w swoim czasie, aktualnie brak kasy :P

Napisano

Więc jeśli mam przerzutkę XT czy XTR z przodu, to mam ją zmienić na Acerę? No bo po co komu dobra przerzutka. A może lepiej od razu wymienić na Tourneya?

 

Mając XT czy też XTR z przodu masz porządne koła, amortyzator tylną przerzutkę itd. więc xt nie odstaje od reszty podnosząc jeszcze sprawność działania napędu ale mając do wymiany naprawdę dużo nie zaczynał bym od przedniej przerzutki bo jest dużo innych części których wymienienie będzie miało dużo lepszy efekt. Oczywiście jeśli można mieć coś w bardzo okazyjnej cenie to czemu by nie poprawić działania niskim kosztem ale tak jak napisałem wcześniej są elementy których wymiana będzie miała lepszy efekt.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...