Skocz do zawartości

[Rower]Accencik!, czyli Accent Tormenta by Minor


Minor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rowerek powstawał jakiś tam sobie czas. Jest z założenia dość tani. Nie mogłem sobie pozwolić na części bez kompromisów.

Jego ciężar (ciężar panowie, bo waga to takie urządzenie jest) oscyluje w granicach 12,3 kg. Wieszając go na wadzę wędkarskiej otrzymywałem wartości z przedziału 12,2-12,4. Mogło zależeć od przyklejonego błota, wilgoci itp. Jeździ się na nim dobrze, wygląda ciekawie, generalnie jestem zadowolony.

 

Przerobiłem manetki Alivio, zdejmując im telewizorki i produkując własne zaślepki w tamto miejsce. W sumie telewizorki tylko mi przeszkadzały w odpowiednim ułożeniu wszystkiego na kierownicy.

 

 

Specyfikacja:

 

Rama: Accent Tormenta 7005-T6 19"

Widelec: Rock Shox Pilot SL z Motion Control

Kierownica: Truvativ Stylo Team

Chwyty: SARS Lock-On

Mostek: Zoom AL2014-3D 90mm

Sztyca: Kalloy Dimension 3

Siodło: Selle Italia X2

Pedały: Shimano PD-M520

Manetki: Shimano Alivio SL-M410

Przerzutka przednia: Shimano Deore LX FD-M580A

Przerzutka tylna: Shimano SLX RD-M662

Hamulce: Tektro Auriga Comp

Tarcze hamulcowe: Tektro TR160-1

Kaseta: Shimano Alivio CS-HG50-8I 11-28

Łańcuch: Shimano Alivio CN-HG40

Korba: Shimano FC-M542

Suport: Shimano Deore SM-BB51

Obręcze: Ridiga ZAC 19

Piasty: Concept

Szprychy: no name

Opony: Hutchinson Piranha 26x2.0

Dętki: Kenda

Linki/pancerze: no name

Zacisk sztycy: Accent Bolt

Stery: Accent HSI-B02

 

 

Czy chciał bym coś zmienić? Pewnie! Gdybym miał więcej kasy to pewnie bym zmienił cały rower. Obecnie nie mam planów, może kupię sobie lżejsze dętki. Ciążą właściwie hamulce i amortyzator. O ile nad hamulcami pomyślę (mimo że na Aurigi złego słowa nie powiem), to amorek bardzo sprawnie działa, jak dla mnie lepiej niż Tora Solo Air. Sprężyna z asystą powietrzną jest strasznie liniowa a jednocześnie ładnie można to ustawić. Niby 500g można szybko stracić, ale czy warto zmieniać coś co mi bardzo pasuje?

 

No i jeszcze koła, ważą one poniżej 2kg. Jeżeli miał bym kupić nowe to musiał bym wydać z 600zł przynajmniej na jakieś tanie fajne używki. W innym przypadku nie widzę sensu. Np. wymiana na crossride była by wymianą tylko dla znaczka.

 

 

Zdjęcia:

 

f5dd7bb93618bd17med.jpg

 

b5cc8884ed2b56efmed.jpg

 

f074e67301027077med.jpg

 

871f1a99bdee4644med.jpg

 

3860c217756c1876med.jpg

 

3285d978365164f0med.jpg

Napisano

Rower prezentuje się bardzo ładnie :thumbsup:

Jeśli jesteś maniakiem lekkości, i chciałbyś coś urwać niskim kosztem , myślę że najlepiej wymienić zaciski na bolt-ony Dartmoora , sztyca i mostek pewnie też sporo ważą. Można też pomyśleć o lekkich dętkach + opasek zrobionych z izolacji :icon_mrgreen: Chwyty kierownicy masz też przyciężkawe - tu mógłbyś założyć pianki za parę złotych :whistling:

  • Mod Team
Napisano

@UP: Że fox waży kilogram? :D

No i przy zmianie widelca straciłbyś fajny wygląd.

Na samych rurkach zejdziesz sporo więcej.

IMO do wymiany rurki, dętki i kółka, do tego niebieski top cap (KCNC?) :)

 

Swoją drogą jeśli chodzi o 'wagę' sugeruję zajrzeć do słownika języka polskiego PWN, oczywiście słowo 'waga' nie oznacza jedynie urządzenia ^^

Napisano

@zeflo pianek nie chcę, bo miałem Boplighty i na mojej kierownicy (taka chropowata faktura) się nie trzymają. A nie mam zamiaru ich przyklejać żeby móc wygodnie i bezpiecznie jeździć. Dlatego są chwyty z obejmami. Od wagi ważniejszy jednak jest komfort.

 

Bolt-ony będą w przyszłości. Zawsze mi się podobały, ale zawszę wolę kupić coś innego i odkładam takie pierdółki na "potem". Mostek Zooma waży albo 120g albo 130g. Już nie pamiętam bo dorwałem go dawno za 7zł:) W każdym razie jest lekki, powiedział bym że waga średnia.

 

@ruti widzisz, kwestią jest tylko to czy warto zmieniać coś co mi pasuję, jedynie dla wagi. Z kilogramem to trochę przesadziłeś... Ten Pilot waży ok. 1950g. Nie wydaje mi się aby robili foxy po 1000g.

 

@safian mogę mieć zboczenie fizyczne, gdzie waga to urządzenie, a ciężar to nacisk jaki wywiera dany przedmiot.

 

EDIT// A co do wyglądu to widziałem u mnie na osiedlu chłopaka z jakimś oemowym SIDem, który idealnie by mi pasował:)

Napisano

Te 1,5 kilo spokojnie zyskujesz na ramie, hamulcach, kołach i amorku. Nom za kółka respect, aż dziw że się nikt nie czepia o to że takie koła przy takiej ramie. Ale ja ją lubię, myślę że ty też. Fajna jest.

Napisano

Te 1,5 kilo spokojnie zyskujesz na ramie, hamulcach, kołach i amorku. Nom za kółka respect, aż dziw że się nikt nie czepia o to że takie koła przy takiej ramie. Ale ja ją lubię, myślę że ty też. Fajna jest.

 

2012 albo 2013 rama scotta bedzie tak ze spoko :) sporo osob sie patrzy na rower nie wiem dlaczego, moze wlasnie przez te kola.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...