Skocz do zawartości

[Rama] Czy to przez rame rower jest za ciężki?


andrei222

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno zacząłem jeździć w streecie , kiedyś w dircie waga roweru 16kg mi nie przeszkadzała .

chodzi mi o skakanie na murki ławki wheelie itp.

Aktualny sprzęt na jakim jeżdżę to Kross sign ds2

Rama: Sign DS2 15"

Amor: RST Space Jump 100mm

Przerzutka tył: Sram X-7

Manetka: Sram X-5

Klamki: Tektro Auriga Comp

Napinacz: Truvativ Boxguide XR

Korba: Truvativ Hussefelt

Kiera: Truvativ Hussefelt DH-Riserbar

Mostek: Truvativ Hussefelt

Stery: Cane Creek

Sztyca: Truvativ XR

Pedały : platformowe( nie wiem jakie)

Siodło: Dartmoor Sitter

Obręcze : Alexrims DM 24

Piasty: Novatec DH41SB (przód) Novatec NT-DH12 (tył)

Co należy wymienić by rower był lżejszy to wina ramy?

Napisano

Niektórzy twierdzą, że do streetu sztywny widelec to jedyna słuszna opcja. Aczkolwiek na niskim amorze też można i widleu tak preferuje.

Ale zacznijmy od tego, ze twój rower ze streetem ma nie za wiele wspólnego.

Amora to akurat bym zostawił bo nie najgorszy. Wymiana na cr-mo krótszą, napęd na ss, hamulec tylno tył.

I nie masz w tym rowerze raczej tylnej piasty 12x150 ;)

Napisano

Amortyzator zostawić lub kupić mniejszy 80mm?

I kupić może rame Bop Oscar lub Void 3.0

Na razie powstrzymam sie od kupowania i nazbieram trochę więcej kasy

Napisano
Amora to akurat bym zostawił bo nie najgorszy. Wymiana na cr-mo krótszą, napęd na ss, hamulec tylno tył.

I nie masz w tym rowerze raczej tylnej piasty 12x150 ;) [\quote]

 

YYY.. cro-mo jest cięzkie podług aluminium, jesli chodzi o street to tez chyba lepszy bd amor do wyzszych skokow, i lepiej nazbieraj więcej bo lekki amor kosztuje co najmnej w granicach 1000zł.

Napisano

Bop Oscar? Z łóżka rano spadłeś?

Cr-mo bo lepsze do streetu. Aluminium jako materiał gorzej znosi przeciążenia jakie występują w streecie więc stal w tej dziedzinie króluje.

Zresztą dobra streetowa ramka poniżej lub w okolicy 2kilo to już nie problem obecnie.

Amora zostaw a jak koniecznie chcesz niżej to go obniż.

Napisano

Nie skupiaj się na wadze ramy bo to nie ona jest tu problemema bardziej je geometria. Poza tym pozbądź się zbędnych rzeczy, przerzutki, manetki, napinacz, przedni hamulec itp etc itd. Zrób ss, zmień oponki na takie z małymi oporami toczenia a dopiero potem skupiaj się na wadzę.

Napisano

Własnie ,jemu chodzi o wagę. Bycmoze rower jest zbyt cięzki. To prawda ze do streetu lepsze jest cro-mo ,ale waga w granicach (2800), i jest to dosc lekka rama jak na cro-mo kosztująca w granicach 500-700zł (nowa).

Wiadaomo najlepiej wagę zrzucic na kolach,napędzie i amorze. Jezeli ewentualnie zmienisz ramkę na cos typu NS Bith to będzie ci się jezdziło bardzo dobrze mimo wagi,bo jak poprzednik napisał najwazniejsza jest geometria.

 

Ok amortyzator zostawię

Ale czy zmiana ramy da mi mniejszą wagę roweru?

 

Jesli będzie lzejsza niz poprzednia to jak najbardziej :)

Napisano

Zrozumiałem to w sposób taki by zmienić: opony

Rame na Cm-mo

Wymontować przedni hamulec , przerzutki, napinacz

Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale dzięki za odpowiedzi:)

Napisano

Bitch akurat ze streetem ma niewiele wspólnego...

 

 

Dałem przykład ,nie musi to byc bith (cos w tym stylu) , a poza tym ta rama jak najbardziej się do tego nadaje ,moj kolega uzywa jej do streetu i jest bardzo zadowolony.

 

ogolnie street polega na tym ze (chyba): rower solowka bez jakichkolwiek przezutek,tylni hampel i chyba tyle :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...