szeryf1989 Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Witam Zastanawiam się nad wymianą oponek standardowych w mojej Meridzie Speeder. Do tej pory mam w niej Maxiss Detonator 32C. Wybór padł na Schwalbe Durano. Nie wiem tylko którą szerokość wybrać 25c czy 28c. 25C mniejsze opory toczenia, jednak jest już bardzo cieniutka ta opona... blisko już 23C czyli typowej szosowej. 28C- większe opory toczenia, ale zawsze lepsza kontrola nad rowerem, mniej ślizgania na np. rozsypanym piasku na drodze, lepsza chyba do roweru miejsko-szosowego jednak nie wiem czy na maratonach nie bedę żałować, że nie wziąłem węższej... moja waga to niecałe 70 kg Miał ktoś z was podobne rozterki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Ja sam zastanawiałem się nad 28C, jednak odpadły one z dwóch przyczyn: dużo łatwiej jest znaleźć zwijane i lekkie 25C aniżeli 28C (do tego często w przyzwoitej cenie), w dodatku 25C wchodziły mi w miarę bezproblemowo w tylne widełki, 28-ki zaś już mieściły się bardzo na styk, co było zbyt niebezpieczne dla ramy (karbon) Choć z drugiej strony jeśli masz dostęp do zwijanych 28-mek, w dodatku bezproblemowo współpracują z ramą i widelcem, to czemu nie? Zwłaszcza teraz, gdy wilgotna nawierzchnia jest częstym utrudnieniem. Ja nie jeżdżę w maratonach, jedynie po mieście i zwykłych polskich drogach, i głównym utrapieniem spowalniającym jazdę nie były opory toczenia, a kiepska nawierzchnia - przy szerszej oponce człowiek ma większy komfort psychiczny i nie boi się z większą prędkością pokonywać pomniejsze nierówności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Z tym ślizganiem się to mit. Zależy raczej od jakości opony. Nie jest tragicznie. Obecnie jeżdżę na 23C i jest bardzo przyjemnie nie licząc przejazdów kolejowych. Na zakrętach też nie ma problemów. A jak jest piach to chyba lepiej dla pewności zwolnić, co ? No, chyba, że jazda na zakrętach po piachu cię rajcuje to kup opony 2.0 a najlepiej zmień rower na MTB. Szosa to sztuka kompromisu i trzeba się z tym pogodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizbit Napisano 9 Października 2011 Udostępnij Napisano 9 Października 2011 Niedawno na singlu przed sprzedażą wymieniłem stare gumy Maxxisa 23c na Micheliny 28c i różnicy nie odczułem. Tak samo się zachowywały. Charakterystyka opony -przyczepności i oporu zależy bardziej od ciśnienia niż od szerokości. Jak masz dobrą mieszankę i odpowiednie ciśnienie to i na śliskim asfalcie pewnie przejedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ivosmo Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Ja śmigam na oponach 23c, co prawda na ostrym, ale nie dostrzegam żadnych problemów. Asfalt, bruki, piach, suche liście - zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 1 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 pytanko co do opon ale nie do końca w temacie. czy stare koła tj.27 cali dadzą radę z oponami 700c bo myślę nad wymianą na lżejsze opony w swoim weteranie i nie chcę kupować niepotrzebnie opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 6 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 pytanko co do opon ale nie do końca w temacie. czy stare koła tj.27 cali dadzą radę z oponami 700c bo myślę nad wymianą na lżejsze opony w swoim weteranie i nie chcę kupować niepotrzebnie opon 27 = 630mm 28 = 622mm lub inaczej 700c (średnica zewnętrzna) szukaj 27 chyba że masz szytki to może naciągniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4gotten Napisano 17 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Witam Zastanawiam się nad wymianą oponek standardowych w mojej Meridzie Speeder. Do tej pory mam w niej Maxiss Detonator 32C. Wybór padł na Schwalbe Durano. Nie wiem tylko którą szerokość wybrać 25c czy 28c. 25C mniejsze opory toczenia, jednak jest już bardzo cieniutka ta opona... blisko już 23C czyli typowej szosowej. 28C- większe opory toczenia, ale zawsze lepsza kontrola nad rowerem, mniej ślizgania na np. rozsypanym piasku na drodze, lepsza chyba do roweru miejsko-szosowego jednak nie wiem czy na maratonach nie bedę żałować, że nie wziąłem węższej... moja waga to niecałe 70 kg Miał ktoś z was podobne rozterki? Również jeżdżę Meridą Speeder. Kiedy ją kupiłem miała założone Schwalbe Speed Cruiser w rozmiarze 30. Po jakims czasie zmieniłem je na inne w rozmiarze 23 i szczerze mówiąc nie odczułem różnicy w komforcie, a raczej w jego braku. Co poprawiło się znacznie na plus to dużo mniejsze opory toczenia i przez to znaczne podwyższenie średniej V w czasie dłuższych przejazdów. Docelowo zamierzam wystartować w kilku maratonach i powinno to zaprocentować lepszymi wynikami. Przejechałem na wąskich oponach ponad 2000 km i sprawują się do tej pory bez zarzutów. Nie żałuję, że je kupiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.