lookn Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 Witam, Chciałbym Was prosić o opinię na temat Meridy Ninety-Six 1000D '2011 za cenę ok. 4000 zł (katalogowa 4999zł). Kilka założeń: Rower będzie jeżdził w maratonach MTB/XC (głównie tereny a la Mazovia MTB, może trochę świętokrzyskiego) i w spokojnych wycieczkach w bardziej górskim terenie. Full ponieważ ma trochę odciążyć lędźwia, które niestety dają o sobie znać przy dłuższej jeździe poza szosą Budżet max to 4000 zł bez możliwości przekroczenia Wzrost 179cm, waga 77-80kg. A może będziecie w stanie zaproponować jakąś alternatywę? Wydaje mi się, że przy cenie 4k jest to dość ciekawa propozycja i dobry stosunek cena/jakość. Kilka parametrów od producenta: RAMA Ninety-Six D-Single EG-Alloy SS Rozmiar 16"-18"-20"-21,5" Kolor Black/ White (Green) Damper X-Fusion O2RC Widelec RST First Air 100 remote Hamulec P/T Shimano M445 180/ 160 mm Korby Shimano M430 octa 44A-32-22 Przerzutka P Shimano Deore high 34.9 Przerzutka T Shimano XT-9 Kaseta Shimano CS-HG50-9 11-34 Kierownica XM Comp CEN 31.8 R20 620 Mostek XM Speed CEN 31.8 7 Piasta P/T Shimano M435 centerlock Pedały XC Alloy Obręcze Matts PRO D Siodło XM Side-3 Sztyca XM Comp D SB15 31.6 Manetka P/T Shimano Deore rapidfire Opona P/T MERIDA RACE Lite 2.1 Info jakie dostałem od Merida Polska co do wagi: "Waga podana przez producenta dotyczy średniego rozmiaru (18") i wynosi 12,5kg bez pedałów." Info na stronie producenta: http://www.rowerymerida.pl/produkt4/ninety-six-1000-d-rower-merida.html
sivydym Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 Na maratony 96 jest ok ( kilka na Mazovii widziałem ). Mocno napompowany damper będzie uginać się na korzeniach i zrytych przez dziki ścieżkach a na płaskim praktycznie zero bujania ( chociaż można na sztywno także zablokować ), na stojącą podjeżdzasz jak na ht ale... tył i tak amortyzuje Rama oczywiście 18" - cena dobra ale ciut taniej mozna znaleźc. Trochę cześci w nim ciąży... Generalnie dobra baza do dalszej rozbudowy, chociaż jak tak spojrzeć w przyszłość że z czasem bedziesz coś w nim zmieniać ( amor, rurki, osprzet itd ) to nie wiem czy nie lepiej od razu zamówić juz karbonowy model 2012 niż robić ewentualny upgrade 1000-d http://www.merida-bikes.com/en_int/bike/2012/18/Full+Suspension/Ninety-Six+CF+XT-D
z0neee Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 Rower za 4tysiaki i hamulce, korba alivio?;/ Rower jest prześliczny ale szukał bym jakiejś używki za 4 tysiące sivydym tylko ile kosztuję ten na karbonie?
sivydym Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 ok. 7,5k pln jesli zamawia się teraz i dostajesz karbonową ramę, foxa i pełne xt 2012...
Loki997 Napisano 12 Października 2011 Napisano 12 Października 2011 A to "niewielka" różnica te 3.5 tysiaka dodatkowego za plastikową wersje a tak konkretnie to na 2012 najtańsza ninety six CF XT-D to 8999pln i jak się nie mylę to przedni trójkąt i dolny wahacz jest alu, a górne tyle widełki są carbon. Ta 1000-D jest dobrą bazą pod przyszłą rozbudowę bo praca ramy jest naprawdę bardzo dobra i mogę polecić bo sam śmigałem na ninety six.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.