aknorts Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Mam zamiar złożyć po raz pierwszy rower i prosiłbym o pomoc. Chcę dojeżdżać głównie do pracy/uczelnię, około 35km dziennie tylko po asfalcie ewentualnie kostce brukowej. W związku z czym wymagałbym niezawodności co przemawia w stronę ostrego, z kolei dzięki przerzutkom myślę, że bym szybciej pokonywał trasę. Dodatkowo przy ostrym kole musiałbym ciągle pedałować przez co pewnie byłbym cały spocony, a nie chcę wpadać mokry na zajęcia. Przy szosie mógłbym dostosować tempo i nie byłoby tego problemu. Jestem początkujący, nigdy nie jeździłem na ostrym i to są tylko moje gdybania moglibyście się wypowiedzieć co wy byście wybrali na moim miejscu? Mam już kilka części od znajomego (koła 28 cali, przerzutki 2x7 shimano 105, hamulce shimano 600 i kierownicę melano? wszystko z lat 80-90) ramę też już prawie kupiłem http://audioclassic.eu/ebay/all13/014.JPG (trek 660 1985) brakuje mi właściwie tylko manetek i klamek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizbit Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Polecam Ci szosę. Dlaczego? Tak jak wymieniłeś - lżejsza jazda, co jest oczywiste. Jeśli jazda na tym typie roweru Cię wciągnie to starą szosówkę zawsze możesz przerobić na ostre za małe pieniądze (piasta Joytech/Novatec/Miche już od ok 50zł). Najlepiej jakbyś się przejechał na ostrym i zobaczył "jak to jest". Zostaje Ci także trzecia opcja - piasta typu flip-flop tzn. z jednej strony ostre, z drugiej single speed (po jednej stronie piasty mamy zębatkę i kontrę z lewym gwintem, przekładamy koło na drugą stronę i mamy gwint pod wolnobieg) - http://allegro.pl/piasta-joytech-ostre-kolo-fix-tor-flip-flop-i1859164685.html . Sam miałem taką opcję i jest to bardzo wygodne. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...