Skocz do zawartości

[KOŁO ] Jakie koło do UNIBIKE EVOLUTION 2011 ?


paweloko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebuje koło przednie do roweru unibike evolution 2011 ponieważ zostało przejechane autem, poniżej zdjęcie. Od sprawcy wziąłem 150zł. Tyle mu powiedziałem na szybko, nie wiem czy mało?. Pytałem się o oryginalne koło w fabryce unibike powiedziano mi 220zł z oponą i dętką a samo koło 180zł + przesyłka (opona Szwalbe u nich kosztuje 70zł, dętka 16). Opona i dętka jest mi nie potrzebna bo stara jest dobra, tylko zastanawiam się dlaczego jest taka mała różnica w cenie. Oryginalne koło jest całe czarne na piaście shimano alivio m430, obręcz RODI VR19 MUDROCK. Czy to są dobre obręcze ? Na allegro widziałem komplety kół za trochę ponad 200zł. Np.:

http://allegro.pl/kola-na-maszynowkach-novatec-i-obreczach-mach-1-i1849736287.html

http://allegro.pl/kola-mtb-deore-26-rmx-l719-czarne-i1811473042.html

http://allegro.pl/kola-mtb-26-piasty-deore-m590-v-brake-czarne-i1814163509.html

Czy są warte coś te koło?, czy bez wahania kupić oryginalne z fabryki unibike. ? Pytam się bo bardzo mi zależy żeby to były dwa takie same całe czarne koła ponieważ rower jest w większości czarny.

med_gallery_143230_1481_686306.jpg

Napisano

A piastę masz też strzeloną? Bo może da radę ją uratować?

Co do kół to ja z doświadczenia polecam koła na piastach Novateca. Miałem na tyle takie przez 2 lata i zero problemów. Piasta bezobsługowa, nic się z nią nie działo. Bębenek po tym czasie cykał, jak nowy.

Z kolei piasty deore miały bardzo słabe uszczelnienie (miałem na przodzie). I co jakieś dwa, trzy miesiące musiałem ją rozbierać i smarować bo się błoto robiło w środku (łożyska kulkowe). Te nowe mają podobno poprawione uszczelnienie. Poza tym to też była przyzwoita piasta. Trzeba o nią tylko było trochę zadbać.

 

Wg mnie seryjnego nie ma co kupować.

Napisano

Tak piasta jest dobra, koło już rozkręcone. Taka obręcz kosztuje 55zł plus przesyłka, tylko niewiem czy akurat ma takie same naklejki bo w sklepie unibike nie działają poprawnie zdjęcia. Do tego czarne szprychy i robocizna około 45zł.

Napisano

No to już musisz sam zdecydować jeśli koniecznie chcesz mieć oba koła takie same.

Naklejki możesz zawsze z obu kół odkleić i będziesz miał obie obręcze czarne. Ewentualnie napisać im maila (zadzwonić) i poprosić o zdjęcie obręczy, żeby się upewnić czy to to samo. Zaplecenie koła na tej piaście wyjdzie Cię dużo taniej niż komplet nowych kół.

Z drugiej strony możesz tylne koło i piastę sprzedać na allegro i kupić nowy komplet kół. Te trzy zestawy podane przez Ciebie na początku są bardzo przyzwoite i na pewno nie będziesz żałował. Wagowo też powinny wypaść podobnie, jak stare koła, jeśli nie lepiej.

Napisano

45 zł to drogo jak za przeplatanie ! Normalnie biora ~30zł.

Myślę że za ok.60zł kupisz fajne koło na przód pod v-ki na piaście Deore (oczywiście używane)

 

Dla porównania: ostatnio sprzedałem koło na tył na piaście Deore za 70zł

http://allegro.pl/kolo-tyl-pod-v-ki-shimano-deore-m530-zx19-krk-i1772684959.html

 

 

 

Ewentualnie zrób tak jak zaproponował kolega wyżej. Sprzedaj koło tył + piastę przód. Dołóż kasę i kup komplet nowych kół :thumbsup:

Napisano

Zgadzam się z zeflo.

Czy kupisz seryjne, osobną obręcz czy nowy komplet tak czy siak będziesz jeździł?

Chodzi głównie o cenę. 180zł to trochę dużo za przednie koło w sytuacji, gdy komplet na lepszych piastach jest za 230zł.

Gdyby to jeszcze było tylne koło to można by tą cenę zrozumieć.

Napisano

Nie wiem czy odczuje zmianę piasty na deore M590, podobne uszczelnienie jak w mojej alivio m430. Gumowa uszczelka chyba lepiej chroni ?. Chyba jeszcze dobrym rozwiązaniem jest piasta novatec na maszynach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...