goracer Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Witam! temat ustawienia rozmiaru kola w licznikach sigma na podstawie tej opony byl juz wielokrotnie poruszany wiec o to nie pytam, w moim liczniku ustawilem rozmiar na 2130 jednak po przejechaniu 18km przeklamanie wynosi az 800m do tylu teraz pytanie ..w ktora strone przestawic rozmiar z 2130 do przodu czy do tylu ??? z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam Marcin S
Simonello Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Trochę pomyślunku na przyszłość, jeśli pokazał mniej niż było, to obwód koła w ustawieniach należy zwiększyć.
MTBike Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Jeżeli miał pokazać 18 km a pokazał 17.2 km to ustaw większą wartość obwodu koła jeżeli pokazał 18.8 km a miał 18 km to ustaw wartość mniejszą . Tak mi się wydaje .
honor Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Ustaw obwód 2225 i przeprowadź test drogowy, powinno się zgadzać .
Grand231 Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Zaznacz na oponie kredą punkt, na drodze też, potem zrób prowadząc rower pełen obwód koła, zaznacz na drodze zmierz i wpisz w licznik lepszego sposobu nie ma.
honor Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Dla dokładniejszego pomiaru można zrobić kilka obrotów i wyciągnąć średnią. Chociaż ten sposób jest o kant potłuc, nigdy się dystans z gpsem nie zgadza. Jeśli przyjmować dystans mierzony z jego pomocą za poprawny to można wpisać w licznik obwód obliczony z odchyłki licznik/gps.
MTBike Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Grand231 tak ale będzie dopiero najdokładniejszy jak usiądzie na rower , ponieważ opona się spłaszcza pod wpływem ciężaru a to ma mały wpływ ale ma na średnice
qdlaty123 Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 Grand231 tak ale będzie dopiero najdokładniejszy jak usiądzie na rower , ponieważ opona się spłaszcza pod wpływem ciężaru a to ma mały wpływ ale ma na średnice I tu kolega ma rację Opona się spłaszcza + pomiar zależy od ciśnienia w oponie + pomiar zależy od stopnia zużycia opony Również sprawdzam zawsze obwód koła w ten sposób.... 1) kredę zastępuje zazwyczaj wentyl (też jest jeden na obwodzie koła) 2) po klapnięciu zadkiem na siodle robię 2-4 obrotów koła po wyznaczonej linii prostej 3) otrzymany pomiar uśredniam 4) polecam robić to przy jakiejś ścianie co by jechać powoli, ale nie za dużo kierą kręcić, bo bzdury wyjdą pozdr Q
karbeti Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 A po czym stwierdzasz że przekłamuje, po znakach drogowych? Nie patrz na nie, tylko jak chłopaki piszą zmierz dokładnie obwód koła i musi być dobrze.
goracer Napisano 10 Października 2011 Autor Napisano 10 Października 2011 Dzieki za pomoc ,,,LEŃ ze mnie, lece po krede do marketu:))))))) Pozdrawiam Marcin S
bartkos Napisano 13 Października 2011 Napisano 13 Października 2011 I bardzo dobrze, samodzielne zmierzenie koła to najpewniejszy sposób
jasskulainen Napisano 13 Października 2011 Napisano 13 Października 2011 a nie prosciej zmierzyc promien kola od osi piasty i obliczyc obwod : >
PoleK Napisano 13 Października 2011 Napisano 13 Października 2011 ehe, a do którego miejsca zmierzysz ten promien? wiesz problem z pomiarami jest taki, ze im wymiar ma mniejsza wartość, tym latwiej o blad, a Twoja propozycja do tego prowadzi...
bartkos Napisano 13 Października 2011 Napisano 13 Października 2011 Biorąc pod uwagę m.in. konieczność nacisku na oponę w momencie pomiaru, łatwiej obwód.
mklos1 Napisano 15 Października 2011 Napisano 15 Października 2011 Witam! temat ustawienia rozmiaru kola w licznikach sigma na podstawie tej opony byl juz wielokrotnie poruszany wiec o to nie pytam, w moim liczniku ustawilem rozmiar na 2130 jednak po przejechaniu 18km przeklamanie wynosi az 800m do tylu teraz pytanie ..w ktora strone przestawic rozmiar z 2130 do przodu czy do tylu ??? z gory dziekuje za pomoc Przede wszystkim ważne jest na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz przekłamanie? Błąd, o którym mówisz, to mniej więcej 5% i leży na graniczy dokładności wszelkich typowych "referencji" takich jak GPS (błąd nawet do 10%), licznik samochodowy czy znaki drogowe. Jeżeli stwierdziłeś to na ich podstawie, nie masz żadnej pewności, która z wartości jest bliższa prawdy. Jeżeli chcesz mieć dobry pomiar, zmierz obwód koła jak najlepiej się da (tak jak sugerowali poprzednicy) i zapomnij o problemie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.