Skocz do zawartości

[rower] Merida Ninety-Six 1000D 2011 - opinie


lookn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Chciałbym Was prosić o opinię na temat Meridy Ninety-Six 1000D '2011 za cenę ok. 4000 zł (katalogowa 4999zł).

 

Kilka założeń:

  1. Rower będzie jeżdził w maratonach MTB/XC (głównie tereny a la Mazovia MTB, może trochę świętokrzyskiego) i w spokojnych wycieczkach w bardziej górskim terenie.
  2. Full ponieważ ma trochę odciążyć lędźwia, które niestety dają o sobie znać przy dłuższej jeździe poza szosą
  3. Budżet max to 4000 zł bez możliwości przekroczenia :)
  4. Wzrost 179cm, waga 77-80kg.

 

A może będziecie w stanie zaproponować jakąś alternatywę? Wydaje mi się, że przy cenie 4k jest to dość ciekawa propozycja i dobry stosunek cena/jakość.

 

Kilka parametrów od producenta:

RAMA Ninety-Six D-Single EG-Alloy SS

Rozmiar 16"-18"-20"-21,5"

Kolor Black/ White (Green)

Damper X-Fusion O2RC

Widelec RST First Air 100 remote

Hamulec P/T Shimano M445 180/ 160 mm

Korby Shimano M430 octa 44A-32-22

Przerzutka P Shimano Deore high 34.9

Przerzutka T Shimano XT-9

Kaseta Shimano CS-HG50-9 11-34

Kierownica XM Comp CEN 31.8 R20 620

Mostek XM Speed CEN 31.8 7

Piasta P/T Shimano M435 centerlock

Pedały XC Alloy

Obręcze Matts PRO D

Siodło XM Side-3

Sztyca XM Comp D SB15 31.6

Manetka P/T Shimano Deore rapidfire

Opona P/T MERIDA RACE Lite 2.1

 

Info jakie dostałem od Merida Polska co do wagi:

"Waga podana przez producenta dotyczy średniego rozmiaru (18") i wynosi 12,5kg bez pedałów."

 

Info na stronie producenta: http://www.rowerymerida.pl/produkt4/ninety-six-1000-d-rower-merida.html

Napisano

Na maratony 96 jest ok ( kilka na Mazovii widziałem ). Mocno napompowany damper będzie uginać się na korzeniach i zrytych przez dziki ścieżkach a na płaskim praktycznie zero bujania ( chociaż można na sztywno także zablokować ), na stojącą podjeżdzasz jak na ht ale... tył i tak amortyzuje :) Rama oczywiście 18" - cena dobra ale ciut taniej mozna znaleźc. Trochę cześci w nim ciąży... Generalnie dobra baza do dalszej rozbudowy, chociaż jak tak spojrzeć w przyszłość że z czasem bedziesz coś w nim zmieniać ( amor, rurki, osprzet itd ) to nie wiem czy nie lepiej od razu zamówić juz karbonowy model 2012 niż robić ewentualny upgrade 1000-d

http://www.merida-bikes.com/en_int/bike/2012/18/Full+Suspension/Ninety-Six+CF+XT-D

Napisano

Rower za 4tysiaki i hamulce, korba alivio?;/

 

Rower jest prześliczny ale szukał bym jakiejś używki za 4 tysiące

 

sivydym tylko ile kosztuję ten na karbonie?

Napisano

A to "niewielka" różnica te 3.5 tysiaka dodatkowego za plastikową wersje :) a tak konkretnie to na 2012 najtańsza ninety six CF XT-D to 8999pln i jak się nie mylę to przedni trójkąt i dolny wahacz jest alu, a górne tyle widełki są carbon.

Ta 1000-D jest dobrą bazą pod przyszłą rozbudowę bo praca ramy jest naprawdę bardzo dobra i mogę polecić bo sam śmigałem na ninety six.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...