stawek Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Witam. Posiadam rower Author Outset, wszystkie części fabryczne. Rozglądam się po woli za oponami na przyszły sezon ponieważ tylna opona zrobiła się już nieco gładka. Potrzebuje opon na nawierzchnie asfaltową (70%) i na ścieżki leśne (30%). Potrzebuje opon o nieco zwiększonej odporności na ścieranie. Możecie coś zaproponować ? Druga sprawa to sztyca. Ta którą aktualnie posiadam uległa nieco deformacji z powodu zapewne mojej wagi (105kg). Nie piszcie mi, że pewnie mam ją wysuniętą na maxa dlatego łatwo o jej wygięcie, otóż nie jest ona wysunięta wyżej niż oznaczenie na sztycy. Odgięła się ona do tyłu i z każdą następną jazdą wykrzywienie staje się coraz bardziej widoczne. Co możecie polecić ?
adii22 Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Opony: Conti Race King, Kenda SBE Sztyca : Accent Grayfish, Pro LT
stawek Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 Wielkie dzięki, a coś ze sztyc amortyzowanych znajdę w rozsądnych pieniądzach ?
Minor Napisano 9 Października 2011 Napisano 9 Października 2011 przy twojej wadzę, to raczej za rozsądne pieniądze nie. Są co prawda takie dobre Cene Creek na pewno robi ale to ponad 500zł. A tych zooma itp nie warto, bo szybko złapią luzy i będzie więcej problemu niż pożytku.
stawek Napisano 31 Października 2011 Autor Napisano 31 Października 2011 Odświeżę jeszcze temat bo mam jedno pytanie. Czy opony np. te zwijane są lepsze od drutówek ? jeśli tak to dlaczego ? jakie są największe różnice biorąc pod uwagę przykładowo race king zwijaną i drutówke.
Arek03170 Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 opony zwijane są lżejsze, możesz je złożyć do małych rozmiarów, dzięki czemu możliwy jest ich transport i są droższe. Inne różnice dotyczące już samych modeli opon, niektóre może ciężej się zakłada, albo tak jak w Kendach Karma - drutówka jest z innej gumy.
stawek Napisano 31 Października 2011 Autor Napisano 31 Października 2011 A czy komfort jazdy jest ten sam czy są jednak odczuwalne różnice ?
Trekuu Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Podepnę się jeszcze z moim pytaniem Jak z ich wytrzymałością, które wytrzymalsze? Podepnę się jeszcze z moim pytaniem Jak z ich wytrzymałością? Które bardziej wytrzymałe i odporne na ścieranie ?
LUKSUSqq Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 opona zwijana jest z miększej mieszanki gumy = jest lżejsza, drutowa wersja tego samego modelu bedzie wazyć wiecej = bedzie wolniej tracic swoj bieżnik
YgreK Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Co do Race Kingów wersja drutowana to po 6,5km bieżnik z tyłu jest nadal bardzo wyraźny i można ze spokojem jeździć. Widziałem też RK po 15k km wersja zwijana i wtedy bieżnik był mocno zużyty, ale jeździć się dało.
stawek Napisano 1 Listopada 2011 Autor Napisano 1 Listopada 2011 YgreK chodziło Ci chyba, że po 6,5k km ? Kwestia ścieralności jest też dla mnie dość istotna ponieważ te które teraz posiadam dość szybko się zlochały.
t0mas82 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Jeśli kluczowym parametrem ma być ścieralność i biorąc pod uwagę ww. proporcje jazdy mogę z czystym sumieniem polecić Schwalbe Smart Sam-y. Mój komplet zrobił 13.5k km (sporo śmigane po asfaltach z racji codziennych dojazdów do pracy) i jeszcze nadawały się do dalszej eksploatacji. Niestety zakończyły żywota w terenach (przeciąłem na kamieniach).
stawek Napisano 1 Listopada 2011 Autor Napisano 1 Listopada 2011 scieralnosc jest istotna ale nie najważniejsza, liczy się jeszcze komfort oraz przyczepność.
tobo Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Jeśli zamierzasz się tyle poruszać po asfaltach nie kupuj opon z "wyczynowej" mieszanki, np takiej jak w oponach evo schwalbe czy black chili continentala. Kup opony w wersjach ekonomicznych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.