Minor Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Rowerek powstawał jakiś tam sobie czas. Jest z założenia dość tani. Nie mogłem sobie pozwolić na części bez kompromisów. Jego ciężar (ciężar panowie, bo waga to takie urządzenie jest) oscyluje w granicach 12,3 kg. Wieszając go na wadzę wędkarskiej otrzymywałem wartości z przedziału 12,2-12,4. Mogło zależeć od przyklejonego błota, wilgoci itp. Jeździ się na nim dobrze, wygląda ciekawie, generalnie jestem zadowolony. Przerobiłem manetki Alivio, zdejmując im telewizorki i produkując własne zaślepki w tamto miejsce. W sumie telewizorki tylko mi przeszkadzały w odpowiednim ułożeniu wszystkiego na kierownicy. Specyfikacja: Rama: Accent Tormenta 7005-T6 19" Widelec: Rock Shox Pilot SL z Motion Control Kierownica: Truvativ Stylo Team Chwyty: SARS Lock-On Mostek: Zoom AL2014-3D 90mm Sztyca: Kalloy Dimension 3 Siodło: Selle Italia X2 Pedały: Shimano PD-M520 Manetki: Shimano Alivio SL-M410 Przerzutka przednia: Shimano Deore LX FD-M580A Przerzutka tylna: Shimano SLX RD-M662 Hamulce: Tektro Auriga Comp Tarcze hamulcowe: Tektro TR160-1 Kaseta: Shimano Alivio CS-HG50-8I 11-28 Łańcuch: Shimano Alivio CN-HG40 Korba: Shimano FC-M542 Suport: Shimano Deore SM-BB51 Obręcze: Ridiga ZAC 19 Piasty: Concept Szprychy: no name Opony: Hutchinson Piranha 26x2.0 Dętki: Kenda Linki/pancerze: no name Zacisk sztycy: Accent Bolt Stery: Accent HSI-B02 Czy chciał bym coś zmienić? Pewnie! Gdybym miał więcej kasy to pewnie bym zmienił cały rower. Obecnie nie mam planów, może kupię sobie lżejsze dętki. Ciążą właściwie hamulce i amortyzator. O ile nad hamulcami pomyślę (mimo że na Aurigi złego słowa nie powiem), to amorek bardzo sprawnie działa, jak dla mnie lepiej niż Tora Solo Air. Sprężyna z asystą powietrzną jest strasznie liniowa a jednocześnie ładnie można to ustawić. Niby 500g można szybko stracić, ale czy warto zmieniać coś co mi bardzo pasuje? No i jeszcze koła, ważą one poniżej 2kg. Jeżeli miał bym kupić nowe to musiał bym wydać z 600zł przynajmniej na jakieś tanie fajne używki. W innym przypadku nie widzę sensu. Np. wymiana na crossride była by wymianą tylko dla znaczka. Zdjęcia:
zeflo Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Rower prezentuje się bardzo ładnie Jeśli jesteś maniakiem lekkości, i chciałbyś coś urwać niskim kosztem , myślę że najlepiej wymienić zaciski na bolt-ony Dartmoora , sztyca i mostek pewnie też sporo ważą. Można też pomyśleć o lekkich dętkach + opasek zrobionych z izolacji Chwyty kierownicy masz też przyciężkawe - tu mógłbyś założyć pianki za parę złotych
ruti Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 zmien amora na uzywanego foxa np. zrzucisz 1 kg
Mod Team safian Napisano 8 Października 2011 Mod Team Napisano 8 Października 2011 @UP: Że fox waży kilogram? No i przy zmianie widelca straciłbyś fajny wygląd. Na samych rurkach zejdziesz sporo więcej. IMO do wymiany rurki, dętki i kółka, do tego niebieski top cap (KCNC?) Swoją drogą jeśli chodzi o 'wagę' sugeruję zajrzeć do słownika języka polskiego PWN, oczywiście słowo 'waga' nie oznacza jedynie urządzenia ^^
Minor Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 @zeflo pianek nie chcę, bo miałem Boplighty i na mojej kierownicy (taka chropowata faktura) się nie trzymają. A nie mam zamiaru ich przyklejać żeby móc wygodnie i bezpiecznie jeździć. Dlatego są chwyty z obejmami. Od wagi ważniejszy jednak jest komfort. Bolt-ony będą w przyszłości. Zawsze mi się podobały, ale zawszę wolę kupić coś innego i odkładam takie pierdółki na "potem". Mostek Zooma waży albo 120g albo 130g. Już nie pamiętam bo dorwałem go dawno za 7zł W każdym razie jest lekki, powiedział bym że waga średnia. @ruti widzisz, kwestią jest tylko to czy warto zmieniać coś co mi pasuję, jedynie dla wagi. Z kilogramem to trochę przesadziłeś... Ten Pilot waży ok. 1950g. Nie wydaje mi się aby robili foxy po 1000g. @safian mogę mieć zboczenie fizyczne, gdzie waga to urządzenie, a ciężar to nacisk jaki wywiera dany przedmiot. EDIT// A co do wyglądu to widziałem u mnie na osiedlu chłopaka z jakimś oemowym SIDem, który idealnie by mi pasował
ruti Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 sorki ;p myslalem ze pilot jest ciezszy moja pomylka. fox starsze modele 1750 gram, nowsze 1550/1500. zapraszam do mojej tormenty http://www.forumrowerowe.org/topic/100309-rower-accent-tormenta-fox-f100-rl/
Minor Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 Te 1,5 kilo spokojnie zyskujesz na ramie, hamulcach, kołach i amorku. Nom za kółka respect, aż dziw że się nikt nie czepia o to że takie koła przy takiej ramie. Ale ja ją lubię, myślę że ty też. Fajna jest.
ruti Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Te 1,5 kilo spokojnie zyskujesz na ramie, hamulcach, kołach i amorku. Nom za kółka respect, aż dziw że się nikt nie czepia o to że takie koła przy takiej ramie. Ale ja ją lubię, myślę że ty też. Fajna jest. 2012 albo 2013 rama scotta bedzie tak ze spoko sporo osob sie patrzy na rower nie wiem dlaczego, moze wlasnie przez te kola.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.