AstrO95 Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Witam, Prześladują mnie zniszczone, przebite, rozwalone dętki. Jeżdżę ,a praktycznie zaczynam jeździć we freeride/Downhill. Posiadam rower z amortyzacją 160cm przód i tył jeden zawias. Na oponach Kenda Nevegal 2.35 x 26", pisze na nich od 2,0-3,5 Bar ciśnienia. Co drugi wyjazd na traskę DH muszę kleić lub kupować nową dętkę. Te miejsca gdzie nie dolatuje tłukę aż dolecę. Sytuacja wygląda najczęściej tak że po którymś zjeździe wchodze z rowerem na górę a powietrza nie ma, lub wróce do domu a rano jest flak. Dlatego moje pytanie ile pompować przód ile tył? Słyszałem że z tyłu powinno się minimalnie mniej pompować. Ostatnio pompowałem 3,0 Bar przód i 2,8 Bar tył, bo tak mi polecił sprzedawca w sklepie rowerowym, który powiedział że od takiego ciśnienia(2,8bar) nie powinienem snake'ów łapać.(ostatnia przebita dętka to był snake). Tylnia wytrzymałą trzy przejażdzki i po trzech dniach z 2,8 Bar się 1,6 Bar zrobiło. Dotychczas śmigałem na dętkach Kendy 2,35 lub Continentala 2.1-2.5 na samochodowej. Proszę o pomoc jakie dętki i jakie ciśnienie. Bo widziałem filmy (typu NWD) gdzie 10-15m spad nie robił wrażenia na oponce ani dętce, więc moje max 1m spadu tez nie powinno. Proszę o konkretne odpowiedzi od osób doświadczonych.
Mod Team Puklus Napisano 8 Października 2011 Mod Team Napisano 8 Października 2011 A zawieszenie jak masz zestrojone raczej miekko czy raczej twardo ?? A kupujesz specjalistyczne dętki, do dh powinny być grubsze i mocniejsze. Jak 3.0 mało ładuj 3.5, ile wazysz?
AstrO95 Napisano 9 Października 2011 Autor Napisano 9 Października 2011 A zawieszenie jak masz zestrojone raczej miekko czy raczej twardo ?? A kupujesz specjalistyczne dętki, do dh powinny być grubsze i mocniejsze. Jak 3.0 mało ładuj 3.5, ile wazysz? Zestrojone miekko, nie kupywałem nie kupowałem specjalistycznych dętek do dh, waże 70kg. Zdaje mi się czy przy max ciśnieniu dętka nie wytrzyma cisnienia. Polecisz jakieś dętki do DH? Tylko boje się oszałamiającej ceny.
Mod Team Puklus Napisano 14 Października 2011 Mod Team Napisano 14 Października 2011 O dętke sie nie martw tylko o oponę. Dętka pęka przy uszkodzeniach mechanicznych, tpu kolec czy snake, lub jezeli sie zanadto naciągnie, w oponie nie ma miejsca sie naciągnąć wiec od tego nie peknie, predzej rozedrze opone. Nie zastanawiałeś sie nad oponą 2.5" + odpowiednia dętka?? http://allegro.pl/dual-freeride-continental-petrol-26x2-5-klasa-guma-i1855483056.html na szybsze trasy, http://allegro.pl/schwalbe-muddy-mary-26x2-5-goodbike-i1852129263.html bardziej wymagający teren do tego taki balon http://allegro.pl/detka-maxxis-26-x-2-5-2-7-gruba-ekstremalna-i1840884034.html A już na pewno by cie od kłopotów wybawiło wywalenie detki i zastosowanie koła bezdętkowego.
maxwwy Napisano 14 Października 2011 Napisano 14 Października 2011 Jak by co to ja mam ciekawe oponki do Dh Continental Diesel morzesz zobaczyć u mnie w garażu na rowerku sprzedaje bo kupuje inne jeżdżone miesiąc . Więcej info na priv
Mod Team mrmorty Napisano 14 Października 2011 Mod Team Napisano 14 Października 2011 a taka głupia sprawa - sprawdziłeś czy obręcz nie jest gdzieś uszczerbiona albo drut nie wystaje z opony? Trochę mnie to dziwi bo na przodzie mam Conti Diesle a na tyle Nokian for Marzochi Bomber obydwie 2,5 plus zwykłe dętki 2,1. Na przód nabijam 2,5 a na tył 2 - ogólnie na niskim ciśnieniu pomykam i nigdy nic.
mrkura Napisano 14 Października 2011 Napisano 14 Października 2011 Zrób "bez dętki" i problem z głowy . Metoda Getta lub lepsza i skuteczniejsza -"na taśmę"
Grabek114 Napisano 4 Listopada 2011 Napisano 4 Listopada 2011 Kolega moderator dobrze mówi Musi coś być z oponą albo z obręczą. Nie ma bata, samo z siebie nigdy nie pęknie. Miałem podobny problem Na tyle miałem Kende K-Rad 2.35 i wymieniłem w niej ze 3 dętki. W końcu mi nerwy puściły i przejrzałem całą oponę. Co się okazało?? Drucik z kordu wystawał wprost na dętke Looknij na oponkę, może jakiś kolec albo coś takiego
AstrO95 Napisano 12 Listopada 2011 Autor Napisano 12 Listopada 2011 a taka głupia sprawa - sprawdziłeś czy obręcz nie jest gdzieś uszczerbiona albo drut nie wystaje z opony? Trochę mnie to dziwi bo na przodzie mam Conti Diesle a na tyle Nokian for Marzochi Bomber obydwie 2,5 plus zwykłe dętki 2,1. Na przód nabijam 2,5 a na tył 2 - ogólnie na niskim ciśnieniu pomykam i nigdy nic. Po każdej przebitej dętce sprawdzam czy coś nie wystaje z opony czy obręczy także to nie jest winą, zastnawiam się nad "kołami bezdętkowymi", ale (przepraszam za niewiedzę) czy wystarczy kupić oponę bezdętkową? Czy całe koło/obręcz przystosowane do takich opon? na razie problem znikł po tym jak zauważyłem że pompka ma przesunietą skalę i zaczyna się on od 1bara więc jeździłem na za małym ciśnieniu. Dziękuje ze wszystkie rady!
Mod Team mrmorty Napisano 12 Listopada 2011 Mod Team Napisano 12 Listopada 2011 Widziałem gdzieś na forum temat o przerobieniu "dętkowych" obręczy i opon na bezdętkowe. Wybacz, zbyt "zdechnięto" się czuję by teraz szukać
Mod Team Franio Napisano 12 Listopada 2011 Mod Team Napisano 12 Listopada 2011 Proszę: [kola] przerobic na UST tubeless - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa Wydaje mi się, że był jeszcze inny, świeższy temat, ale nie mogę go znaleźć ;-)
Mod Team safian Napisano 12 Listopada 2011 Mod Team Napisano 12 Listopada 2011 Google/Youtube > Ghetto tubeless
Mod Team mrmorty Napisano 13 Listopada 2011 Mod Team Napisano 13 Listopada 2011 nie ma to jak pomocni koledzy z ekipy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.