Skocz do zawartości

[Opony] Pytanie o Schwalbe Racing Ralph...


tommek7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno, a w sumie to dziś podjąłem decyzję o wyborze tych opon, ale im dłużej szukam informacji w internecie oraz sklepach tym mam więcej wątpliwości. Mianowicie chodzi mi o bieżnik i jego gęstość bieżnika. Jak wiecie można kupić wersję Performance (tańsza) oraz Evolution (droższa). Czy są między nimi różnice w bieżniku (nie mówię tu o materiale)?

Przykładowo tutaj obejrzyjcie zdjęcia bieżnika:

http://www.bike-center.pl/index.php?p4614,schwalbe-racing-ralph-26x2-10-performance-zwijana-opona

a teraz tu: http://nokautimg3.pl/p-ff-af-ffafb3764364e1e2c7714254f0c48497500x500/schwalbe-racing-ralph-performance-26x2-25-zwijana-orc-czarna.jpg

i tu: http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/1850/schwalbe_racing_ralph_evolution_bike_tire_tyre_26x2.1.jpg

 

Od razu widać, że zdjęcia bieżnika z pierwszego linku się różni... Bieżnik rozłożony jest bardziej rzadki niż w linku 2 i 3. Tak samo na allegro: http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-26x2-10-performance-i1842940665.html'>http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-26x2-10-performance-i1842940665.html widać tu wyraźnie bardziej rzadki bieżnik.

 

O co tu chodzi? Widziałem też zdjęcia Performance z pełnym białym napisem (to chyba starsze modele) i aktualne z farba jedynie na konturach napisów. I te z farbą jedynie na konturach mają chyba wg mnie rzadszy bieżnik.

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć mi o co tu chodzi?

 

Tak samo tu porównajcie te aukcje Perf i Evo, porównajcie bieżnik, nie wydaje wam sie nieco inny?

http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-28x1-35-cyclo-cross-i1849526276.html

http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-26x2-10-performance-i1842940665.html

Napisano

Czasem czytaj opis opony,nie tylko oglądaj obrazki.Wklejone przez ciebie linki z allegro to dwie różne opony :).Jeśli 26x2,1 i 28x1,3 różnią się gęstością klocków to uwierz ,że producent wie co robi.

Prawdopodobnie wstawione fotki na początku posta ,również pochodzą z innych "wymiarów".Jedynie słuszną diagnozę udało Ci się postawić w sprawie napisów.

Napisano

Tylko że z jednej aukcji masz na koła 28 i inną (jakby to nazwać) szerokość niż w drugiej aukcji. To właśnie morze być przyczyną innego układu bieżnika

Napisano

Kurcze może być, że patrzyłem na zdjęcia różnych rozmiarów... już nie chce mi się w to zagłębiać.

 

Co do ścieralności hmm... sam nie wiem Powiem tak, coś trzeba wybrać. Nie ma na to złotego środka. To chociaż pociesze się dobrą przyczepnością w mieście przez 2 sezony:) Kuszą mnie te małe opory toczenia.

 

Wiadomo coś kiedy te modele 2012 będą w sprzedaży? Na stronie są w ofercie, ale nic nie pisze kiedy trafią do sklepów.

Napisano

racing ralph bardzo szybko sie sciera

mi nie wystarczyl komplet na sezon, dobra oponka ale dosc droga i malo trwala

Jak jeździsz (procentowo teren/asfalt, czy teren to bardziej piach czy skały) i po jakim przebiegu tylny ralph nie nadawał się już do jazdy? No i miałeś wersje evo czy performance?

Napisano

Moje doświadczenia z RR (evo) :

- niskie opory toczenia ( fakt bezsporny )

- totalny brak sterowności i zarzucanie tylem na każdej nawierzchni mającej wąskie szczeliny

zgodnie z kierunkiem jazdy (chodniki,kostki itd )

Jazda była tak uciążliwa,że .....pozbawiłem opony środkowego rzędu klocków,po około 800 km

nie zauważyem większego zużycia,wróciła kontrola i stabilność.

Być może paskudnie trafiłem w rozmiar (700*35) i wielkość klocków pasuje do typowych szczelin w bruku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam .Jeżdziłem na Schwalbe : Nobby Nic (EVO i Performance) , Fat Albert (Performance) , Racing Ralph (EVO) ( rozmiar 26" , balony 2.0 , 2.25 , 2.4) . Opona EVO od Performance różni się grubością bocznej ścianki - EVO jest cieńsza , co do samego bieżnika wydaje mi się że EVO mają też trochę miękką gumę. Wymiary bieżników w danej wersji na pewno są taki same. Opony nie nadają się na miasto - jedynie bieżnik Racing Ralpha pozwala jechac po szosie w miarę komfortowo - reszta opon to raczej tylko teren .Opony te jak pisze przedmówca zdzierają się błyskawicznie - szczególnie na szosie i drogach kamienistych ( szutrowych też ). Ja w tej chwili używam na swoim Giancie -przód Schwalbe Nobby Nic EVO 26"x 2.25 , tył Schwalbe Racing Ralph EVO 26" x 2.25.Jeżdzę 2/3 tras w terenie ( las ,górki ,ścieżki , drogi piaszczyste , ewentualnie szuterek ) . Pozdr.

Napisano

Jak chcesz jeździć po mieście to polecam Race Kinga 2.2, będzie miękko, i z małymi oporami :) moje po 1900km nadal w stanie bardzo dobrym, a większość po asfalcie zrobione :)

Jak już jesteśmy przy Race Kingach to jakie są różnice w jeździe między oponą drutową a zwijaną.?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...